Copyswede vinner mot Samsung i tingsrätten

Permalänk
Melding Plague

Copyswede vinner mot Samsung i tingsrätten

Solna tingsrätt ger Copyswede rätt mot elektronikjätten Samsung, som nu har en månad på sig att redovisa importsiffror för datorer och surfplattor hela vägen tillbaka till september 2013.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

...

Hoppas Copyswede dokumentären släpps inom kort, så får vi se hur rutten deras organisation är.

Permalänk
Medlem

Hejja fascismen hurra hurra hurra!!

Permalänk
Medlem

Hoppas de kan överklaga, för detta är helt sanslöst!

Edit.

Citat:

enligt en undersökning har 47 procent av respondenterna privatkopierat under de senaste två åren.

Enligt en undersökning jag just gjorde så har 0 % privatkopierat de senaste 2 åren... Statistik utan källa ger jag inte mycket för.

Permalänk
Medlem

Tyvärr var det ett väntat beslut...

Tycker de har för mycket makt, skulle starta en konkurrent till dem kanske?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Helt sjukt alltså, hur kan de få göra såhär? Varför BRYR SIG INGEN?
Alla sitter hemma och surar medans de läser nyheterna, men ingen varken vill eller orka göra något motstånd. Därför händer sånt här..

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Inte nu igen Kan inte CopySwede bara försvinna för alltid?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

I vems fickor hamnar copyswedes pengar? Ingen vet, ingen insyn - foliehatt på!

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk

Ujameijen. Det är slutet på allting.

Visa signatur

GPU: EVGA GTX 980Ti 2.0 ACX, CPU: i7 3770k @ 4,6ghz, Ram: 16gb 1600mhz, Mobo: MSI Z77A-S03 INET EDITION, PSU: be quiet! Power Zone 850W Bronze, OS: W10

Permalänk
Medlem

Känns som en kvarleva av de medeltida gillen som vi hade.

Permalänk
Medlem

Med MPs senaste utspel i åtanke så lär väl copyswede aldrig att upphöra.

Permalänk
Medlem

Det finns för lite politiskt intresse för att göra sig av med CopySwede... Och det finns nog också en baktanke med domen som kan spilla över till TV-licens-tjafset...
Om en dator kan anses vara primärt för privatkopiering enligt domen, kan man nog också hävda att den primärt används för TV-tittande och därmed vara licensbelagt också.

Permalänk
Medlem

Måste bara igen uttrycka min avundsjuka på de människor som startade Copyswede. Som att äga en sanktionerad sedelpress.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Om vi nu tvingas betala extra för privatkopieringen, varför finns det kopieringsskydd då?

Permalänk
Medlem

Copyswede är väl med i PK festen!

Permalänk
Medlem

Katastrof att det får gå till så här i ett land som Sverige.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem

Det här, kära vänner, är det riktiga problemet i samhället - lobbyverksamhet som borrar sig in så djupt in i riksdagen att den fritt kan bedriva något som närmst kan liknas vid mafians "skyddsavgifter". Oavsett var ni står politiskt så tar ni lobbyisternas härlighet, hela vägen in.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem

"Kulturskapare"? styrs copyswede av miljöpartiet eller? Sverige börjar likna en diktatur.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Med MPs senaste utspel i åtanke så lär väl copyswede aldrig att upphöra.

Det är skillnad på ett partis officiella ståndpunkt och en liten grupps åsikt i ett litet utskott. Jag är inte miljöpartist men rätt skall vara rätt, så dra inte alla över en kam.

Visa signatur

STRIX B550-E | 5600X | ASUS 3080 TUF
Define S | Noctua NH-D15 | SeaSonic Focus+ 750W | LG 32GP850
X2HR | ATH-50X | WH1000XM3 | iFi Zen DAC 2.0

Permalänk
Medlem

Sverige är fan helt kört. Hur kan vårt land gå fel på så många sätt??

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Vad kan man egentligen göra för att stoppa CopySwede?

Börjar bli redigt less på verksamhetens existens.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Skrivet av Tony32:

Helt sjukt alltså, hur kan de få göra såhär? Varför BRYR SIG INGEN?
Alla sitter hemma och surar medans de läser nyheterna, men ingen varken vill eller orka göra något motstånd. Därför händer sånt här..

För att en Svensk tiger ^^

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

Som vanligt; det är skillnad på att ha rätt, och att få rätt.

Tur att vi har hovrätten som överprövar amatörerna i tingsrätten...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av visa:

Copyswede är väl med i PK festen!

Copyswede är väl allt annat är PK.
Fattar iof inte det negativa med PK heller så jag kanske ska hålla tyst...

Permalänk
Medlem
Citat:

enligt en undersökning har 47 procent av respondenterna privatkopierat under de senaste två åren.

Jag undrar hur många av respondenterna som faktiskt vet vad det är för skillnad på privatkopiering och piratkopiering.

Permalänk
Medlem

Inget nytt under solen. Är man tjenis med rätt slipsnissar så kan man få igenom vad man vill. De kunde lika gärna sparat pengar åt skattebetalarna genom att inte ha rättegången då det bara är teater och allt var uppgjort och klart i förväg.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag undrar hur många av respondenterna som faktiskt vet vad det är för skillnad på privatkopiering och piratkopiering.

Samt omfattningen av privatkopieringen...

Den är knappast av den storleksordningen som är rimlig, speciellt inte om man studerar kopieringen av de "kulturskapares" som får ersättningens verk...

Permalänk
Skrivet av selago:

Hoppas de kan överklaga, för detta är helt sanslöst!

Det är en dom i lekstugen, ehm tingsrätten så självklart har båda parter sin överklagan färdigskriven långt innan skämtet till dom anländer. Är bara löjligt att denna typ av mål tas upp där ens...

Permalänk
Medlem

Tittar man på t.ex. http://m3.idg.se/2.1022/1.626376/copyswede-avgifter så kostar det mer på GB för en mobil än en mp3-spelare. En mobil är alltså mer tänkt som musikspelare än en mp3-spelare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiinis:

Copyswede är väl allt annat är PK.
Fattar iof inte det negativa med PK heller så jag kanske ska hålla tyst...

Finns inget positivt med PK.