Permalänk
Medlem

Dags att uppgradera

Tjo!

Sitter i dagsläget på ett GTX680 och känner att det börjar gå lite tungt i nyare speltitlar, så jag funderade på att köpa ett GTX970.
Vill vara redo att kunna spela Dark Souls 3 på högsta inställningarna, men vill även spela GTA V utan lagg på hyffsade inställningar.

Jag kör bara med en skärm så det behövs inget extra där. Är ett 970 ett bra val?

Grejjen är att min processor har några år på nacken nu då jag sitter med en I7 920 och ett Asus p6t deluxe mb. Ska jag börja där istället?

Var länge sen jag hade koll nu, så hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaggixx:

Tjo!

Sitter i dagsläget på ett GTX680 och känner att det börjar gå lite tungt i nyare speltitlar, så jag funderade på att köpa ett GTX970.
Vill vara redo att kunna spela Dark Souls 3 på högsta inställningarna, men vill även spela GTA V utan lagg på hyffsade inställningar.

Jag kör bara med en skärm så det behövs inget extra där. Är ett 970 ett bra val?

Grejjen är att min processor har några år på nacken nu då jag sitter med en I7 920 och ett Asus p6t deluxe mb. Ska jag börja där istället?

Var länge sen jag hade koll nu, så hjälp uppskattas!

Har du överklockat din processor något?
- Om inte så köp en hyffsad kylare och överklocka den så håller den ett bra tag till.

Angående grafikkort så är GTX 970 ett bra val om du får den för närmare 3k på rea.
Annars fungerar R9 390 (mer framtidssäkert då du får mer VRAM)

Hur mycket minne har du nu 6 eller 12GB?

Mvh Billy

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900