Permalänk
Medlem

Trasigt 290x?

Trasigt 290x? Blir även liknande som i filmen i windows en liten stund. Battlefield 4 har även kraschat ngn gång. Ofta flimrar det bara förbi lite slumpmässigt ett par sekunder men nu hann jag faktiskt filma eftersom jag bara flög runt i testservern med kameran redo.

Testat två olika drivrutiner 15.7.1 och 15.8 och vet inte om jag ids pilla mer nu, temperaturerna verkar helt okej och enligt gpu-z så blir inte vrm mätpunkterna speciellt varma (Var typ 80.).

Jag tror att det är trasigt, hade tidigare ett annat 290x som fungerade felfritt men det var i Win 8.1 och det här kan ju vara en Win 10 feature.

https://www.youtube.com/watch?v=Fvwb1T1JHGk

Permalänk
Medlem

Ta ut kortet och gör rent stiften/kontakten till moderkortet med isopropyl alcohol, finns att köpa på Kjell & co. Kan vara dålig kontakt nånstans?, värt att prova!

Permalänk
Medlem

@Semjonov:
Skärmkabeln sitter i ordentligt? Har du någon annan skärm att testa med? Bara att börja utesluta dem uppenbara sakerna först!

Permalänk
Medlem

har du klockat kortet ?
Har själv ägt flera 290x kort, dom har inte jättelång livstid

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Stoppade i kortet i onsdags, men det hindrar ju inte att det är trasigt. Ska testa att allt verkligen sitter dom det ska imorgon, frun blir sur om jag går in och börjar leka med datorn nu.....

Edit: Det syns inte men ofta kan man klart se fönster som ligger bakom.

Edit2: Vid boot i torsdags så fastnade jag med en svart ruta med lite bakgrundsljus vid login, vid ominstallation av drivrutiner blir det en likadan svart skärm varje gång drivrutinerna laddas in.