Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LordError:

Min sprojlans nya skärm har en död pixel, och det verkar inte gå på garanti.

Jag ska begå soduku nu.

Segt. Skulle vara sjukt störande med en död pixel. Jag skulle nog inte klara av att titta på en sån.

Hade själv rätt så tur när jag köpte min skärm. Hittade den som klass 1 fyndvara på webhallen. Bad en stilla bön till pixelgudarna innan jag startade upp den och den var helt felfri.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

Sjuk 2 veckor, frisk 2 så blir jag sjuk nu igen!?!?
Fruktansvärt besviken på min kropp..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friamannen:

Skön inställning.

För att citera mig själv:

Skrivet av Carlj:

Har jobbat själv i kundmottagning, så bad om namn och var övertrevlig men likfan var det ett problem att jag ringde för att ställa en fråga, där svaret för henne var solklart. Problemet var att hon svarade på en annan fråga än min, eftersom jag bara hann säga "jag är inte folkbokfö.." och fick till svar "jaha, men då är du inte berättigad en parkeringsplats, det kunde du väl ha läst på internet?!"

Visst kunde jag det, men eftersom jag jobbar och bor på annan ort än min hemort, tillfälligt, är jag enligt deras förbannade hemsida berättigad till en parkeringsplats enligt deras egna undantag. Men så långt kom jag inte för att den otroligt bittra damen avslutade samtalet där.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Carlj:

Har jobbat själv i kundmottagning, så bad om namn och var övertrevlig men likfan var det ett problem att jag ringde för att ställa en fråga, där svaret för henne var solklart. Problemet var att hon svarade på en annan fråga än min, eftersom jag bara hann säga "jag är inte folkbokfö.." och fick till svar "jaha, men då är du inte berättigad en parkeringsplats, det kunde du väl ha läst på internet?!"

Visst kunde jag det, men eftersom jag jobbar och bor på annan ort än min hemort, tillfälligt, är jag enligt deras förbannade hemsida berättigad till en parkeringsplats enligt deras egna undantag. Men så långt kom jag inte för att den otroligt bittra damen avslutade samtalet där.

har haft mina jobbiga "tanter" på socialen när man var arbetslös, jag har lärt mig att alltid gå ett huvud högre bolla samma fråga igen. får man samma svar som du fått så går man upp till nästa chef i mitt fall Stadsledningskontoret.

mail och inspelat svar från Soc tanten & jävlar va trevlig hon var på nästa möte.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Fuck my life, saknar 3 poäng för att kunna ta fortsatt CSN lån för att läsa sista året. Varför måste de räkna terminsvis istället för %på hela programmet. In the end var det jag som sög när det gällde, kunde jag inte bara kunnat få sova som en normal människa och inte vara en konstant bomullshjärna.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Rasisstämplad i vanlig ordning! Nåja, nästan i vanlig ordning.
Löjligt detta, så fort man påpekar att det finns div. problem i Sverige så är man stämplad. Löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syyynd:

Fuck my life, saknar 3 poäng för att kunna ta fortsatt CSN lån för att läsa sista året. Varför måste de räkna terminsvis istället för %på hela programmet. In the end var det jag som sög när det gällde, kunde jag inte bara kunnat få sova som en normal människa och inte vara en konstant bomullshjärna.

Fan va surt. Vet hur det är :/
Själv saknade jag 1/2 poäng en period på grund av ej rättade projekt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Rasisstämplad i vanlig ordning! Nåja, nästan i vanlig ordning.
Löjligt detta, så fort man påpekar att det finns div. problem i Sverige så är man stämplad. Löjligt.

Här i Sverige gäller endast yttrandefrihet och respekt för andras åsikter så länge det stämmer överens med deras

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Rasisstämplad i vanlig ordning! Nåja, nästan i vanlig ordning.
Löjligt detta, så fort man påpekar att det finns div. problem i Sverige så är man stämplad. Löjligt.

