Fallout 4 visas upp med Ultra-inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Edit: Verkar ha kommit bevis nu: http://i.imgur.com/1pX9Vpf.png från samma läcka.

Enligt bilden kör han med ett 8800 GS, kan det förklara varför det ser så crap ut kanske? Det är ändå sju år gammalt och lär inte ha stöd för de senaste teknikerna. Sen kan man ju fundera på vad det är för "Ultra-inställningar" när inte allt är på max. Var poängen kanske bara att visa att det går att köra på uråldrig grafikmaskinvara?

"The 8800 GS is a trimmed-down 8800 GT with 96 stream processors and either 384 or 768 MB of RAM on a 192-bit bus."

Om detta är äkta så tyder det ju på att vi får "Skyrim with guns".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Du kan omöjligen ha spelat samma Fallout 1&2 som jag har gjort i så fall. Finns väldigt lite förutom vissa gemensamma nämnare och referenser som är originalserien trogen från och med Fallout 3 och framåt. Bethesda är tyvärr inte särskilt bra på att plagiera vare sig Fallouts story eller spelstil (t.ex. noll handhållning i motsats till en enorm pil på quest target). Kärnan i Fallout är mycket mer än namnet.

Fallout 1 & 2 särskiljande drag för mig var hur död och karg världen kändes.
Jag spelade F1 efter F3 och F1 har en betydligt råare atmosfär än F3 även om F3 är blodigare osv.
Och hur förstörda människor och djur var och den ruggiga musiken som bara förstärkte upplevelsen. Jag gillar att New vegas putsade på fps elementen med "iron sights" och återintroducerade lite av den gamla F1/F2 musiken. F3 lyckades göra en del vaults ruggiga på ett intressant sätt (GARY!), men annars lyckades New Vegas bättre (Vault 11)

Skrivet av fantomsmurfen:

Nej, jag har aldrig spelat ett Fallout spel. Efter att ha studerat Fallout närmare så verkar det vara för mycket innehåll för min smak. Verkar vara ett spel man måste sitta och nöta i väldigt många timmar.

Fallout 3 och New vegas tar lång tid, de är större tror jag men mest för att de är Action-rpg/FPS:er medan F1 och F2 är overhead turnbased RPG, det mesta av förflyttningen i F1/F2 görs offscreen på en världskarta så "fast-travel" är standard i F1 & F2.
Fallout 1 är ok, men det behöver gärna det där inofficiella mod/patchen som fixar en del och inte minst AI:n. I vanilla F1 är companion AI:n så dålig att den kan råka skjuta ihäl dig, men moddare har lyckats få det bättre.
Vad det gäller story tycker jag att F2 är det bästa, vilket F3 försöker bygga vidare på (enclave) men annars är F1 och New vegas bra.
I Fallout 3 var storyn hyfsad, men när broken steel infaller känns det inte längre som om jag spelar F3, det kändes mer som en återgång till F2s story. I F3 var utforskande mest skoj, det enda dlc jag uppskattade var point lookout, och broken steel var kul. Mest ogillade jag MS Zeta för att det var utdraget och enformigt (våldsamma, svårdödade aliens och massa gångar som ser likadana ut)

Skrivet av philipborg:

Min teori är att FXAA snart kommer konkurreras ut av vaselin på skärmen. Effekten är identisk men vaselinet belastar iaf inte grafikkortet.

Får bara hoppas det kommer mods rätt så snabbt som kan erbjuda mer än FXAA om FXAA är den enda sorten utav AA bethesda erbjuder.

SMAA finns väl? Dock måste ju SMAA appliceras genom en injector oftast. Jag har inte sett något spel (kanske ett) som har SMAA i settings. Annars är MSAA ok när det finns men det verkar som att många spel inte kan använda MSAA pga av att bara Postprocess AA fungerar med de spelens renderingstekniker.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

nä det där ser ju inte alls intressant ut , visst det är kanske inte grafik orgie vi ska förvänta oss men det där såg ju bara fan så tamt ut...

Permalänk
Medlem

jag tror faktiskt inte detta är på "ultra" för om du kollar på skärmskotten så är det hänvisningar till Y,X,A,B som är knapparna på Xbox kontrollen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon235392:

Har du underlag på vad du säger? Jag testade nämligen precis att dra igång "the Witcher 3 Wild Hunt" På min PC jag får stadigt över 60fps med en upplösning på 1440P.

Nu har jag förvisso en SLI config men du nämnde multi så därför hävdar jag att mitt utlåtande är relevant.

Jag är som sagt inte säker på om det gäller multi GPU-kort, men med tanke på hur AMD presterar med Nvidia teknik, så tvivlar jag på att 295X från AMD fixar det heller. Jag vet att det inte går med Titan X vilket är det snabbaste single GPU-kortet. Det var egentligen inte det viktiga i det jag försökte argumentera utan det handlade om att någon tyckte det inte fanns några next gen titlar varpå jag svarade då finns det inga next gen gpu'r heller eftersom de inte klarar det som finns i dagsläget fullt ut. Det här är inte ordagrant med du förstår om du läser förra inlägget.

Edit: Såg nu att du har 2st GTX980ti i din burk. Jag menade single kort. Det skulle väl vara skam på torra land om du med grafikkort för 14 000kr inte kunde få 60fps med maxinställningar i det spelet.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av einand:

jag tror faktiskt inte detta är på "ultra" för om du kollar på skärmskotten så är det hänvisningar till Y,X,A,B som är knapparna på Xbox kontrollen

Det kanske går att spela på PC med en xbox kontroll?

Edit:
Det är inte Ultra även om det är "jämförbart" med ultra på en PC om det nu är från en konsoll. Grejen är dock att när det gäller fallout är innehållet viktigast, inte främst ytan (grafiken).

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Har inte allt för höga förväntningar på grafiken utan det får moddar fixa senare.
Det jag däremot vill se är ett nyare och fräschare spel så det inte känns som Fallout 3 med ny handling.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fantomsmurfen:

Nej, jag har aldrig spelat ett Fallout spel. Efter att ha studerat Fallout närmare så verkar det vara för mycket innehåll för min smak. Verkar vara ett spel man måste sitta och nöta i väldigt många timmar.

Då ska nog herrn inte uttrycka sig att spelet är "tråkigt" om herrn aldrig spelat det ens

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle1884:

Har sett enormt mkt fram emot denna titel men efter dessa screen shots överväger jag allvarligt att vänta tills bra grafikmoddar släpps innan jag över huvud taget installerar det.

Så du skall inte spela spelet för det inte är "snyggt nog"... Jasså spelet blir automatiskt dåligt och ospelbart då? Fan vänta 10 år så är alla spel mycket snyggare än idag, så varför inte strunta i alla spel fram tills dess. Nej förresten tänk om 20 år. Ja lika bra att skippa alla spel för alltid, jag menar de blir ju konstant snyggare...

Jag blir så trött...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Så det är sant för att han påstår att det är ultra och ultra finns inte att välja på konsol, vad är det för konstigt argument?
Finns massor av anledningar till varför det skulle kunna visas på konsol istället för PC. Jag säger varken bu eller bä, tycker bara folk skall vänta med att klaga tills det finns fakta att gå på.

Edit: Verkar ha kommit bevis nu: http://i.imgur.com/1pX9Vpf.png från samma läcka.

"Nej det är inte bekräftat..." "det är inte helt klart, men källan påstår..." "Så det är sant för att...-... vad är det för konstigt argument?" Ehm... okej...

Jag har som sagt inte sagt att det är sant, jag säger att det pekar mot att det är på PC eftersom att personen som läckt säger att det är på PC, iom att person säger att det är på ultra, och att spel i princip alltid visas på mässor osv på PC, om det släpps till PC, och screensen ser likvärdiga ut med vad som visats på mässorna.

Baserat på detta kan man vara rätt säker på att det är för PC, och så visade sig också vara fallet som du själv säger.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Så du skall inte spela spelet för det inte är "snyggt nog"... Jasså spelet blir automatiskt dåligt och ospelbart då? Fan vänta 10 år så är alla spel mycket snyggare än idag, så varför inte strunta i alla spel fram tills dess. Nej förresten tänk om 20 år. Ja lika bra att skippa alla spel för alltid, jag menar de blir ju konstant snyggare...

Jag blir så trött...

The cynicism is strong with you young Yedi.
Som99, I am your father. JOIN ME IN THE DARK SIDA'H!

Haha skämt åsido, jag blir också trött... alltid denna absurda jakt på grafiken.
Slår vad om att det är samma personer som gnällde i början av 2000-talet på den tidens grafik och efter 15 års väntan är dom fortfarande inte nöjd. Fortsätt vänta ni så njuter resten av oss under tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shike:

Spela roll om grafiken inte är tiptop.. Fallout har aldrig varit tiptop på den punkten och det kvittar fullständigt så länge spelet är bra.

