Fallout 4 visas upp med Ultra-inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hur kom du till den slutsatsen...?

Jag skrev att Ultra-inställningar inte är för gemene man.
Hur mycket ens dator har kostat hör verkligen inte hit alls. Påfallande ofta är s.k. Ultra-inställningar bara marginellt högre än vad som går att pressa ut av PC-hårdvara som är några ynka strån vassare än konsollerna, handlar inte om några exotiska multi-GPU-system som du raljerar om. GTA V på PC är ett exempel, rejält nedskalat och spelbart på konsoll, och för att köra maximala inställningar i ynka 1080p @ 60 FPS på PC så räcker det inte med ett (1) 980 Ti.

Där har vi något värt att kalla "Ultra"!

Btw så har min nuvarande dator kostat ca 50k. Bara nöjet att säga det till såna som dig är värt det...

Nu vet inte jag när du lirade GTA V senast på PC men..

Min spec ser du nedan, och att köra i 1080P med 60FPS är då inga större problem.

Mina settings:

DirectX Version : 11
Resolution: 1920 X 1080
FXAA: On
MSAA: 4X
Nvidia TXAA: On
Population Destiny: 100%
Population Variety: 100%
Distance Scaling: 100%
Texture Quality: Very High
Shader Quality: Very High
Shadow Quality: Very High
Reflection Quality: Ultra
Reflection MSAA: 8x
Water Quality: Very High
Particles Quality: Very High
Grass Quality: Ultra
Soft Shadows: Nvidia PCSS
Post FX: Ultra
Motion Blur Strength: 0%
In-Game Depth Of Field Effects: On
Anisotropic Filering: 16x
Ambient Occlusion: High
Tesselation: Very High

Här är en ganska så färsk video.

https://www.youtube.com/watch?v=I7_YGcMMPco

Sen en till sak. Menar du att du inte ser så stor skillnad på konsoll versionerna av spel gentemot pc versionen?
Du rekommenderar jag dig att skaffa glasögon.
Sen om vi tar GTA V som exempel, så har jag då aldrig sett en konsoll i hela världen som klarar leverera 60fps heller.
och bara det är ju en enorm skillnad till PC. GTA V såg väl ok ut på PS4 men går inte att jämföra på PC om man kör allt på Ultra.

Ja sitter på ett GTX 980 som visserligen är överklockat en hel del och en 2600K som har några år på nacken, men klarar leverera 60fps i detta spel hyffsat bra.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias79:

Inte perfect men ändå mycket bra gort, jag skulle nog varit mera sparsam med det svarta och sedan glöm inte hur texturen ser ut på långt håll också, försök att variera tiling mera.

Tackar för kritiken, Själva tilingen är uppbyggt enligt "vanilla" designen som du ser på gifen och är byggt på det sättet som elder scrolls designade sina slott efter.
Håller fullständigt med dig att den fejkade ambient occlusion effekten är lite för mycket, bör nog ha den på 30-50% opacity istället.

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Nu har jag ingen dator för 50K, jag ser inte som helst skäl till att lägga sådana pengar, speciellt inte när jag precis som du vet att spelen inte ser jättemycket bättre ut än de gör på konsoller ändå. Därför hoppas jag att du har din dator till annat än spelande, dvs något krävande, annars verkar det (med tanke på vad du tidigare skrivit) uppriktigt sagt lite korkat.

Nej jag har den bara till spel, surf och naturligtvis också porrsurf. Dina argument är riktigt skrattretande däremot, som om inte datorer vore ett intresse precis som alla andra! Snacka om fördomsfull inställning mot andra människors intressen och dömande moralistisk inställning till hur andra spenderar sina pengar.

Skrivet av elajt_1:

Oavsett vad min PC kostar så hade jag inte suttit på ett forum där vi har alla åldrar och i många fall de som inte ens tjänar pengar ännu, och skrytit om vilken dyr PC jag har. Jag tycker det är tecken på dåligt omdömme, men även väldigt barnsligt.

Tvärtom så är jag en förebild för inkomstlösa ynglingar! Om man jobbar hårt och är lite ekonomiskt sinnad så köper man utan problem en dator för 50k om man har lust med det, precis som andra vuxna med känsla för ekonomi kan spendera pengar på sina fritidsintressen.

Permalänk
Medlem

jösses... Har just läst alla inlägg och inser varför jag haft en 4år lång paus från Swec...
Sådant raljerande och brist på insikt om att spelutvecklarna gör vad dom vill och det är upp till dig att välja om du vill betala för det eller inte...
Det är ingen rättighet att spelet ska ha just DINA ideal gällande någonting alls...

