Miljöpartiet vill beskatta bredband för att finansiera kultursatsningar

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Selo:

Hålelr helt med dig Dinoman. Lite tråkigt med så många unga personer i dagens samhälle som har vuxit upp till att bli so egoistiska.
De vill inte betala, men ändå få allt.
Vi har ett bra system med fri sjukvård, fri skola, äldrevård, om jag förlorar mitt jobb så får jag hjälp, jag har min rätt som arbetstagare osv. Vi skall vara glada att vi har ett skattesytem som ger oss det.
Skatterna är också varför vi klarat oss så bra ut finanskrisen.
Vill absolut inte ha tt kapitalistiks system som USA där fattigdomen och utanförskapen är enorm, du måste betala för all skolgång och sjukvård och måste jobba 3-4 jobb med för att få ihop en minimilön.

Dock så håller jag inte alls med MP om detta, men det är bara ett förslag en person sa. Inget som är bestämt.

Jag misstänker att många kan få den felaktiga uppfattningen att jag tycker förslaget är bra. Det tycker jag inte. Jag tror det finns andra områden att beskatta, t.ex. riskkapitalism, aktiehandel och annan ekonomisk verksamhet som bedrivs utan något som helst fysiskt värde, till skillnad från industri, handel m.m.

Jag blir däremot förbannad när det sprids direkta lögner om att vi betalar två tredjedelar av våran inkomst i skatt när detta inte är sant. Hade vi inte betalat den skatt vi dock har hade vi fått betala för ALLA tjänster ett samhälle kan erbjuda. Alltså vägtullar för att betala kostnaden för väginvesteringar, likaså extra avgifter på tågresor för att bekosta infrastrukturella förbättringar av järnväg, vi hade fått betala för all sorts sjukvård (sjukvård är EXTREMT kostsamt, kolla bara på USA), vi hade fått betala för våra föräldrars äldreboende, vi hade fått betala för våra barns tandvård, vi hade fått betala för skolgången, vi hade fått ta av våran semester för att stanna hemma med våra barn, vi hade fått betala för HELA förskolekostnaden m.m.

Det är bara att välja vilket samhälle man föredrar. Sen kan man alltid prata om procentsatser hit och dit men i det stora hela så är det skattetrycket vi har idag så illa tvunget för att behålla den livskvalitén vi ger till den stora majoriteten av befolkningen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Arbetsgivaren betalar in inkomstskatten också. Om du haft en vanligt jobb hade du vetat det.

Om du anställer mig kostar jag X kronor.
Om jag blir anställd av dig får jag Y kronor.
Skillnaden mellan X och Y är vad som måste betalas i skatt till staten.
Oavsett om mottagaren kallar sig för stat, landsting eller kommun, det är bara byråkratiska skillnader.
Oavsett om skatten kallas för skatt eller avgift, det är också bara någon som godtyckligt bestämt.

Det är helt uppenbart för alla att det är samma sak. Gör bara de två tankeexperimenten att du:

  • Bakar in alla arbetsgivargifter i inkomstslatten. Då skulle du få jättehög skatt, men både arbetsgivare och arbetstagare skulle behöva betala respektive få ut lika mycket, det vill säga ingen skillnad.

  • Bakar in all inkomstskatt i arbetsgivaravgifterna. Då skulle du få jättelåg skatt, men både arbetsgivare och arbetstagare skulle behöva betala respektive få ut lika mycket, det vill säga ingen skillnad

Anledningen till att man gjort så är för att lura människor att tro att de betalar mindre skatt än de gör.

Och det fungerar.

Om jag skadar mig på arbetsplatsen vem betalar min sjukhusvistelse eventuell operation etc. samt sjukersättning?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Lugna daj!

Folk här inne är ju helt rabiata...
Oavsett om förslaget är bra eller dåligt så vinner man inte diskussionen genom att tävla om vem som bäst kan förolämpa personer som varken har arbetat fram förslaget eller ens uttalat sig om det. Inte heller tillför man något till diskussionen genom att vara den 200:e personen som också tycker att Romson är korkad.

