Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Självklart! Helt värdelöst om jag inte kan torrenta medans jag spelar upp ljud från 3 olika ljudkällor samtidigt som jag minar bitcoins i bakgrunden. Det ska väl inte vara för mycket begärt.

Går ju inte göra med Lumias Går ju inte ens ladda ner och göra något annat samtidigt ( Torrent måste vara första programmet, annars funkar det inte).

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

@BaZZe: För att svara på din fråga "eller gick det att göra så?": Jag har använt iTunes sedan 2007 till min iPod och senare iPhone och iPad och ända sedan 2007 (och jag blir inte förvånad om även längre tillbaka i tiden) har det gått att lägga till musik som man inte köpt i iTunes och synkronisera till sin enhet.

Skrivet av Forsgren:

Om jag nu har förstått dig rätt så påstår du att det inte har gått att lägga över egen musik från datorn för ~2-3 år sedan?

Jag har använt iPhone 3G när den kom till Sverige och det fungerade hur bra som helst att föra över egen musik till telefonen - som standard.

Men jag ska inte gå så mycket Off topic nu.

Specificerade kanske mig lite dåligt syftade specifikt på att föra över saker utan itunes för oss som inte vill använda oss av det helt enkelt, vilket inte fanns så stor möjlighet för något år sen att göra men går betydligt enklare idag med mycket cloud tjänster och dropbox och andra bra alternativ.
Blivit betydligt bättre efterhand som apple släppt på restriktionerna vilket dom gjort väldigt mycket senaste 2-3åren om man tittar tillbaka.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe:

Blivit betydligt bättre efterhand som apple släppt på restriktionerna vilket dom gjort väldigt mycket senaste 2-3åren om man tittar tillbaka.

Är ganska tydligt att du inte har någon större koll på iOS. Redan 2009 var 80% av musiken på iTunes DRM-fri.

Kan passa på att länka till en artikel från 2009 (synkning av musik utan iTunes):
http://www.makeuseof.com/tag/6-ways-to-sync-music-to-your-iph...

Själv har jag haft FileApp Pro (enkel filhanterare med inbyggd ftp-server) på mina iOS-enheter sedan 2010. Dropbox har väl funnits sedan 2009 till iOS, om det inte kom ännu tidigare?

Anser att det var först iom Android 3.x (Honeycomb) och Android 4.x (ICS) som Android började komma ikapp iOS. Apparna är än idag mer polerade på iOS än Android.

Använder både Android (telefon, platta) och iOS (iPad) själv och ser fördelar med båda systemen. Har kört iOS sedan 2008 (iPod Touch 2nd gen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Vore på tiden faktiskt att förminska det. Det tar ju oerhört mycket plats i en telefon, något som skulle kunna användas för t.ex. större batteri. Nästan så det vore gött om man tog bort det helt och hänvisade till bluetooth eller liknande.

Haft bluetoothheadset och aldrig igen (bökigt att behöva ladda två enheter). Nej trivs bra med kontakt för att lyssna på musik

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har suttit två timmar nu med att försöka få över voice memos från en Iphone. Apple måste vara världens sämsta utvecklare som inte bara kan erbjuda drag en drop från jävla telefonen. Hur svårt ska det vara att förstå att folk vill få över sina filer utan jävla Itunes som förövrigt måste vara utvecklad av idioter som alla tappades med huvudet i betonggolvet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MultiMan:

Ändå så påstår du att det inte går, i en tråd där någon vill ha köpråd om just iphone, 2015. Tycker du själv att du är kvalificerad att ge råd om något du använt för 3 år sedan, på mobilsidan där saker ändras varje månad? Du använder ju inte ens ios tydligen, varför då hoppa in i en tråd om just ios och ge råd, som dessutom visar sig vara fel?

Jag blir bara förbluffad och väldigt förvånad, därför måste jag kommentera dina inlägg.

Det är ju som vanligt med android fanboys. De vet egentligen väldigt lite eller ingenting om iPhone och iOS men ändå glappar käften på dem hela tiden om saker som du kan och inte kan göra. När man sedan bevisar för dem att det visst går utan problem så kommer alltid kommentarer som "jaha, vilken tur att Apple äntligen insett att det behövdes" och så har det funkat sedan 5 år tillbaka. Som i detta fallet med att spela upp musik som du inte har köpt via iTunes (något som jag personligen inte använt sedan 2009) som har gått att göra sedan första iPhone utan restriktioner.

