Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Kommer även er vanliga hemsida få ny design tidigt nästa år eller är det endast för mobila enheter?
Lite är ju redan gjort med (betydligt) bättre söksystem och bättre medlemssida, men det är ju ytterst små förändringar rent kosmetiskt, och sidan ser gammal ut numera jämfört med många konkurrenter.

Jag tycker sidan ser bra ut, allt är kompakt och fint istället för uppblåst till nivån att man behöver zooma ut för att få överblick.

Men när vi ändå är inne på utseendet märkte jag att "Black Friday"-loggan (med Tetris-block) inte är justerad till ett rutnät. Idén är klockren men tyvärr reagerar jag på dessa saker efter ett tag (särskilt när man sitter och försöker se bilden med "gravitation" och se var klossarna landar).

Därför fixade jag bilden och sparade några mellansteg, men kan troligen inte ladda upp bilderna utan att bryta mot forumets trivselregler § 7 (piratkopiering) om jag inte får tillåtelse att göra det från Webhallen .

Fel smiley
Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk

Beställde ett GTX 970 på rean till ett riktigt härligt pris i torsdagskväll. Mindre härligt var att ni tog mina pengar utan att skicka kortet (givetvis inte med flit, hoppas jag). Redan mailat supporten men du kanske kan svara på vad jag bör förvänta mig, pengarna tillbaks eller kortet som jag beställde? Hoppas ju såklart på det sistnämnda då jag var bland dom första att hugga till på erbjudandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Djhg2000:

Jag tycker sidan ser bra ut, allt är kompakt och fint istället för uppblåst till nivån att man behöver zooma ut för att få överblick.

Men när vi ändå är inne på utseendet märkte jag att "Black Friday"-loggan (med Tetris-block) inte är justerad till ett rutnät. Idén är klockren men tyvärr reagerar jag på dessa saker efter ett tag (särskilt när man sitter och försöker se bilden med "gravitation" och se var klossarna landar).

Därför fixade jag bilden och sparade några mellansteg, men kan troligen inte ladda upp bilderna utan att bryta mot forumets trivselregler § 7 (piratkopiering) om jag inte får tillåtelse att göra det från Webhallen .

Tackar för hjälpen
TYvärr kommer rean vara slut innan någon som kan ändra sådant är på plats så vi hinner tyvärr inte göra något i detta fallet

Skrivet av Heyimmvp69:

Beställde ett GTX 970 på rean till ett riktigt härligt pris i torsdagskväll. Mindre härligt var att ni tog mina pengar utan att skicka kortet (givetvis inte med flit, hoppas jag). Redan mailat supporten men du kanske kan svara på vad jag bör förvänta mig, pengarna tillbaks eller kortet som jag beställde? Hoppas ju såklart på det sistnämnda då jag var bland dom första att hugga till på erbjudandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kommer att få kortet, nemas problemas

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Du kommer att få kortet, nemas problemas

Jag hoppas det blir så, säger kundtjänsten något annat på måndag så hänvisar jag till dig!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

hörde jag något om Blue Microphones The Ringer Snowball Shockmount till bra rea pris?

Permalänk

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt då jag tidigare haft bra efrarenhet av WH.... vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt då jag tidigare haft bra efrarenhet av WH.... vad tycker ni?

Vilken butik var det? Blev lite nyfiken själv från CM-tråden.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt då jag tidigare haft bra efrarenhet av WH.... vad tycker ni?

Tycker det är dåligt hanterat av webhallen...

På vilket sett var kortet defekt? Frågar för jag lyckades köpa ett likadant under BF och blir lite nojjig då jag inte är så super kunnig!

Permalänk
Medlem

Fullt upp i telefonen idag? Har ringt ett par gånger men blir bortkopplad direkt efter att telefonsvararen svarat.

Hade tänkt fråga om avhämtning i butik: på er hemsida står det att ni håller bokade varor i fyra dagar men i mina bekräftelsemail har jag fått 2-3 dagar på mig. Vad gäller egentligen?

Edit: Dessutom har jag fått olika lång tid på mig i olika mail skickade samma dag?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenbyxa:

Tycker det är dåligt hanterat av webhallen...

På vilket sett var kortet defekt? Frågar för jag lyckades köpa ett likadant under BF och blir lite nojjig då jag inte är så super kunnig!

