Ersättare till Logitech Dinovo

Permalänk
Medlem

Ersättare till Logitech Dinovo

God morgon,

Jag har under flera års tid använt ett Logitech Dinovo till min HTPC och har varit jättenöjd i alla år. Nu börar det dock att tappa mottagningen och bete sig allmänt skumt.

Så min fråga är vilket tangentbord är en värdig ersättare?

Det datorn används till är:
Kodi/xbmc
Spotify
lite surf
emulation (spelas med kontroller)) men det är windows gui.

MVH

Joakim

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Svårt när du går ifrån just det tangentbordet att hitta något som har liknande egenskaper.

Förslagsvis samma tillverkare och K800 eller K830, det är kanske tillräckligt nära.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Svårt när du går ifrån just det tangentbordet att hitta något som har liknande egenskaper.

Förslagsvis samma tillverkare och K800 eller K830, det är kanske tillräckligt nära.

Tack för svar!

Nu har jag bildsökt på Logitech k800 och k830 och såvisst jag kan se är dessa fullstora tangentbord och jag vill gärna hålla kvar vid samma formfaktor som jag har idag.

Någon annan som har ett bra förslag?

MVH
Joakim

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Mitt tangentbord är ju ett Logitech dinovo MINI,
Jag ber som ursäkt.

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Inte exakt lika men jag gillar verkligen detta:
http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/dator...

Finns en variant utan scrollhjul också men jag tycker det är värt en extra femtiolapp.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Jag kör med Logitech K400, också stort men funkar bra och rätt billigt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=941685

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyne:

Inte exakt lika men jag gillar verkligen detta:
http://www.kjell.com/se/sortiment/dator-kringutrustning/dator...

Finns en variant utan scrollhjul också men jag tycker det är värt en extra femtiolapp.

tack!

hur uppleverdu kvaliten på Plexgear tangentbordet?

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

@JuCke Helt OK skulle jag säga. Det är ju gjort i plast men ganska styvt ändå. Tangenterna är ganska sköna att skriva på. Jag gillar styrkula bättre än pekplatta, nackdelen är att det lättare blir lite lortigt, speciellt om man har tangentbordet framför TV'n där det går åt en och annan chipspåse.
Räckvidden är OK men det är lite känsligt för om det är saker i vägen, så jag har anslutit en förlängningskabel så mottagaren sitter i kabelrännan strax under TV'n.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Avstängd

Köp en Steam Controller. Värdelös till 99% av alla spel men helt underbar till HTPC. Jag tror användningen av kontrollen inte blir som Seam har menat eftersom de, enligt min mening gjort bort sig regält, men istället för mus med HTPC är den suverän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kskolle:

Köp en Steam Controller. Värdelös till 99% av alla spel men helt underbar till HTPC. Jag tror användningen av kontrollen inte blir som Seam har menat eftersom de, enligt min mening gjort bort sig regält, men istället för mus med HTPC är den suverän.

jag ska kolla på denna kontroll tack för svar!

Tack alla för visat intresse!

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

Kanske en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2036420 om utseendet passar.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

@Veni: Jag kan inte bestämma mig om jag avskyr eller gillar den designen =D. Dock så faller den på att där inte är ÅÄÖ

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder