Permalänk

Gaming dator X99

Hej Blocket folket,

Jag skall nu sälja datorn då jag skall sikta mot något mindre (mITX) och vill därför sälja datorn som jag har.

Datorns X99 konfig ser ut enligt nedan:
Grafikkort: EVGA GTX980 SC ACX 2.0
Moderkort: Rampage V Extreme
Processor: i7 5820K
Nätagg: EVGA Supernova 850 G2
Chassi: Corsair Obsidian 750D
Ramminne: Crucial Ballistix 2x8gb DDR4 2400MHz
SSD: Samsung 850 Pro 256gb
CPU-kylare: Corsair Hydro H100i
Operativsystem: Windows 10 Home (äkta)

Prisjakt länk till samtliga delar:
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2938978&view=l

Datorn är kliniskt ren på insidan. Har knappt klockats och har inget coilwhine eller för den delen något högt ljud alls. Vattenkylningen på processorn fungerar bra och håller båda ljud och temp låg. Kvitton finns till alla delarna

Datorn finns att beskåda i Göteborg , jag har betalversioner av både PCmark8 & 3d mark så att ni kan få se gedigna tester innan ni handlar. Har på begäran från potentiell köpare kört OCCT test i 90 minuter som jag kan maila resultat från bland annat.

Buden börjar på 10 000
Köp nu pris: 14 500

Datorn skickas inte, men kan levereras till Stockholm/Uppsala då jag har en resa dit i kommande vecka, men detta förutsätter självklart överenskommelse.

Jag har flera Sweclockers referenser om någon önskar en lista på dessa för trygghet! (Och kolla gärna tidigare försäljningar där jag bett köparna skriva efter avslutad affär)

Läs hela annonsen här

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem

var nånstans har du köpt delarna?

Permalänk
Skrivet av Blub:

var nånstans har du köpt delarna?

Alla delarna är köpta på Netonnet, endast SSD är från komplett

Pma mig en mail adress så kan jag skicka kvitton om intresse finns!

Visa signatur

/ Victor

Permalänk

Stod ingenting om ifall du ville sälja den hel eller möjligtvis i delar så jag tar en chansning och bjuder 3500kr för 980an. Intressant?

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Medlem

Börjar med 10000:-

Visa signatur

Intel Core i7 11700K ~ EVGA GeForce GTX 980 Ti HYBRID GAMING 6GB ~ Corsair Vengeance RGB PRO SL 2x16GB 3600MHz ~ WD Black SN850 2TB ~ ASUS ROG STRIX Z590-A GAMING WIFI ~ Corsair RM750 750W Vit (2021) ~ Fractal Design Meshify 2 ~ Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz

Permalänk
Skrivet av Kalleable:

Stod ingenting om ifall du ville sälja den hel eller möjligtvis i delar så jag tar en chansning och bjuder 3500kr för 980an. Intressant?

Delar kan bli intressant men då behöver majoriteten ha tillräckligt bra bud som motiverar hopp plock, 3500 är ett ok bud men inte tillräckligt.

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Skrivet av Shobons:

Börjar med 10000:-

Noterat

Visa signatur

/ Victor

Permalänk

Just nu är bästa budet i PM från @kriller007 med 13 000 med förutsättning att jag släpper av datorn i Örebro på min jobb resa till Stockholm nästa vecka.

Visa signatur

/ Victor

Permalänk

Skall datorn säljas i delar så kan ni se lite riktlinjer nedan:
Accept pris Kvittot står det enligt tabellen nedan:
Grafikkort: EVGA GTX980 SC ACX 2.0
Accept pris:
3800
På kvittot står det:
5689
Moderkort: Rampage V Extreme:
Accept pris:
2500
På kvittot står det:
4000
Processor: i7 5820K
Accept pris:
2500
På kvittot står det:
3900
Nätagg: EVGA Supernova 850 G2
Accept pris:
700
På kvittot står det:
1290
Chassi: Corsair Obsidian 750D
Accept pris:
700
På kvittot står det:
1495
Ramminne: Ballistix 2x8gb DDR4 2400MHz
Accept pris:
700
På kvittot står det:
1300
SSD: Samsung 850 Pro 256gb
Accept pris:
800
På kvittot står det:
1599
CPU-kylare: Corsair Hydro H100i
Accept pris:
500
På kvittot står det:
1095
Operativsystem: Windows 10 Home (äkta)
Accept pris:
500
På kvittot står det:
1050

