Problem att ladda ner ISO-fil för win 10

Permalänk
Medlem

Problem att ladda ner ISO-fil för win 10

Hej!

Är det någon mer än jag som har problem att ladda ner ISO-filen för win10. Har försökt gör det från denna sidan http://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 men får problem när jag ska försöka logga in på "Volume Licensing Service Center". Jag kan inte logga in med min mailadress utan kommer till en sida där jag får frågan om jag valt rätt adress. Eftersom jag anser att min mailadress är rätt trycker jag på länken "Add an Open Licens to your profile" då kommer jag till en ny sida där man ska mata in licens number och Authorization number. Men vad ska man fylla i där. Licensnyckel eller liknande fungerar inte.

Är det någon som haft samma problem och hur löser man det. Jag vill ju bara lagligt ladda ner en ISO-fil. Trodde inte att det skulle vara så svårt. Har idag win 7 installerat.

Mvh
Anton

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widgren:

Hej!

Är det någon mer än jag som har problem att ladda ner ISO-filen för win10. Har försökt gör det från denna sidan http://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10 men får problem när jag ska försöka logga in på "Volume Licensing Service Center". Jag kan inte logga in med min mailadress utan kommer till en sida där jag får frågan om jag valt rätt adress. Eftersom jag anser att min mailadress är rätt trycker jag på länken "Add an Open Licens to your profile" då kommer jag till en ny sida där man ska mata in licens number och Authorization number. Men vad ska man fylla i där. Licensnyckel eller liknande fungerar inte.

Är det någon som haft samma problem och hur löser man det. Jag vill ju bara lagligt ladda ner en ISO-fil. Trodde inte att det skulle vara så svårt. Har idag win 7 installerat.

Mvh
Anton

Du ska inte logga in där om du inte har ett enterprise avtal, bara ladda ner programmet och kör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suhrim:

Du ska inte logga in där om du inte har ett enterprise avtal, bara ladda ner programmet och kör.

Tack för svar! Men problemet är att jag inte har valet för att ladda ner när jag går till sidan. Jag kan bara välja att ladda ner verktyget för att skapa usb/dvd media. Märkte dock nu att om jag går till sidan på mobilen så får jag en drop down lista på sidan för att välja windows utgåva. Har en kollega på jobbet med samma problem. Det verkar alltså skilja på sidan om jag går in via datorn eller mobilen.

/Anton

Permalänk
Medlem

@Widgren: Ja och via programmet kan du göra en ISO

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

@Widgren: Ja och via programmet kan du göra en ISO

Efter att jag laddat ner verktyget blev jag skickad till sidan för att logga in på "Volume Licensing Service Center". Men jag kanske gjorde nåt fel. Blev lite osäker nu så får nog testa igen när jag kommer hem för att säkerställa att jag inte klantat mig på nåt sätt

Permalänk
Medlem

@Widgren: Jag laddar ner och startar och får en massa val i programmet.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

@Widgren: Jag laddar ner och startar och får en massa val i programmet.

Tack för svar, då är det säkert jag som klantar mig. Jag får testa ikväll och återkomma!

Permalänk
Medlem

Du startar mediacreationtool. Därifrån kan du sen välja att uppgradera till windows 10 eller att skapa en iso för windows 10. Du måste ha en giltig win 7, 8, 8.1 nyckel för att kunna uppgradera.

Permalänk
Medlem

Tack för alla bra svar. Har testat nu och det gick hur bra som helst. Fattar inte hur jag inte lyckades sist. Man kan ju tro att jag aldrig sett en dator förut!