Fanboyismen på SweC är ju stark nog som den är, men när det gäller datorer finns det ändå en hyfsad andel experter på området som kan argumentera för sina åsikter. Som lätt kan ses i den här tråden är politik, däremot, inte något som majoriteten av användarna är särskilt intresserade av. Detta säger jag inte på grund av åsikterna som existerar här, utan på grund av motiveringarna bakom dessa:
Till exempel skulle man kunna påpeka att det är lite motsägelsefullt att komma med uttalanden som "bredband ska byggas ut över hela landet" samtidigt som man vill öka skatten på bredband, då det gör det dyrare för leverantörerna att erbjuda bredband i hela landet.
Istället ser jag nästan bara personangrepp.

Sorgligt är vad det är.

Jag vill inte vara en av dem som påstår att det bara är massa finniga tonåringar på SweC, men med nivån på diskussionerna undrar man ju om det inte ligger något i det...

Skrivet av Protopia:

För övrigt är det ironiskt att Sweclockers inte tillåter oss att dra in politik när vi diskuterar här, men ni har inga problem med att skriva politiska nyheter. Lite dubbelmoral där.

Låt oss ha denna tråden som exempel på varför politik på SweC är en dålig idé. Men visst är det dubbelmoral, så har det tyvärr alltid varit; det finns regler för forum och kommentarer, men inte för artiklarna i sig.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Folk här inne är ju helt rabiata...
Oavsett om förslaget är bra eller dåligt så vinner man inte diskussionen genom att tävla om vem som bäst kan förolämpa personer som varken har arbetat fram förslaget eller ens uttalat sig om det. Inte heller tillför man något till diskussionen genom att vara den 200:e personen som också tycker att Romson är korkad.

Fanboyismen på SweC är ju stark nog som den är, men när det gäller datorer finns det ändå en hyfsad andel experter på området som kan argumentera för sina åsikter. Som lätt kan ses i den här tråden är politik, däremot, inte något som majoriteten av användarna är särskilt intresserade av. Detta säger jag inte på grund av åsikterna som existerar här, utan på grund av motiveringarna bakom dessa:
Till exempel skulle man kunna påpeka att det är lite motsägelsefullt att komma med uttalanden som "bredband ska byggas ut över hela landet" samtidigt som man vill öka skatten på bredband, då det gör det dyrare för leverantörerna att erbjuda bredband i hela landet.
Istället ser jag nästan bara personangrepp.

Sorgligt är vad det är.

Jag vill inte vara en av dem som påstår att det bara är massa finniga tonåringar på SweC, men med nivån på diskussionerna undrar man ju om det inte ligger något i det...

Låt oss ha denna tråden som exempel på varför politik på SweC är en dålig idé. Men visst är det dubbelmoral, så har det tyvärr alltid varit; det finns regler för forum och kommentarer, men inte för artiklarna i sig.

Det framgick kanske inte så tydligt i mitt inlägg, men jag pratade Om det hade hjälpt till att bygga ut fibernätet snabbare så skulle jag inte har några problem med att betala för det via högre skatter. Nu vet både du och jag att det inte fungerar så i praktiken.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Detta är så dumt att jag inte ens orkar läsa mera om det, och för det andra kan miljöpartiet inget om ekonomi eller miljö heller.

Permalänk
Medlem

Typisk avsaknad av verklighetsförankring man kan förvänta sig från MP..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Haha de vill lägga ÄNNU mer pengar på kultur när våran stat inte ens har råd att lösa sina grundläggande uppgifter, försvar, skola och välfärd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Typisk avsaknad av verklighetsförankring man kan förvänta sig från MP..

Precis därför bör grabben löfven utlysa nyval så vi kan sparka ut både mp & kd!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Jävligt pinsamt förslag från ett regeringsparti som bör vara seriöst. Det är sjukt att det är accepterat att gnälla på att SD inte är ett seriöst parti med MP kommer undan utan någon större kritik.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Precis därför bör grabben löfven utlysa nyval så vi kan sparka ut både mp & kd!

De enda som skulle vinna på ett nyval i dagsläget är väl egentligen SD om alliansen inte vill samarbeta med dem, känns inte särskilt troligt att de skulle ske ett nyval om inte SD får igenom en misstroendeförklaring vilket skulle kräva alliansens stöd.

Även om DÖ nu ska vara upphävt, blir det väl inte någon större skillnad såvida alliansen inte lägger en gemensam budget, som SD högst troligen kommer stödja över rödgröna blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Aldrig förstått detta....oavsett vilket parti man går till så är det väl för man håller med den politiken oavsett om du röstar för Moderaterna eller Centerpartiet så är det ett missnöje mot ALLA de andra partierna man inte röstar på, oavsett vilket?

Nej, din politiska sympati kan ligga hos ett parti och dess ideologi, men i rent missnöje för hur partiet styrs så kan du då välja att rösta på ett annat parti. Det ändrar inte dina egna tankar och värderingar.

Om Löfven säger sig kunna lösa alla världens problem, men istället använder skattepengar till att betala sin egen nota på bordell - kommer du fortsätta rösta på honom bara för att han representerar just det parti som du sympatiserar med? Eller kommer du rösta på någon annan tills partiet har fått en ledare som du känner att du kan ställa dig bakom?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Ju mer man läser på om MP får man intrycket av att de är ett gäng hippies som springer runt och inte vet någonting om nationalekonomi. De bara räknar koldioxid hit, koldioxid dit, och tycker alla ska åka tåg i 36timmar till Italien istället för att flyga. Sen kommer de med utspel i frågor där de inte har någon som helst kompetens eller förståelse....

...när det kommer till IT-frågor skulle man dock kunna säga det om samtliga partier haha

Roligaste är att dom vill lägga ner kärnkraften (vist vet att det är något mer parti som vill det med) Men lär inte förbättra varken energiåtgången eller för miljön (vi köper redan för mycket kolkraft).

Bättre som Frankrike och säljer kraft än köper.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av xealo:

De enda som skulle vinna på ett nyval i dagsläget är väl egentligen SD om alliansen inte vill samarbeta med dem, känns inte särskilt troligt att de skulle ske ett nyval om inte SD får igenom en misstroendeförklaring vilket skulle kräva alliansens stöd.

Även om DÖ nu ska vara upphävt, blir det väl inte någon större skillnad såvida alliansen inte lägger en gemensam budget, som SD högst troligen kommer stödja över rödgröna blocket.

Det hör jag hela tiden att regeringen bör avgå, men som du säger så kommer SD troligtvis att "vinna" på det & är det egentligen vad dessa som klagar på regeringen vill?

Många gånger klagar folk men att bära konsekvenserna av en förändring vill dom inte eller på något sätt engagera sig politiskt/fackligt eller vad man nu vill engagera sig i, men klaga & gnälla går bra!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av this:

Jävligt pinsamt förslag från ett regeringsparti som bör vara seriöst. Det är sjukt att det är accepterat att gnälla på att SD inte är ett seriöst parti med MP kommer undan utan någon större kritik.

Både SD och MP är ett enfrågeparti. Du ser ju vilket kaos det blir när ett enfrågeparti sitter i regeringen? Och det är med 6.89%

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

MPs tid i riksdagen verkar gå mot sitt slut. Med lite tur så är dom ute redan år 2018.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Framtiden i Sverige ser ju ljus ut... (sarcasm)
Snälla avgå..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Både SD och MP är ett enfrågeparti. Du ser ju vilket kaos det blir när ett enfrågeparti sitter i regeringen? Och det är med 6.89%

Men SD anstränger sig åtminstone inte för att ge sken av att de bryr sig om något annat än sin kärnfråga. MP däremot kastar ju ur sig den ena dumheten efter den andra inom alla möjlig områden som de inte verkar ha någon koll på, ibland helt kontraproduktivt för sin kärnfråga.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Fast nu är du ju något motsägelsefull och konspiratorisk. Å det ena säger du att kostnaderna ökar trots att trycket inte ökar, vilket torde mena att du är positivt inställd till ökat skattetryck och förstår dess funktion. Å den andra sidan så verkar du tro att staten bara vill lura oss till att tro att pengarna egentligen går till något samhällsnyttigt och bara sugs in bland alla andra pengar som staten får in och försvinner i tomma intet.

Jag förstår inte vad du menar eller vart du vill koma. Jag förstår inte heller varför du är så intresserad av vilket skattetryck jag är tycker är optimalt.

Många tror att den enda löneskatt de betalar är den synliga skatten, vilket är fel, de betalar en enormt stor del i indirekt löneskatt, vilket jag visade. Denna indirekta skatt, kallad "arbetsgivaravgifter" är ingen avgift i traditionell mening (jämför med tv-licensen vars pengar fonderas och betalas ut exakt till det den säger sig bekosta. Det är en avgift och inte en skatt.).

Så, ja det är en korrekt beskrivning att arbetsgivaravgiften "sugs in" bland alla andra pengar staten tar in. Det finns inget samband mellan arbetsgivaravgiften och det eden bekostar. När regeringen höjde a-kassan i våras bekostade de den med att öka statsskulden, inte genom att höja arbetsmarknadsavgiften, vilket de hade varit tvungna till om det hade varit en avgift och inte en löneskatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nipe:

Men SD anstränger sig åtminstone inte för att ge sken av att de bryr sig om något annat än sin kärnfråga. MP däremot kastar ju ur sig den ena dumheten efter den andra inom alla möjlig områden som de inte verkar ha någon koll på, ibland helt kontraproduktivt för sin kärnfråga.

Min uppfattning av SD är att de säger vad folk vill höra. De säger i stort sätt samma sak i de flesta frågor som många andra partier och väljer det som verkar mest populärt att säga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av nipe:

Men SD anstränger sig åtminstone inte för att ge sken av att de bryr sig om något annat än sin kärnfråga. MP däremot kastar ju ur sig den ena dumheten efter den andra inom alla möjlig områden som de inte verkar ha någon koll på, ibland helt kontraproduktivt för sin kärnfråga.

Det är klart de gör

Hjälpa på plats är ju bara en ursäkt.
Ge mer pengar till militär och pensionärer är bara en ursäkt.
... osv
(I slutändan handlar det om en fråga - allt annat är enbart för att få fler röster.)

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Om jag skadar mig på arbetsplatsen vem betalar min sjukhusvistelse eventuell operation etc. samt sjukersättning?

Jag tänkte först skriva: "Fråga en vuxen", men sen tänkte jag att det kanske är bättre att du helt enkelt berättar vad det är för poäng du vill få fram? Det är inte din arbetsgivare som får en räkning från sjukhuset om det är det du tror.

Permalänk
Medlem

MP vill att folk inte bygga vägar utan satsa på järnväg, järnväg som inte kan stanna utanför varje hus. De vill heller inte ha internet så folk slipper åka längre sträckor för att kommunicera och utföra jobb. Men nej, det inte är MP som är de dumma.

Det är vi andra som tillåter MP, Copeswede och allt idiotisk 2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Jag tänkte först skriva: "Fråga en vuxen", men sen tänkte jag att det kanske är bättre att du helt enkelt berättar vad det är för poäng du vill få fram? Det är inte din arbetsgivare som får en räkning från sjukhuset om det är det du tror.

Poängen? Tänkte skriva fråga en vuxen men vad tror du bla. arbetsgivareavgiften samt/eller/& skatterna bla. täcker?

Eller du tycker att arbetsgivaren ska stå för dom faktiska kostnaderna vart olycksfall/incident drar med sig samt teckna en försäkring som bla. täcker ett eventuellt livslångt handikapp, tror det hade blivit ohållbart för en arbetsgivare speciellt en liten.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Poängen? Tänkte skriva fråga en vuxen men vad tror du bla. arbetsgivareavgiften samt/eller/& skatterna bla. täcker?

Eller du tycker att arbetsgivaren ska stå för dom faktiska kostnaderna vart olycksfall/incident drar med sig samt teckna en försäkring som bla. täcker ett eventuellt livslångt handikapp, tror det hade blivit ohållbart för en arbetsgivare speciellt en liten.

Men det är väl ändå ett rätt dåligt exempel eftersom sjukhusen får sina pengar från landstingsskatten som är en del av den synliga delen av inkomstskatten?

Men nej, arbetsgivaravgiften täcker inte olyckor eller sjukdomar hos anställda mer än vad punktskatten på naturgrus gör. Allt hamnar i statens budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Men det är väl ändå ett rätt dåligt exempel eftersom sjukhusen får sina pengar från landstingsskatten som är en del av den synliga delen av inkomstskatten?

Men nej, arbetsgivaravgiften täcker inte olyckor eller sjukdomar hos anställda mer än vad punktskatten på naturgrus gör. Allt hamnar i statens budget.

Klart den den är en del av landstingsskatten, men skador orsakade av/på/hos arbetsplatsen vem ska ta den kostnaden om den inte täcks av arbetgivaren på något sätt t.ex. genom en arbetsgivareavgift sen vad det kallas i slutändan är en annan sak men en kollektiv avgift är det & betalas ska den.

Men visst täcker inte arbetgivareavgiften landstingets kostnader men då ska arbetsgivarna bara hålla käften när vi skattebetalare står för kostnader som arbetsplatserna orsakar! Eller ska vi skattebetalare inte det?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Det är klart de gör

Hjälpa på plats är ju bara en ursäkt.
Ge mer pengar till militär och pensionärer är bara en ursäkt.
... osv
(I slutändan handlar det om en fråga - allt annat är enbart för att få fler röster.)

Men det är ju det jag säger.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Avstängd

Folk det handlar om mer än bara Bredbandet.

http://www.svt.se/opinion/per-lodenius-om-mps-kultupolitik

Vad MP vill göra är Kultur marxism som hade gjort Stalin och Mao Stolta.
Jag har svårt att placera MP som ett mitten parti då de är så pass auktoritära att de vill styra vad folk konsumerar och vad vi tycker och tänker. De spelar på samma nivå som V(kommunisterna) och FI(Marxist-Feminister). många vill jämföra dem med C men C är mer libertarianer och mer till höger av Folkpartiet. De enda partiet i Centern just nu är Moderaterna, men det kommer nog bli ändring på det rätt snart.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Ska man skratta eller gråta.. korkade politiker som borde ta hand om mer allvarliga frågor.

Antar att det är tänkt att man ska skatta och gråta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Timmy Fox:

Min uppfattning av SD är att de säger vad folk vill höra. De säger i stort sätt samma sak i de flesta frågor som många andra partier och väljer det som verkar mest populärt att säga..

Är inte det ganska genialiskt? Demokratin handlar ju knappast om vilket parti som är kreativast utan om vilket parti som representerar folket. Är det något som är populärt att säga så gillas det av folket och man driver således folkets vilja i riksdagen genom att föra en "populär" politik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Folk det handlar om mer än bara Bredbandet.

http://www.svt.se/opinion/per-lodenius-om-mps-kultupolitik

Vad MP vill göra är Kultur marxism som hade gjort Stalin och Mao Stolta.
Jag har svårt att placera MP som ett mitten parti då de är så pass auktoritära att de vill styra vad folk konsumerar och vad vi tycker och tänker. De spelar på samma nivå som V(kommunisterna) och FI(Marxist-Feminister). många vill jämföra dem med C men C är mer libertarianer och mer till höger av Folkpartiet. De enda partiet i Centern just nu är Moderaterna, men det kommer nog bli ändring på det rätt snart.

När jag läste detta kom jag att tänka på en debatt jag såg på tv en gång gällande musikkultur eller liknande när Alexander Bard sa till en opera fjolla från kungliga operan i sthlm (tror jag det var) varför dom inte kunde stå på egna ben när alla andra artister klarade det vilket dj*vla liv det blev..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless