vilken blir eran nästa mobil?

Permalänk
Medlem

Blir inte telefonen sjukt varm? Hade Z5:an men lämnade tillbaka den efter 1 dygn då den blev obehagligt varm..

Skrivet av jonthan:

Fick min Z5 förra vecka och är sjukt nöjd 😊
Men kör alltid Nova launcher på mina mobiler med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vad betyder data?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Ditt svar var väldigt mycket mera genomtänkt och moget än jag hade förväntat mig. Grattis!
Själv tycker jag (i hemlighet) att Apple gör skapliga produkter, men jag avskyr företaget av helt andra skäl, så jag undviker deras produkter helt av det skälet.

OnT:
Skulle jag köpa en ny telefon idag, så skulle jag beställa en FairPhone 2.
http://varuhuset.etc.se/product.html/fairphone-2

Tack Även fastän jag må vara för stunden Apple frälst så vet jag såpass i alla fall att det finns andra telefoner som även dom är bra så fort man lägger runt en 3000 kr för en telefon så får man en bra lur högst sannolikt.

Likaså med övriga diton i motsvarande segment som Apple har produkter. Att dom har skrupler råder väl ingen tvivel om. Alla större företag har en hel del skelett i garderoben skulle jag nog vilja påstå. Framgång nås inte utan att göra övertramp brukar man ju säga. För min del föll lotten till Apple för att jag trötta på att spela på dator och ville ha något som fungerade med minimalt behov av att sitta och göra inställning (tyckte sånt var skoj för när jag hade tid.)

Första Apple produkten för mig vart en iPhone 3G det var också första telefonen för mig som höll en hel abonnemangs period. Den fungerar än idag men gavs bort till svärmor.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markram:

Blir inte telefonen sjukt varm? Hade Z5:an men lämnade tillbaka den efter 1 dygn då den blev obehagligt varm..

Min klarar sig rätt bra,blev lite varm när jag testade 3d effekterna och 4k kameran, men inte så varm så det blev obehagligt, kanske 30-35 grader på en höft

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Nexus 5X, kommande Motorola "Maxx" variant (ej X Play, får se vad för intressant Moto lanserar kommande året) eller möjligtvis Blackberry Priv

de tre matchar ungefär vad jag skulle kunna tänkas vilja ha i en telefon. Sen ska jag inte sitta här idag och bestämma vad jag kommer köpa nästa år, jag är alltid öppen för vad som komma skall och skulle det dyka upp en trevlig lur från annan tillverkare så kan det mycket väl bli en sån.

Permalänk
Medlem

Någon under 2000kr, min nuvarande Nexus 5 är overkill men den borde klara sig ett tag till.

Permalänk
Medlem

Ska pensionera min Nokia 930 för att min nya Oneplus 2 var i England vid 03:00. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min gick upp till 65 grader....
Man kanske ska ge Sony en till chans.
Annars tar jag Galaxy s6 edge

Skrivet av jonthan:

Min klarar sig rätt bra,blev lite varm när jag testade 3d effekterna och 4k kameran, men inte så varm så det blev obehagligt, kanske 30-35 grader på en höft

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vad betyder data?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markram:

Min gick upp till 65 grader....
Man kanske ska ge Sony en till chans.
Annars tar jag Galaxy s6 edge

Ja 35 och 65 grader känner jag skillnad på
Synd att det inte var 820 i den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Master of Overkill

Lumia 950XL

Har idag iPhone 6 och LG G4

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Kommer återvända till en Iphone 6 plus ifrån min nyligen köpa Samsung galaxy s6 edge plus då jag inte alls kom överens med android / tw tycker faktisk det är för många onödiga appar och appar man ska installera "MÅSTE" ha tillgång till all information i världen om en. Föredrar enkelheten och smidigheten av IOS faktisk kan inte förneka det.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Min iphone 5 håller än efter 3år, och får fortfarande uppdateringar. Ingen anledning att byta än. Har en Sony lur som jobbmobil. Känns lite 60-40 om det blir ios eller android i nästa lur , med fördel för ios. Windows phone blir det inte iallafall för mig som det ser ut nu.

Korta svaret:
Iphone 6S kanske +
Samsung edge
Huawei Honor7
eller
Nexus lur

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Lutar starkt åt en iPhone 6S+.

Visa signatur

i7 6700K - Sapphire R9 390X - Corsair 16GB - BenQ 2420Z 1080P 144Hz | iPhone 6S+ | Philips Fidelio X2 med ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen på en OnePlus Two för privat bruk, sitter idag med en S3 som börjar kännas lite trött.

På jobbet blir det ett byte från iPhone 5 till 6 nu i veckan. Jag är inget fan av iPhone men ny teknik är ju alltid roligt!:)

Permalänk
Medlem

Jag väntar på en Oneplus 2 som borde komma denna veckan! Har inte kört android på väldigt länge så var dags att prova hur det är nu igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Medlem

Om jag inte blir alltför besviken blir det en s7 edge (om det kommer en sån)

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag tror de blir en Motorola Moto X Style har en Samsung s4 nu är ganska less på Samsung just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Nästan alla telefoner har "noise cancellation"

I lurarna vid musiklyssning i exempelvis bullrig trafik? Jaha, har isåfall hänt endel hos de andra tillverkarna sedan jag köpte min Z2 när den släpptes då, på sin tid enastående.
http://www.phonearena.com/news/Sony-Xperia-Z2-is-coming-with-...

eller så missförstod du mitt inlägg och svarade angående ljudhantering vid telefonering, har googlat och inte hittat någon annan tillverkare än Sony som tillhandahåller funktionen i den inbyggda musikspelaren...