Skönt att vara medborgare i ett annat nordiskt land och slippa hela den svenska PK konsensusmentaliteten som vissa lägger sig till med. Man kan säga precis vad man vill när man är finlandssvensk. Bara roligt att se godhetsknarkare få psykbryt.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Skönt att vara medborgare i ett annat nordiskt land och slippa hela den svenska PK konsensusmentaliteten som vissa lägger sig till med. Man kan säga precis vad man vill när man är finlandssvensk. Bara roligt att se godhetsknarkare få psykbryt.

Finlandssvensk här också. Fennovoimafarsen är lite tråkig dock.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArcticFire:

Finlandssvensk här också. Fennovoimafarsen är lite tråkig dock.

Bor dock i Sverige så jag måste handskas med godhetsknarkarna. Inte alltid lätt att bita sig i tungan och låta bli att retas.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av chipw00t:

Skönt att vara medborgare i ett annat nordiskt land och slippa hela den svenska PK konsensusmentaliteten som vissa lägger sig till med. Man kan säga precis vad man vill när man är finlandssvensk. Bara roligt att se godhetsknarkare få psykbryt.

Haha sant. Ett privilegium!
Det halvfina är att jag har invandrarblod i mig, även om det bara är en liten skvätt har jag dock släktingar som invandrat. Ingen vet om det dock, inte heller bryr man sig om att jag bor i en invandratät stad eller har haft en invandrare som flickvän, allt detta ignoreras enbart för att jag påpekar att Sverige har stora problem. T.om så att jag skriver att det även finns brottsliga svenskar och bra invandrare men den separeringen fick jag absolut inte göra..

Nåja, PK-eliten och Vänstern är Sveriges framtid av underhållning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Haha sant. Ett privilegium!
Det halvfina är att jag har invandrarblod i mig, även om det bara är en liten skvätt har jag dock släktingar som invandrat. Ingen vet om det dock, inte heller bryr man sig om att jag bor i en invandratät stad eller har haft en invandrare som flickvän, allt detta ignoreras enbart för att jag påpekar att Sverige har stora problem. T.om så att jag skriver att det även finns brottsliga svenskar och bra invandrare men den separeringen fick jag absolut inte göra..

Nåja, PK-eliten och Vänstern är Sveriges framtid av underhållning.

Snart kommer Sverige att vara tvungna att öppna sina ögon, och börja värna om Sverige istället för resten av världen! Detta från en svenskfödd med utländsk förälder.

I och med att SD växer så kommer fler partier vara tvungna att anpassa sin invandringspolitik för att ligga på topp (=fler val än SD med sund invandringspolitik). Snart kommer vi att kunna uttrycka våra politiska åsikter utan att bli felstämplade som rasister.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Nåja, PK-eliten och Vänstern är Sveriges framtid av underhållning.

Håller med dig där. Finnarna sköt bort sina kommunister i finska inbördeskriget, så sådan humor finns det inte mycket av där. Finns iofs vissa tendenser bland finlandssvenskarna att apa efter svensk PK men det kommer aldrig att ha någon inverkan på det finska samhället.

Är inte vidare politiskt aktiv själv och får inte rösta i Sverige pga mitt Finska medborgarskap. Kliar mig mest i huvudet och undrar vad det är för fel på era clowner till politiker. Dom verkar ju fullständigt skita i Sverige och svenskarna.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Jag stör mig nåt kopiöst på den överdrivna invandringen. Senast stod de i tidningen att Malmö får in över 40 invandrarbarn om dagen!
Många av dessa är dessutom inte ens barn. Syns tydligt att dom är 25+ men dom har kastat sina papper och bevisbördan ligger på migrationsverket....

Sedan ska tydligen invandrare ha bidrag, körkort, vissa får ett helt jävla hus. För att introducera dom till samhället heter det. Men våra egna då? Vi har studenter i massor som inte får ett skit. Dom får sitta hemma hos päronen och spela Xbox eller nåt i väntan på bättre tider.

Bara 2 gånger denna veckan har det stått i tidningen om knivattacker. Först söker man asyl i Sverige, och eftersom det är så många är det flera månaders handläggningstid då dom får mat och tak över huvudet. Nötkött såklart, dom äter ju inte gris....

Jag förbehållet mig rätten att ha helt uppåt väggarna fel. Jag är bara bitter.