Om nu grafiken är totalt oacceptabel så köp inte såelet då bara helt enkelt
Klart man ska klaga !
Men jag tycker det är så mycket ilska på något vis... Som om man har fått för sig att "spelet finns för min skulle och jag har rätt till att få just mina önskemål uppfyllda, annars har dom svikit mig!"

Jag förstår att man utöver detta också kan hypa sönder och/eller skaffa sig förväntningar som inte grundar sig på något som utvecklarna har sagt.

Detta kan leda till att man tycker att grafiken ska vara bättre än vad den sedan i slutänden blir.

Jaja hur som helst...

Klaga på och var arga ni som vill, men dom som gör spelet gör det så som dom vill och inte för att just DU ska vilja ha det.
Du väljer själv vilka förväntningar du har på ett spel.
Och du väljer sedan själv om du vill köpa spelet för dom pengar som det kostar.

Gör ditt val

Jag ser fram mot att nörda detta!
Och jag är nöjd med grafiken även om den kunde varit klart bättre.
Dock så har jag inte tyngsta datorn nu för tiden med bara en bärbar att spela på.
Så några riktigt tunga grafiska tittlar kan jag inte dra runt på högsta inställningar ändå...
Så för mig så gör det mindre skillnad att det "inte var snyggare än såhär".
Men jag skulle ju inte ha något mot att denna grafik som vi nu har fått se var på medium och att high och ultra var klart snyggare.
Jag hade inte kunnat köra på ultra oavsett... Men någon hade blivit glad och det är ju ingen som skulle drabba mig oavsett

Pepp pepp !
Snart kommer spelet, det ska bli kul att knata runt i denna miljö.
Känslan på miljön är typisk fallout och det är viktigt, den känslan är ju det absolut viktigast av det estetiska.
Och där har jag ingenting att anmärka på alls

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Nu vet inte jag när du lirade GTA V senast på PC men..

Min spec ser du nedan, och att köra i 1080P med 60FPS är då inga större problem.

Läs den här ordföljden från mitt inlägg igen:

Skrivet av Sveklockarn:

för att köra maximala inställningar

Hur är ditt inlägg relevant i sammanhanget?

Testa att åka ut någonstans i bergen där det faktiskt finns lite gräs att rendera, rapportera din framerate därifrån.

Permalänk
Medlem

Helt klart bra grafik nog för min smak (även bättre än väntat)! Jag har absolut inte något att klaga på, spelar inte Fallout för grafiken.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTZN:

Om jag inte når 120+ fps och det ser ut såhär kommer jag bli besviken

Kommer säkert bli som Skyrim, över 60 FPS så fuckar motorn ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Läs den här ordföljden från mitt inlägg igen:
Hur är ditt inlägg relevant i sammanhanget?

Testa att åka ut någonstans i bergen där det faktiskt finns lite gräs att rendera, rapportera din framerate därifrån.

Har 100% avklarat i spelet, men ska fixa en video under kvällen så ska du få se

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DVD-ai:

jösses... Har just läst alla inlägg och inser varför jag haft en 4år lång paus från Swec...
Sådant raljerande och brist på insikt om att spelutvecklarna gör vad dom vill och det är upp till dig att välja om du vill betala för det eller inte...
Det är ingen rättighet att spelet ska ha just DINA ideal gällande någonting alls...

Om nu grafiken är totalt oacceptabel så köp inte såelet då bara helt enkelt
Klart man ska klaga !
Men jag tycker det är så mycket ilska på något vis... Som om man har fått för sig att "spelet finns för min skulle och jag har rätt till att få just mina önskemål uppfyllda, annars har dom svikit mig!"

Jag förstår att man utöver detta också kan hypa sönder och/eller skaffa sig förväntningar som inte grundar sig på något som utvecklarna har sagt.

Detta kan leda till att man tycker att grafiken ska vara bättre än vad den sedan i slutänden blir.

Jaja hur som helst...

Klaga på och var arga ni som vill, men dom som gör spelet gör det så som dom vill och inte för att just DU ska vilja ha det.
Du väljer själv vilka förväntningar du har på ett spel.
Och du väljer sedan själv om du vill köpa spelet för dom pengar som det kostar.

