ClipArt-program i stil med gamla PrintShop/Corel Draw

Permalänk

ClipArt-program i stil med gamla PrintShop/Corel Draw

Hej,

min farsa klagar ofta på att det inte längre finns några enkla clipart program längre i stil med PrintShop Deluxe som vi hade på familjedatorn runt 98.

Han älskade att göra fula kuvert, vikbara gratulationskort och julkort etc med ramar och clipart-bilder,

Vilka Windows-program är det som gäller nu för tiden för att uppnå något i den här stilen?

(Viktigast är just att det finns ett stort bibliotek fula clipartbilder och mallar för att skapa vikbara grattiskort)

Permalänk
Medlem

Det enda i stunden jag kommer på är Microsoft Publisher. Inte gratis dock. Ingår i Office.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Corel Draw finns ju men dom verkar ha krånglat till det något.
Då Clipart endast verkar finnas online från Corel Connect programmet.
Jag gillar inte uplägget då det visar ett fåtal saker i taget så får man klicka more så visas några få till. Klickat på more 5-7ggr så visas *255 of 30101*.

Vill hälst komma på hur man laddar ner allihop till en lokal katalog så kanske dom visas så man kan bläddra runt utan att klicka more 1 miljon gånger.

Förr i tiden så var det CD skivor med clip-art + en stor bok med bilder på i princip allihop.
Vilket kändes som ett mycket trevligare upplägg.

Sedan är största nackdelen med CorelDraw att det är ganska dyrt.