§1.2
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Flygman:

Snart kommer Sverige att vara tvungna att öppna sina ögon, och börja värna om Sverige istället för resten av världen! Detta från en svenskfödd med utländsk förälder.

I och med att SD växer så kommer fler partier vara tvungna att anpassa sin invandringspolitik för att ligga på topp (=fler val än SD med sund invandringspolitik). Snart kommer vi att kunna uttrycka våra politiska åsikter utan att bli felstämplade som rasister.

Det vet man aldrig... Otroligt enkelt att ta till ordet rasist. Jag blev tvungen att säga till personen att förklara varför jag är rasist men det givk inge bra för henne.

Skrivet av chipw00t:

Håller med dig där. Finnarna sköt bort sina kommunister i finska inbördeskriget, så sådan humor finns det inte mycket av där. Finns iofs vissa tendenser bland finlandssvenskarna att apa efter svensk PK men det kommer aldrig att ha någon inverkan på det finska samhället.

Är inte vidare politiskt aktiv själv och får inte rösta i Sverige pga mitt Finska medborgarskap. Kliar mig mest i huvudet och undrar vad det är för fel på era clowner till politiker. Dom verkar ju fullständigt skita i Sverige och svenskarna.

Clowner är ett milt ord:D

SD är kanske inte rätt väg att gå, men då det är det enda oppositionspartiet med resten i sjuklövern i andra hörnet har man inte mycket till val, tyvär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag stör mig nåt kopiöst på den överdrivna invandringen. Senast stod de i tidningen att Malmö får in över 40 invandrarbarn om dagen!
Många av dessa är dessutom inte ens barn. Syns tydligt att dom är 25+ men dom har kastat sina papper och bevisbördan ligger på migrationsverket....

Sedan ska tydligen invandrare ha bidrag, körkort, vissa får ett helt jävla hus. För att introducera dom till samhället heter det. Men våra egna då? Vi har studenter i massor som inte får ett skit. Dom får sitta hemma hos päronen och spela Xbox eller nåt i väntan på bättre tider.

Bara 2 gånger denna veckan har det stått i tidningen om knivattacker. Först söker man asyl i Sverige, och eftersom det är så många är det flera månaders handläggningstid då dom får mat och tak över huvudet. Nötkött såklart, dom äter ju inte gris....

Jag förbehållet mig rätten att ha helt uppåt väggarna fel. Jag är bara bitter.

Danmark och Finland kräver tydligen id eller något liknande av invandrare och har tack vare det hindrat många 18-25-åriga män som försökt ta sig in som ensamkommande "barn". Sverige verkar tro att det endast händer i andra länder och inte Sverige.
Sannfinländarna går inte att rösta på p.g.a. att de hatar finlandssvenskar och vill göra Finland enspråkigt finskt. Pratar man svenska i t.ex. Helsingfors kan man bli dödshotad, speciellt i korvkön på kvällen/natten. Finns nog exempel på när något litet barn pratat svenska i bussen, metron eller spårvagnen och blev hotad av en gubbe. Konstigt nog verkar andra språk gå bra. Nå, finlandssvenskar och andra som kan svenska har ju fördel på arbetsmarknaden i Finland och kan dessutom lätt flytta till Sverige och troligtvis relativt lätt till Norge. Finnarna har bara sig själva att skylla på.

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk

Hamnade på 3:e jävla reserv på Systemvetnskapslinjen så jag kom inte in! Hade sagt upp mig från jobbet om jag kom in och nu måste jag vänta ett helt år till för att få söka igen. Och intagningen gåt bara upp coh upp hela tiden. Kommer aldrig komam in =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperhorn:

Hamnade på 3:e jävla reserv på Systemvetnskapslinjen så jag kom inte in! Hade sagt upp mig från jobbet om jag kom in och nu måste jag vänta ett helt år till för att få söka igen. Och intagningen gåt bara upp coh upp hela tiden. Kommer aldrig komam in =(

Inget annat du är sugen att plugga då?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Inget annat du är sugen att plugga då?