Hellre ett mediokert utseende men bra spel än ett snyggt spel som egentligen är innehållslöst till 90% som så många spel är.

Att sitta och stirra sig blind på texturer osv.. Man ser dem ju knappt ändå efter en stunds spelande.. Eller sitter en del av er och blir helt.. "tagna" efter 3 timmars letande efter ett questföremål eller whatever.

Tror de flesta som kört fallout 1 & 2 när de kom vet exakt vad jag pratar om, den nya battlefieldgenerationen verkar mer lättroad dock, visa lite snygga bilder så är det kvalitet!..

(förr kallade man de barnen lite lätt.. efterblivna men idag kanske det är normen? )

vi får se om du sjunger likadant när spelet släpps med bug booster pack i sann bethesda anda, för att sedan sluta med support när dem anser att spelet har lockat den större delen av publiken.

stavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Läs den här ordföljden från mitt inlägg igen:
Hur är ditt inlägg relevant i sammanhanget?

Testa att åka ut någonstans i bergen där det faktiskt finns lite gräs att rendera, rapportera din framerate därifrån.

Och här har vi det testet med. Inga problem att ligga på över 60fps här inte..

Vad du har för burk vet ja inte, men en "50K dator" bör ju kunna klara detta!?

https://www.youtube.com/watch?v=UyCQVVMnp5U

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Märks att folk verkligen kan ta sig in i ett spel... Självklart så tycker jag om stories och sånt. Borde prioriteras av spelutvecklare. Men jag föredrar att bara göra saker som sidequests så jag kan levla upp och se en förbättring på karaktär och vapen. Jag gillar också starkt grafik, fysik och bra ljuseffekter i open-world spel.

Kunde inte spela new vegas på grund av detta, det ser ut som en uteliggares underkläder och kan inte komma ihåg nåt från storien (bara den otroligt jobbiga roboten...). Tror inte jag gillar Bethesdas spel.

Ett av de bästa spelen jag spelat hade inge vidare grafik men helt underbar story. (det är dust: an elysian tale, finns på steam)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Jag förstår verkligen inte vad folk klagar över. Men jag spelar också för en bra story och en detaljrik spelvärld som tar lång tid att utforska helt. Skyrim gav mig många timmars underhållning men även där blev varje dungeon efter ett tag ganska lik den andra. Hoppas nu bara Fallout 4 levererar lite mer på den fronten. Jag är fortfarande lika hypad som innan, om inte mer!

Permalänk

Förstår inte hur folk kan ha haft så höga förväntningar på grafiken Det ser ju ut som vilket Bethesda-spel som helst. Personligen tycker jag att det ser betydligt bättre ut än vad jag förväntade mig. Att vi äntligen får mer skuggor från omgivningen i FO4 är nog det som gör allra störst skillnad för mig, då FO3 kändes otroligt platt.

Sen är väl Bethesda knappast några mästare på story heller, så det vore dumt att ha höga förhoppningar där också. Entaka guldkorn brukar finnas främst i sidequests och dylikt. Huvudstoryn spelar man igenom en gång (om ens det) och rör sen oftast aldrig igen.

Charmen med dessa spelen för mig (även Elder Scrolls) är att upptäcka en massiv och levande spelvärld, samt hela RPG-delen (om än otroligt nerdummat). Det finns tonvis av små påskägg och oväntade fynd överallt, skön humor i både dialoger, scriptade sekvenser, och omgivning, många lustiga/intressanta vapen som inte liknar något annat, etc, särskilt i fallout då som är mer av en gränslös lekstuga jämfört med ES som har en mindre flexibel lore. Friheten och upptäckar-glädjen som Bethesda levererar i dessa spel är det som utklassar i stort sett allt annat liknande, iaf om man vill spela i förstaperson.

Sen har vi såklart mod-möjligheterna också, vilket är en klass för sig. Tycker man om att syssla med sådant så kommer man få ut otroligt mycket nöje av dessa spel.

Skrivet av Defeat^:

Varför gör de lågupplösta textrurer och låter moddare jobba gratis åt dem för att rätta till det? Är det svårt att göra ett spel med högupplösta texturer på något sätt?

Allt är högupplöst från början. Det handlar helt om hur mycket utvecklarna vill optimera spelet, samt vad motorn i sig klarar av. Iom att spelmotorn fortfarande är en 32-bit applikation så finns det en tydlig gräns för hur mycket utrymme dom kan använda för texturer och modeller, innan det börjar strula och bli ostabilt. Fast, pga att det är ett multiplattform-spel så brukar tyvärr många optimeringar för den sämsta plattformen även hänga med till den bästa. I Skyrims fall tex så fick vi förjävliga texturer vid release, men i efterhand så släppte dom ett highres-pack gratis till PC med många texturer i betydligt högre upplösning.

