Windows 10 installeras på vissa system utan användares tillåtelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

+1

Helt rätt. Det säljs miljarder smartphones. Man har i allmänhet Facebook-konto. Man handlar med kreditkort och har pengarna hos en bank. Allt detta kan tolkas som att folk vill bli "övervakade". I alla fall vill man dra nytta av de fördelar som det kan medföra.

Nej, det handlar om att målet helgar medlen. Det är inte svårare än så.

Om folk hade fått frågan (och faktiskt förstått innebörden och konsekvenserna) huruvida de vill att deras personliga information och aktivitet ska samlas in och lagras, vad tror du de hade svarat?

Folk vill bli övervakade i dagens samhälle lika mycket som de vill gå upp i vikt av att äta onyttig mat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Skrivet av anon185723:

Har fått många pm och vill förtydliga här. Du förhindrar processen Windows Update att starta i Windows 7 och Vista igenom att köra services.msc ( windows key + r, skriv sedan "services.msc" och klicka på OK) Leta där reda på Windows Update i listan över tjänster och välj sedan properties/egenskaper. Ändra sedan startup type till Disabled och klicka på apply.

Så länge Windows update inte är i gång så kan datorn inte uppdatera sig. Jag frånsäger mig allt ansvar över din dator och lämnar dig helt ensam med alla problem som kan uppstå. Brinner ditt grafikkort upp på grund av Drivrutin 196.75 eller 320.18 så får du skylla dig själv för att vara naiv.

Windows update installerar inte grafikkortsdrivrutiner, och om det gjorde det skulle grafikkortet lika gärna kunna brinna upp av den nya versionen.

Jag frånsäger mig allt ansvar från folk som inte kan ett smack om datorer och därför är så naiva att de har automatiska uppdateringar på i evighet amen.

På samtliga mina Windows-datorer genom tiderna har jag uppdaterat datorn en gång, första gången, och sedan stängt av automatiska uppdateringar. Om jag har fått problem har jag löst dem som en kunnig datoranvändare ska, och om jag i sista hand misstänkt en SP eller .NETversion slagit på uppdateringar för att sedan slå av dem igen. Jag kan minnas 4 gånger som jag behövt göra detta sedan XP.

Problemet som Microsoft har är att Windows 8 och 10 inte erbjuder några som helst fördelar över Windows 7. De kanske kan hitta på en DirectX-version?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

haha folk e så jävla sura. Kör Windows 10 överallt fungerar ypperligt och det finns en GPO för att stänga av ALL telemetri så skyll inte på det

Vet du vad drivrutiner är?

Permalänk
Avstängd

Haha jag gjorde en tråd om det här för ett tag sen, först laddar den ner skiten och låter man den göra det började den installera.. tröttsamt var ordet!
Tur man kunde komma runt det genom att ta bort en annan uppdatering

Permalänk
Avstängd

Perfekt, då kommer jag spara massor av tid nu när man inte behöver åka och rensa folks privata maskiner på multum med dynga. Och det är övervägande win7 maskiner som kryllar av dynga:)

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Och ena sidan börjar man fråga sig om vem det är som äger datorn. Låter som det är Microsoft, inte du. Dom väljer vad som ska installeras och när.

Men och andra sidan så tycker jag det är bra att dom pushar uppdateringar, annars finns det massa folk som bara undviker och klickar bort. Om den stora skaran uppgraderar så är det bra för alla.

Ska bli skönt för oss webbutvecklare när alla gamla Internet Explorer användare går över till Edge.

Har bockat av "automatiska uppdateringar" i windows och har inte vad jag minns kört update alls i år. Datorn funkar bra ändå, kör bara updates ibland på grafikkortet även om det va länge sedan det också. Spelar inte så mycket PC spel så updates är inte så viktiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Vet du vad drivrutiner är?

ja, varför undrar du?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Har bockat av "automatiska uppdateringar" i windows och har inte vad jag minns kört update alls i år. Datorn funkar bra ändå, kör bara updates ibland på grafikkortet även om det va länge sedan det också. Spelar inte så mycket PC spel så updates är inte så viktiga.

Det är ju tack vare det som Microsoft tvingar användarna att installera uppdateringar i Windows 10 Att använda sig utav Windows update handlar mycket mer om säkerhet än att du ska få prestanda i dina spel.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Med tanke på hur Microsoft håller på med sina updates, så har jag svårt att se att det skulle varit ett misstag.

Tror nog mer att de testade (alltid några tusen datorer som uppdateras till Win10) för att sedan backa, om responsen blev motvillig.

