Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

tjejen beställde en, dock va hon tvungen o göra ett abn, visst fan e d bara o avbryta abn så fort man fått telefonen? så payar man ba för 1 månad?

iofs kanske det e bättre och avbryta efter man skickat in sin gamla telefon o sånt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Godsfist:

tjejen beställde en, dock va hon tvungen o göra ett abn, visst fan e d bara o avbryta abn så fort man fått telefonen? så payar man ba för 1 månad?

iofs kanske det e bättre och avbryta efter man skickat in sin gamla telefon o sånt?

Utnyttja ångerrätten de har på abbonemang så slipper du betala uppsägningstiden

"Öppet köp täcker tjänsten (inte själva mobiltelefonen) och skulle du mot förmodan inte vara nöjd betalar du bara för de eventuella betaltjänster och trafik till och från utlandet som du gjort. Resten av fakturan river vi. "

http://www.tele2.se/support/mobiltelefoni/bli-kund/provkor/

Gör det en dag efter beställningen går igenom

Permalänk
Medlem
Skrivet av McLovins:

Utnyttja ångerrätten de har på abbonemang så slipper du betala uppsägningstiden

"Öppet köp täcker tjänsten (inte själva mobiltelefonen) och skulle du mot förmodan inte vara nöjd betalar du bara för de eventuella betaltjänster och trafik till och från utlandet som du gjort. Resten av fakturan river vi. "

http://www.tele2.se/support/mobiltelefoni/bli-kund/provkor/

Gör det en dag efter beställningen går igenom

Och du är säker på att man inte får en räkning på rabatten man fick för att man tecknade abb? Jag skulle då tro det.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av McLovins:

Utnyttja ångerrätten de har på abbonemang så slipper du betala uppsägningstiden

"Öppet köp täcker tjänsten (inte själva mobiltelefonen) och skulle du mot förmodan inte vara nöjd betalar du bara för de eventuella betaltjänster och trafik till och från utlandet som du gjort. Resten av fakturan river vi. "

http://www.tele2.se/support/mobiltelefoni/bli-kund/provkor/

Gör det en dag efter beställningen går igenom

tack så mkt!

Permalänk
Medlem

Köpte samsung galaxy s6 för 3372kr och säljer min samsung galaxy s5 vid sidan av för 2000kr istället. Fan min samsung är värd mer än 1200kr så totalt för att uppgradera från samsung galaxy s5 blir 1372kr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Och du är säker på att man inte får en räkning på rabatten man fick för att man tecknade abb? Jag skulle då tro det.

Har du läst det som står i länken? Varför skulle man få en räkning? Du utnyttjar ångerrätten Tele2 har på sina abbonemang som är 30 dagar - är du inte nöjd så rivs fakturan utan att du betalar ett enda öre.

Tele2 kampanj är egentligen kontraproduktiv då man har kampanjen för att locka nya kunder med subventionerade telefoner men samtidigt har en ångerrätt på 30 dagar på sina abbonemang där kunderna kan direkt efter beställning nyttja ångerrätten.

Permalänk
Medlem

@Wizook: Om du nu får 2000:- för din S5

Permalänk
Medlem
Skrivet av McLovins:

Har du läst det som står i länken? Varför skulle man få en räkning? Du utnyttjar ångerrätten Tele2 har på sina abbonemang som är 30 dagar - är du inte nöjd så rivs fakturan utan att du betalar ett enda öre.

Tele2 kampanj är egentligen kontraproduktiv då man har kampanjen för att locka nya kunder med subventionerade telefoner men samtidigt har en ångerrätt på 30 dagar på sina abbonemang där kunderna kan direkt efter beställning nyttja ångerrätten.

I länken står inget som säger varken det ena eller det andra, men om du får rabatt X för att du tecknar abb Y och sen ångrar dig gällande Y vore det inte direkt konstigt om Tele2 då ville fakturera dig för rabatt X.

Har du frågat kundtjänsten om det här verkligen kommer fungera?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

@Wizook: Om du nu får 2000:- för din S5

Redan klart det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

I länken står inget som säger varken det ena eller det andra, men om du får rabatt X för att du tecknar abb Y och sen ångrar dig gällande Y vore det inte direkt konstigt om Tele2 då ville fakturera dig för rabatt X.

Har du frågat kundtjänsten om det här verkligen kommer fungera?

Jag tror nog att du fortfarande inte har läst länken eller förstår innebörden av ångerrätt. Ett annat hett tips är att läsa deras avtalsvillkor. Hittar du något där om det du svamlar om så kan du återkomma och upplysa oss.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

I länken står inget som säger varken det ena eller det andra, men om du får rabatt X för att du tecknar abb Y och sen ångrar dig gällande Y vore det inte direkt konstigt om Tele2 då ville fakturera dig för rabatt X.