Andra begåvade argument för att inte köpa iPhone är t.ex att du måste använda iTunes och att allting är låst till det och för att kunna föra över musik, filmer, serier etc från datorn till iPhone så måste du använda iTunes. Ja, det stämde för typ 5 år sedan det också. Välkommen till nutiden liksom.

Det blir lite tröttsamt att se dessa korkade argument om och om igen. Man kanske skulle börja trolla androidanvändare och gnälla på saker som inte gick att göra på android för 5 år sedan bara för att se deras reaktioner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

Har suttit två timmar nu med att försöka få över voice memos från en Iphone. Apple måste vara världens sämsta utvecklare som inte bara kan erbjuda drag en drop från jävla telefonen. Hur svårt ska det vara att förstå att folk vill få över sina filer utan jävla Itunes som förövrigt måste vara utvecklad av idioter som alla tappades med huvudet i betonggolvet.

Använd en filhanterare då? Varför envisas med att använda iTunes om du nu tycker det är så dåligt?

Permalänk
Medlem

Och det existerar en fungerande filhanterare som kan ta fram voice memos i ios 8 utan att jailbreaka eller? Frågade 5 pers på kontoret som alla använder iphone och alla svara nej.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

Och det existerar en fungerande filhanterare som kan ta fram voice memos i ios 8 utan att jailbreaka eller? Frågade 5 pers på kontoret som alla använder iphone och alla svara nej.

iFunBox är en av dem. Men egentligen behöver du inte ens en filhanterare utan kan antingen skicka voice memos direkt via mail till dig själv eller ladda upp dem till dropbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

iFunBox är en av dem. Men egentligen behöver du inte ens en filhanterare utan kan antingen skicka voice memos direkt via mail till dig själv eller ladda upp dem till dropbox.

Tro mig jag har försökt. Det går inte att maila 2h inspelning eller få upp den på dropbox utan felmeddelande.
Ska kolla på ifunbox. Men bara grejen att man ska behöva installera ett tredjeparts program är ju absurt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

Tro mig jag har försökt. Det går inte att maila 2h inspelning eller få upp den på dropbox utan felmeddelande.
Ska kolla på ifunbox. Men bara grejen att man ska behöva installera ett tredjeparts program är ju absurt.

Nåja, jag vet inte om jag tycker att det är mer eller mindre absurt med tredjepartsappar för att sköta filhantera etc än att behöva installera tredjepartslaunchers för att ens kunna använda vissa androidlurar utan bloatware etc. Men det går väl att diskutera.

Lycka till i alla fall.

Permalänk
Medlem

@Bozzeta:
Vad för felmeddelande får du med Dropbox och varför fungerar det inte mejla? Använder du en mejl som inte stöder stora filer, testa med en annan isf. Har du Mac så är AirDrop löjligt smidigt för att föra över saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Vadå? Kan du ringa 2 samtal samtidigt?

Det kan väl alla telefoner? Smidigt om man är fler som ringer och kan joina samtalet. Har funkat iaf på alla mina iPhones och är ingen direkt ovanlig funktion. Däremot är det kanske inte alla telefonoperatörer som erbjuder det, men brukar vara standard.

För övrigt, jag är iPhone användare, sitter med min iPhone 5 fortf, funkar fortf bra, funderar dock på en begagnad iPhone 6 plus just för den större skärmen. Har alltid älskat iOS, because it always works, buggar inte, laggar inte. Får höra de konstigaste felen från kollegor som har Android, förstår inte hur de står ut.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk

Vad jag vet så ska du kolla på Android, kolla inte på samsung då dom brukar kännas "trötta" snabbt.. (hade en S5a)
Dom som nästan gör bäst telefoner i mitt tycke är nog faktiskt HTC, ONE serien ska du kolla på då med.
Jag har använt HTCs m8 och m7 och båda är extremt bra kvallité, En av dom bästa telefonerna jag använt, sedan kan du ju kolla på Google Nexus serien med..

Iphone gillar jag personligen inte jag känner mig så låst, min tjej har en 5S och den är väl bra i prestandan men OSet är jag inte glad alls för..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

3.5 mm hörlurar funkar med alla telefoner. Finns inte hörlurar som bara funkar på en specifik telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte med telefoner som inte har något 3,5mm-uttag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Vad jag vet så ska du kolla på Android, kolla inte på samsung då dom brukar kännas "trötta" snabbt.. (hade en S5a)
Dom som nästan gör bäst telefoner i mitt tycke är nog faktiskt HTC, ONE serien ska du kolla på då med.
Jag har använt HTCs m8 och m7 och båda är extremt bra kvallité, En av dom bästa telefonerna jag använt, sedan kan du ju kolla på Google Nexus serien med..

Iphone gillar jag personligen inte jag känner mig så låst, min tjej har en 5S och den är väl bra i prestandan men OSet är jag inte glad alls för..

Min första smartphone var en HTC (Incredible S), är det fortf samma designfel om man håller handen runt om bakom telefonen så försvinner Wifi och all trådlös signal? Var iaf väldigt vanligt på nästan alla HTC's modeller.

Ang HTC One hitta jag detta, finns det flera "One"?: http://www.mobil.se/nyheter/htc-bekr-ftar-wifi-problem#.VhOVK...

HTC har haft dåligt rykte för sina telefoner, just för att kvalitén varit så dålig, vilket syns på deras börsvärde också: http://finance.yahoo.com/q?m=TW&s=2498.TW

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Jag har använt HTCs m8 och m7 och båda är extremt bra kvallité

HTC känns ofta som fuskbygge och M8:an satte en ny lägstanivå (slit och släng):
https://www.ifixit.com/Teardown/HTC+One+(M8)+Teardown/23615

Känns som HTC använder gaffatejp och vinkelslip när de sätter ihop sina telefoner.

Jämför gärna med iPhone 6 Plus som verkligen är ett mästerverk (behöver inte vara fanboy för att inse det):
https://www.ifixit.com/Teardown/iPhone+6+Plus+Teardown/29206

Ang. "OS:et" på Samsung, så är det väl främst TouchWiz launchern som kan kännas seg? Bytte launcher på min Samsung redan första veckan Tror mest det är skit bakom spakarna när folk klagar

Vill man ha en framtidssäker telefon med Android, så rekommenderar jag att kolla upp enheten på XDA-developers ( http://www.xda-developers.com/ ) först

Apple har bäst support på sina produkter och min gamla iPad 2 (2011) fick nyligen iOS 9 officiellt Nämn gärna en Android-enhet som fått officiell support lika länge

Permalänk
Medlem

Jag var antiapple, gick och skaffade iPhone. En 5s.
Jag var helnöjd tills jag behövde telefonen för att lira musik en hel arbetsdag.
Fantastisk telefon utöver batteriet som tyvärr agerade flaskhals nå jävulskt för min del.
iPhone 6 och 6s ska väl vara mycket bättre på den fronten vad jag hört dock.
Jag skulle dock aldrig rekommendera en iPhone tidigare än dessa till någon som faktiskt vill kunna använda telefonen.

Sitter med en nyuppstartad z5 compact här. Den verkar vara ett bättre köp i min mening.
Känslan när man håller den i handen, ja det är ju inte aluminium men den känns definitivt rigid.

Permalänk
Hedersmedlem

@Jaevel: Jag köpte en två år gammal 5s efter att ha haft en ny Lumia 920 lika länge. Trots att jag använder 5s betydligt mer eftersom allt är mer lättanvänt, roligt och finns många fler appar så behöver jag normalt inte ladda telefonen mer än varannan dag ändå. I absolut sämsta fall med 3 timmar telefonsamtal, surf, hundratals sms, bilder och video samt appkörning så har jag tvingats ladda batteriet efter ett dygn, men det är undantagsfall. Mycket bättre batterikapacitet än vad jag kunnat tro, på ett två år gammalt batteri dessutom.
Att påstå att inga andra än 6 och framåt skulle vara användbara stämmer inte.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Det handlar mycket om vad man föredrar, personligen gillar jag inte alls android annars hade jag lätt haft en Galaxy S6 eftersom det är förmodligen den bästa telefonen spec vis. Men jag gillar iPhone designen och iOS för mycket helt enkelt...

Permalänk
Medlem

@MultiMan:

Åfan, min upplevelse är den raka motsatsen mot din.
Då undersökte jag ändå om min telefon var en av de batcherna med defekt batteri. Ett år gammal telefon som inte håller batteriet för fem öre, tydligen så är den "felfri" men jag byter på grund av att den är helt värdelös på att hålla batteriet.

Permalänk
Skrivet av Tozzi:

Min första smartphone var en HTC (Incredible S), är det fortf samma designfel om man håller handen runt om bakom telefonen så försvinner Wifi och all trådlös signal? Var iaf väldigt vanligt på nästan alla HTC's modeller.

Ang HTC One hitta jag detta, finns det flera "One"?: http://www.mobil.se/nyheter/htc-bekr-ftar-wifi-problem#.VhOVK...

HTC har haft dåligt rykte för sina telefoner, just för att kvalitén varit så dålig, vilket syns på deras börsvärde också: http://finance.yahoo.com/q?m=TW&s=2498.TW

De HTC telefoner som jag har haft (HD2, Desire HD, Wildfire, flertalet andra) så var det inga problem, jag har inte haft en HTC på senare år dock har dom det bästa Android UI:t (enligt mig), känns som att deras billigare telefoner inte nått någon marknad och det kan ju ha att göra med deras marknadsvärde, kolla på samsung, dom har 100 olika modeller ute, varav den billigaste kanske kostar 600 kr och den dyraste 9000 kr, men ingen känner typ till HTC längre, fråga den lägre årsgruppen 13 och upp, det är Iphone och samsung som "rockar"..

HTC har sin orginal ONE det finns även ONE X (som släpptes tidigare tror jag faktiskt), ONE är även kallad för M7, året senare släpptes det en modell som har namnet ONE M8 (förra årets modell) och sedan var det årets som gick under ONE M9, lite dumma namn men ändå, sedan finns ju deras "budget" telefoner som har ganska bra premium känsla, Desire serien...

Den artiklen på ONE X är typ 4 år gammal (modell innan ONE M7) alltså skulle jag inte bry mig så mycket om det och sedan om du läser vidare så ser du att det är just Nvidia Tegra baserade modeller, alla nya har Snapdragon, jag skulle inte tro att HTC har problem med WIFI eftersom det sitter snarlika chip i Samsungs S5, sonys Z3(?), LG G2...

Allt jag menar är att din länk är inte gilltig eftersom det är en ONE X inte M7/8/9 (Snapdragon baserade)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Ett år gammal telefon som inte håller batteriet för fem öre,

Ett klassiskt misstag är att köra massor av appar i bakgrunden, vilket äter batteriet snabbt.

Både min farsa och en annan bekant dömde ut iPhone 5S på dessa lösa grunder, tills de fick reda på att man inte kan använda massa processorkraft utan att telefonen blir varm och tömmer batteriet.

Permalänk
Skrivet av walkir:

HTC känns ofta som fuskbygge och M8:an satte en ny lägstanivå (slit och släng):
https://www.ifixit.com/Teardown/HTC+One+(M8)+Teardown/23615

Känns som HTC använder gaffatejp och vinkelslip när de sätter ihop sina telefoner.

Jämför gärna med iPhone 6 Plus som verkligen är ett mästerverk (behöver inte vara fanboy för att inse det):
https://www.ifixit.com/Teardown/iPhone+6+Plus+Teardown/29206

Ang. "OS:et" på Samsung, så är det väl främst TouchWiz launchern som kan kännas seg? Bytte launcher på min Samsung redan första veckan Tror mest det är skit bakom spakarna när folk klagar

Vill man ha en framtidssäker telefon med Android, så rekommenderar jag att kolla upp enheten på XDA-developers ( http://www.xda-developers.com/ ) först

Apple har bäst support på sina produkter och min gamla iPad 2 (2011) fick nyligen iOS 9 officiellt Nämn gärna en Android-enhet som fått officiell support lika länge

Har du någon annan sida som inte har "I" i början av sitt namn?
http://www.phonearena.com/phones/HTC-One-M8_id8242/reviews
Kolla på Reviews, jag kan länka flera om du vill..

Jag säger inte att Iphones inte är bra, mästerverk skulle jag inte kalla det.
Designen är bra och jag hade inte tvekat köpa en Android modell av Iphone 6/+...

Nexus 4 är nog den telefonen som hängt med längst nästan på android sidan, den fungerar fortfarande jätte bra och även om den inte skulle ha mer support för android M så får den säkert ändå o-officiellt stöd..

Det är inte bara launchern som är problemet, hur får du bort alla "S-apps" som crashar osv utan att roota osv?
Man blir inte av med samsung appar utan Google play edition eller CyanoGenMod typ..

Jag personligen gillar inte iOS utan jag är mer en android person, det är en smaksak.

Men ditt argument att HTC sätter ihop sina telefoner med gaffa-tejp och vinkelslip förstår jag inte mig på, bara för att den är lite svårare att laga skärmen på än vad iPhone..
HTCs telefoner är snygga(re) i jämförelse med iPhone med, hållbara och Android.

Förresten vad händer med iPhone/pod/pad när apple säger att ni inte får mer uppdateringar, jo ni får inte fler, på Android finns det folk som säger lite tvärt om, din mobil kan få uppdateringar i år efter pga det, jag har en HD2 (från 2010 med Win phone 6.5 som just nu kör android 4.4.4 kitkat helt perfekt, det är bra stöd! )

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Förresten vad händer med iPhone/pod/pad när apple säger att ni inte får mer uppdateringar, jo ni får inte fler, på Android finns det folk som säger lite tvärt om, din mobil kan få uppdateringar i år efter pga det, jag har en HD2 (från 2010 med Win phone 6.5 som just nu kör android 4.4.4 kitkat helt perfekt, det är bra stöd! )

Apple är dock duktigare på att uppdatera sina äldre modeller, och det är ju långt ifrån alla androidmodeller som är populära bland hemmasnickrarna. Minns att det oftast var något som inte funkade 100% heller när jag höll på med min desire z.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

HTC känns ofta som fuskbygge och M8:an satte en ny lägstanivå (slit och släng):
https://www.ifixit.com/Teardown/HTC+One+(M8)+Teardown/23615

Känns som HTC använder gaffatejp och vinkelslip när de sätter ihop sina telefoner.

Jämför gärna med iPhone 6 Plus som verkligen är ett mästerverk (behöver inte vara fanboy för att inse det):
https://www.ifixit.com/Teardown/iPhone+6+Plus+Teardown/29206

Ang. "OS:et" på Samsung, så är det väl främst TouchWiz launchern som kan kännas seg? Bytte launcher på min Samsung redan första veckan Tror mest det är skit bakom spakarna när folk klagar

Vill man ha en framtidssäker telefon med Android, så rekommenderar jag att kolla upp enheten på XDA-developers ( http://www.xda-developers.com/ ) först

Apple har bäst support på sina produkter och min gamla iPad 2 (2011) fick nyligen iOS 9 officiellt Nämn gärna en Android-enhet som fått officiell support lika länge

Risken är dock att mobilen blir slö med IOS uppgradering.

Min android har i alla fall blivit snabbare över lag med nya versioner (inte original, custom då). Från 4.4 till 5 märks viss skillnad i snabbhet (appar startar snabbare), körde art ändå på båda os:en.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Jag var antiapple, gick och skaffade iPhone. En 5s.
Jag var helnöjd tills jag behövde telefonen för att lira musik en hel arbetsdag.
Fantastisk telefon utöver batteriet som tyvärr agerade flaskhals nå jävulskt för min del.
iPhone 6 och 6s ska väl vara mycket bättre på den fronten vad jag hört dock.
Jag skulle dock aldrig rekommendera en iPhone tidigare än dessa till någon som faktiskt vill kunna använda telefonen.

Sitter med en nyuppstartad z5 compact här. Den verkar vara ett bättre köp i min mening.
Känslan när man håller den i handen, ja det är ju inte aluminium men den känns definitivt rigid.

Beror ju på om du streamar musiken eller har den tillgänglig offline. Kör du spotify t.ex. om inte har några låtar sparade som offline mode, ja då är det inte konstigt att det drar batteri. Kör du offline behöver inte modem-delen vara på hela tiden, vilket är en stor strömtjuv.

Sitter med två iPhone 5, en privat och den andra från jobbet. Har inga som helst problem med batteri, det blev tom ännu bättre efter iOS 9 som nyligen släpptes!

Skrivet av TheBasicOne:

De HTC telefoner som jag har haft (HD2, Desire HD, Wildfire, flertalet andra) så var det inga problem, jag har inte haft en HTC på senare år dock har dom det bästa Android UI:t (enligt mig), känns som att deras billigare telefoner inte nått någon marknad och det kan ju ha att göra med deras marknadsvärde, kolla på samsung, dom har 100 olika modeller ute, varav den billigaste kanske kostar 600 kr och den dyraste 9000 kr, men ingen känner typ till HTC längre, fråga den lägre årsgruppen 13 och upp, det är Iphone och samsung som "rockar"..

HTC har sin orginal ONE det finns även ONE X (som släpptes tidigare tror jag faktiskt), ONE är även kallad för M7, året senare släpptes det en modell som har namnet ONE M8 (förra årets modell) och sedan var det årets som gick under ONE M9, lite dumma namn men ändå, sedan finns ju deras "budget" telefoner som har ganska bra premium känsla, Desire serien...

Den artiklen på ONE X är typ 4 år gammal (modell innan ONE M7) alltså skulle jag inte bry mig så mycket om det och sedan om du läser vidare så ser du att det är just Nvidia Tegra baserade modeller, alla nya har Snapdragon, jag skulle inte tro att HTC har problem med WIFI eftersom det sitter snarlika chip i Samsungs S5, sonys Z3(?), LG G2...

Allt jag menar är att din länk är inte gilltig eftersom det är en ONE X inte M7/8/9 (Snapdragon baserade)

Problemet var inte WiFi chippet, utan hur HTC utvecklat antennen till den, som var en del av baksida skal. Höll man om telefonen med hela handen dog sändningen, mycket irriterande, det var en designmiss i hur man gjorde antennen, och inte bara på en modell, under tiden jag hade telefonen kunde man hitta väääldigt mycket trådar på forum med massor av olika HTC modeller med just samma fel. Det är allmänt känt fel.

Skrivet av TheBasicOne:

Förresten vad händer med iPhone/pod/pad när apple säger att ni inte får mer uppdateringar, jo ni får inte fler, på Android finns det folk som säger lite tvärt om, din mobil kan få uppdateringar i år efter pga det, jag har en HD2 (från 2010 med Win phone 6.5 som just nu kör android 4.4.4 kitkat helt perfekt, det är bra stöd! )

Fortf så ger dem ju uppdateringar låååångt längre än vad alla andra tillverkare gör. Officiell support är överlägsen när det gäller iOS. Sen finns det ju alltid folk som tweakar, inte bara för android, utan även iOS. Kolla in jailbreak scenen så ser du. Men det är ju helt irrelevant när det kommer till officiell support.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Apple är dock duktigare på att uppdatera sina äldre modeller, och det är ju långt ifrån alla androidmodeller som är populära bland hemmasnickrarna. Minns att det oftast var något som inte funkade 100% heller när jag höll på med min desire z.

Sa aldrig annat än att dom är duktiga på uppdatera gamla telefoner dock hade man inte alltid velat ha nya uppdateringar eftersom telefonerna KAN bli slöa, jag hade hällre sätt bättre stöd för äldre OS..

Skrivet av Broken-arrow:

Risken är dock att mobilen blir slö med IOS uppgradering.

Min android har i alla fall blivit snabbare över lag med nya versioner (inte original, custom då). Från 4.4 till 5 märks viss skillnad i snabbhet (appar startar snabbare), körde art ändå på båda os:en.

Jag har lite av samma erfarenhet som du med båda fallen, Nexus behövs oftast inte Custom på (Jag kör mest nexus), dock började min LG G3 crasha efter lollipop och 5.1.1 uppdateringen...

Skrivet av Tozzi:

Beror ju på om du streamar musiken eller har den tillgänglig offline. Kör du spotify t.ex. om inte har några låtar sparade som offline mode, ja då är det inte konstigt att det drar batteri. Kör du offline behöver inte modem-delen vara på hela tiden, vilket är en stor strömtjuv.

Sitter med två iPhone 5, en privat och den andra från jobbet. Har inga som helst problem med batteri, det blev tom ännu bättre efter iOS 9 som nyligen släpptes!

Problemet var inte WiFi chippet, utan hur HTC utvecklat antennen till den, som var en del av baksida skal. Höll man om telefonen med hela handen dog sändningen, mycket irriterande, det var en designmiss i hur man gjorde antennen, och inte bara på en modell, under tiden jag hade telefonen kunde man hitta väääldigt mycket trådar på forum med massor av olika HTC modeller med just samma fel. Det är allmänt känt fel.

Fortf så ger dem ju uppdateringar låååångt längre än vad alla andra tillverkare gör. Officiell support är överlägsen när det gäller iOS. Sen finns det ju alltid folk som tweakar, inte bara för android, utan även iOS. Kolla in jailbreak scenen så ser du. Men det är ju helt irrelevant när det kommer till officiell support.

Jo men i artiklen jag fick så var det endast ONE X som stod på tapeten, lite som att gämnföra en Samsung s2as problem med en iPhone 6s..
Men problemet var ju tydligen på Nvidia varianter inte andra, vilket innebär att HTC inte hade "sin" antänn i de andra modellerna..

Jo men google är faktiskt väldigt duktiga på att ge ut uppdateringar till gamla, Nexus 4a fick ju Lollipop och jag hoppas faktiskt på M med..
Problemet är att med iPhone så när tillverkaren ger upp för din modell (iPhone 4 t.ex) så kan du inte lägga in nya uppdateringar och nya appar som görs och uppdateras gör att de krävs att du bytar telefon.
Med samma scenario med Android och en ganska populär telefon så får du "Un-official support" också ibland långt efter, kolla på HTC HD2 (Leo) den släpptes 2010 och fick åtminstonde stöd fram till 4.4.4. (KitKat)

Det bästa hade varit att man faktiskt gjort appar lättare att göra bakåtkompatibla, t.ex som på android 4.0 och fram stödjs oftast.
Om man tar när IOS 5.0 släpptes så fanns helt plötsligt inte 4.2 appar kvar och alla som hade en äldre iPod/iPhone kunde inte ladda ner mer appar nästan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBasicOne:

Jo men google är faktiskt väldigt duktiga på att ge ut uppdateringar till gamla, Nexus 4a fick ju Lollipop och jag hoppas faktiskt på M med..
Problemet är att med iPhone så när tillverkaren ger upp för din modell (iPhone 4 t.ex) så kan du inte lägga in nya uppdateringar och nya appar som görs och uppdateras gör att de krävs att du bytar telefon.
Med samma scenario med Android och en ganska populär telefon så får du "Un-official support" också ibland långt efter, kolla på HTC HD2 (Leo) den släpptes 2010 och fick åtminstonde stöd fram till 4.4.4. (KitKat)

Det bästa hade varit att man faktiskt gjort appar lättare att göra bakåtkompatibla, t.ex som på android 4.0 och fram stödjs oftast.
Om man tar när IOS 5.0 släpptes så fanns helt plötsligt inte 4.2 appar kvar och alla som hade en äldre iPod/iPhone kunde inte ladda ner mer appar nästan..

Ditt exempel blir lite dåligt när iPhone 4 är lika gammal som din HD2 och nästan hade officiellt stöd lika länge som din fick inofficiellt
Kollade appar lite snabbt, av de apparna krävde en iOS 8, resten fungerar med iOS 7.
Men visst kan det bli ett problem, inte många som har kvar sin telefon i mer än 4-5 år dock.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

@FBGKimpan: Angående ditt skolschema, kan du inte synka det till din mail(Hotmail/gmail) och på så sätt lägga in det via ett mailkonto i kalendern?