Grim Fandango krånglar.

Permalänk
Medlem

Grim Fandango krånglar.

Skulle häromdagen sätta mig ner och ge mig in i detta underbara spel. Installerar det på min trogna Dell Dimension XPS T700r (med följande specs: Pentium II 450 MHz, 768 Mb ram samt NVIDIA RIVA TNT2 gpu. OS är win 98) När jag ska starta spelet tar det en EVIGHET att komma in i första cutscenen och jag märker direkt att något är skumt. Så fort Manny ska flytta på sig fryser spelet sig och när jag går in i första loadscreenen vägrar det ladda. Spelet slutar svara och jag blir tvungen att stänga av det manuellt. Jag har provat att ändra grafik inställningar och försökt installera patcher men ingenting verkar fungera. Datorn är det inga fel på och den har kraft till att klara spelet utan problem. Har ni några idéer?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Har du lyckats installera patchar alltså? (Till skillnad från försökt installera men misslyckats.) jag har för mig att det fanns en patch mot för snabba maskiner, typ en sådan du har. Fast det kan ha varit ett problem som dök upp först senare i spelet.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Horvendile:

Har du lyckats installera patchar alltså? (Till skillnad från försökt installera men misslyckats.) jag har för mig att det fanns en patch mot för snabba maskiner, typ en sådan du har. Fast det kan ha varit ett problem som dök upp först senare i spelet.

Installerade patch 1.1 som skulle lösa diverse problem men det hjälpte inte. Så vitt jag vet installerade jag patchen korrekt (extraherade en zip fil och droppade det i spelets mapp, det var ingen exe eller dylikt).

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Inte enklare att istället införskaffa Grim Fandango Remastered?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prah:

Inte enklare att istället införskaffa Grim Fandango Remastered?

Har det redan; inte alls samma sak.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