Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Var precis inne på Elgiganten Uddevalla. Logitech G710+ för 890:- , säljaren så att han sänkt priset idag. Kanske gör dom samma online snart.

Visa signatur

CPU: 1700x Kylning: Custom loop CPU MB: Asus Prime B350M-A GPU: EVGA 1080 Ti SC Black RAM: 16GB av något SSD: Samsung 850 EVO 500GB Samsung 840 EVO 250GB + EVO 850 500GBPSU: Bitfenix M750 Chassi: Fractal Design Mini C OS: Windows 10 64-bit Skärm: Acer X34A

Permalänk
Medlem

Vad i hela helv*** dustin?! Usch vad fult!!!

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/188341-t...

Vad innebär det att det är annan färg på "brytarna"?
Finns ju inga bilder, trodde man kunde ändra bakgrundsbelysningen som man ville???

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Johnnymann:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/188341-t...

Vad innebär det att det är annan färg på "brytarna"?
Finns ju inga bilder, trodde man kunde ändra bakgrundsbelysningen som man ville???

Färgen på brytarna är något helt annat än belysning.

Detaljerad genomgång av de olika brytarna:
#12165570

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fade:

Japps, det är samma. Äger den själv, riktigt nice och prisvärd även till 2.5k, men jävligt fult gjort av dustin. Den har legat på 2.5k sedan i somras då jag köpte min iaf.

Fy fan för sån skit, jag själv kommer att undvika Dustin så gott det går pga det här.
Jag hoppas alla på Swec bojkottar dom.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Fy fan för sån skit, jag själv kommer att undvika Dustin så gott det går pga det här.
Jag hoppas alla på Swec bojkottar dom.

Vilka rufflare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kotten84:

Var precis inne på Elgiganten Uddevalla. Logitech G710+ för 890:- , säljaren så att han sänkt priset idag. Kanske gör dom samma online snart.

Tycker tangentbordet är riktigt plastigt och känns som en svamp när man skriver på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Färgen på brytarna är något helt annat än belysning.

Detaljerad genomgång av de olika brytarna:
#12165570

aha, tackar, vilken är ansett vara bäst brytare då, för typ 50/50 spel eller bara skriva med?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Skrivet av Johnnymann:

aha, tackar, vilken är ansett vara bäst brytare då?

Ingen, det är en smaksak. Ta dig till en butik och pröva för att se vad du gillar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johnnymann:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/188341-t...

Vad innebär det att det är annan färg på "brytarna"?
Finns ju inga bilder, trodde man kunde ändra bakgrundsbelysningen som man ville???

Här kan du läsa lite mer om dom olika brytarna, men som andra redan sagt, gå och testa, dom är dyra och det är stor skillnad på dom.
http://www.nordichardware.se/Kringutrustning/svenska-tangentb...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Är det ett bra KB? har noll erfarenhet av mekaniska

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johnnymann:

Är det ett bra KB? har noll erfarenhet av mekaniska

Det går inte att svara på om det passar dig, brytare är precis som en mus, det är väldigt personligt vad man tycker är bäst.
Bästa tipset är att gå till elgiganten eller nått liknande och testa dom olika brytarna där.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Brytarna har jag fått koll på, tänkte mer på Tesoro Colada Evil G3NL som helhet.
Det känns som ett bra pris,,,eller?

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Johnnymann:

Brytarna har jag fått koll på, tänkte mer på Tesoro Colada Evil G3NL som helhet.
Det känns som ett bra pris,,,eller?

Priset verkar vara väldigt bra, proshop tar 1800 och amazon 1500
Här har jag hittat en recension på det http://fragbite.se/all/article/10640/recension-tesoro-colada-...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Tycker tangentbordet är riktigt plastigt och känns som en svamp när man skriver på det.

Jag är mycket nöjd med mitt och rekommenderar det.
Sen att man kunde köpa det för 590 :- under BlackFriday gör det till ett givet köp.

Permalänk

Hallå i forumet! (äntligen av med min inläggs oskuld)
Vill ha en enkel dator som klarar av CS för ett par år framöver. Är detta dumt att köpa? http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/220978-a...

Kan man få mer för pengarna?
Ha det gött
/Alex

Permalänk
Skrivet av moddelkaj:

Supra Headphones Nitro kostar bara 599:- hos Webhallen, istället för normala 899:-. Jag är toknöjd med mina!

Är det någon som vet om gummiplopparna har någon form av standardfäste, eller brukar olika tillverkare ha olika? Dvs, finns det möjlghet att köpa ett set bara ploppar att använda istället om de medföljande hatar mina öron?

