Grafikdrivrutinen slutade svara (R9 390 Sapphire)

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Testade du att köra utan överklock på CPU:n?

Antar att du menar mig. Ja, Jag provade utan OC på CPUn. Hjälpte tyvärr inte :/

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Avstängd

battlefront var en beta så var väntat att det skulle vara problem med spelet.
Blåskärmar indikerar ostabilitet vilket normalt sett är minnes relaterat.

kör msi afterburner och öka volt ett snäpp, först på kärnan sen med minnena utan att överklocka, ifall volten går för lågt kan det ge bekymmer med drivrutinens svarande. gissar på en kombination mellan tillverkares bios/volt på gpu och powerplay funktionen.
Om det nu är det så bör msi afterburner volt ökande fixa det.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Detta hände mig också tidigare idag. Inte hänt tidigare däremot. Jag har betadrivrutinen för SW:Battlefront, vilket jag tror är den senaste.

Detta har bara hänt 1 gång som sagt, jag tror att de är drivrutinen eller Windows 10 som spökar. Kortet kördes vid tillfället på stock frekvenser.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Tänkte bidra med en liten uppdatering från min sida. Hade tidigare ett Sapphire R9 390 som jag ibland fick felmeddelandet "Grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts", beslutade mig för att lämna tillbaka kortet.

Beställde nya versionen av Sapphire R9 390 med backplate, samtidigt som jag monterade nya kortet körde jag in 15.10 beta drivrutinerna. Har inte fått felmeddelandet med mitt nya kort. Var det fel på kortet eller var det drivrutinerna som spökade?

Var ett tag sedan man hörde nått här. Har ni samma problem med era R9 390 kort?

Permalänk

@jeramon jag har också ett Sapphire R9 390 som funkar felfritt i alla jag spelar spel förutom Battlefront betan samt GTA 5 där felmeddelandet "Grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts". I GTA 5 blev krascherna betydligt färre med väldigt specifika grafikinställningar och i Battlefront betan hjälpte det att sänka grafiken till high från ultra. Då minskade frekvensen av krascherna väldigt mycket, de försvan dock inte helt.

Permalänk
Medlem

Får samma fel som stridsvagnen91 nu när jag spelar dota2, dock så har jag ett Asus R9 390x kort istället för Sapphire.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av stridsvagnen91:

Använde DDU med safe mode och avinstallerade och ny installation av beta drivrutinerna, får se hur det går. Tack för rådet!

@FatherofThree Jag kan en del om datorer men säkert inte tillnärmelsevis som majoriteten på Sweclockers. Kan överklockningen på processorn påverka grafikkortet/grafikkortsdrivrutinerna?

En fråga till också, fick upp denna efter ny installation av drivrutiner
Är det något som borde aktiveras? Är inte bekant med AMD och dess drivrutiner
http://i.imgur.com/eZP84xm.jpg

Överklockning av CPU kan absolut påverka, grafikrutinen körs ju av CPU:n.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

@philipborg

Tänkte att jag skulle uppdatera här om du kanske ville veta vad som hände ^^

Skickade in mitt Sapphire 390 Nitro den 26:e, skrev i RMA beskrivningen om önskningar och bad om ett EVGA GTX 970, efter de hade kollat kortet så blev det ersättningskort - mitt kort kunde inte repareras tydligen (nyfiken på att få reda på vad som spökade med kortet).

Dem hade inte EVGA 970 i lager så jag började göra research och var inte riktigt sugen på att gå ner från 390 till 970, och att jag är villig att ge AMD en till chans med tanke på prestanda 390 kan leverera, så jag meddelade Komplett att jag tar en MSI R9 390 Gaming 8GB istället, fick den idag, dags att testa lite med lite Witcher 3 b.la.

Håller tummarna på att det är ett fullt friskt kort ^^

Stavning
Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Hjälpsam

@stridsvagnen91: Det var helt enkelt fel på kortet med andra ord.
Sådant händer ju tyvärr, och man skall inte ta fesökningen till absurdum, efter ett tag är det bäst att göra som du gjorde, prata med leverantören, ge dem en felbeskrivng och be om RMA.

Lycka till med ditt nya kort, du har haft mer än nog med strul.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

@stridsvagnen91: Det var helt enkelt fel på kortet med andra ord.
Sådant händer ju tyvärr, och man skall inte ta fesökningen till absurdum, efter ett tag är det bäst att göra som du gjorde, prata med leverantören, ge dem en felbeskrivng och be om RMA.

Lycka till med ditt nya kort, du har haft mer än nog med strul.

