Permalänk
Medlem

EVGA Geforce GTX 780 Ti SC ACX

Behöver väl knappast någon introduktion. Fungerar klockrent.

Begär 2800 kr p.o.k.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med kartong, eventuellt kvitto etc?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Har det varit överklockat? När är det inhandlat, vart är det köpt? etc.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av obbeluff:

Har det varit överklockat? När är det inhandlat, vart är det köpt? etc.

Vart det är köpt har väl ändå ingen som helst betydelse.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vart det är köpt har väl ändå ingen som helst betydelse.

Om det blir fel på kortet är det väl kanske en fördel att butiken finns nära till hands?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Vart det är köpt har väl ändå ingen som helst betydelse.

Andrahandsköpare har ingen rätt till garanti. Däremot erbjuder vissa företag det iallafall

Permalänk
Skrivet av Dreagone:

Andrahandsköpare har ingen rätt till garanti. Däremot erbjuder vissa företag det iallafall

Stämmer!

Komplett, netonnet, inet, webhallen har jag varit i kontakt med för garanti i andrahand och fått mycket bra hjälp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomika:

Om det blir fel på kortet är det väl kanske en fördel att butiken finns nära till hands?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Dreagone:

Andrahandsköpare har ingen rätt till garanti. Däremot erbjuder vissa företag det iallafall

Skrivet av hellberg244:

Stämmer!

Komplett, netonnet, inet, webhallen har jag varit i kontakt med för garanti i andrahand och fått mycket bra hjälp!

Det man gör då är att vända sig till tillverkaren och sköter det den vägen, så det är fortfarande ganska meningslöst att strida med en butik, framför allt när 780 Ti är så pass gammalt att garantin (som butik ger) troligtvis redan är förbrukad.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det man gör då är att vända sig till tillverkaren och sköter det den vägen, så det är fortfarande ganska meningslöst att strida med en butik, framför allt när 780 Ti är så pass gammalt att garantin (som butik ger) troligtvis redan är förbrukad.

Man vänder sig fortfarande till butiken i första hand, och då denna information om vart är köpt inte står skrivet så tycker jag det är en relevant fråga. Att garantin inte gäller i andrahand är inte alltid fallet, det beror fortfarande på vilken butik det gäller. Nåväl. Detta är OT. Önskar TS en bra försäljning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Detta är ett av två kort jag har. Jag har själv köpt de i andra hand så jag måste kolla upp lite var de är köpta. Dessutom är det ena sålt redan, men han har inte hämtat det än och jag vet inte vilket han tar

Inget av de är körda överklockade och har egentligen inte används mycket alls (av mig), har helt enkelt inte tid att spela så det är därför jag säljer.

Permalänk
Medlem

@Marquzz:

finns kortet kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av addol95:

@Marquzz:

finns kortet kvar?

Jajjamänsan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det man gör då är att vända sig till tillverkaren och sköter det den vägen, så det är fortfarande ganska meningslöst att strida med en butik, framför allt när 780 Ti är så pass gammalt att garantin (som butik ger) troligtvis redan är förbrukad.

Skrivet av Marquzz:

Jajjamänsan!

EVGA har 5 års garanti på sina kort oavsett fel, bästa märket!
Och butiken kan fortf. hjälpa dig med detta så slipper du själv stå för frakt osv till EVGA och butiken hjälper dig så kanske det går lite fortare.
Men du vill inte säga vilken butik det är köpt ifrån?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

@hznn:

Vill och vill, jag vet inte än, har varit på jobbet hela dagen och är inte hemma än, men ska kolla så fort jag kommit hem och frun är pussad och barnen nattade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det man gör då är att vända sig till tillverkaren och sköter det den vägen, så det är fortfarande ganska meningslöst att strida med en butik, framför allt när 780 Ti är så pass gammalt att garantin (som butik ger) troligtvis redan är förbrukad.

Är ju visst ide att strida med butiker om man använder sig av reklamationsrätten som är tre år från inköpsdatum.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

@Marquzz:

om du kan skriva kvitto så kan jag nog köpa den via företaget inom någon/några dagar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elakekocken:

Är ju visst ide att strida med butiker om man använder sig av reklamationsrätten som är tre år från inköpsdatum.

Nu får du hålla isär äpplen och päron, reklamationsrätt och garanti är 2 helt skilda saker.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Nu får du hålla isär äpplen och päron, reklamationsrätt och garanti är 2 helt skilda saker.

Klart det är.

Man kan ändå använda sig av den, ellerhur? Jag har haft nytta av reklamationsrätten flertalet gånger.
Garanti är ju oftast bara ett år.

Om man bortser från tillverkargarantin tycker jag att reklamationsrätten är att föredra i första hand efter butiksgarantin har gått ut, hjälper inte det tycker jag man kan använda sig av tillverkargarantin av den anledningen att den tar oftast längre tid att genomföra.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elakekocken:

Klart det är.

Man kan ändå använda sig av den, ellerhur? Jag har haft nytta av reklamationsrätten flertalet gånger.
Garanti är ju oftast bara ett år.

Garanti.
En garanti innebär att säljaren ansvarar för att varan fungerar och behåller kvaliteten under en viss tid. Det är alltid frivilligt för säljaren att lämna garantier.

Reklamation.
En reklamation innebär att du meddelar säljaren
- att du inte godtar varan
- att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig.

Hur ska du reklamera till butik att du inte godtar en vara du köpt på en annons begagnad?
Även ifall du skulle ge dig på att göra det så kommer nästa hinder för dig

"Under de första sex månaderna är det säljaren som måste bevisa att felet inte fanns ursprungligen. Kan de inte göra det så anses varan som felaktig. Har det gått längre än sex månader så ligger bevisbördan hos köparen, dvs. du måste kunna bevisa att felet fanns från början."

Bevisbördan hamnar alltså hos dig och där kommer du att falla.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Garanti.
En garanti innebär att säljaren ansvarar för att varan fungerar och behåller kvaliteten under en viss tid. Det är alltid frivilligt för säljaren att lämna garantier.

Reklamation.
En reklamation innebär att du meddelar säljaren
- att du inte godtar varan
- att du anger på vilket sätt du anser att varan är felaktig.

Hur ska du reklamera till butik att du inte godtar en vara du köpt på en annons begagnad?
Även ifall du skulle ge dig på att göra det så kommer nästa hinder för dig

"Under de första sex månaderna är det säljaren som måste bevisa att felet inte fanns ursprungligen. Kan de inte göra det så anses varan som felaktig. Har det gått längre än sex månader så ligger bevisbördan hos köparen, dvs. du måste kunna bevisa att felet fanns från början."

Bevisbördan hamnar alltså hos dig och där kommer du att falla.

Oja, jag kan min konsumentköplag. Lugnt, du behöver inte copy/paste från Konsumentverket. Nu är det ju så att ja, bevisbördan ligger hos mig efter sex månader ja. I de tre fall, tror jag i alla fall som jag har använt mig av reklamationsrätten, har jag hävdat ursprungsfel t.ex. på en mikrovågsugn där snurrplattan slutade fungera, där fick jag rätt. Jag reklamerade ett MSI Gtx 670 efter 1,5 år, spel frös och stängdes av. Felet avhjälptes med underklockning vilket jag också kunde påvisa. Fabriksöverklockningen felade där, jag fick ett nytt kort fast då ett GTX 760, vilket jag godtog.

Men nej, jag hade däremot inte köpt varorna begagnade.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Nu ska vi se här, kan alla snälla sluta diskutera saker som inte direkt rör min försäljning. Tack!

Jag har nu hämtat upp kartongerna från källaren, men tyvärr innehöll ingen något kvitto så för att få reda på var de köptes måste jag vända mig till respektive säljare. Jag återkommer med den information när/om jag får den.

Permalänk
Medlem

@Marquzz:

kan du skriva kvitto?
kan nog lösa ut gpu'n imorgon/i helgen, om du skriver under ett kvitto företaget bistår med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addol95:

@Marquzz:

kan du skriva kvitto?
kan nog lösa ut gpu'n imorgon/i helgen, om du skriver under ett kvitto företaget bistår med.

Det beror på vad kvittot gäller. Jag kommer som du förstår inte kunna stå för framtida fel på grafikkortet även om jag garanterat funktion nu (det sitter i datorn för tillfället). Vill du endast ha kvitto av redovisningsskäl så är det helt ok för mig.

Permalänk
Medlem

evga har 5 års garanti , kom ihåg de

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem

@Marquzz:

sjävklart av redvisningsskäl.

kan du PMa dina uppgifter osv?

*edit* kan vi konversera vidare via kik eller liknande?

Permalänk
Skrivet av Marquzz:

Behöver väl knappast någon introduktion. Fungerar klockrent.

Begär 2800 kr p.o.k.

Läs hela annonsen här

Budar 3000 kr

Visa signatur

Chassi: NZXT H442 Silent Ultra Black New Edition || MOBO: Asus Z270E || CPU: Core i7 7700K || GPU: MSI Geforce GTX 1080Ti Gaming X || RAM: Corsair LPX 16Gb DDR4 || PSU: Corsair RM 1000i || SSD:Samsung 850 EVO 500+250 Gb || Kylning: NH-D15 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlyingKiwibird:

Budar 3000 kr

Du har PM

Permalänk
Medlem

Här kommer informationen som så många efterfrågat

Kortet är av mig köpt i andra hand och den tidigare ägaren köpte kortet på Komplett och är införstådd i situationen. Köparen kommer att få hans kontaktuppgifter om så önskas. Det är över ett år sedan kortet inhandlades så butiksgarantin har gått ut.

Permalänk
Medlem

Kortet sålt!