Problems med Flash ( Firefox )

Permalänk
Medlem

Problems med Flash ( Firefox )

Ifall denna tråd är på fel ställe, snälla flytta den

Hej, jag sitter på en Windows 7 Ultimate x64 datorn. Mina Spec kan ni se i min signatur. Jag har haft ett problem ett tag nu med att video's via facebook, youtube etc slutar att spelar upp. För att fixa det så måste jag starta om webbläsaren och jag använder mig av Water Firefox och jag har testat även med bara Firefox och det är samma där. Jag undrar ifall det är något med Firefox eller Flash som gör det eller kan det vara något annat?

Ifall någon har hört om detta innan. Jag kan inte ge svar på när det händer eller inom vilken tid.

Permalänk
Medlem

Testa med Chrome. Om videos fungerar vet vi att firefox är boven i dramat.

Permalänk
Entusiast

Det kanske inte är rekommenderat, men du kan testa med äldre versioner av Firefox också, och se om det fungerar. Just Waterfox(BETA?) slutade jag själv använda efter 1 år på grund av krångel.

Om du ogillar Chrome på grund av alla snokerier så finns Chromium som alternativ.

EDIT: Kan även påpeka att det står Windows 8.1 Ultimate i signaturen.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Ja prova en annan valfri webbläsare och se var problemet ligger. Kolla grafikdrivrutinen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Testa med Chrome. Om videos fungerar vet vi att firefox är boven i dramat.

Då jag inte gillar Chrome så är det inget jag vill göra

Skrivet av Jonssown:

Det kanske inte är rekommenderat, men du kan testa med äldre versioner av Firefox också, och se om det fungerar. Just Waterfox(BETA?) slutade jag själv använda efter 1 år på grund av krångel.

Om du ogillar Chrome på grund av alla snokerier så finns Chromium som alternativ.

EDIT: Kan även påpeka att det står Windows 8.1 Ultimate i signaturen.

Jag vet inte vilken version av Waterfox jag kör nu men troligen den senaste på deras sida. Vet inte om deta är beta eller inte. Men Chromium, aldrig hört talas om det.

Ändrade min signatur nu hehe

Skrivet av jocke92:

Ja prova en annan valfri webbläsare och se var problemet ligger. Kolla grafikdrivrutinen

Jag har dom senaste drivrutitnerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siickest:

Då jag inte gillar Chrome så är det inget jag vill göra

Bryr mig faktiskt inte vilken webbläsare du gillar, i detta fall handlar det om att utesluta firefox som ett problem. Du kan likväl testa med t.ex IE eller Opera, Chrome är inte ett måste men jag tog det som exempel.

Testa att kolla på videos med en annan webbläsare. Fungerar det? Om inga problem uppstår då är det firefox som måste felsökas. Men OM det uppstår problem då är det inte firefox vi ska spendera tid på, då är det något annat som spökar. Det går snabbare för oss ju fler alternativ som uteslutits