Sen måste man även ta hänsyn till att det är ett fullt öppet spel, där du kan gå hela vägen till bergen du ser i horisonten och bestiga toppen om du så vill, samt gå in i alla hus du ser. Nackdelen med detta är att man inte kan fuska med grafiken som porrigare korridor-shooters gör, där man följer en röd tråd genom en kontrollerad omgivning som har betydligt mer detaljrikedom där man vet att spelaren kommer vistas, medans detaljrikedomen störtdyker utanför de osynliga väggarna, men vilket inte syns på avstånd. Reglerna för hur man designar omgivningen är raka motsatsen.

Textur-moddar som vi gör i efterhand har ofast väldigt liten tanke på optimering överhuvudtaget, vilket förr eller senare kommer resultera i diverse grafikfel och instabilitet, just pga att minnet snabbt blir fullt. Det funkar utmärkt att smocka spelet fullt av 4k-texturer för tex screenshots och dylikt, men är inte så optimalt för spelande. Då måste man ha en viss översikt och känsla för prioritering av vart man verkligen behöver 4k-texturer, och vart man kanske lika gärna kan nöja sig med 512/1024.

Men sen är såklart creation engine / Gamebryo en väldigt föråldrad motor i grunden, mycket likt tex Arma's RV-motor, som lägger väldigt mycket press på processorn snarare än grafikkort, och har begränsad minnes-hantering. Injectors/wrappers som ENB dyker säkerligen upp i efterhand som kan tänja gränserna och skapa en viss balans och stabilitet, plus en mängd efterlängtade avancerade effekter, som i Skyrim.
Man undrar ju dock varför inte Bethesda gör en liknande lösning, men antagligen så handlar det som vanligt om att spelet ska vara hyfsat likt på alla plattformar vid release, vilket genererar mer pengar på konsol iom deras löjliga priser, och i längden även mer pengar på de som går över till att spela på PC istället för konsol då dom inser hur mycket bättre man kan modda det där (Dom köper spelet 2 gånger).

Bethesda är inte dumma, dom vet vad som gör att dessa spel säljer, och det är knappast grafiken. Även om dom hade gjort det betydligt snyggare så hade folk fortfarande moddat skiten ur det

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Är så många av dagens ungdomar överstimulerade visuellt och mentalt hjärndöda att de struntar i spel med mental substans och bara vill ha ögongodis? Då kan ni väl hålla er till porr?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Så det är sant för att han påstår att det är ultra och ultra finns inte att välja på konsol, vad är det för konstigt argument?
Finns massor av anledningar till varför det skulle kunna visas på konsol istället för PC. Jag säger varken bu eller bä, tycker bara folk skall vänta med att klaga tills det finns fakta att gå på.

Edit: Verkar ha kommit bevis nu: http://i.imgur.com/1pX9Vpf.png från samma läcka.

Alla inställningar bör vara numrestiska för bättre modding

Skrivet av AplAy:

Är så många av dagens ungdomar överstimulerade visuellt och mentalt hjärndöda att de struntar i spel med mental substans och bara vill ha ögongodis? Då kan ni väl hålla er till porr?

Kanske men inte jag, däremot så satsar inga spel utvecklare på bra simulatorer vare sig det är stats planering eller racing sims, så om spelen inte har något större djup måste ju något vara bra iaf, tycker det som saknas mest är fysik och logic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Textur-moddar som vi gör i efterhand har ofast väldigt liten tanke på optimering överhuvudtaget, vilket förr eller senare kommer resultera i diverse grafikfel och instabilitet, just pga att minnet snabbt blir fullt. Det funkar utmärkt att smocka spelet fullt av 4k-texturer för tex screenshots och dylikt, men är inte så optimalt för spelande. Då måste man ha en viss översikt och känsla för prioritering av vart man verkligen behöver 4k-texturer, och vart man kanske lika gärna kan nöja sig med 512/1024.

Glöm inte att många spel skulle kunna slippa textur minnes problemen om flera använde produciella texturer mera, sedan har ju 4k texturer funnits i över 10 år nu, men som jag sa prodecural textures är bäst eftersom dom itne kräver allts så mycket minne tänk 1/100 texture minne i många fall det enda som krävs är bättre gpu shaders och flera polygoner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av som99:

Så du skall inte spela spelet för det inte är "snyggt nog"... Jasså spelet blir automatiskt dåligt och ospelbart då? Fan vänta 10 år så är alla spel mycket snyggare än idag, så varför inte strunta i alla spel fram tills dess. Nej förresten tänk om 20 år. Ja lika bra att skippa alla spel för alltid, jag menar de blir ju konstant snyggare...