Permalänk
Medlem
Skrivet av minker1337:

Hallå i forumet! (äntligen av med min inläggs oskuld)
Vill ha en enkel dator som klarar av CS för ett par år framöver. Är detta dumt att köpa? http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/220978-a...

Kan man få mer för pengarna?
Ha det gött
/Alex

Skapa en tråd här istället så får du säkert hjälp.
http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord_Ingo:

Är det någon som vet om gummiplopparna har någon form av standardfäste, eller brukar olika tillverkare ha olika? Dvs, finns det möjlghet att köpa ett set bara ploppar att använda istället om de medföljande hatar mina öron?

Det beror på! Har köpt massor med hörlurar under åren och har därmed fått en massa ploppar över som jag sparat. Ibland när man köper nya och vill använda en plopp från sina gamla hörlurar har man turen att de passar, ibland går det inte alls.
Med andra ord, det är lite av ett lotteri

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk

Jaha då ska jag göra så Tack för hjälpen @SUMITOMO:

Permalänk
Medlem

Var står det något om att man får extra hörlurar vid köp? Ser inte något om om det på hemsidan nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Degauss Labs har just nu en julkampanj där man får två extra headsets när man köper ett headset av dem. Ex. Sabotage Royale för 499:-
Personligen så köpte jag ett par Dual Driver till min flickvän. Fick dock inte det jag beställde, utan fick istället ett par Noir (300 kr dyrare). Skrev till dem och förklarade och de sa att jag fick behålla det! Är riktigt nöjd med kvalitén, och mängden tillbehör man får till är rätt så jäkla absurd (positivt)!

https://www.youtube.com/watch?v=EV88Hr3Njvs&feature=youtu.be

Var står det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Var står det?

Glömde nämna det, sorry! Fick ett mail av dem, med denna kampanj i.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Glömde nämna det, sorry! Fick ett mail av dem, med denna kampanj i.

Det är ingen HTML-länk i mailet som du kan länka till? Ingen kod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Fy fan för sån skit, jag själv kommer att undvika Dustin så gott det går pga det här.
Jag hoppas alla på Swec bojkottar dom.

Hänger inte med de har en server de brukar sälja för 2495 nu säljer de den för 2000. Har haft samma kampanj ibland tidigare kanske men är väl inte världsunikt? Men det är ju ändå inte deras "ordinarie" pris så vad är extra fult

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Det är ingen HTML-länk i mailet som du kan länka till? Ingen kod?

http://gantrack1.com/t/v/1_ODAwNDk4MzIxMw==/

Borde fungera!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Hänger inte med de har en server de brukar sälja för 2495 nu säljer de den för 2000. Har haft samma kampanj ibland tidigare kanske men är väl inte världsunikt? Men det är ju ändå inte deras "ordinarie" pris så vad är extra fult

Grejen är att de med jämna mellanrum slår på stora trumman (som igår i Swec:s julkalender) och då trycker extra hårt på hur mycket de sänkt den från "ordinarie pris", trots att de sålt den för 2495 i åtminstone ett halvår (och med jämna mellanrum ännu billigare, jag tror den var nere på 1895 under Black Friday och 1995 förra helgen).

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oqvist:

Hänger inte med de har en server de brukar sälja för 2495 nu säljer de den för 2000. Har haft samma kampanj ibland tidigare kanske men är väl inte världsunikt? Men det är ju ändå inte deras "ordinarie" pris så vad är extra fult

I somras så hade produkten ordinarie pris 2495:- och dom reade ut den för 1995:-
Priset har förmodligen aldrig varit högre än 2495:-
I gårdagens julkalender så fick vi erbjudande om att köpa den för 2495:- och dom påstår att den är nedsatt från 5700.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Crucial BX200 (olika storlekar), 240gb varianten kostar £50 = ~650kr.
Prisjakt 749kr, men det är under Webhallens helgkampanj. De flesta butiker verkar ligga på 800kr och uppåt.

Med Svensk moms + frakt landar det på runt 725kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Grejen är att de med jämna mellanrum slår på stora trumman (som igår i Swec:s julkalender) och då trycker extra hårt på hur mycket de sänkt den från "ordinarie pris", trots att de sålt den för 2495 i åtminstone ett halvår (och med jämna mellanrum ännu billigare, jag tror den var nere på 1895 under Black Friday och 1995 förra helgen).

Läste dåligt jag läste bara ordinarie pris 2495 i annonsen inte 5200

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x