Stuck på bluescreen (?) vid downgrade från Windows 10 till Windows 7

Permalänk
Medlem

Stuck på bluescreen (?) vid downgrade från Windows 10 till Windows 7

Min vän downgradeade precis från Windows 10 till Windows 7, men han kommer inte längre än den här bluescreenen.
Det funkar i safemode
Någon som vet hur man fixar??
Mvh

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k
Fraktfritt Inet Citera för svar

Permalänk
Medlem

Visserligen en blå skärmbild men inte precis det man kallar för blåskärm (BSOD).

Kolla skärminställningar, t ex upplösning och antal skärmar, i felsäkert läge.
Om du/din vän inte hittar något fel där, pröva med att avinstallera grafikdrivrutinen.

Hur långt kommer starten av Windows innan det bara blir en muspekare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Visserligen en blå skärmbild men inte precis det man kallar för blåskärm (BSOD).

Kolla skärminställningar, t ex upplösning och antal skärmar, i felsäkert läge.
Om du/din vän inte hittar något fel där, pröva med att avinstallera grafikdrivrutinen.

Hur långt kommer starten av Windows innan det bara blir en muspekare?

Tack för svar. Det verkar som datorn startade av sig själv efter ett tag, o då var windows 7 tillbaks o allt verka vara som de ska. Kanske var det så simpelt att det tog ett tag att göra helt downgraden bara. Om det händer liknande igen, så ska jag komma ihåg å säga åt han å kolla skärminställningar / avinstallera grafikdrivisarna.

Visa signatur

GPU: MSI GeForce GTX 660 2GB TwinFrozr III - CPU: 3570k - COOLER: CM Hyper 212 Evo RAM: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE LP - HDD: 1TB WD Caviar Black - SSD: 120GB Intel 330 - FANS: Corsair AF140 - MB: ASRock Z77 EXTREME4 - CASE: R4 -PSU: EVGA SuperNOVA NEX650
Min första build 9k
Fraktfritt Inet Citera för svar