Permalänk
Medlem
Skrivet av morotis:

Kan jag motivera ordvalen med att jag inte hade sovit på ett dygn? Jag insåg efter att jag skrivit tråden att bu och bä var ett riktigt uselt ordval, men insåg snabbt att pollen inte spelar skitstor roll ändå då de antagligen lär nerfa revolvern snart. Men tror de flesta känner att bu har en mer negativ klang än bä. Det är i alla fall vad jag intalar mig för att kunna sova om natten efter att ha skrivit världens absolut mest diffusa enkät. Jag är en dålig människa som inte ens en mor kan älska. Förlåt :'(

P.S. Allt detta är skrivet med glimten i ögat.

Jag tycker att enkätsvaren var mycket lustiga, huvudsaken är väl att diskussionen kom igång?

Ni som har möjligheten, testa med nattens uppdatering och berätta hur den funkar nu.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk

Jag har spelat 4 comp matcher nu och förlorat alla, så nu när man har droppat i rank känner jag det inte är något vidare roligt cs:go. alla kör full buy varje runda och då menar jag armor och r8 och sen spelar det ingen roll om du van rundan innan eller inte du kommer ändå köpa samma sak om du har mer pengar eller inte. Då du inte kan vinna mot den med någon rifle i spelat. Vad håller cs:go på med? Detta känns som när lol eller dota släpper en ny hero då gör de den op som fan och sen när folk använder den så nerfar de den till där den borde vara. Kunde de inte har bara tillåtit den i casule tills den är balancerad varför förstöra comp med en total obalancerad pistol.

Visa signatur

Chassi: Dark Pro 900| RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: NZXT 700W | CPU: i7-6700 4.2GHz | SSD 1000GB | MB: ASUS Z170 Pro Gaming | Grafik: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 | OS: Windows 10 pro| Skärm: 4k | Mobil: Nexus 5x

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt att det förstör hela metaspelet med ekonomin i cs, och överlag är det ju helt förkastligt.
Men det jag är mest besviken på, om man nu kan säga så, är att uppdateringen kom utan förvarning och utan att ha testats och utan att några från scenen fått säga vad de tycker om den - och det bådar inte gott inför framtiden

Permalänk
Medlem

Detta kändes lite som spiken i kistan för min del gällandes CS:GO. Tec-9, hoppscout, molotovs (även om jag kan tycka molotovs tillför lite) och nu revolvern. Känns som att CS går ifrån mer och mer det som gjorde spelet så sjukt bra bara för att det ska passa en större fanbase.

Samma sak gäller väl de flesta stora företag som bara vill mjölka pengar, men känns verkligen inte som att Valve bryr sig ett skit om CS längre. Tråkigt, men sånt är livet. Finns ju fler spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyslektikern:

Jag har spelat 4 comp matcher nu och förlorat alla, så nu när man har droppat i rank känner jag det inte är något vidare roligt cs:go. alla kör full buy varje runda och då menar jag armor och r8 och sen spelar det ingen roll om du van rundan innan eller inte du kommer ändå köpa samma sak om du har mer pengar eller inte. Då du inte kan vinna mot den med någon rifle i spelat. Vad håller cs:go på med? Detta känns som när lol eller dota släpper en ny hero då gör de den op som fan och sen när folk använder den så nerfar de den till där den borde vara. Kunde de inte har bara tillåtit den i casule tills den är balancerad varför förstöra comp med en total obalancerad pistol.

Nu när de löst buggen med att man kunde "ladda upp" så man sköt ett rakt skott direkt är det ju inte så farligt. Är ju inte svårt att skjuta ned någon innan de ens hinner få av ett skott i long range. Har man mer pengar är det defenitivt inte värt det att köpa en r8 i dagsläget. Det sagt är den ju för stark för 850 dollares.

Permalänk

Fortfarande för stark. Fattar verkligen inte vad dem tänkt med när de släppte den i detta skicket.
Skadan är okej i min bok med tanke på laddtiden, men den är på tok för pricksäker, och det faktum att den inte tappar någon accuracy alls när man springer är ju helt sjukt.
Sabbar ju totalt hela ekonomi metan i competetive.

Visa signatur

I5 12600k, 16gb ddr4 3200mhz, 3070ti, windows 11

Permalänk
Skrivet av Melinho2895:

@SwedenVirre:

Mer CS:GO Musik snälla !
Dom förra du gjorde var ju awesome haha.

håller på

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Nu har de nerfat ner den en hel del. Den skadar som en scout, de har typ fått bort buggarna också. Så nu behöver man i princip headshotta för att döda på ett skott. Tycker det är rätt så balanserat nu. I close range är den fortfarande rätt OP, men det är inte lika många som kör med den längre.

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt meningen med den. Enda gången den var bra alls var när den one shottade och buggen med att kunna skjuta ett left click skott direkt fanns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Nu när de löst buggen med att man kunde "ladda upp" så man sköt ett rakt skott direkt är det ju inte så farligt. Är ju inte svårt att skjuta ned någon innan de ens hinner få av ett skott i long range. Har man mer pengar är det defenitivt inte värt det att köpa en r8 i dagsläget. Det sagt är den ju för stark för 850 dollares.

Nu är den ganska svår att använda. Nu måste man ladda upp den och tajma in sin peek och sedan ha grymma reflexer för att träffa någon. Högerklicken är ju ett jävla lotterijul dock, även på någon meters avstånd missar den ofta. Dör man av en R8 på nära håll så vet man att man hade EXTREMT otur och att motståndaren antagligen inte hade siktet i närheten av en, lite som att dö av någon som hopskjuter med AK eller AWP.

Riktigt skönt att man inte ser den lika ofta i MM nu iaf!

Permalänk
Medlem

Alltså hur ska man använda den? Jag förstår att mouse1 är för lite längre avstånd än mouse2. Har inte riktigt hittat något lämpligt för mouse2, tycker den missar alldeles för mycket för användas medan mouse1 funkar bra. Skadar den like mycket på båda alternativen?

Permalänk
Skrivet av Minthon:

Alltså hur ska man använda den? Jag förstår att mouse1 är för lite längre avstånd än mouse2. Har inte riktigt hittat något lämpligt för mouse2, tycker den missar alldeles för mycket för användas medan mouse1 funkar bra. Skadar den like mycket på båda alternativen?

Den skadar lika mycket. Jag ser högerklick som en sista utväg, när man blir överraskad close range. Jämför med att spraya med Deagle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Alltså hur ska man använda den? Jag förstår att mouse1 är för lite längre avstånd än mouse2. Har inte riktigt hittat något lämpligt för mouse2, tycker den missar alldeles för mycket för användas medan mouse1 funkar bra. Skadar den like mycket på båda alternativen?

mus2 är väl för point-blank-range, typ i tunneln mot B i dust2.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

I like it

Visa signatur

[Obsidian 650d] [Intel core i7 2600k] [P8Z68 V-PRO] [Radeon HD6970*2 CF] [Corsair Vengeance 4*4 GB]
[Intel h20 cpu-cooler] [Cooler Master Silent Pro 1000w] [Corsair Force GT SSD *2 120 GB, 90 GB]
[Samsung Bluray] [BenQ 24 "LED XL2410T 120 hz]