Har du frågat kundtjänsten om det här verkligen kommer fungera?

Rabatten tolkar i alla fall jag som kopplad till just hårdvaran och inte själva abonnemanget, speciellt när det står "Köp en telefon - betala med en gammal".

Här är villkoren för inbyte:
http://www.tele2.se/shop/media/redeem/terms_and_cond.pdf

Kan inte hitta någonting som säger att rabatten skulle tas bort om man säger upp abonnemanget (om det inte finns angivet i andra villkor förstås) utan enbart om telefonen man skickar in är stulen t.ex.

Jag är inte orolig för att min rabatt ryker när jag säger upp mitt 49-kronorsabonnemang så fort rabatten är godkänd utav Tele2.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av McLovins:

Jag tror nog att du fortfarande inte har läst länken eller förstår innebörden av ångerrätt. Ett annat hett tips är att läsa deras avtalsvillkor. Hittar du något där om det du svamlar om så kan du återkomma och upplysa oss.

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom det är erkänt snåriga regler runt tecknande av abb och rabatterade telefoner hade jag inte vågat riskera att bli sittande med en faktura på hela rabattbeloppet istället för en månadsavgift på typ 119:-.

Därför hade jag gärna sett att du skrivit att du TROR att det fungerar så här istället för att uttrycka det tvärsäkert om du nu faktiskt inte har dubbelkollat det med kundtjänsten.

@drwlz Nej att säga upp abonnemanget kommer inte röra din rabatt, vad McLovins säger är att du ska ångra det. Det kan potentiellt göra rätt stor skillnad.

Jag säger inte att han har fel, jag tycker bara att det är riskabelt att tipsa om det utan att ha säkerställt att det faktiskt fungerar.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Eftersom det är erkänt snåriga regler runt tecknande av abb och rabatterade telefoner hade jag inte vågat riskera att bli sittande med en faktura på hela rabattbeloppet istället för en månadsavgift på typ 119:-.

Därför hade jag gärna sett att du skrivit att du TROR att det fungerar så här istället för att uttrycka det tvärsäkert om du nu faktiskt inte har dubbelkollat det med kundtjänsten.

@drwlz Nej att säga upp abonnemanget kommer inte röra din rabatt, vad McLovins säger är att du ska ångra det. Det kan potentiellt göra rätt stor skillnad.

Jag säger inte att han har fel, jag tycker bara att det är riskabelt att tipsa om det utan att ha säkerställt att det faktiskt fungerar.

Jag har svårt att tro att en ånger skulle göra någon skillnad (det var egentligen det jag menade, inte uppsägning).

Saxat från Tele2:

Citat:

Öppet köp gäller inte mobiltelefoner, men eftersom telefonen och abonnemanget inte är beroende av varandra kan du fortsätta delbetala din telefon till oss även om du skulle välja en annan operatör

Då dom själva skriver att abonnemang och telefon är oberoende utav varandra så är det inte troligt att rabatten ryker. Den är ju ändå kopplad till hårdvaran och inte abonnemanget.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Jag har svårt att tro att en ånger skulle göra någon skillnad (det var egentligen det jag menade, inte uppsägning).

Saxat från Tele2:
Då dom själva skriver att abonnemang och telefon är oberoende utav varandra så är det inte troligt att rabatten ryker. Den är ju ändå kopplad till hårdvaran och inte abonnemanget.

Men om de är oberoende av varandra så behöver man ju inte teckna ett abb för att köpa den?

Om rabatten hänger på att du samtidigt tecknar ett abb så är de inte oberoende, det betyder inte att jag säger att det inte kommer fungera att ångra abbet och behålla telefonen, men jag skulle heller inte uttala mig tvärsäkert åt andra hållet heller utan att ha mer på fötterna än att man själv tolkat deras villkor så.

Eftersom det tydligen gått till personangrepp och en vidare diskussion endast är av teoretisk natur så släpper jag det här, jag ville bara uttrycka en osäkerhet.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Men om de är oberoende av varandra så behöver man ju inte teckna ett abb för att köpa den?

Om rabatten hänger på att du samtidigt tecknar ett abb så är de inte oberoende, det betyder inte att jag säger att det inte kommer fungera att ångra abbet och behålla telefonen, men jag skulle heller inte uttala mig tvärsäkert åt andra hållet heller utan att ha mer på fötterna än att man själv tolkat deras villkor så.

Eftersom det tydligen gått till personangrepp och en vidare diskussion endast är av teoretisk natur så släpper jag det här, jag ville bara uttrycka en osäkerhet.

Jag testar i alla fall och kan återkomma med resultat, om du är intresserad utav erbjudandet

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Rabatten tolkar i alla fall jag som kopplad till just hårdvaran och inte själva abonnemanget, speciellt när det står "Köp en telefon - betala med en gammal".