Hittar inget vettigt tror jag.
Vill inte vara programmerare. Vill typ jobba med projekt eller typ vara med och utveckla nya system eller förbättra de som redan finns inom ett företag. Eller typ sköta intranät eller IT -säkerhet. Ver inte vad som passar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Bara 2 gånger denna veckan har det stått i tidningen om knivattacker.

Tänker du på knivattacken i Norrköping så var det inte en invandrare som låg bakom den utan det var en svensk.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@ArcticFire: Danmark har ju dessutom ett tak på max 1000 invandrare om året eller nåt. Mot Sveriges typ 200.000.

Nu har dom även rösta igenom att dom ska inte få något extra. Dom får det vanliga försörjningsstödet som alla andra får och inget mer. Precis som alla andra som redan bor där.

Jag kommer därifrån ursprungligen och har all släkt kvar där, och kan prata danska flytande. Blir svårt att ta med fru och barn bara.
(Kom till Sverige när jag var 4 är 30 nu) .

Permalänk
Medlem

Invandring.

Känslig fråga ...
Då inget annat parti än SD ser sunt på frågan, blir de den stora vinnaren 2018.
Eftersom så mycket negativt händer med koppling till asylanter, blir alla invandrare
hatade. Även de skötsamma.
Allt är galet. Det bäddar inte gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyperhorn:

Hamnade på 3:e jävla reserv på Systemvetnskapslinjen så jag kom inte in! Hade sagt upp mig från jobbet om jag kom in och nu måste jag vänta ett helt år till för att få söka igen. Och intagningen gåt bara upp coh upp hela tiden. Kommer aldrig komam in =(

Tja, fullt så illa är det väl inte. Örebro universitet har exempelvis ett systemvetenskapligt kandidatprogram som har studiestart på vårterminen. Sedan behöver man ju inte nödvändigtvis läsa ett program heller - det går alldeles utmärkt att bygga ihop en egen examen av fristående kurser, och då kan du börja redan nu i höst genom att hoppa på någon (eller några) kurs(er) som har lediga platser. Du behöver bara 90hp systemvetenskap och 90hp vad-som-helst för att få ihop till en examen.

Vad gäller möjligheten att komma in där du inte lyckades nu kan du alltid öka chanserna genom att göra högskoleprovet inför nästa sökomgång, och se till att få ett hyfsat resultat. Notera att jag säger "hyfsat" och inte "bra", eftersom det i allmänhet är betydligt enklare att komma in med ett högskoleprovsresultat än med betyg. Det beror på att det är förhållandevis få som alls söker in med högskoleprovsresultat i förhållande till antalet platser i urvalsgruppen. För många utbildningar räcker det bokstavligen att bara ha gjort provet och kryssat i svaren på måfå.

Permalänk
Medlem

I måndags flyttade vi till annat hus som vi ägde sen tidigare med fungerande internet. Ville byta till mitt "gamla" router där jag har allt definierad. Alla ip kameror m.m.
Efter bytet försvann internet. Har bara lokal wifi anslutning.

Provade att byta tillbax. Inget interner. :'(

Permalänk
Medlem

Känslan man får när man beställt 2 spel från 2 oiika säljare.
zelda skulle kommit i fredags,taggad som fasen å lira i helgen, så kommer det inte.

Istället trillar sonic in,jaja det kan jag köra...så inser man att man inte hade någon strömkabel till segat.

Så då åker man och tvättar bilen, rullar ut ut hallen, in å betalar kommer ut till en fågelskit på bilen.
Underbart start på helgen var det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Börsen går åt helvete. Största tappet på flera år.
Är dock glad att jag inte genomförde en planerad investering på 100k för två veckor sedan.

Permalänk
Medlem

Börsen ned 6% fy fan, vad man förlorat pengar idag

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Börsen går åt helvete. Största tappet på flera år.
Är dock glad att jag inte genomförde en planerad investering på 100k för två veckor sedan.

Vad hade du tänkt köpa?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Vad hade du tänkt köpa?

Europa småbolagsfonder. Inget mer avancerat än så, blir att lägga en beställning så fort jag känner att det lugnar sig.