Skall något säljas löst förutsätter det att minst 80% av datorn är såld, och jag bedömmer fortfarande om det är värt att sälja komplett eller i delar

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem

Jag väljer att dra mig ur, tycker det känns konstigt är du funderar på att sälja den i delar då du fick ett bra bud av mig. Tack ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Då budar jag 10500 :- Hämtar

Permalänk
Skrivet av kriller007:

Jag väljer att dra mig ur, tycker det känns konstigt är du funderar på att sälja den i delar då du fick ett bra bud av mig. Tack ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej Kriller,

Du får självklart göra precis som du vill, men du måste väl samtidigt förstå att jag vid en försäljning vill få så mycket jag kan från försäljningen? Många har PMat om lösa delar och då tänkte jag förtydliga det med det som står ovan, det var på inget sätt meningen att göra dig personligt arg? Framförallt så var det ett sätt att slippa ha folk som i PM skriver "Jag bjuder 500 SEK för processor och moderkort, hämtar om en halvtimme".

Men du har full frihet att dra dig. Ditt bud var ett bra bud och ett som jag skrev till dig i PM jag skulle kunna tänka mig acceptera, men som jag även skrev till dig i PM så är datorn din om inte ett högre bud kommer.

Men du har som sagt full frihet, jag har för övrigt nu hunnit kört 90 minuters OCCT test som jag tänkte skicka dig, men du gör som du vill. Hör av dig imorgon när du läst detta så jag vet hur landet ligger

Vänligen
Vic

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Skrivet av kronex:

Då budar jag 10500 :- Hämtar

Noterat

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem

11000 budat

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Skrivet av Dizzö:

11000 budat

Noterat

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Skrivet av Kalleable:

Stod ingenting om ifall du ville sälja den hel eller möjligtvis i delar så jag tar en chansning och bjuder 3500kr för 980an. Intressant?

Skrivet av crazysanta:

Delar kan bli intressant men då behöver majoriteten ha tillräckligt bra bud som motiverar hopp plock, 3500 är ett ok bud men inte tillräckligt.

Drar tillbaka mitt bud då jag har köpt ett annat kort. Tack iaf.

Visa signatur

Antec P280 + Scythe Slipstream PWM 120mm | MSI Z370 Tomahawk | 8700K @stock + TR Silver Arrow | Corsair LPX 16GB @3600MHz | Seasonic Prime 850W Titanium | MSI RTX2080TI Gaming Trio | Crucial MX500 1TB M.2 | Asus Xonar Essence STX | LiteOn 12xBD | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Logitech G703 | Corsair K70 RGB | SennHeiser GSP 600

Permalänk
Medlem

Är intressard av moderkort,processor, ram minnena, processor kylaren men även chassit (Mitt nuvarande stöder ej Utökad ATX :/ ). Mitt bud för allt detta är 7000kr och jag kan hämta. Hämtning sker helst på helgdagar eller fredagar på grund av jobb.

Permalänk
Skrivet av Keltar:

Är intressard av moderkort,processor, ram minnena, processor kylaren men även chassit (Mitt nuvarande stöder ej Utökad ATX :/ ). Mitt bud för allt detta är 7000kr och jag kan hämta. Hämtning sker helst på helgdagar eller fredagar på grund av jobb.

Noterat!

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem

Buda 11500 :- Kan hämta

Permalänk
Skrivet av kronex:

Buda 11500 :- Kan hämta

Noterat

Visa signatur

/ Victor

Permalänk

Är datorn såld?

Visa signatur

Hej

Permalänk
Skrivet av Milansson:

Är datorn såld?

Hej Vanja,

Längesedan sist, datorn är såld ja, hör av dig till mig sen när du själv skall sälja delar! Vi gjorde bra affärer sist vill jag minnas!

Visa signatur

/ Victor