Så du tror att Microsoft sitter och myser nu? Efter mängder av nyhetsartiklar som denna. De är säkert supernöjda över att förtroendet för Windows Update får sig en törn. För de vill nog egentligen inte alls att människor ska lita på Windows Update eller hur?

Jag tror att du har helt fel. Microsoft lider nu. Det här förstör förtroendet för Microsoft, Windows Update och Windows 10. Knappast något som de ville skulle hända.

Det är faktiskt människor som jobbar på Microsoft och människor kan som du säkert känner till göra fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Så du tror att Microsoft sitter och myser nu? Efter mängder av nyhetsartiklar som denna. De är säkert supernöjda över att förtroendet för Windows Update får sig en törn. För de vill nog egentligen inte alls att människor ska lita på Windows Update eller hur?

Jag tror att du har helt fel. Microsoft lider nu. Det här förstör förtroendet för Microsoft, Windows Update och Windows 10. Knappast något som de ville skulle hända.

Skickades från m.sweclockers.com

Som dom agerar, så verkar det ju som dom vill att allt ska gå åt helvete. Vilken smartskaft var det som kom på att flash ska minsann följa med win 10? Är ju otroligt många säkerhetsaspekter som dom borde tänkt på innan dom släpper halvfärdigt hus med läckande tak.

Dom borde ha gjort som chrome med sin pepper eller inte inte tagit med flash alls.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KTL:

*** raderat *** Drivrutiner var problemet, inte prestanda eller utrymme. Och det problem jag nu har erfarenhet motsäljer allt [edit: du skrivit]. *** raderat *** /mod

Du hade påståendet att Windows 10 fungerar sämre på äldre hårdvara. Så är det inte, just äldre hårdvara drar extra mycket nytta av alla optimeringar som är gjorda i Windows 10. Förstås tråkigt om det var drivrutinsproblem för dig på just den datorn du ville uppgradera. Men så är det ju, AMD/NVIDIA med flera vill inte stödja hur gammal hårdvara som helst hur länge som helst.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Vad bra det känns att strejf är här för att sålla genom alla rykten på internet och rapportera de positiva som fakta och de negativa som onödig smutskastning.

Du har med största sannolikhet aldrig testat Windows 10 på äldre hårdvara så var god sluta utbilda andra i frågan. Din källa är ett individuellt test på internet som allt annat du är snabb att avskriva som sanning användandes just det som argument.

Och snälla fördumma inte dig själv ytterligare genom att ljuga om att du faktiskt har gjort tester i frågan. Tack så mycket.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nej du har inte läst artikeln tillräckligt noga. Det står att installationsprocessen påbörjas men du har möjlighet att avbryta eftersom att det krävs flera manuella steg för att slutföra så att installationen kommer igång. Godkänna EULA med mera.

Ja, då startas ju installationsprocessen utan medgivande. Jag tycker inte det är särskillt smikrande för Microsoft.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av orion_:

Vad bra det känns att strejf är här för att sålla genom alla rykten på internet och rapportera de positiva som fakta och de negativa som onödig smutskastning.

Du har med största sannolikhet aldrig testat Windows 10 på äldre hårdvara så var god sluta utbilda andra i frågan. Din källa är ett individuellt test på internet som allt annat du är snabb att avskriva som sanning användandes just det som argument.

Och snälla fördumma inte dig själv ytterligare genom att ljuga om att du faktiskt har gjort tester i frågan. Tack så mycket.

Windows 10 har samma systemkrav som Windows 7. Windows 7 är från 2009. Microsoft själva har officiellt pratat om att enheter tillverkade 2007 har uppgraderats till Windows 10 (källa: https://twitter.com/yusuf_i_mehdi/status/636526153407201280 ). Jag sitter personligen med en Lenovo Z61p i mitt knä just nu som är från 2006 och den uppgraderades i stort sett utan problem till Windows 10, om du inte tror mig kan jag lägga upp en film på Youtube. Den här datorn har en fin klisterlapp som lyder "Designed for Windows XP" på sig.

Här får du en till länk från en sida som har bra rykte där du kan läsa om att Windows 10 leder till snabbare uppstart och mindre hårddiskanvändande och att Windows 10 är en given uppgradering för äldre datorer.

http://arstechnica.com/gadgets/2015/07/faster-booting-smaller...

Systemkraven för Windows 10:
RAM: 1 GB för 32-bitar eller 2 GB för 64-bitar
Hårddiskutrymme: 16 GB för 32-bitars OS eller 20 GB för 64-bitars OS
Grafikkort: DirectX 9 eller senare med WDDM 1.0-drivrutin
Bildskärm: 800 × 600

Systemkrav för Windows 7:
32-bitars (x86) eller 64-bitars (x64) processor på 1 gigahertz (1GHz) eller snabbare
1 GB RAM-minne (32-bitars) eller 2 GB RAM-minne (64-bitars)
16 GB tillgängligt diskutrymme (32-bitars) eller 20 GB (64-bitars)
Grafikenhet med DirectX 9 och WDDM 1.0-drivrutin eller senare

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Så du tror att Microsoft sitter och myser nu? Efter mängder av nyhetsartiklar som denna. De är säkert supernöjda över att förtroendet för Windows Update får sig en törn. För de vill nog egentligen inte alls att människor ska lita på Windows Update eller hur?

Jag tror att du har helt fel. Microsoft lider nu. Det här förstör förtroendet för Microsoft, Windows Update och Windows 10. Knappast något som de ville skulle hända.

Det är faktiskt människor som jobbar på Microsoft och människor kan som du säkert känner till göra fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du för en sekund tror att Microsoft är det finaste och mest godhjärtade företaget på jorden, bör du nog fundera på att tänka om.

Microsoft är precis som alla andra stora och små företag. Ett vinstdrivande företag, som enbart har till uppgift att dra in pengar.
Sen hur de gör det är en anna femma..

Att Win10 kommer innebära oerhörda vinster, då de slipper andra plattformar, är ingen nyhet. Så att försöka få över alla till den plattformen är prio ett. När det misslyckas, så kommer tjyvknepen både från höger och vänster...
Inget nytt under solen och själv ser jag det som att Microsoft uppför sig som andra stora bolag.

Om de ens hade försökt/tänkt lyssna på sina "kunder", hade de gjort ganska stora förändringar....... och sluppit alla problem.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på att dom tidigare släppte en intern uppdatering av misstag så tror jag även att detta var ett misstag. Dock så påvisar det rätt bra att Microsoft inte kan anförtros med automatiska uppdateringar om dom är såhär pass slarviga.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Om du för en sekund tror att Microsoft är det finaste och mest godhjärtade företaget på jorden, bör du nog fundera på att tänka om.

Microsoft är precis som alla andra stora och små företag. Ett vinstdrivande företag, som enbart har till uppgift att dra in pengar.
Sen hur de gör det är en anna femma..

Att Win10 kommer innebära oerhörda vinster, då de slipper andra plattformar, är ingen nyhet. Så att försöka få över alla till den plattformen är prio ett. När det misslyckas, så kommer tjyvknepen både från höger och vänster...
Inget nytt under solen och själv ser jag det som att Microsoft uppför sig som andra stora bolag.

Om de ens hade försökt/tänkt lyssna på sina "kunder", hade de gjort ganska stora förändringar....... och sluppit alla problem.

Jag håller med dig om det mesta du skrev i det här inlägget. Du måste hålla med mig om att det är fullständigt absurt att tro att det här var en avsiktlig miss från Microsofts sida? Att avsiktligt riskera kundernas förtroende för Windows Update m.m. i det här läget vore en otroligt korkad idé.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Jag håller med dig om det mesta du skrev i det här inlägget. Du måste hålla med mig om att det är fullständigt absurt att tro att det här var en avsiktlig miss från Microsofts sida? Att riskera kundernas förtroende för Windows Update m.m. i det här läget vore en otroligt korkad idé.

Själv förlorade jag mitt förtroende för Windows update, när jag insåg att jag inte längre hade någon kontroll över vad som installeras på MIN dator.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Själv förlorade jag mitt förtroende för Windows update, när jag insåg att jag inte längre hade någon kontroll över vad som installeras på MIN dator.

Vore trevligt om du kunde svara på frågan jag ställde istället.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vore trevligt om du kunde svara på frågan jag ställde istället.

Om att jag måste hålla med dig om att det skulle vara absurt att tro att det var avsiktligt?

Nej, jag måste inte hålla med dig om det.. Däremot kan jag tänka mig att det var ett kalkylerat risktagande, för att sedan i sann amerikansk anda säga.. Oj, det var ju inte medvetet.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av strejf:

Windows 10 är extra bra på äldre maskiner. Sparar massa hårddiskutrymme och presterar bättre.

http://www.pcworld.com/article/2951112/hardware/can-your-old-...

så det skulle fungera på en P3 800mhz 320ram 64graffekort... öööö noway..då vore det rekord.
om det står så i den länk.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

så det skulle fungera på en P3 800mhz 320ram 64graffekort... öööö noway..då vore det rekord.
om det står så i den länk.

Det är skillnad på att kunna installera och få datorn att fungera korrekt. Själv har jag en ASUS, där jag installerat Win10.
Operativsystemet fungerar, men drivrutinerna till t.ex. ljudet fungerar inte.
Så vad har jag för nytta av en dator med Win10, där ljudet inte fungerar?

Detta är ju så klart inte Microsofts fel, utan ASUS som inte uppdaterar sina drivrutiner. Men likväl har jag ingen nytta att gå från Win7/8.1 till Win10 och därigenom få en dator utan ljud.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Nån som blev lite otålig på att inte alla uppdaterade och tänkte "Fuck it".

Permalänk
Inaktiv

Sluta Snacka skit. De senaste Windows versionerna kräver ACPI på moderkorten. Har du för gammal version på ACPI så sitter du fast under installationen. Vilket gör det självklart att senaste Windows inte fungerar på gammal hårdvara.

Att senaste versionen använder mindre resurser kan även ses som negativt. Då folk vill använda hårdvaran de betalar för, för att till exempel få en finare upplevelse. Många klagar på att Windows 10 ser ut som skit jämfört med tidigare os eftersom de saknar transparenta effekter m.m.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon185723:

Sluta Snacka skit. De senaste Windows versionerna kräver ACPI på moderkorten. Har du för gammal version på ACPI så sitter du fast under installationen. Vilket gör det självklart att senaste Windows inte fungerar på gammal hårdvara.

Du får väl skriva till artikelförfattarna på Ars Technica och PC World och berätta att de ljuger i sina artiklar och att de är fejkade. Stöd för ACPI introducerades i Windows 98 och så gamla datorer har ingen pratat om här.

Skrivet av DaBone:

Om att jag måste hålla med dig om att det skulle vara absurt att tro att det var avsiktligt?

Nej, jag måste inte hålla med dig om det.. Däremot kan jag tänka mig att det var ett kalkylerat risktagande, för att sedan i sann amerikansk anda säga.. Oj, det var ju inte medvetet.

Vad tjänar de på det risktagandet menar du? Om 100% färdiga installationer av Windows 10 hade utförts automatiskt hade jag förstått vad konspirationsmakarna hade påstått. Så som den här missen/buggen/whatever fungerade så lär de inte fått ut Windows 10 på en enda maskin oavsiktligt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv

Installerade Windows 10 på min HTPC, de nyaste drivrutinerna funkade inte alls så jag installerade gamla vilket fungerade bra, tills Windows 10 tvingade på mig de nya igen och skiten slutade fungera. Nej jag gick tillbaka.

Permalänk
Medlem

När man läser sådana här trådar så undrar man om man klickat sig in på fel nyhetssajt. Rena klagomuren mot allt. En mer konservativ publik får man leta efter och ni skall vara sk. entusiaster?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cosidius:

När man läser sådana här trådar så undrar man om man klickat sig in på fel nyhetssajt. Rena klagomuren mot allt. En mer konservativ publik får man leta efter och ni skall vara sk. entusiaster?

Jag är en stor hårdvaru-entusiast och håller fast vid Win7 tills det kommer ett bra allternativ.

Som entusiast behöver man inte uppdatera till det senaste hela tiden, speciellt inte när det är en nedgradering rent användarvänligt, upplevelsemässigt och säkerhetsmässigt.
Att göra det helt blint, är att vara en entusiast med skygglappar..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vad tjänar de på det risktagandet menar du? Om 100% färdiga installationer av Windows 10 hade utförts automatiskt hade jag förstått vad konspirationsmakarna hade påstått. Så som den här missen/buggen/whatever fungerade så lär de inte fått ut Windows 10 på en enda maskin oavsiktligt.

Om du slutar att titta på enskilda händelser och tittar på hela bilden, så kanske du förstår min tankegång. Men som vanligt snöar du in på enskilda små saker och försöker vända allt idiotiskt Microsoft gör till något positivt.
Säger helt enkelt som vanligt att det inte går att diskutera med dig och låter det vara vid att vi har olika åsikter.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Cosidius:

När man läser sådana här trådar så undrar man om man klickat sig in på fel nyhetssajt. Rena klagomuren mot allt. En mer konservativ publik får man leta efter och ni skall vara sk. entusiaster?

Är man entusiast så vill man troligen inte tas för att vara en fördummad användare av spelkonsoler som använder win 10. det finns ingen som kan kalla sig entusiast och samtidigt använda win 10 som tar bort all användarkontroll och överlåter allt åt MS, win är snart lika flexibelt som en gammal NESkonsol och grafiken är redan där.
Full fart mot forntiden !

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.