vilken blir eran nästa mobil?

Permalänk
Medlem

Var inne på Iphone6s men blev rätt besviken på det mesta om den.

Kommer vänta och se hur Iphone 7 och Galaxy S7 blir.
Min S4a o S5a får hålla tills dess

Permalänk
Konsolgrävare

Blev en förhandsbokning på Google Nexus 6P Graphite 128GB från webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Blev en förhandsbokning på Google Nexus 6P Graphite 128GB från webhallen

Skickades från m.sweclockers.com

snapdragon 810 verkar ju inte va nån hit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Ja det blev visst så, nu istället kommer det bli en galaxy S6 64gb alt 32gb. Kan dock inte riktigt bestämma mig för vilket utrymme.

hoppas du bor i storstan.. s6ans mobiltäckning e katastrof på landet

Permalänk
Medlem

Jag har seriöst kollat på en restaurerad nokia 3210 eller 3310. Kul när barnen blir fascinerade när man visar hur länge batteriet håller

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Ett icke problem om du frågar mig, med tanke på att One Plus Two har samma chip och klarar sig utmärkt har jag svårt att tro att det kommer bli problem för Nexus 6P.

För mig blev det Google Nexus 6P Graphite 128GB från CDON, trots AMOLED. Var inne på iPhone 6S+ men ren android lockar mer än iOS.

Skrivet av captur605:

snapdragon 810 verkar ju inte va nån hit

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av captur605:

hoppas du bor i storstan.. s6ans mobiltäckning e katastrof på landet

Jag jobbar inom militären och jag har en S6a samt Telenor. Jag är den ända som har täckning ute i skogarna i tältet så där har du fel.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av KiXeR:

Ett icke problem om du frågar mig, med tanke på att One Plus Two har samma chip och klarar sig utmärkt har jag svårt att tro att det kommer bli problem för Nexus 6P.

För mig blev det Google Nexus 6P Graphite 128GB från CDON, trots AMOLED. Var inne på iPhone 6S+ men ren android lockar mer än iOS.

alldeles riktigt!

Men vad menar du med "trots AMOLED" ? Amoled är ju bättre än lcd på telefoner enligt mig!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Köpte nyss Galaxy S6 till hela familjen och S6 Edge till mig själv. Tack så mycket Tele2!

Gillar kameran, skärmen, heartrate sensorn etc. trådlös laddning etc.

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

alldeles riktigt!

Men vad menar du med "trots AMOLED" ? Amoled är ju bättre än lcd på telefoner enligt mig!

Haha, min tanke exakt
OLED har ju såklart nackdelar, men på en telefon som man troligen inte har mer än 2-3 år så ser jag inga

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Jag har seriöst kollat på en restaurerad nokia 3210 eller 3310. Kul när barnen blir fascinerade när man visar hur länge batteriet håller

Stäng av datasynk och sätt telefonen på 2G så håller nog batteriet på smartphonen jävligt länge också... Men vad är meningen när man bara kan ringa och smsa med den? Dock bra att du lär ungarna lite kulturhistoria

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

alldeles riktigt!

Men vad menar du med "trots AMOLED" ? Amoled är ju bättre än lcd på telefoner enligt mig!

Skrivet av Svensktiger:

Haha, min tanke exakt
OLED har ju såklart nackdelar, men på en telefon som man troligen inte har mer än 2-3 år så ser jag inga

Min oled skärms mobil har överlevt snart i 3 år utan någon synlig inbränning (inte sett någon än, ens högst upp). Kör amoled

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Min oled skärms mobil har överlevt snart i 3 år utan någon synlig inbränning (inte sett någon än, ens högst upp). Kör amoled

Indeed.
OLED inbränning verkar mer vara ett teoretiskt problem.

F.Ö så har ju de nya MS lurarna 950/950XL fina OLED skärmar.
Blir nog en sån snart tror jag.
Android i all ära, men jag är lite less på deras konstanta "uppdateringar" som gör "äldre" (1-2 år gamla) telefoner till batterislukande trötta tegelstenar.
Har inte pillrat på någon windowslur som känts annat än supersnabb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

En med oled och åtminstone SD läsare. Kommer en med det blir det köp. Funderat på LG flex, men tyvärr kommer inte toppmodellen till Sverige enligt senaste uppgifter.

Har en LG Flex 2 mycket trevlig mobil.
Annars har jag haft nexus serien o vart nöjd med dom.

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem

Väljer mellan Z5Premium, Nexus 6P eller OP2

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Föredrar LCD med IPS-panel mer naturliga färger, AMOLED har givetvis sina fördelar och jag lär nog överleva :).

Skrivet av tyvar1:

alldeles riktigt!

Men vad menar du med "trots AMOLED" ? Amoled är ju bättre än lcd på telefoner enligt mig!

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av captur605:

hoppas du bor i storstan.. s6ans mobiltäckning e katastrof på landet

Nja inte i storstan, bor på "orten" centralt och får 5 streck på iphone 5 och kör halebop. Så borde väll få bra täckning???

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Indeed.
OLED inbränning verkar mer vara ett teoretiskt problem.

F.Ö så har ju de nya MS lurarna 950/950XL fina OLED skärmar.
Blir nog en sån snart tror jag.
Android i all ära, men jag är lite less på deras konstanta "uppdateringar" som gör "äldre" (1-2 år gamla) telefoner till batterislukande trötta tegelstenar.
Har inte pillrat på någon windowslur som känts annat än supersnabb.

Ja, verkar så. Tycker inte android blir slöa efter 2 år, om den inte var slö från början.

Skrivet av Roxxer:

Har en LG Flex 2 mycket trevlig mobil.
Annars har jag haft nexus serien o vart nöjd med dom.

mmm tror garanterat den är bra, men 2Gb som släpptes i Sverige var lite mesigt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Min nästa mobil blir definitivt en Oppo R7+ eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Ja, verkar så. Tycker inte android blir slöa efter 2 år, om den inte var slö från början.

mmm tror garanterat den är bra, men 2Gb som släpptes i Sverige var lite mesigt.

Ja det kanske är lite lite vad vet jag, kan inte mycket om android och hur det hanterar minne.
Det är den rappaste mobbe jag haft, tycker du ska tänka om, den är ju inte farligt dyr heller.

Visa signatur

Vedeldad 486:dx. Jag klockar o jag klockar... allt laggar ändå.

Permalänk
Medlem

iPhone 7 eller vad den kan tänkas komma att heta blir min nästa. Finns ingen annan aktör på marknaden som intresserar mig. Vill ha något som fungerar och får uppdateringar under den 24 månaders period som jag ämnar använda den.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Har förbeställt en Xperia Z5 Premium Chrome som omväxling till de svarta Z, Z1 och Z2 jag har nu. Kan omöjligen tänka mig en lur som inte är vattentät och har med Z2an vant mig med inbyggd störningsljuddämpning (noice cansellation). Om allt klaffar levereras den i första veckan av november.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarMint-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarl:

Har förbeställt en Xperia Z5 Premium Chrome som omväxling till de svarta Z, Z1 och Z2 jag har nu. Kan omöjligen tänka mig en lur som inte är vattentät och har med Z2an vant mig med inbyggd störningsljuddämpning (noice cansellation). Om allt klaffar levereras den i första veckan av november.

Fick min Z5 förra vecka och är sjukt nöjd 😊
Men kör alltid Nova launcher på mina mobiler med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

iPhone 7 eller vad den kan tänkas komma att heta blir min nästa. Finns ingen annan aktör på marknaden som intresserar mig. Vill ha något som fungerar och får uppdateringar under den 24 månaders period som jag ämnar använda den.

Hmm det låter som att du egentligen borde köpa en Nexus-telefon då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Hmm det låter som att du egentligen borde köpa en Nexus-telefon då ?

Ja om jag skulle köpt en Android lur hade det tveklöst blivit en Nexus. Men nu så har jag ju hela sortimentet more or less från Apple. iPhone 6 , Apple Watch, Macbook Pro Retina, iPad , Apple Tv och i höst högst sannolikt en iPad Pro och Apple Tv 4 så att blanda in Android i den smeten känns bara dumt.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Ja om jag skulle köpt en Android lur hade det tveklöst blivit en Nexus. Men nu så har jag ju hela sortimentet more or less från Apple. iPhone 6 , Apple Watch, Macbook Pro Retina, iPad , Apple Tv och i höst högst sannolikt en iPad Pro och Apple Tv 4 så att blanda in Android i den smeten känns bara dumt.

Ditt svar var väldigt mycket mera genomtänkt och moget än jag hade förväntat mig. Grattis!
Själv tycker jag (i hemlighet) att Apple gör skapliga produkter, men jag avskyr företaget av helt andra skäl, så jag undviker deras produkter helt av det skälet.

OnT:
Skulle jag köpa en ny telefon idag, så skulle jag beställa en FairPhone 2.
http://varuhuset.etc.se/product.html/fairphone-2

Permalänk
Skrivet av captur605:

snapdragon 810 verkar ju inte va nån hit

Google skriver tydligt att dom använder version 1.2 av 810 chippet... Vad det nu innebär är en annan sak men det vore konstigt om dom inte har koll på sin hårdvara vid det här laget.

Blir nog en 6P för min del också men jag väntar tills recensionerna dyker upp så får vi se. Annars tycker jag LG G4 fortfarande är den mest intressanta androidtelefonen för min del.

Permalänk
Avstängd

Windows telefon, 100%.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarl:

Har förbeställt en Xperia Z5 Premium Chrome som omväxling till de svarta Z, Z1 och Z2 jag har nu. Kan omöjligen tänka mig en lur som inte är vattentät och har med Z2an vant mig med inbyggd störningsljuddämpning (noice cansellation). Om allt klaffar levereras den i första veckan av november.

Nästan alla telefoner har "noise cancellation"

Permalänk
Medlem

Tog och beställde en iPhone6s i helgen, min Nexus 5 har strulat väldigt mycket på senaste (hårdvaruproblem) och blev sugen på att testa en iPhone. Kör OSX på samtliga datorer numera så ska bli intressant och se hur väl de är integrerade med OSX. Insåg inte att den ganska nyss släpts, så verkar bli lite väntande. Hade jag köpt en Android hade det nog blivit en Nexus 5X.