Webhallen svarade här och verkar vara i farten med att lösa problemet.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Webhallen
Skrivet av zarkov:

Fullt upp i telefonen idag? Har ringt ett par gånger men blir bortkopplad direkt efter att telefonsvararen svarat.

Hade tänkt fråga om avhämtning i butik: på er hemsida står det att ni håller bokade varor i fyra dagar men i mina bekräftelsemail har jag fått 2-3 dagar på mig. Vad gäller egentligen?

Edit: Dessutom har jag fått olika lång tid på mig i olika mail skickade samma dag?

På Blacvk friday erbjudanden har man till och med stäning idag på sig att jhämta ut det man bokat, så som det står i bekräftelsemailet.
Övriga produkter eller om du beställt något som inte fanns i lager trots att det var med i kampanjen har du i vanlig ordning 4 dagar på dig.

Och ja, det är helt galet tryck på kundtjänsten just nu. Ett par tiotusentals ordrar som kommit in under helgen istället för typ fem tusen som det brukar vara, vi jobbar så hårt vi kan men just nu har vi inte ens fysiskt plats för fler folk eller stöd för fler linjer i växeln ens tyvärr så vi gör så gott vi kan för att hinna ikapp.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Djhg2000:

Webhallen svarade här och verkar vara i farten med att lösa problemet.

Väldigt bra hanterat av webhallen! Nu är jag bara nyfiken på vad problemet med kortet var då jag köpt ett likadant, men antar att risken är väldigt liten att jag får samma problem!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Vattenbyxa:

Väldigt bra hanterat av webhallen! Nu är jag bara nyfiken på vad problemet med kortet var då jag köpt ett likadant, men antar att risken är väldigt liten att jag får samma problem!

Jag vet inte vad det specifika problemet är i det här fallet men överlag är RMA-frekvensen på dessa kort låg.
Av ca 500 sålda kort (tog inte med de vi sålde nu i helgen i statistiken eftersom det är för tidigt för att veta om de skulle komma tillbaka) har två returnerats/varit inne på service.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Kan man hämta saker i Upplands Väsby om man har en order som ligger där? Min order släpps idag och det verkar osannolikt att jag ska komma fram på telefonväxeln.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

På Blacvk friday erbjudanden har man till och med stäning idag på sig att jhämta ut det man bokat, så som det står i bekräftelsemailet.
Övriga produkter eller om du beställt något som inte fanns i lager trots att det var med i kampanjen har du i vanlig ordning 4 dagar på dig.

Och ja, det är helt galet tryck på kundtjänsten just nu. Ett par tiotusentals ordrar som kommit in under helgen istället för typ fem tusen som det brukar vara, vi jobbar så hårt vi kan men just nu har vi inte ens fysiskt plats för fler folk eller stöd för fler linjer i växeln ens tyvärr så vi gör så gott vi kan för att hinna ikapp.

Tack för snabbt svar, då får jag ta svängen förbi butiken på vägen hem från jobbet.

Blev som sagt lite förvirrad när jag fått olika datum i leveransmailen, i något stod det "hämtas senast 29/11" och i något så var det 30/11 som gäller.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kommer in på webhallens sida?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt då jag tidigare haft bra efrarenhet av WH.... vad tycker ni?

Jag har funderat lite på det där, säg att det skulle bli fel på något man köpt på rea och den produkten har utgått...

Allt man kan få då är ju pengarna tillbaka (Om det inte går att laga kortet) men problemet då är ju att i och med att man köpte kortet på rea så kommer ju pengarna man får tillbaks att inte räcka till ett nytt så hur man än vänder på det så kommer ju det innebära att man blir utan sitt kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Är det bara jag som inte kommer in på webhallens sida?

Samma här!

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem

Ärenden som försvunnit?

Så vi som väntat i 7 dagar på att få svar från kundtjänst har bara otur att BF dök upp? Är förvånad över vilken dålig support webhallen fått, jag har e-postat 3 ggr - föra veckan 2 ggr och idag 1 gång - inget svar!
Ringde på Onsdagen väntade 30 min på att få beskedet av att jag absolut skulle ha mina varor på fredag - nu måndag kväll det är inte ens postat, prioriterar ni BF beställningar?

Hurusom vad jag undrar hur ska vi få kontakt med er kundtjänst när de inte svarar?
Och hur skall jag som kund reagera på att ni gör så här?

har ni som företag blivit påverkade av uppköp?

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem

Ställer frågan lite åt en polare.

Han har ögonen på denna skärm: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/184637-a...

Men då ni inte har den inte på postorder och bara två butiker i Stockholm, hur görs det vid beställning via nätet? Skickas den från en av butikerna eller beställer ni in en ny från leverantören? (Vet inte om skärmen håller på att utgå pga så låg lagerstatus överallt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Ställer frågan lite åt en polare.

Han har ögonen på denna skärm: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/184637-a...

Men då ni inte har den inte på postorder och bara två butiker i Stockholm, hur görs det vid beställning via nätet? Skickas den från en av butikerna eller beställer ni in en ny från leverantören? (Vet inte om skärmen håller på att utgå pga så låg lagerstatus överallt)

Den skickas till den butik du väljer i slutskedet av beställningsförfarandet.

E: Denna är slut hos leverantör så de skickar mellan butikerna.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Den skickas till den butik du väljer i slutskedet av beställningsförfarandet.

E: Denna är slut hos leverantör så de skickar mellan butikerna.

Då den inte ska skickas till butik utan "hem", så skickas den direkt från butik där den finns inne till den angivna adressens postombud?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av asnan:

Jag har funderat lite på det där, säg att det skulle bli fel på något man köpt på rea och den produkten har utgått...

Allt man kan få då är ju pengarna tillbaka (Om det inte går att laga kortet) men problemet då är ju att i och med att man köpte kortet på rea så kommer ju pengarna man får tillbaks att inte räcka till ett nytt så hur man än vänder på det så kommer ju det innebära att man blir utan sitt kort?

Så är den bistra sanningen ja. Köpe rman något på rea till pangpris, produkten utgår helt och går inte att få tag på längre och visar sig vara trasig. Då går man miste om dealen. Dock går man ju inte miste om sin investering, man får ju pengarna tillbaka.

Skrivet av L.T.G:

Så vi som väntat i 7 dagar på att få svar från kundtjänst har bara otur att BF dök upp? Är förvånad över vilken dålig support webhallen fått, jag har e-postat 3 ggr - föra veckan 2 ggr och idag 1 gång - inget svar!
Ringde på Onsdagen väntade 30 min på att få beskedet av att jag absolut skulle ha mina varor på fredag - nu måndag kväll det är inte ens postat, prioriterar ni BF beställningar?

Hurusom vad jag undrar hur ska vi få kontakt med er kundtjänst när de inte svarar?
Och hur skall jag som kund reagera på att ni gör så här?

har ni som företag blivit påverkade av uppköp?

Hej, uppköpet av Webhallen har om något gett oss ökade möjligheter till investeringar. Just nu har vi bara haft väldigt mycket att göra. Vi svarar på cirka 500 email om dagen, 50 facebookmeddelanden, ett par hundra telefonsamtal och en del andra kanaler.
Om du har ett ärendenummer så kollar jag gärna mer i detalj vad som hänt i just ditt fall och ser i processen till att du också får återkoppling omgående.

Skrivet av Reyintaz:

Ställer frågan lite åt en polare.

Han har ögonen på denna skärm: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/184637-a...

Men då ni inte har den inte på postorder och bara två butiker i Stockholm, hur görs det vid beställning via nätet? Skickas den från en av butikerna eller beställer ni in en ny från leverantören? (Vet inte om skärmen håller på att utgå pga så låg lagerstatus överallt)

hej då den skärmen utgått skulle det gå till som så att vi skickar tillbaka skärmer till postorderlagret från en av våra butiker och sen ut till beställaren.

Skrivet av Reyintaz:

Då den inte ska skickas till butik utan "hem", så skickas den direkt från butik där den finns inne till den angivna adressens postombud?

Nej, inte direkt från butik. Ingen av våra butiker har de logistiska möjligheterna att skicka direkt hem till kunder.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Vad är det för telefon support ni har, har försökt ringa er sedans i måndags, men blir bara utkastad från er telefon växel.

Jag beställde lite saker av er på BF dealsen, nu finns vissa av sakerna inte i lager mer, samt utgått. Men produkterna fanns i lager när jag beställde dom. Jag valde att hämta dom i butiken i malmö för att jag inte ville betala 40kr för att få dom skickade. När är mina saker redo att hämtas?
Samt att min beställning är borta från mitt konto Oo
Vad är det ni sysslar med?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Köttburken:

Vad är det för telefon support ni har, har försökt ringa er sedans i måndags, men blir bara utkastad från er telefon växel.

Jag beställde lite saker av er på BF dealsen, nu finns vissa av sakerna inte i lager mer, samt utgått. Men produkterna fanns i lager när jag beställde dom. Jag valde att hämta dom i butiken i malmö för att jag inte ville betala 40kr för att få dom skickade. När är mina saker redo att hämtas?
Samt att min beställning är borta från mitt konto Oo
Vad är det ni sysslar med?

Din order finns att hämta i butiken, hämtmail gick ut idag strax efter lunch.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nästa gång kan ni väl meddela på orderbekräftelsen att det kan ta tid även om varorna är i lager, för ni inte hinner med så man kunde beställt på annat håll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av asnan:

Jag har funderat lite på det där, säg att det skulle bli fel på något man köpt på rea och den produkten har utgått...

Allt man kan få då är ju pengarna tillbaka (Om det inte går att laga kortet) men problemet då är ju att i och med att man köpte kortet på rea så kommer ju pengarna man får tillbaks att inte räcka till ett nytt så hur man än vänder på det så kommer ju det innebära att man blir utan sitt kort?

Skrivet av Webhallen:

Så är den bistra sanningen ja. Köpe rman något på rea till pangpris, produkten utgår helt och går inte att få tag på längre och visar sig vara trasig. Då går man miste om dealen. Dock går man ju inte miste om sin investering, man får ju pengarna tillbaka.

Hanterar ni verkligen reklamationsärendet på det sättet? Att man endast får en motsvarande produkt om man har betalat fullpris? Det låter väldigt oseriöst tycker jag och de flesta butiker jag känner till (bl.a. Komplett och El-Giganten) erbjuder en likvärdig vara vilket man ju som kund förväntar sig om det inte går att ordna fram ett nytt exemplar.

Vad har inköpspriset med saken att göra?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ågren:

Hanterar ni verkligen reklamationsärendet på det sättet? Att man endast får en motsvarande produkt om man har betalat fullpris? Det låter väldigt oseriöst tycker jag och de flesta butiker jag känner till (bl.a. Komplett och El-Giganten) erbjuder en likvärdig vara vilket man ju som kund förväntar sig om det inte går att ordna fram ett nytt exemplar.

Vad har inköpspriset med saken att göra?

Jag kanske uttryckte mig fumligt. Om inga likvärdiga produkter längre finns kanske jag snarare skulle uttryckt mig.

Sen i vissa undantagsfall så kan ju återbetalning bli aktuellt istället för omleverans.
Om vi tex får in några gtx 980 som vi kan sälja för 1000kr. Då innebär omleverans en oskälig kostnad och vi kan välja att istället återbetala originalbeloppet istället. - det är turligt nog sällan vi behöver åberopa det men det har funnits tillfällen då det varit applicerbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

fick detta epost idag 1 dec vid 11, som svar på ett e-post avsänt den 27 nov

"Hej!

Beklagar det sena svaret, alla produkter i din order finns tillgängliga och kommer att skickas ut under dagen idag.

Med vänliga hälsningar / Kind regards

----tagit bort namn---

Webhallens kundtjänst"

och ja...... nej,

tror webhallen är totalt överbelastade just nu

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jag kanske uttryckte mig fumligt. Om inga likvärdiga produkter längre finns kanske jag snarare skulle uttryckt mig.

Sen i vissa undantagsfall så kan ju återbetalning bli aktuellt istället för omleverans.
Om vi tex får in några gtx 980 som vi kan sälja för 1000kr. Då innebär omleverans en oskälig kostnad och vi kan välja att istället återbetala originalbeloppet istället. - det är turligt nog sällan vi behöver åberopa det men det har funnits tillfällen då det varit applicerbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns alltid en likvärdig eller något bättre produkt. Om vi ska ta Komplett som exempel igen så kan man få en motsvarande produkt i en nyare produktserie om den äldre inte längre finns, tex. ett 960 istället för ett nytt 760.

Jag är medveten om att ni enligt KKL har rätt att välja att betala tillbaka pengarna istället för att erbjuda en likvärdig produkt men jag och säkert många andra tycker att det handlar om god affärssed och goodwill. Om ni inte har råd att erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt vid ett eventuellt reklamationsärende kan man ju fråga sig varför ni ens säljer produkterna till det priset över huvud taget?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz