Skärm dör efter windows logo?

Permalänk

Skärm dör efter windows logo?

Hej, Jag köpte ett R9 290 och satt på ett gammalt 7850 för mitt förra pajjat. Och de funka fint.

Nu när jag stoppa in 290 så boota det upp och jag installerade drivers till det och sen restarta.

sedan kommer boot logon upp där man kan gå in i bios och så sen kommer windows loggan sedan dör skärmen och står no signal?

Och kan tillägga att just innan skärmen blir svart så små varvar grafikkortet upp lite.

Någon som kan ha någon aning vad ja ska göra? ha provat både crimsom och catalyst drivers. även tagit bort alla drivers.

Och sitter just nu på 7850 som funkar utan bekymmer.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Hej, Jag köpte ett R9 290 och satt på ett gammalt 7850 för mitt förra pajjat. Och de funka fint.

Nu när jag stoppa in 290 så boota det upp och jag installerade drivers till det och sen restarta.

sedan kommer boot logon upp där man kan gå in i bios och så sen kommer windows loggan sedan dör skärmen och står no signal?

Och kan tillägga att just innan skärmen blir svart så små varvar grafikkortet upp lite.

Någon som kan ha någon aning vad ja ska göra? ha provat både crimsom och catalyst drivers. även tagit bort alla drivers.

Och sitter just nu på 7850 som funkar utan bekymmer.

Har du kopplat alla 6 pin som behövs till grafikkortet? Se till att gamla drivrutiner är verkligen borta innan du installerar nya.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

senaste bios till moderkortet??? brukar vara det som strular med r9 serien

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Har du kopplat alla 6 pin som behövs till grafikkortet? Se till att gamla drivrutiner är verkligen borta innan du installerar nya.

Skrivet av zfrigg:

senaste bios till moderkortet??? brukar vara det som strular med r9 serien

glömde tillägga att jag kopplade precis in ett nytt RM750x nätagg

Och dom gamla är borta använde driver uninstaller

Ah dom senaste bios har jag har iaf uppdaterat dom för ett tag sen. Och har kört ett R9 290 innan detta också.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Kan vara drivrutinerna som spökar till det så en högre upplösning än din skärm klarar initieras vid windows start
Testa att starta datorn i felsäkert läge
Om det fungerar så kan du testa att låsa den lägre upplösningen i windows bildskärmsinställningar genom att "verkställa"
När du sen startar om datorn så initieras den lägre upplösningen och sen är det fritt val att välja rätt upplösning
Ovanligt fel men som jag själv råkade ut för med ett AMD kort för några år sedan

Visa signatur

| Corsair Graphite Series 760T Arctic White | Corsair HX1200i | Gigabyte GA-AX370 Gaming K7 | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance White LED 3200MHz 32GB | Asus Radeon RX Vega 64 Strix Gaming OC | Corsair ML140 Pro White LED (X5) | Asus BW-16D1HT (X2) | Samsung 960 Evo 500GB M.2 SSD | Samsung 850 Evo 1TB Sata SSD | Seagate Firecuda 2,5" 2TB Sata SSHD (X2) |

Permalänk
Skrivet av Uslingen:

Kan vara drivrutinerna som spökar till det så en högre upplösning än din skärm klarar initieras vid windows start
Testa att starta datorn i felsäkert läge
Om det fungerar så kan du testa att låsa den lägre upplösningen i windows bildskärmsinställningar genom att "verkställa"
När du sen startar om datorn så initieras den lägre upplösningen och sen är det fritt val att välja rätt upplösning
Ovanligt fel men som jag själv råkade ut för med ett AMD kort för några år sedan

Och de ska ja prova Men såg detta nu när jag kör på 7850

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/t31.0-8/124...

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

I och med att du testat olika drivrutiner kan det vara så att kortet är defekt. Att det slutar fungera först när du installerat AMDs drivrutiner beror isf på att det är först då som grafikkortets alla funktioner aktiveras.

Du har måhända inte möjlighet att testa i en annan dator?

Ett test du kan göra bara för att utesluta Windows-problem är att köra någon Linux-distro från USB. Men då du för närvarande använder HD 7850 och har använt 290 tidigare låter det sannolikt att det är grafikkortet självt som är problemet.

Permalänk
Skrivet av dunis90:

I och med att du testat olika drivrutiner kan det vara så att kortet är defekt. Att det slutar fungera först när du installerat AMDs drivrutiner beror isf på att det är först då som grafikkortets alla funktioner aktiveras.

Du har måhända inte möjlighet att testa i en annan dator?

Har precis köpt det och tror nog inte nån skulle skicka ett kort som är defekt. ( Har ej betalt kortet än heller för de skulle ja få göra sen )

testa i en annan dator naa. den ja kan prova i de är låsas farsans dator som har nvidia. så blir lite jobbigt.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Har du kopplat alla 6 pin som behövs till grafikkortet? Se till att gamla drivrutiner är verkligen borta innan du installerar nya.

Skrivet av zfrigg:

senaste bios till moderkortet??? brukar vara det som strular med r9 serien

Skrivet av Uslingen:

Kan vara drivrutinerna som spökar till det så en högre upplösning än din skärm klarar initieras vid windows start
Testa att starta datorn i felsäkert läge
Om det fungerar så kan du testa att låsa den lägre upplösningen i windows bildskärmsinställningar genom att "verkställa"
När du sen startar om datorn så initieras den lägre upplösningen och sen är det fritt val att välja rätt upplösning
Ovanligt fel men som jag själv råkade ut för med ett AMD kort för några år sedan

Skrivet av dunis90:

I och med att du testat olika drivrutiner kan det vara så att kortet är defekt. Att det slutar fungera först när du installerat AMDs drivrutiner beror isf på att det är först då som grafikkortets alla funktioner aktiveras.

Du har måhända inte möjlighet att testa i en annan dator?

Ett test du kan göra bara för att utesluta Windows-problem är att köra någon Linux-distro från USB. Men då du för närvarande använder HD 7850 och har använt 290 tidigare låter det sannolikt att det är grafikkortet självt som är problemet.

Har nu provat lite allt möjligt. har till och med provat installera windows bara för att se om de funkar. Men de är samma sak. direkt den kommer till windows boot så varvar kortet upp lite och sen blir de svart och sen no signal på skärmen. kopplar i 7850 så funkar det direkt

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Verkar vara kortet,men du har inte testat det i en annan dator??

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

Låter som ett drivrutinsproblem, drivrutinerna laddas medan windows-loggan visas. När loggan försvinner så är drivrutinerna laddade. Så ditt blir svart direkt efter grafikdrivrutinerna har laddats.

Kan också ha att göra med monitor-drivrutinerna om den får fel frekvens eller dyl blir det svart.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem

Hej tror du att grafikkort blir värmt?
Jag hade ett grafikkort ATI Radeon HD5850 som gjorde det samma. Dog kunde jag köra Windows. Men när ja skulle köra en grafiktest 3D mark, som blev skärmen svart och fläkt köra på max varv. Jag löste problemet med nyt kyl pasta på GPU. Nu fungera ATI Radeon HD5850 mycket bra.

Permalänk
Medlem

Hej
kan du trykke F8 för Windows starter och komma i Fejlsikret tilstand?
Och så köra en grafik 3D test?

Permalänk
Medlem

Du har inte flera skärmar och windows helt enkelt väljer din tv som "main".

Jag lyckades med detta dumma problemet då jag såg bootscreen och sen blev det svart, tog en bra stund innan jag fattade att den avstängda TV'n helt plötsligt var huvudskärmen.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället