Spel laggar med Windows 10

Permalänk

Fifan vilket straff. Hoppas det löser snart för er. Låter nästan som ett lotteri om det funkar eller inte.

Permalänk
Medlem

@Inverbady

Har du home eller pro av W10?
Finns ju en del rapporter om att autoupdaten ställer till problem om man försöker installera den senaste drivaren manuellt samtidigt som autoupdaten gör det.
Sen finns där även rapporter om att windows update har en tidigare drivare än den senaste släppt av tillverkaren, om man då installerar den senaste manuellt så reverserar update igen till den som finns där.
Har man pro skall man kunna stänga av uppdatering av drivare alternativt skjuta upp uppdateringarna så problemet med reversering inte sker.
På pro varianten kan man även stänga av autoupdaten via gpedit.msc

Permalänk
Skrivet av Konve:

@truedesire:
Precis detta jag gjort ett flertal gånger nu. Får kanske testa ytterligare en clean install

provade du med denna appen ? http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

@ixyyy1337: Jag kör amd.

Permalänk

@MacAllan: Jag kör W10 Pro

Permalänk

@MacAllan: Jag kör W10 Pro

Permalänk
Skrivet av Bloopy:

Windows 7, problemz zolved

Om man stöter på ett problem i Windows 7 är det tillbaka till Windows 98 som gäller då eller?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem

@truedesire: Yup, varje gång

Permalänk
Skrivet av Konve:

@truedesire: Yup, varje gång

ja du , något är knas

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Path of exile fungerar värdelöst för mig i W10 windowmode/window fullscreen vs Win7/8.1.
Massa smålagg och fpsen är fruktansvärd med drops.

Dom flesta andra spel är ungefär runt samma fps som innan, varken fördel eller nackdel gällande fps.

Permalänk
Medlem

Har lite liknande problem, alla spel flyter på skitbra, bättre än w7 (tex gw2, cs:go, hos, lol, h1z1, fallout nv, rust, osv)
Men wow får någon form utav psykbryt, var och varannan gång man går in i loadingscreen så kraschar spelet, om det inte kraschar så är risken stor att det kommer lagspikes, allting löser sig om man startar om spelet men det händer lite för ofta för att det ska vara en bra lösning. Har provat allt jag kan komma på, över/underclocka gpu/cpu, sänka/höja grafikinställningar, och till och med defraggat.