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roxxer:

Ja det kanske är lite lite vad vet jag, kan inte mycket om android och hur det hanterar minne.
Det är den rappaste mobbe jag haft, tycker du ska tänka om, den är ju inte farligt dyr heller.

Har en med 1Gb minne och den tömmer minnet konstant, 2Gb hade troligen räckt. Men då blir det som när jag köpte min med 1Gb, helt inte räcker till rätt snart efter köpet.

Laddar om hemsidor och appar så fort jag går ur. 1GB för min användning är för lite och 2Gb är troligen på gränsen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

För den som är på jakt efter en ny androidlur kan jag rekommendera Motorola X Play. Snabb, fin skärm och mycket bra batteritid! Att den kostar 3500 kr är ett plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har en med 1Gb minne och den tömmer minnet konstant, 2Gb hade troligen räckt. Men då blir det som när jag köpte min med 1Gb, helt inte räcker till rätt snart efter köpet.

Laddar om hemsidor och appar så fort jag går ur. 1GB för min användning är för lite och 2Gb är troligen på gränsen.

Jag förstår din frustration, jag tycker med sånt är skitjobbigt! Har haft en andriodplatta med en gig o det gick knappt att surfa på den.
För o få dig lite mer sugen så har mobilen en frän detalj (kanske fler som har va vet jag) men när det ringer, är det bara sätta luren mot örat så svarar den själv
Som en gammal hederlig telefon..

Simma lugnt

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roxxer:

Jag förstår din frustration, jag tycker med sånt är skitjobbigt! Har haft en andriodplatta med en gig o det gick knappt att surfa på den.
För o få dig lite mer sugen så har mobilen en frän detalj (kanske fler som har va vet jag) men när det ringer, är det bara sätta luren mot örat så svarar den själv
Som en gammal hederlig telefon..

Simma lugnt

mmmm, säger inte det är dåligt mobil, men surt att behöva importera för att få rätt modell.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

Lumia 950XL

Har idag iPhone 6 och LG G4

Samlar du på mobiler?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon114264:

Samlar du på mobiler?

Nopp gillar bara testa saker

(har en lumia 930 idag dock skit batteri)

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Har telenor change så blir att byta min Z3 till en iPhone 6S tror jag. Är supernöjd med iOS inegreringen med OSX då jag använder en MacBook Pro flitigt. Sen är väl laddkontakten på iPhone en mindre smart design. Men hellre det än glasbaksida om Z3.. aldrig igen säger jag.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Använder nu en BB 9320 curve & beställde en BlackBerry Classic idag

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Lego Master

Bytte från iOS (iPhone 4) till Android (Galaxy S3) för jag tröttnade på den funktionsmässiga inlåsningen i iOS. Sålde min S3a inom ett år för den var helt värdelös, laggig och jävlig. Körde på min gamla iPhone 4 tills Galaxy S5 släpptes, och nu har jag haft den drygt ett år.

Nästa byte? Ingen aning. Windows kanske? Android har ju bättre möjligheter än iOS, men vissa designmässiga idiotmissar gör mig vansinnig. Vill inte gå tillbaka till iOS då jag har vant mig vid att kunna använda mobilen som fjärr till TVn (ingen IR på iPhone), men jag vill helst inte ha Android heller med tanke på hur mycket det går mig på nerverna emellanåt.

Ibland är jag sugen på att köra en gammal sprängsäker Nokia från 90-talet och ha en laptop i bakfickan istället.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Om någon så blir det Lumia 950(XL).

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Shudnawz:

Bytte från iOS (iPhone 4) till Android (Galaxy S3) för jag tröttnade på den funktionsmässiga inlåsningen i iOS. Sålde min S3a inom ett år för den var helt värdelös, laggig och jävlig. Körde på min gamla iPhone 4 tills Galaxy S5 släpptes, och nu har jag haft den drygt ett år.

Nästa byte? Ingen aning. Windows kanske? Android har ju bättre möjligheter än iOS, men vissa designmässiga idiotmissar gör mig vansinnig. Vill inte gå tillbaka till iOS då jag har vant mig vid att kunna använda mobilen som fjärr till TVn (ingen IR på iPhone), men jag vill helst inte ha Android heller med tanke på hur mycket det går mig på nerverna emellanåt.

Ibland är jag sugen på att köra en gammal sprängsäker Nokia från 90-talet och ha en laptop i bakfickan istället.

Är det en smart tv? Då finns det en app/appar man kan styra tvn med

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Lego Master
Skrivet av XHI:

Är det en smart tv? Då finns det en app/appar man kan styra tvn med

Nej. Jag var noga med att välja en "dum" TV eftersom jag bara vill ha den som display till HTPCn. Lättare och billigare att uppdatera med nya tjänster eller funktioner vid behov.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Spontanköpte just en BlackBerry Q10 Varför kan inte alla telefoner ha OLED-skärmar?! Sooooo glorious.