Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

"Allt är invandrarnas fel".

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

@Sjoooberg: Hoppas att allt går bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Fyllde 19 idag, blev inte ens väck och gratulerad av min familj... De hade bara lagt presenter på middagsbordet, vadfan är detta?! Är jag inte ens värd tio minuter av deras torsdags morgon? Ska dessutom iväg till Berlin ikväll så ser inte de något mer, betyder jag ingenting eller vad fan är frågan? Börjar fan gråta...

Skickades från m.sweclockers.com

är 32, har inte blivit grattad av mina föräldrar på 5-6 år.
Min fru hade t.om glömt av att jag fyller år, ändå har vi levt ihop i 10år.

Vad glad att du har föräldrar då min farsan bad mig dra åt helvete och tog hus nyckeln då jag förtjänar inte respekt från han

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

@Martiis: Fan så nice! Harru en lastbil? Smugglar du vapen eller sprit?

Permalänk
Medlem

@Sjoooberg: Hoppas det går bra med din mor <3

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Såa:

@Sjoooberg: Hoppas att allt går bra!

Skrivet av deginho:

@Sjoooberg: Hoppas det går bra med din mor <3

Ja det får vi verkligen hoppas! Pratade med kirurgen som sa att läget är stabilt och att det bli röntgen nästa. Min bror som fann mamma i såhär dåligt skick hade slutat tidigare från sitt arbete, det var riktigt tur det!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Man känner sig lite halvt värdelös, jag har ingen vidareutbildning efter gymnasiet men datorerfarenhet sedan 8 år gammal och lödningskunskaper i bagaget borde ge NÅGOT iaf.

Någon poäng att starta eget inom elektronikreparation? Ingen aning hur marknaden ser ut.

Skrivet av Toivo83:

är 32, har inte blivit grattad av mina föräldrar på 5-6 år.
Min fru hade t.om glömt av att jag fyller år, ändå har vi levt ihop i 10år.

Vad glad att du har föräldrar då min farsan bad mig dra åt helvete och tog hus nyckeln då jag förtjänar inte respekt från han

Wow det måste vara bittert, fyller år and no one close cares for it. Då kan man bli lite deppad och tar upp youtube som en distrahering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Man känner sig lite halvt värdelös, jag har ingen vidareutbildning efter gymnasiet men datorerfarenhet sedan 8 år gammal och lödningskunskaper i bagaget borde ge NÅGOT iaf.

Någon poäng att starta eget inom elektronikreparation? Ingen aning hur marknaden ser ut.

Wow det måste vara bittert, fyller år and no one close cares for it. Då kan man bli lite deppad och tar upp youtube som en distrahering.

Skickades från m.sweclockers.com

Na, jag har passerat det med presenter å grattis grejer sen några år tillbaka.
Frugan kan jag skylla på att hon är lite virrig

Men mina föräldrar ger jag inte mycket för.
När jag fyllde 25 så kom farsan och grattade mig på min 23 års dag, så 2 år tappade jag någonstans haha

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Är riktigt förbannad. Blev påkörd av en dåre innan en korsning påvägen hem idag. Föraren smet. Men det gick bra, inga skador, bara arg.

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Är det ok att vara förvirrad när man skriver här?

http://i.imgur.com/cwDX14J.jpg

Fick detta precis genom brevinkastet på dörren, jag hänger inte ens på flashback. Jag tror jag reggade mig där i 1900-frös-ihjäl men har inte närvarat där.

Är förvirrad som tusan.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha var väldigt förvirrad tills jag läste kommentaren efter din. Trodde det stod "häll kaffe på flashback"

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Hedersmedlem

Min NUC vägrar låta sig bootas i UEFI. Varje sätt jag försöker komma in i UEFI resulterar i en svart skärm. Jag vill inte ha W10 trial längre, men hur fan ska jag kunna ändra boot-ordningen om jag inte kommer in i UEFI? D:

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naque:

Är riktigt förbannad. Blev påkörd av en dåre innan en korsning påvägen hem idag. Föraren smet. Men det gick bra, inga skador, bara arg.

Se till att ta Reg nummer nästa gång. Antar det var av en bil eller något du blev påkörd? Blev det stora skador på förarens bil?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Cyklade och en bil krockade med mig. Fick själv några skråmor, bilen var i princip oskadd. Jo, jag är arg att jag inte tog reg nr. Var skakad och bilen drog iväg på direkten...

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem

Fick mail från com hem just... Tack för en prishöjning på 50%... Måttligt nöjd efter att ha varigt kund i 10 år

Permalänk
Medlem

COPYSWEDE och MILJÖPARTIET

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem

Fått en absurd kärlek för kaviar. Blev kallad animal killer av en vegan polare xD

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hultman:

Fått en absurd kärlek för kaviar. Blev kallad animal killer av en vegan polare xD

Sy en bacontröja åt människan. Borde inte vara så svårt men lite kladdigt kanske.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Så mycket dåligt folk som spelar GTA! Blir tokig! Samma Heist i 6 timmar och inte klarat den än!!

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Jag är så sjukt leds på alla glåpord som antisemiter från mellanöstern skriker i Malmö och de stenar de kastar på synagogor.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Tredje dagen med feber från helvetet, snälla skjut mig nån!?

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt trött på Israel och särskilt deras premiärminister.
Dör 50000 hjärnceller i mitt huvud varje gång jag hör han prata.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Att man ständigt ska lida av att vara yngre/född sent...
Den utbildning jag för tillfället går tex. Jag som är under 20 får 1050 kr i månaden av CSN, medans de som är över 20 får ~ 2800 per månad. Man bor i samma stad, går exakt samma utbildning, men de som är ett år äldre får nästan tre gånger så mycket pengar.
Var hos tandläkaren, där får man fri tandvård till och med det år man fyller 20. Att jag fyller år i december och bara hinner vara 19 och ha fri tandvård i 3 veckor skiter man tydligen i...
Men så fort det är något man vill få så fort som möjligt, tex körkort eller komma in på krogen, NEJ DÅ JÄVLAR så ska man vänta TILL DEN DAG man fyller...
Blir så jävla less på alltihop

Skickades från m.sweclockers.com

Visst är det ironiskt att man hela sin ungdom väntar på att bli 15-18-20-25 osv... sen spenderar man resten av livet och önskar man kunde stanna klockan och vara ung igen.

Så mao, i vårt underbara samhälle så finns det tydligen bara 5-10 år att leva på... nånstans mellan 20-29+ år

Skrivet av Nightcrawl:

Gullar med en fyraveckors kattunge som sambons syster räddade från gatan ibgamla stan i Rhodos. Underbart gullig sak :-).

Ååå. Jag saknar min lilla katt
Jag tom små-kelar med grannens ute katt, vilket har gått till sådan nivå att han vill följa med mig hem istället. (Misstänker att han inte får nog med "uppmärksamhet" hemma).

Skrivet av N_Micke:

Fucking jävla 30 års kris comin' up...Tänker över allt i mitt liv. Vet inte var jag ska ta vägen...

Du ska ta vägen mot 40-årskrisen...

Själv så tog jag ledigt från jobb lite, slängde in bästa vännen och körde 360 mil genom Europa. Finns en hel del vyer, minnen och kul. Mindre kul att ha bilen gå sönder mitt i alperna.. men

Så mitt tips, tänk inte, gör något. Spelar nästan ingen roll vad, bara du njuter lite, så går det över fortare.

Skrivet av 037180:

Man känner sig lite halvt värdelös, jag har ingen vidareutbildning efter gymnasiet men datorerfarenhet sedan 8 år gammal och lödningskunskaper i bagaget borde ge NÅGOT iaf.

Någon poäng att starta eget inom elektronikreparation? Ingen aning hur marknaden ser ut.

Wow det måste vara bittert, fyller år and no one close cares for it. Då kan man bli lite deppad och tar upp youtube som en distrahering.

Skickades från m.sweclockers.com

Känner igen det problemet då jag sitter lite i samma båt.
Jag har jobb, så det är inte det, men jag gör inte det jag skulle vilja.

Till nästa år tänkte jag gå ner på 50% eller så, och börja plugga (ev på distans). Syftet är att få lite certifikat och uppdaterad utbildning med just teknik och datorer. Detta borde göra det enklare att ha något att gå på, och eftersom man redan kan mycket av det så blir det inte så mycket att "plugga".

Ang att reparera elektronik så jo, det går att starta firma. Men du måste titta på att folk väljer inte att betala 500kr att laga något gammalt, när de kan få en ny för 700kr, så det svåra är att få det att gå ihop ekonomiskt (med lön mm). Så man måste hitta en inriktning och produkter som är värda att laga, samt kanske ev titta på att sälja begagnade produkter med garanti.

Permalänk

tog körkort igår. bor hemma så blev exponerad för den superreligiösa mostern som kom inflygandes som ett brev på posten. det började diskuteras politik. nåja jag fick körkortet iaf.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Jag är så sjukt leds på alla glåpord som antisemiter från mellanöstern skriker i Malmö och de stenar de kastar på synagogor.

Samtidigt så kastas det granater av den andra sidan..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Jag är sjukt trött på Israel och särskilt deras premiärminister.
Dör 50000 hjärnceller i mitt huvud varje gång jag hör han prata.

Så du föredrar Hamas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hultman:

Fått en absurd kärlek för kaviar. Blev kallad animal killer av en vegan polare xD

Jag delar lägenhet (och kök/kylskåp) med två veganer. Jag har en 1.3kg köttbit liggandes i kylen just nu, tillsammans med ~6kg kvarg, ~40st ägg, 3l mjölk och lite annat gott från djuren Det är ju dock skönt att slippa oroa sig för att dom ska äta upp min mat.

Ontopic: Så förbannat jävla less på grannarna ovanför mig. Dom fyra ungarna springer, hoppar och stampar i golvet så det låter som en jorbävning nere hos mig. Jag kontaktade hyresvärden för två veckor sedan och dom skickade en att prata med familjen. Pappan i familjen kom sen ner och bad om ursäkt. Hyresvärden sa att blir det inte bättre inom två veckor så skulle jag höra av mig igen. Hörde av mig igen igår och fick snacka med någon jurist eller så. Han sa att jag måste ringa in till väktarservice och få hit en väktare som bekräftar att det är störande. Jag kunde bara få hit väktare för klockan 8 på morgonen eller efter klockan 8 på kvällen. 95% av alla störningar sker ju på dagtid eftersom det är ungar. Även om det skulle vara så att dom håller på och leker rivningsfirma där uppe någon kväll så lär det väl ta en halvtimme eller så innan det kommer en väktare och då lär ju ungarna ha slutat leka för ett tag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Så du föredrar Hamas?

Det är offtopic

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Jag delar lägenhet (och kök/kylskåp) med två veganer. Jag har en 1.3kg köttbit liggandes i kylen just nu, tillsammans med ~6kg kvarg, ~40st ägg, 3l mjölk och lite annat gott från djuren Det är ju dock skönt att slippa oroa sig för att dom ska äta upp min mat.

Ontopic: Så förbannat jävla less på grannarna ovanför mig. Dom fyra ungarna springer, hoppar och stampar i golvet så det låter som en jorbävning nere hos mig. Jag kontaktade hyresvärden för två veckor sedan och dom skickade en att prata med familjen. Pappan i familjen kom sen ner och bad om ursäkt. Hyresvärden sa att blir det inte bättre inom två veckor så skulle jag höra av mig igen. Hörde av mig igen igår och fick snacka med någon jurist eller så. Han sa att jag måste ringa in till väktarservice och få hit en väktare som bekräftar att det är störande. Jag kunde bara få hit väktare för klockan 8 på morgonen eller efter klockan 8 på kvällen. 95% av alla störningar sker ju på dagtid eftersom det är ungar. Även om det skulle vara så att dom håller på och leker rivningsfirma där uppe någon kväll så lär det väl ta en halvtimme eller så innan det kommer en väktare och då lär ju ungarna ha slutat leka för ett tag.

be dem skaffa heltäckningsmatta? ingenting är värre än en hundvalp dock.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Frustrerad då jag ville lösa ett problem men det löste sig själv!

Permalänk

Jag blir mer än ledsen när jag ser på denna föreläsning, ganska sur och undrar om ledningen är galen.
Nationalekonomen Tino Sanandaji om läget.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!