Jag blir så trött...

Som det är nu känns det som en Fallout NV exp, men jag såg fram emot ett nytt spel. 10 år lär jag inte behöva vänta på texturerade heller. Trött? Du låter som en kärring.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Såg reklam på tv:n igår för detta, är så sjukt taggad. Kommer förmodligen inte slå 2:an men hoppas på att det blir bättre än 3:an/Vegas. Grafiken duger bra för mig, är för gammal för att bli hysterisk över grafik. Hoppas att de lagt krutet på story samt mycket lull-lull runtomkring.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Såg reklam på tv:n igår för detta, är så sjukt taggad. Kommer förmodligen inte slå 2:an men hoppas på att det blir bättre än 3:an/Vegas. Grafiken duger bra för mig, är för gammal för att bli hysterisk över grafik. Hoppas att de lagt krutet på story samt mycket lull-lull runtomkring.

Hoppas på bättre interactivitet och realism.

Permalänk

grafiken motiverar en pentium 4 ,och 6850 .. troligtvis kräver det mkt mer än så pga dålig optimering

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Vad sägs om ljussättningen, 3D-modellerna och allt annat som ser ut att höra hemma i ett fem år gammalt spel?

Det är inte frågan om det är stämningsfullt, det är frågan om man får ett spel från 2015 för 60€ på Steam!

vilken ljussättning? tror bara dom skruvat upp ambient light till en lämplig nivå, och låtit texturerna symbolisera skuggor osv.. men även det mkt bristfälligt.

Permalänk
Avstängd

Ser inte bara ut som fullständigt skräp i skärmdumpar, animeringarna är också ett bottenskrap och manus, regi samt röstskådespeleri därtill av usel kvalité

Permalänk
Skrivet av elajt_1:

Jag är som sagt inte säker på om det gäller multi GPU-kort, men med tanke på hur AMD presterar med Nvidia teknik, så tvivlar jag på att 295X från AMD fixar det heller. Jag vet att det inte går med Titan X vilket är det snabbaste single GPU-kortet. Det var egentligen inte det viktiga i det jag försökte argumentera utan det handlade om att någon tyckte det inte fanns några next gen titlar varpå jag svarade då finns det inga next gen gpu'r heller eftersom de inte klarar det som finns i dagsläget fullt ut. Det här är inte ordagrant med du förstår om du läser förra inlägget.

Edit: Såg nu att du har 2st GTX980ti i din burk. Jag menade single kort. Det skulle väl vara skam på torra land om du med grafikkort för 14 000kr inte kunde få 60fps med maxinställningar i det spelet.

troligtvis framerate som glappar mellan 28-45 fps på maxade inställningar , då det kommer va mkt dåligt optimerat och inte ha något sli-stöd tidigast ett halvår efter release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Varför gör de lågupplösta textrurer och låter moddare jobba gratis åt dem för att rätta till det? Är det svårt att göra ett spel med högupplösta texturer på något sätt?

För att då slipper ju Bethesda göra det. Varför betala när man kan få saker gratis?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

troligtvis framerate som glappar mellan 28-45 fps på maxade inställningar , då det kommer va mkt dåligt optimerat och inte ha något sli-stöd tidigast ett halvår efter release.

Sry för allt OT, men vi diskutterade Witcher 3 i detta fallet.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av Sveklockarn:

Menar du detta?
Sällsamt dålig jämförelsevideo med förrenderade 3D-miljöer mot ingamegrafik från en konsoll.

fallout 3 ser ut som 100 shades of brown .. men verkar va för överdrivet starka färger i 4.. får ont i ögonen..

Permalänk

Jag tycker det ser fint ut men dom kunde tagit skärmdumparna i 4K som många gör med stora speltitlar. Sen som andra skriver så kommer det att bli ännu finare grafik med moddar för både texturer och shader-effekter etc.

Visa signatur

Intel Core i9 7900X | Asus Prime X299 Deluxe | Corsair 128GB DDR4 3200Mhz | Gigabyte RTX 4090 | Acer X32FP 4K 160Hz | NVMe/SSD 15TB | Corsair AX1200i | Corsair Graphite 760T White | OS Windows 11 Pro