Gör ditt val

Jag ser fram mot att nörda detta!
Och jag är nöjd med grafiken även om den kunde varit klart bättre.
Dock så har jag inte tyngsta datorn nu för tiden med bara en bärbar att spela på.
Så några riktigt tunga grafiska tittlar kan jag inte dra runt på högsta inställningar ändå...
Så för mig så gör det mindre skillnad att det "inte var snyggare än såhär".
Men jag skulle ju inte ha något mot att denna grafik som vi nu har fått se var på medium och att high och ultra var klart snyggare.
Jag hade inte kunnat köra på ultra oavsett... Men någon hade blivit glad och det är ju ingen som skulle drabba mig oavsett

Pepp pepp !
Snart kommer spelet, det ska bli kul att knata runt i denna miljö.
Känslan på miljön är typisk fallout och det är viktigt, den känslan är ju det absolut viktigast av det estetiska.
Och där har jag ingenting att anmärka på alls

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, riktigt griniga vuxenbebisar här i tråden. Ser också framemot att spela Fallout 4.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Bethseda har enl mig alltid gjort mediokra spel med massa buggar, värdelösa animationer och solklara speldesignsmisstag.

Särskilt bra har grafiken inte heller varit, e väl moddar för sånt som gäller.

Men, de har alltid gett en hyfsad sandlåde-spelglädje där buggarna ofta bara satt guldkant på tillvaron.

Tror spelet ligger på runt 40 dollar på allkeys och skulle gissa det ger mig minst 20-30 timmars spelnöje, så kommer nog att plocka upp det.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Nej jag har den bara till spel, surf och naturligtvis också porrsurf. Dina argument är riktigt skrattretande däremot, som om inte datorer vore ett intresse precis som alla andra! Snacka om fördomsfull inställning mot andra människors intressen och dömande moralistisk inställning till hur andra spenderar sina pengar.
Tvärtom så är jag en förebild för inkomstlösa ynglingar! Om man jobbar hårt och är lite ekonomiskt sinnad så köper man utan problem en dator för 50k om man har lust med det, precis som andra vuxna med känsla för ekonomi kan spendera pengar på sina fritidsintressen.

Skrattretande? Ja att använda ord som smutsiga konsollbönder i ett forum där många spelar tv-spel. Jag håller fullständigt med dig. Men det mest skrattretande är att du sitter hemma och whinar om att det inte bara är så dyra datorer som du har, som kan spela spelen på Ultra settings, det är skrattretande. Du verkar inte förstått att de flesta speltillverkarna (om inte alla) skiter fullständigt i att det finns maskiner där ute för så mycket pengar. De kan knappast lägga en massa tid och pengar på den minimala delen människor som lägger så mycket pengar på en dator. Undrar om det är så många som tycker du är en förebild, men det är bra att ha höga tankar om sig själv.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Du måste ha missat releasen av TES IV: Oblivion år 2006, som var bland de snyggaste (och mest tungdrivna) spel som gick att uppbringa då. Även Skyrim såg riktigt bra ut 2011, men det är alltså fyra år sedan - eoner av tid i dataspelsvärlden.
Tyvärr tycks generationer av smutsiga konsollbönder ha sett till att begreppet "Ultra" urvattnats till något blask som ska gå på de flesta maskiner. Jag är helt med dig, en inställning som kallas "Ultra" ska inte gå att köra överhuvudtaget på en medioker dator.

Att säga att Skyrim såg riktigt bra ut 2011 är ju att överdriva rätt rejält. Det var väl inte direkt fult, men det var inte med i toppen bland snygga spel

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

smutsiga konsollbönder

Det är ett uttryck från den stora PC vs Konsoll-diskussionen på Internet, om än direktöversatt försvenskad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DVD-ai:

jösses... Har just läst alla inlägg och inser varför jag haft en 4år lång paus från Swec...
Sådant raljerande och brist på insikt om att spelutvecklarna gör vad dom vill och det är upp till dig att välja om du vill betala för det eller inte...
Det är ingen rättighet att spelet ska ha just DINA ideal gällande någonting alls...

Om nu grafiken är totalt oacceptabel så köp inte såelet då bara helt enkelt
Klart man ska klaga !
Men jag tycker det är så mycket ilska på något vis... Som om man har fått för sig att "spelet finns för min skulle och jag har rätt till att få just mina önskemål uppfyllda, annars har dom svikit mig!"

Jag förstår att man utöver detta också kan hypa sönder och/eller skaffa sig förväntningar som inte grundar sig på något som utvecklarna har sagt.

Detta kan leda till att man tycker att grafiken ska vara bättre än vad den sedan i slutänden blir.

Jaja hur som helst...

Klaga på och var arga ni som vill, men dom som gör spelet gör det så som dom vill och inte för att just DU ska vilja ha det.
Du väljer själv vilka förväntningar du har på ett spel.
Och du väljer sedan själv om du vill köpa spelet för dom pengar som det kostar.

Gör ditt val

Jag ser fram mot att nörda detta!
Och jag är nöjd med grafiken även om den kunde varit klart bättre.
Dock så har jag inte tyngsta datorn nu för tiden med bara en bärbar att spela på.
Så några riktigt tunga grafiska tittlar kan jag inte dra runt på högsta inställningar ändå...
Så för mig så gör det mindre skillnad att det "inte var snyggare än såhär".
Men jag skulle ju inte ha något mot att denna grafik som vi nu har fått se var på medium och att high och ultra var klart snyggare.
Jag hade inte kunnat köra på ultra oavsett... Men någon hade blivit glad och det är ju ingen som skulle drabba mig oavsett

Pepp pepp !
Snart kommer spelet, det ska bli kul att knata runt i denna miljö.
Känslan på miljön är typisk fallout och det är viktigt, den känslan är ju det absolut viktigast av det estetiska.
Och där har jag ingenting att anmärka på alls

Skickades från m.sweclockers.com

Vettigaste inlägget på hela tråden antar jag? Är väl all Fallout-hype som taggar igång alla och de förväntar sig grafik som är cryengine baserad

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Att säga att Skyrim såg riktigt bra ut 2011 är ju att överdriva rätt rejält. Det var väl inte direkt fult, men det var inte med i toppen bland snygga spel

Nä det stod sig slätt i jämförelse med t.ex. Crysis 2, men vilka andra var så mycket snyggare? Framförallt så var det en påtaglig skillnad från Morrowind till Oblivion (båda Gamebryo), och en rejäl skillnad från Oblivion till Skyrim (Creation Engine). Strax innan Fallout 3 släpptes fick det kritik för att vara "Oblivion with guns", något som sedermera visade sig stämma, där massa resurser återanvänts och omformats för att passa den nya världen/settingen.

Permalänk
Medlem

Jag har precis spelat igenom 3:an (inte hunnit med New Vegas än) så jag är chockad över vilken fantastik grafik där är. Very nice! Som Borat skulle sagt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Oj vad jag längtar efter detta spel (och framtida moddar), till både PC och PS4. Nu är det nära!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Nä det stod sig slätt i jämförelse med t.ex. Crysis 2, men vilka andra var så mycket snyggare? Framförallt så var det en påtaglig skillnad från Morrowind till Oblivion (båda Gamebryo), och en rejäl skillnad från Oblivion till Skyrim (Creation Engine). Strax innan Fallout 3 släpptes fick det kritik för att vara "Oblivion with guns", något som sedermera visade sig stämma, där massa resurser återanvänts och omformats för att passa den nya världen/settingen.

Visst, mycket snyggare än Oblivion. Men det är ju självklart då Oblivion var riktigt gammalt vid den tiden. Arkham City och Battlefield 3 var båda mycket snyggare än Skyrim.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Det känns generellt som det är två sorters personer i den här tråden.

Dom som lirat föregående Fallout spel och vet att det kommer bli bra.
Dom som inte lirat föregående Fallout spel och bedömer spelet utifrån grafiken.

Vilken sida är du på?

På sidan som spelat Fallout 1 samt 2, och tycker storyn i 3 var hemskt dåligt skriven i jämförelse, samt var relativt urvattnat i jämförelse i ren spelmekanik.

Nej, kan bli bra när moddare får sätta tänderna i det ( Requiem i kombination med frostfall till skyrim var riktigt trevligt), men har hyfsat låga förväntningar på grundspelet.

Permalänk
Medlem

Vill man att spelet ska se bra ut så är det ju bara till att modda och köra ENB,s i framtiden.

Betshedas spel har ju aldrig varit speciellt snygga i början hur som helst. Samt grafik är inte allt.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst kanske hälften av inläggen blir min slutsats att jag är lyckligt lottad som inte spelat några spel med hög grafikprofil på väldigt länge.
Det är säkert korrekt att det finns många mycket tekniskt snyggare spel, men jag tycker Fallout 4 ser väldigt trevligt ut. Blir sugen!

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmo:

Det jag syftar på är kort och gott att spelserien förändrats, men kärnan har ändå, så gott som alltid, varit densamma.

Du kan omöjligen ha spelat samma Fallout 1&2 som jag har gjort i så fall. Finns väldigt lite förutom vissa gemensamma nämnare och referenser som är originalserien trogen från och med Fallout 3 och framåt. Bethesda är tyvärr inte särskilt bra på att plagiera vare sig Fallouts story eller spelstil (t.ex. noll handhållning i motsats till en enorm pil på quest target). Kärnan i Fallout är mycket mer än namnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Haha, "vandra runt och då och då upptäcka saker".

Det är en bra story, och man får göra olika val i spelets gång som påverkar världen omkring en. Du har väl aldrig spelat det antar jag?

Nej, jag har aldrig spelat ett Fallout spel. Efter att ha studerat Fallout närmare så verkar det vara för mycket innehåll för min smak. Verkar vara ett spel man måste sitta och nöta i väldigt många timmar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Featuring FXAA

Min teori är att FXAA snart kommer konkurreras ut av vaselin på skärmen. Effekten är identisk men vaselinet belastar iaf inte grafikkortet.

Får bara hoppas det kommer mods rätt så snabbt som kan erbjuda mer än FXAA om FXAA är den enda sorten utav AA bethesda erbjuder.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Skrivet av Subzero299:

Ingenstans är det bekräftat att det är från pc. X, Y, B och A används vid interaktion med hunden.
På två bilder syns tangentbordskommandon men andra saker ser konstigt ut på den bilden så det kan vara photoshop inblandat.

Nej, det är inte bekräftat, men två saker är nästan alltid gemensamt vid speldemos på mässor osv.

1. Finns det för PC visas det för PC. Varför? För att sälja spelet när det ser som bäst ut.

2. Spelas med en Xbox kontroll.

Men visst, det är inte helt klart att det är från PC, men källan påstår ju det, eftersom det sägs vara i Ultra, och så vitt jag vet har det aldrig släppts ett spel till konsol där olika grafikinställningar finns. Sen finns ju ingen anledning till att de tidigare skulle visat spelet på konsol om det finns för PC.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tycker om grafiken. Ljust och färgglatt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Nej, det är inte bekräftat, men två saker är nästan alltid gemensamt vid speldemos på mässor osv.

1. Finns det för PC visas det för PC. Varför? För att sälja spelet när det ser som bäst ut.

2. Spelas med en Xbox kontroll.

Men visst, det är inte helt klart att det är från PC, men källan påstår ju det, eftersom det sägs vara i Ultra, och så vitt jag vet har det aldrig släppts ett spel till konsol där olika grafikinställningar finns. Sen finns ju ingen anledning till att de tidigare skulle visat spelet på konsol om det finns för PC.

Så det är sant för att han påstår att det är ultra och ultra finns inte att välja på konsol, vad är det för konstigt argument?
Finns massor av anledningar till varför det skulle kunna visas på konsol istället för PC. Jag säger varken bu eller bä, tycker bara folk skall vänta med att klaga tills det finns fakta att gå på.

Edit: Verkar ha kommit bevis nu: http://i.imgur.com/1pX9Vpf.png från samma läcka.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Avstängd

Har sett enormt mkt fram emot denna titel men efter dessa screen shots överväger jag allvarligt att vänta tills bra grafikmoddar släpps innan jag över huvud taget installerar det.

Permalänk
Inaktiv

Har du underlag på vad du säger? Jag testade nämligen precis att dra igång "the Witcher 3 Wild Hunt" På min PC jag får stadigt över 60fps med en upplösning på 1440P.

Nu har jag förvisso en SLI config men du nämnde multi så därför hävdar jag att mitt utlåtande är relevant.

Skrivet av elajt_1:

Allt är väl relativt, ungefär lite som att säga att det inte finns ett enda next gen grafikkort på marknaden idag.

Det finns inget single GPU (kanske inte ens multi) kort på marknaden idag som klarar "The Witcher 3" med fulla inställningar/fysik i 60fps i fullHD upplösning (1920 x 1080) ens. Vad är next gen?

Tekniken är ju där den är. Är det möjligt att göra allting lite bättre, förmodligen. Men vi lever inte i en perfekt värld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Alltså, jag tycker grafiken är helt okej förutom den där hunden. Känns inte som att den har päls utan en kroppsstrumpa med pälsmönster. De kunde väl tittat liiiite på witcher 3 (utan Hairworks) och kört på det. Eller lagt in stöd för TressFX och hairworks ändå.
I övrigt känner jag mig faktiskt peppad vilket jag inte gjort för ett spel sedan Grimrock 2..

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av KaffeMedKotlett:

Reagerade också lite så. Första tanken när man såg hunden var att dom kanske borde dra till med Nvidia Hairworks, för pälsen ser jättekonstig ut

TressFX fungerar bättre på båda korten, än hairworks.

Men troligen fungerar det dåligt på DX9, jag gissar tekniken bygger på DX11.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar