Fallout 4 visas upp med Ultra-inställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Allt är väl relativt, ungefär lite som att säga att det inte finns ett enda next gen grafikkort på marknaden idag.

Fakta:

Det finns inget kort på marknaden idag som klarar "The Witcher 3" med fulla inställningar/fysik i 60fps i fullHD upplösning (1920 x 1080) ens. Vad är next gen?

Visst är det så next gen för mig är cutting edge technology med dom allra nyaste och bästa teknikerna som fins när det kommer till allt från artificiel inteligense, fysik och grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiquidPanda:

Bethesda med sina Elder Scrolls och Fallout serier har ju aldrig haft någon groundbreaking grafik, så var ju föga förvånande att det inte är det den här gången heller.

Du måste ha missat releasen av TES IV: Oblivion år 2006, som var bland de snyggaste (och mest tungdrivna) spel som gick att uppbringa då. Även Skyrim såg riktigt bra ut 2011, men det är alltså fyra år sedan - eoner av tid i dataspelsvärlden.

Skrivet av Elias79:

Men ultra inställningen ska ju vara för dom som har en dator för 30k, very low är för gamla burkar och low är för budget.

Tyvärr tycks generationer av smutsiga konsollbönder ha sett till att begreppet "Ultra" urvattnats till något blask som ska gå på de flesta maskiner. Jag är helt med dig, en inställning som kallas "Ultra" ska inte gå att köra överhuvudtaget på en medioker dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Du måste ha missat releasen av TES IV: Oblivion år 2006, som var bland de snyggaste (och mest tungdrivna) spel som gick att uppbringa då. Även Skyrim såg riktigt bra ut 2011, men det är alltså fyra år sedan - eoner av tid i dataspelsvärlden.
Tyvärr tycks generationer av smutsiga konsollbönder ha sett till att begreppet "Ultra" urvattnats till något blask som ska gå på de flesta maskiner. Jag är helt med dig, en inställning som kallas "Ultra" ska inte gå att köra överhuvudtaget på en medioker dator.

Ja konsolerna har totalt förstört utvecklarnas mått på grafik och fysik, PC kommer ju sist på listan nu, sedan vill jag tillägga att äldre bethseda spel var både snyggare och bättre överlag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Du måste ha missat releasen av TES IV: Oblivion år 2006, som var bland de snyggaste (och mest tungdrivna) spel som gick att uppbringa då. Även Skyrim såg riktigt bra ut 2011, men det är alltså fyra år sedan - eoner av tid i dataspelsvärlden.
Tyvärr tycks generationer av smutsiga konsollbönder ha sett till att begreppet "Ultra" urvattnats till något blask som ska gå på de flesta maskiner. Jag är helt med dig, en inställning som kallas "Ultra" ska inte gå att köra överhuvudtaget på en medioker dator.

"Smutsiga konsollbönder" Hoppas du skämtar, det låter riktigt jävla löjligt och hur tänker du där egentligen. Alla som inte har råd eller vill köpa en dator för 30K har förstört spelen för dig?

När du har råd att köpa en dator för 30 med 2st Titan X i, så finns det någon annan där ut som tycker du är en luffare som inte har 4st Titans, för det skall minsann krävas för äkta Ultra inställningar.

Sen att inte ens en sådan dator skalar bra och att man slängt halva summan pengarna rakt i sjön gör ju bara det hela ännu roligare.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Om du tittar på den där jämförelsevideon någon postade så får man ju ändå säga att det hänt en hel del grafiskt.

Menar du detta?

Skrivet av Jinxswe:

Haters gonna hate. Fallout serien är ett av de få spelen som jag kan rekommendera till alla.
Säger inte att det är världens bästa grafik men alla som säger att det ser ut som fallout 3 behöver ha sin syn testad.

https://www.youtube.com/watch?v=Yjxo_htkIyI

Sällsamt dålig jämförelsevideo med förrenderade 3D-miljöer mot ingamegrafik från en konsoll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

hahah vilken fråga! Något du funderar på? Tror inte det iallafall. skulle bli ett väldigt liv då iallafall från flera djurrättsorganisationer. Bf3 fick ju te.x skit för att man dödade EN råtta i en cutscen.

Har man inte mycket att klaga på så får man ta vad man får

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Menar du detta?
Sällsamt dålig jämförelsevideo med förrenderade 3D-miljöer mot ingamegrafik från en konsoll.

Ja förrenderade demo filmer är riktigt plågsamt att se, kommer ihåg E3 fake ingame video för dirt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Menar du detta?
Sällsamt dålig jämförelsevideo med förrenderade 3D-miljöer mot ingamegrafik från en konsoll.

1) Ja absolut!

2) Håller jag inte med dig om.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

hahah vilken fråga! Något du funderar på? Tror inte det iallafall. skulle bli ett väldigt liv då iallafall från flera djurrättsorganisationer. Bf3 fick ju te.x skit för att man dödade EN råtta i en cutscen.

Fast i GTA kan man ju köra över och skjuta både hundar, katter och andra djur. Djurrättsorganisationer ska ägna sig åt att skydda riktiga djur, inte pixlar i ett datorspel.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Starka känslor här på sweclockers, vi borde ha en egen drama.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias79:

Starka känslor här på sweclockers, vi borde ha en egen drama.

Rolig läsning.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Inför den annalkande lanseringen av postapokalyptiska Fallout 4 läcker nya skärmdumpar ut på webben, samtliga i upplösningen Full HD och vad som sägs vara maxade inställningar.

Läs hela artikeln här

Har ni alla glömt trailern Bethesda släppte nyligen? Otroligt snyggt spel. De där bilderna har nog bara lagts ut av någon som vill skoja.
Se Bethesdas trailer här: https://www.youtube.com/watch?v=sFtSFqRApFU

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

"Smutsiga konsollbönder" Hoppas du skämtar, det låter riktigt jävla löjligt och hur tänker du där egentligen. Alla som inte har råd eller vill köpa en dator för 30K har förstört spelen för dig?

Hur kom du till den slutsatsen...?

Jag skrev att Ultra-inställningar inte är för gemene man.

Skrivet av elajt_1:

När du har råd att köpa en dator för 30 med 2st Titan X i, så finns det någon annan där ut som tycker du är en luffare som inte har 4st Titans, för det skall minsann krävas för äkta Ultra inställningar.

Sen att inte ens en sådan dator skalar bra och att man slängt halva summan pengarna rakt i sjön gör ju bara det hela ännu roligare.

Hur mycket ens dator har kostat hör verkligen inte hit alls. Påfallande ofta är s.k. Ultra-inställningar bara marginellt högre än vad som går att pressa ut av PC-hårdvara som är några ynka strån vassare än konsollerna, handlar inte om några exotiska multi-GPU-system som du raljerar om. GTA V på PC är ett exempel, rejält nedskalat och spelbart på konsoll, och för att köra maximala inställningar i ynka 1080p @ 60 FPS på PC så räcker det inte med ett (1) 980 Ti.

Där har vi något värt att kalla "Ultra"!

Btw så har min nuvarande dator kostat ca 50k. Bara nöjet att säga det till såna som dig är värt det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias79:

Tycker ju inte att det finns ett enda äkta next gen spel på marknaden överhuvud taget.

Men ultra inställningen ska ju vara för dom som har en dator för 30k, very low är för gamla burkar och low är för budget.

Btw, vem säger att Ultra skall vara för de som har en 30K dator? Datorer för de pengarna kan även se väldigt olika ut dessutom.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Fast i GTA kan man ju köra över och skjuta både hundar, katter och andra djur. Djurrättsorganisationer ska ägna sig åt att skydda riktiga djur, inte pixlar i ett datorspel.

Men alla vet ju att vi måste skydda virtuella kvinnor, barn och djur, det är ju mycket viktigare än att åka till syrien och hjälpa dom som verkligen behöver våran hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-Hippie:

Har ni alla glömt trailern Bethesda släppte nyligen? Otroligt snyggt spel. De där bilderna har nog bara lagts ut av någon som vill skoja.
Se Bethesdas trailer här: https://www.youtube.com/watch?v=sFtSFqRApFU

Skillnad på trailer och ingame 😕

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elias79:

Men alla vet ju att vi måste skydda virtuella kvinnor, barn och djur, det är ju mycket viktigare än att åka till syrien och hjälpa dom som verkligen behöver våran hjälp

På något underligt sätt känns det fel att sätta en " " efter den där meningen... Undrar varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Alltså, jag tycker grafiken är helt okej förutom den där hunden. Känns inte som att den har päls utan en kroppsstrumpa med pälsmönster. De kunde väl tittat liiiite på witcher 3 (utan Hairworks) och kört på det. Eller lagt in stöd för TressFX och hairworks ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Meh, Cookie Clicker > F4

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Hur kom du till den slutsatsen...?

Jag skrev att Ultra-inställningar inte är för gemene man.
Hur mycket ens dator har kostat hör verkligen inte hit alls. Påfallande ofta är s.k. Ultra-inställningar bara marginellt högre än vad som går att pressa ut av PC-hårdvara som är några ynka strån vassare än konsollerna, handlar inte om några exotiska multi-GPU-system som du raljerar om. GTA V på PC är ett exempel, rejält nedskalat och spelbart på konsoll, och för att köra maximala inställningar i ynka 1080p @ 60 FPS på PC så räcker det inte med ett (1) 980 Ti.

Där har vi något värt att kalla "Ultra"!

Btw så har min nuvarande dator kostat ca 50k. Bara nöjet att säga det till såna som dig är värt det...

Det där med 30K blev lite fel, jag tog det ifrån någon annans inlägg. Poängen kvarstår dock, det krävs ofta riktigt dyra saker om man skall kunna köra i högsta inställningar i minst 60fps.

Nu har jag ingen dator för 50K, jag ser inte som helst skäl till att lägga sådana pengar, speciellt inte när jag precis som du vet att spelen inte ser jättemycket bättre ut än de gör på konsoller ändå. Därför hoppas jag att du har din dator till annat än spelande, dvs något krävande, annars verkar det (med tanke på vad du tidigare skrivit) uppriktigt sagt lite korkat.

Oavsett vad min PC kostar så hade jag inte suttit på ett forum där vi har alla åldrar och i många fall de som inte ens tjänar pengar ännu, och skrytit om vilken dyr PC jag har. Jag tycker det är tecken på dåligt omdömme, men även väldigt barnsligt.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Skillnad på trailer och ingame 😕

Skickades från m.sweclockers.com

Då får Bethesda räkna med sura miner från köpare om de ljugit med grafiken i sin trailer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

Allt är väl relativt, ungefär lite som att säga att det inte finns ett enda next gen grafikkort på marknaden idag.

Det finns inget single GPU (kanske inte ens multi) kort på marknaden idag som klarar "The Witcher 3" med fulla inställningar/fysik i 60fps i fullHD upplösning (1920 x 1080) ens. Vad är next gen?

Tekniken är ju där den är. Är det möjligt att göra allting lite bättre, förmodligen. Men vi lever inte i en perfekt värld.

Witcher 3 1920x1080, Ultra Settings, No HairWorks, Titan X GPU:

Så visst går det att köra maxat på Witcher 3 med höga fps. Fallout 4 ser inte förtjusande ut men det positiva är att det kommer mods som med Skyrim så grafiken blir avsevärt bättre.

Permalänk
Medlem

It look som reeeal

Permalänk
Medlem

Jag gillar det ändå, Det funkar bra för vad fallout faktiskt är,:D schysst att de fixat bättre ljus effekter också, ska bli mumma att se vad moddare kan göra med detta:)

Permalänk
Medlem

Intressant, texturerna var ju inget att hurra för. Men det är tur att jag är en TES/FALLOUT moddare för just ändamålet texturer och modeller.

Sitter just nu och värmer upp inför Fallout 4 med lite skojjiga texturer från oblivion där jag hand retexturerar texturer från 512px till 4096px.
Samma design bara bättre texturer, precis som det ska vara (lore-friendly).

Vad tycks folket?

Exempel på textur jag gjort idag:

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Witcher 3 1920x1080, Ultra Settings, No HairWorks, Titan X GPU:
http://www.youtube.com/watch?v=Rutk9ErhKG4

Så visst går det att köra maxat på Witcher 3 med höga fps. Fallout 4 ser inte förtjusande ut men det positiva är att det kommer mods som med Skyrim så grafiken blir avsevärt bättre.

"NO HAIRWORKS"

Jag pratade om maxade inställningar. Men visst utan det så går det ju rätt bra.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

"NO HAIRWORKS"

Kom igen, håreffekten var som i Tomb Raider inget speciellt är bäst att inte ha på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMadMax:

Skillnad på trailer och ingame 😕

Skickades från m.sweclockers.com

lol! Ja det där är ju CGI. Tänk om det hade varit så snyggt

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Kom igen, håreffekten var som i Tomb Raider inget speciellt är bäst att inte ha på.

Va? Näh, tycker det fungera finfint i TR. Men nu gäller det ju inte bara på huvudkaraktären i TW3, utan även på alla monster/djur man möter. Dessutom spelar det ju ingen roll om du eller jag råkar tycka det ser bättre ut utan. Faktum kvarstår, det går inte att driva det med specen jag angav med stadiga 60fps.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Intressant, texturerna var ju inget att hurra för. Men det är tur att jag är en TES/FALLOUT moddare för just ändamålet texturer och modeller.

Sitter just nu och värmer upp inför Fallout 4 med lite skojjiga texturer från oblivion där jag hand retexturerar texturer från 512px till 4096px.
Samma design bara bättre texturer, precis som det ska vara (lore-friendly).

Vad tycks folket?

Exempel på textur jag gjort idag:

http://static-5.nexusmods.com/15/mods/101/images/46523-0-1446567363.gif

http://static-5.nexusmods.com/15/mods/101/images/46523-1-1446567360.gif

Inte perfect men ändå mycket bra gort, jag skulle nog varit mera sparsam med det svarta och sedan glöm inte hur texturen ser ut på långt håll också, försök att variera tilingen mera för bättre realism.