Här är villkoren för inbyte:
http://www.tele2.se/shop/media/redeem/terms_and_cond.pdf

Kan inte hitta någonting som säger att rabatten skulle tas bort om man säger upp abonnemanget (om det inte finns angivet i andra villkor förstås) utan enbart om telefonen man skickar in är stulen t.ex.

Jag är inte orolig för att min rabatt ryker när jag säger upp mitt 49-kronorsabonnemang så fort rabatten är godkänd utav Tele2.

49 kr? gjorde du ett abn innan du gick in på den där sidan? när tjejen gjorde så vare ba student abn man kunde välja för 79? kr, o sen va man tvungen o ta datamäng (5gb för..nånsumma...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Jag testar i alla fall och kan återkomma med resultat, om du är intresserad utav erbjudandet

Använder du ånger på abb (30 dagar) så river dem fakturan om det inte är något som kostat utöver abb.

Telefonen ligger kvar som delbetalning om man valt det.

Man behöver även vara Tele2 kund för att ta del av telefonerbjudanden därutav måste man teckna abb i samband av köp om man inte är kund. Men ångrar man abonnemanget ligger telefon kvar rabatterat. (Talat med kundservice)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

G4S H735

Någon som har koll på G4S H735 ?
Försökte hitta en recension men lyckades ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Någon som har koll på G4S H735 ?
Försökte hitta en recension men lyckades ej

LG gör schyssta telefoner, har själv en G3:a. Tror den är helt okej för priset. Tror den släpptes nyligen varför det inte finns recensioner ännu.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Så man kan alltså köpa en S6a säga upp abonnemanget med tele2 utan att behöva betala någon abonnemangskostnad? Vet ni om telefonen är upplåst så man kan använda den med ett annat abonnemang?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Roshag:

Så man kan alltså köpa en S6a säga upp abonnemanget med tele2 utan att behöva betala någon abonnemangskostnad? Vet ni om telefonen är upplåst så man kan använda den med ett annat abonnemang?

Ja, och nej den är inte låst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska man inte få ett bekräftelsemail på en gång från Tele2? Fick bara ett SMS...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Ska man inte få ett bekräftelsemail på en gång från Tele2? Fick bara ett SMS...

Kolla skräpmailen, mitt lade sig där utav någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajnuss:

Kolla skräpmailen, mitt lade sig där utav någon anledning.

Nix, använde dessutom ett vidarebefordringsadress så den har väl studsat tillbaka eller något. Får kontakta support.

Permalänk

https://cdon.se/hemelektronik/lg-electronics/lg-g4s-h735-gra-...

skrevs i tråden, nån som vet om den är något att ha?
Jag har en HTC one atm, men där man stoppar in och ska ladda mobilen är typ sönder så behöver en ny mobil!

Permalänk
Medlem

@fredrikkarlsson: De flesta mini variationer av tillverkarnas flaggskepp brukar vara nedbantade, så även i detta fallet. Den kommer göra sitt jobb om du är ute efter en mid-range telefon. Garanterat dåligt med uppdateringar för mjukvara samt lågt stöd från communityn så som XDA. *Hade inte rekommenderat den till flickvännen*

Permalänk
Medlem

Hur bekräftar Tele2 att man är student? Har än så länge inte behövt logga in eller så nånstans, fattas bara o klicka på köp nu. Känns för bra för att vara sant. Nån som beställt flera telefoner till samma namn/adress?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klove:

Någon som har koll på G4S H735 ?
Försökte hitta en recension men lyckades ej

LG G4s även kalla LG G4 Beat.

http://www.htxt.co.za/2015/09/17/lg-g4-beat-review-fighting-f...

Det finns bättre midrange telefoner tycker jag. 1,5 GB ram kommer man tyvärr inte långt med om man vill multitaska. Övriga specs är väl Ok men inte mer, tveksam om den kommer att uppdateras till Marshmallow (Android 6.0).

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fre89:

Använder du ånger på abb (30 dagar) så river dem fakturan om det inte är något som kostat utöver abb.

Telefonen ligger kvar som delbetalning om man valt det.

Man behöver även vara Tele2 kund för att ta del av telefonerbjudanden därutav måste man teckna abb i samband av köp om man inte är kund. Men ångrar man abonnemanget ligger telefon kvar rabatterat. (Talat med kundservice)

Skickades från m.sweclockers.com

Då fungerar det precis som jag trodde (man kan ångra abbet men låta rabatterad telefon rulla vidare) .

Visa signatur

Grubblare

Permalänk

Hej

Får inte upp varianten att man kan skicka åter en telefon och få rabatt när man kör studenterbjudandet
Hamnar på 4495 för Samsung luren - nåt jag missat?