Yes, det funkade ju smäck med returen, tacksam till Komplett för snabbhet ^^. Spelat några timmar nu utan problem, känns även som att det flyter på bättre konstigt nog ^^

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av stridsvagnen91:

Yes, det funkade ju smäck med returen, tacksam till Komplett för snabbhet ^^. Spelat några timmar nu utan problem, känns även som att det flyter på bättre konstigt nog ^^

Jag har också bra erfarenhet av Kompletts garantihantering.
Det är när det strular som man verkligen märker skillnaden mellan seriösa företag och skitföretag.
Vad skönt att allt fungerar som det skall nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Jag har också bra erfarenhet av Kompletts garantihantering.
Det är när det strular som man verkligen märker skillnaden mellan seriösa företag och skitföretag.
Vad skönt att allt fungerar som det skall nu.

Inga felmeddelanden om grafikdrivrutinen eller så men jag är fundersam till temperaturen på GPU.

Endast Chrome med Netflix, Spotify och Steam är igång, aldrig varit med om 55+ grader i Idle :/
Sett den gå upp i 68 som högst när jag spelade GTA V men det ska ju vara lite större hopp från idle till belastning, typ 35-40 i Idle åtminstone?

Bifogar bild:

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Entusiast

@stridsvagnen91: Detta är på grund av att kortet kyls semi-passivt under ~65C, alltså så snurrar inte fläktarna. IDLE temperaturerna blir något högre, men ljudnivån är inget att tala om. Temperaturerna är inget att oroa sig över där.

Lycka till!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

@stridsvagnen91: Detta är på grund av att kortet kyls semi-passivt under ~65C, alltså så snurrar inte fläktarna. IDLE temperaturerna blir något högre, men ljudnivån är inget att tala om. Temperaturerna är inget att oroa sig över där.

Lycka till!

Aah, jag misstänkte detta men ville vara säker och frågar här. Ja, enorm skillnad på ljudnivån märker jag, hade mitt gamla GTX 760 i datorn under returärendet hos Komplett, och den låg på 30 grader i idle men lät som en jetmotor ^^

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av stridsvagnen91:

Inga felmeddelanden om grafikdrivrutinen eller så men jag är fundersam till temperaturen på GPU.

Endast Chrome med Netflix, Spotify och Steam är igång, aldrig varit med om 55+ grader i Idle :/
Sett den gå upp i 68 som högst när jag spelade GTA V men det ska ju vara lite större hopp från idle till belastning, typ 35-40 i Idle åtminstone?

Bifogar bild:

http://i.imgur.com/dgRusCF.jpg

kan det vara väldigt låga varv på fläkten i idle, hur fort går den?
Temperaturen i load är ju väldigt bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

kan det vara väldigt låga varv på fläkten i idle, hur fort går den?
Temperaturen i load är ju väldigt bra.

Tror det är så som @Jonssown sade, att den är semipassiv.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk

Fläktarna i Msi 390 rullar på mellan 0-5% i idle. Kortet ställer sig alltid på 61C för mig. Ganska sjukt imo. Kör ibland egeninställd fläktkurva i msi afterburner med ca 20% styrka upp till 70C, fortfarande tyst i mitt define R5 och temps runt 50C

Till OP: Msi 390 är också det som går att klocka bäst, så när du känner att du behöver mer kräm kan du gå upp till 1100-1150 mhz i core clock, och ca 1700 i mem, vilket inte är helt fel mot stock 1020/1040/1060 i clock (finns tre settings med msi gaming) respektive 1500/1525 i mem

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av stridsvagnen91:

Tror det är så som @Jonssown sade, att den är semipassiv.

Ah missade det svaret! var lite trött i går kväll.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

I min sista kontakt med Komplett så frågade jag också om det var möjligt att få reda på vad som krånglade med mitt förra kort och fick svar idag, kanske kan vara värt att lägga ut här om någon annan har liknande problem - kanske bäst att skicka tillbaka sitt kort direkt i såna fall.

Hej Tobias,

Ursäkta vårt sena svar.

De fel vi fann vid test av ditt grafikkort var att drivrutinen utan förvarning stängde av sig vid belastning vilket gör att kortet blir obrukbart.

Dessvärre har vi inte undersökt kortet vidare utan skickat det till MSI då dessa får i sin tur undersöka saken vidare.

Ha en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar
Komplett.se

Mitt förra kort var från Sapphire inte MSI men han skrev misstänker jag.

Förtydliga texten.
Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av stridsvagnen91:

I min sista kontakt med Komplett så frågade jag också om det var möjligt att få reda på vad som krånglade med mitt förra kort och fick svar idag, kanske kan vara värt att lägga ut här om någon annan har liknande problem - kanske bäst att skicka tillbaka sitt kort direkt i såna fall.

Hej Tobias,

Ursäkta vårt sena svar.

De fel vi fann vid test av ditt grafikkort var att drivrutinen utan förvarning stängde av sig vid belastning vilket gör att kortet blir obrukbart.

Dessvärre har vi inte undersökt kortet vidare utan skickat det till MSI då dessa får i sin tur undersöka saken vidare.

Ha en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar
Komplett.se

Mitt förra kort var från Sapphire inte MSI men han skrev misstänker jag.

Ja annars lär MSI fundera en stund

Får hoppas det nya fungerar fint nu.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Skaffade mig ett Sapphire R9 390 igår också, har fått samma problem, grafikdrivrutinen slutar fungera, även med den senaste betadrivrutinen samt blue screens som kommer lite utan förvarning.
Först trodde jag att det kanske var att kortet blev för varmt så jag ökade fläkthastigheten med MSI Afterburner, har inte fått blue screen sen dess, men drivrutinerna lägger av nästan en gång i timmen.

Först så fick jag blue screen efter 10-15min av GTA 5, sen fick jag blue screen igen när jag bara försökte starta upp World of Warships, sedan en ytterligare en blue screen när jag försökte starta GTA 5 och även en när jag försökte starta Smite.

Nu har jag inte fått blue screen på ett tag, Fallout 4 har jag kunnat spela i flera timmar i sträck utan problem, vet inte vad problemet kan vara. Har inte varit med om att detta hänt tidigare, mitt R9 380 fungerade perfekt utan drivrutinskrascher och dylikt.

Permalänk
Skrivet av TheYardbird:

Skaffade mig ett Sapphire R9 390 igår också, har fått samma problem, grafikdrivrutinen slutar fungera, även med den senaste betadrivrutinen samt blue screens som kommer lite utan förvarning.
Först trodde jag att det kanske var att kortet blev för varmt så jag ökade fläkthastigheten med MSI Afterburner, har inte fått blue screen sen dess, men drivrutinerna lägger av nästan en gång i timmen.

Först så fick jag blue screen efter 10-15min av GTA 5, sen fick jag blue screen igen när jag bara försökte starta upp World of Warships, sedan en ytterligare en blue screen när jag försökte starta GTA 5 och även en när jag försökte starta Smite.

Nu har jag inte fått blue screen på ett tag, Fallout 4 har jag kunnat spela i flera timmar i sträck utan problem, vet inte vad problemet kan vara. Har inte varit med om att detta hänt tidigare, mitt R9 380 fungerade perfekt utan drivrutinskrascher och dylikt.

Kan ju hända att det är samma problem som jag hade, drivrutinerna kraschar under belastning, vilken kod har du fått på blåskärmarna som har inträffat?

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

@stridsvagnen91: Oj det har jag ingen aning om, men felmeddelandet som du eller någon annan i tråden här skrev att dom fick kan mycket väl vara samma som jag fick, minnet är bra men kort! Finns det någon logg nånstans där jag kan se felmeddelandet och koden på det?
Ska även tillägga att problemen oftast uppstått då VLC varit igång som jag försökt spela eller suttit med VLC + Chrome. Så VLC kan mycket väl vara boven i dramat på något vänster?

Permalänk
Skrivet av TheYardbird:

@stridsvagnen91: Oj det har jag ingen aning om, men felmeddelandet som du eller någon annan i tråden här skrev att dom fick kan mycket väl vara samma som jag fick, minnet är bra men kort! Finns det någon logg nånstans där jag kan se felmeddelandet och koden på det?
Ska även tillägga att problemen oftast uppstått då VLC varit igång som jag försökt spela eller suttit med VLC + Chrome. Så VLC kan mycket väl vara boven i dramat på något vänster?

Jag har provat Blue Screen View och har funkat för mig, jag är inte väldigt insatt i dessa sorter programvaror, det kan hända att det finns andra, tror jag har sett denna blivit rekommenderat innan i alla fall. Med denna ska du kunna kolla vad som strulade till så att du fick blåskärm.

Om du har läst igenom tråden så kanske du känner igen problemen, om du har detsamma. Jag kunde spela 1-1½ timma ungefär, sen stängdes spelet av och jag fick "grafikdrivrutinen har slutat svara och har återställts"

Var ett par till i denna tråden som har samma problem med sina Sapphire Nitro 390, så det kanske är lite vanligare än vad jag trodde med just detta grafikkortet. Jag fick i alla fall bytt till ett MSI 390 Gaming och har inte haft problem alls sedan dess, den rullar på fint och är tyst som fan

Mitt senaste svar från Komplett när min retur av Sapphire Nitro 390 var färdigställd om du kanske missade den ovan

Hej Tobias,

Ursäkta vårt sena svar.

De fel vi fann vid test av ditt grafikkort var att drivrutinen utan förvarning stängde av sig vid belastning vilket gör att kortet blir obrukbart.

Dessvärre har vi inte undersökt kortet vidare utan skickat det till MSI då dessa får i sin tur undersöka saken vidare.

Ha en trevlig dag!

Med vänliga hälsningar
Komplett.se

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

@stridsvagnen91: Aight, ska prova med det programmet!
Känns konstigt dock om en speciell modell av ett grafikkort får drivrutinerna att krascha, har du provat att ha något igång i VLC och surfat runt med Chrome med ditt nya kort?

Permalänk
Skrivet av stridsvagnen91:

Har ett till problem, kanske passar i en ny tråd på support för stationära, men jag tycker att det är onödigt att skapa en ny tråd.

Jag har fått 4-5 blue screens idag också, inte hänt förut, felmeddelandet är "CRITICAL_STRUCTURE_CORRUPTION"

Har hänt när jag bara har Chrome + VLC igång.

Sökt runt lite och sett att det kan ha med vissa USB enheter som är inkopplade, så jag kopplade ut allt förutom mus och tangentbord men fick en till blåskärm alldeles nyss. Någon som kan hjälpa?

För övrigt så klockade jag ner processorn från 4.5Ghz till 4.2Ghz, Grafikkortet är inte överklockat, sitter på Windows 10, beta drivisar till GPU, Moderkort: MSI P67A-C45 (Senaste bios uppdateringen från deras hemsida är från 2012 så inga till Windows 10)

Riktigt irriterande med blåskärmar, uppskattar verkligen hjälp!

Skrivet av TheYardbird:

@stridsvagnen91: Aight, ska prova med det programmet!
Känns konstigt dock om en speciell modell av ett grafikkort får drivrutinerna att krascha, har du provat att ha något igång i VLC och surfat runt med Chrome med ditt nya kort?

Citerade mig själv från ett inlägg i denna tråden där jag beskriver mina blåskärmar jag fick (Med just Chrome+VLC igång) då jag hade mitt Sapphire kort. Nu har jag inga problem med MSI kortet, jag kan ha igång mycket mer än bara VLC och Chrome, inget problem.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av stridsvagnen91:

Citerade mig själv från ett inlägg i denna tråden där jag beskriver mina blåskärmar jag fick (Med just Chrome+VLC igång) då jag hade mitt Sapphire kort. Nu har jag inga problem med MSI kortet, jag kan ha igång mycket mer än bara VLC och Chrome, inget problem.

Får ge Sapphires kort en till chans över helgen nu, om jag inte listar ut vad problemet är så får jag skicka tillbaka det alternativt försöka hitta någon som vill köpa det och sen införskaffa mig ett GTX 980 eller nåt sånt efter att jag sparat ihop lite extra cash eller nåt. Är varken sugen på ett GTX 970 om jag inte kan komma över ett riktigt billigt eller Nvidia rent generellt, dock har AMD strulat utan anledning mer än vad jag orkar handskas med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Får ge Sapphires kort en till chans över helgen nu, om jag inte listar ut vad problemet är så får jag skicka tillbaka det alternativt försöka hitta någon som vill köpa det och sen införskaffa mig ett GTX 980 eller nåt sånt efter att jag sparat ihop lite extra cash eller nåt. Är varken sugen på ett GTX 970 om jag inte kan komma över ett riktigt billigt eller Nvidia rent generellt, dock har AMD strulat utan anledning mer än vad jag orkar handskas med.

Finns alltid måndags ex. Swec har testat kortet och inte hört klagomål efter det testet http://www.sweclockers.com/test/21190-sapphire-radeon-r9-390-...

Vad för nätagg har du? det kortet äter ju en del ström och stabilt agg är troligen ett måste.

Sen har alla tillverkare en felprocent, skulle säga att 390x är bättre pris och val än 980 (980 tycker jag är lite onödigt dyr).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@Broken-arrow: Jag sitter på ett Corsair HX750w, bör ju vara tillräckligt tycker man, om än lite gammalt nätagg visserligen, men jag har aldrig haft några problem tidigare.

Permalänk
Medlem

@TheYardbird
Om du lämnar in det i butik kanske du kan fråga om att testa det nya på plats så du garanterat inte får ett till måndags exemplar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.