virusprogram utan internet?

Permalänk
Medlem

virusprogram utan internet?

Hej alla. vet någon ifall det finns något virusprogram som jag kan installera i en dator som inte har internetupkoppling, som man sedan via deras sida kan hämta lösa uppdateringar och installera dessa i samma dator. Sedan letat efter bootbart virusprogram att lägga på en usb-sticka. testade några för ganska länge sen nu men dem kunde inte hitta eller åtgärda viruset. vännen fick det fixat genom nån annan som inte heller kommer ihåg namnet. TACK PÅ FÖRHAND...

Visa signatur

<unconssioussknowledge>

Permalänk
Medlem

Vad ska du med ett virusskydd till på en dator utan internetuppkoppling?

För övrigt går detta att göra med en hel del virusprogram; Avast, Norton och McAfee har i alla fall denna funktion så vitt jag vet.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

man kan få virus ifrån externa enheter tex. sen fick min mor ett virus i sitt portabla modem. så vill bara vara på den säkra sidan. gjorde så förr, att jag installerade, kollade, avinst. smidigt o lugnande. tack för tipsen make.sense. något av dessa som du föredrar mera över det andra?

Visa signatur

<unconssioussknowledge>

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Entusiast
Skrivet av BRÖROST:

man kan få virus ifrån externa enheter tex. sen fick min mor ett virus i sitt portabla modem. så vill bara vara på den säkra sidan. gjorde så förr, att jag installerade, kollade, avinst. smidigt o lugnande. tack för tipsen make.sense. något av dessa som du föredrar mera över det andra?

Skrivet av tcntad:

Virus i sitt portabla modem?

Man kan få virus på enheter som kan lagra data, såsom USB-minnen.
Antagligen menar TS en så kallad 3G-dongel, som vanligen även agerar USB-minne och lagrar då drivrutiner och mjukvara för USB-dongeln ifråga.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av SysGhost:

Man kan få virus på enheter som kan lagra data, såsom USB-minnen.
Antagligen menar TS en så kallad 3G-dongel, som vanligen även agerar USB-minne och lagrar då drivrutiner och mjukvara för USB-dongeln ifråga.

Så kan det vara ja.. Egentligen aldrig använt donglar själv så lite kunskap där.

Permalänk
Medlem

* Antivirus-program (du vill väl skydda datorn mot virusprogram, eller?)

Jag skulle säga att Bitdefender Free Antivirus, Windows-brandväggen och MBAM skulle räcka gott och väl för en dator, som inte har tillgång till Internet så ofta eller aldrig

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.