Star wars Battlefront för 26.66 USD

Permalänk
Avstängd

Star wars Battlefront för 26.66 USD

Hej!

Såg att Origin hade extrapris på Star wars Battlefront. Med mexikansk VPN så blir priset endast 26.66 USD.
Går det att köpa spelet via "mexikansk VPN" och sedan spela med min svenska ip? Eller är det region bundet till enbart Mexiko?
Nån som har testat?

Tack på förhand.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Känns som att det kommer bli problem när du stänger av ditt vpn sen... Eller någon annan som kan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad jag vet har man kunnat göra detta länge med Steam, tvivlar på att det är någon skillnad med Origin. Har du kollat vad priset är i Ryssland? Brukar vara ännu billigare.

Permalänk
Skrivet av Baxtex:

Vad jag vet har man kunnat göra detta länge med Steam, tvivlar på att det är någon skillnad med Origin. Har du kollat vad priset är i Ryssland? Brukar vara ännu billigare.

Okej det hade jag ingen aning om. Nu blev jag också nyfiken för hade tänkt att köpa battlefront.. Vet någon vad det ligger på vid ryskt VPN?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ska gå alldels utmärkt att köpa via vpn.
Gjorde det för nygra år sedan med medal of honor.
En jag känner gjorde dem med battlefront vid realese. Så kör på

Med rysk vpn vet jag inte men har för mig att mexico brukar vara billigast

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Finns en guide här: http://www.guidingtech.com/43792/buy-games-cheap-origin/

Riktigt bra pris, 220kr kan man inte klaga på!

Permalänk

Gah, försökte mig på detta igår och efter många om och men kom jag till betalningsmetod och valde paypal. Paypal gjorde en bedömning att det förekom udda trafik och valde att kräva en validering av mig. Blev ett uppladdat körkort som kommer ta ett par dagar att bekräfta

Använder ni kort när ni betalar? Är det säkert att göra när man använder VPN?

Edit: Jaha, såg nu att man ska deaktivera VPN när man kommer till val av betalningsmetod...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Nu är det 40% rabatt på BATTLEFRONT. 200kr i Mexiko, det ända som känns lite olustigt är att man måste ange falsk mexikansk adress, nummer osv. Men det är riskfritt?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Worst case så är du 200:- fattigare? Eller kan det bli värre?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aldric T:

Worst case så är du 200:- fattigare? Eller kan det bli värre?

Jag tänker mer på att man lämnar sina kontouppgifter.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Worst case så är du 200:- fattigare? Eller kan det bli värre?

Det strider förmodligen mot deras användarvillkor så worst case scenario är antagligen att man blir av med sitt konto med tillhörande spel.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Köp via mexiko me VPN inga problem, gjort så med flera spel.

Permalänk
Medlem

Det var ju populärt att skaffa Battlefield premium på detta vis när det begav sig, men det var en del som fick det borttaget från sina konton har jag för mig. Inte alla dock, och jag tror inte de blev avstängda, men kan vara värt att ha i åtanke.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Avstängd

Tack för svaren, pengarna och kontot kan jag riskera. Jag menar att man ska betala med sitt bankkort och sedan uppge "påhittade kontaktuppgifter" det är det jag känner mig lite fundersam till.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Köpte battlefront så när det släpptes.
Det du gör är att du lägger det i varukorgen med det mexikanska priset via VPN.
Sen kopplar du ner din VPN och slutför köpet precis som du hade gjort om du inte hade haft VPN men får fortfarande det billigare priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tidsoptimist:

Köpte battlefront så när det släpptes.
Det du gör är att du lägger det i varukorgen med det mexikanska priset via VPN.
Sen kopplar du ner din VPN och slutför köpet precis som du hade gjort om du inte hade haft VPN men får fortfarande det billigare priset.

Någon länge upp i tråden postade en guide och där står det
"Enter your name, email, phone number, and a valid Mexican address."
Måste man göra det eller kan man köra men sin riktiga adress?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Funkar fin fint. Jag kör oftast med ett simulerat kort, som swedbank erbjuder. Kallas e-kort.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

@robalm: något sånt kan jag inte minnas att jag skrev i. Jag kopplade ner och loggade in på mitt origin-konto och slutförde det hela. Skulle det behövas så brukar det finnas bra tips på adresser man kan använda =/

Permalänk
Skrivet av robalm:

Nu är det 40% rabatt på BATTLEFRONT. 200kr i Mexiko, det ända som känns lite olustigt är att man måste ange falsk mexikansk adress, nummer osv. Men det är riskfritt?

Behövde inte ange varken nummer eller adress när jag gjorde det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det kanske är ändrat sedan guiden skrevs för jag skrev aldrig in någon mexikansk adress eller något sådant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tack ska ni ha, jag ska testa att köpa spelet senare ikväll, återkommer med resultat.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

@robalm: Hur gick du tillväga? Är också intresserad av battlefront

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Funkar fin fint. Jag kör oftast med ett simulerat kort, som swedbank erbjuder. Kallas e-kort.

Så e-kort är en kortsimulator alltså. mkay

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Roshag:

@robalm: Hur gick du tillväga? Är också intresserad av battlefront

Finns ju både guider och tillvägagångssätt i tråden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Finns en guide här: http://www.guidingtech.com/43792/buy-games-cheap-origin/

Riktigt bra pris, 220kr kan man inte klaga på!

Skulle egentligen aldrig köpa spelet men kunde inte låta bli att testa.

Lade in ip: 200.76.191.213 och port 3128 i proxy inställningarna. Gick till den mexicanska Origin-sidan det länkas till i Guiden. Följde alla steg till 5:an alltså kryssade ut proxyn i inställningarna innan jag loggade in på mitt Origin konto. Sedan bara att betala med Paypal och se glad ut. Behövde ingen Mexicansk adress.

Sitter och spelar guiden nu och ett enormt vackert spel

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

@stormense: Absolut värt 200 kr. Jag är rätt nöjd med spelet fast jag betalade fullpris.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

@fantomsmurfen: Nu är jag inte mycket för endast online-spel men kanske man kan gömma sig och spana i detta vackra spel

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

fungerar inte för mig, även om jag rensar historik,casche, och cookies, blir ändå dirigerad till svenska sidan hur jag än gör

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Avstängd

@Blacksheep:
Inte ens med denna adress:
mexicanska Origin-sidan
Jag hämtade och installerade Waterfox och ställde in proxy där.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det strider förmodligen mot deras användarvillkor så worst case scenario är antagligen att man blir av med sitt konto med tillhörande spel.

Bullshit, kommer inte hända

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället