Permalänk

windows 10 krånglar

det har hänt något konstigt med Windows på min dator. jag kan inte klicka upp start, sök, ljud,internet eller notiserna.
jag kan högerklicka och då får jag upp ett slags fält med det fungerar inte på notiser eller internet. varför händer detta vet någon hur jag ska göra, har kollat på återställning men det fanns ingen tidigare återställnings punkt och om jag ändrar tillbaka till win 8 kan jag byta till windows efter det?

Permalänk

@ludden1337: Samma problem som jag fick efter att ha fixat W10. Jag fick göra som så att jag lade över installationsfilerna för W10 på ett bootbart us. Satte in USBet i datorn, startade om och fick välja vilken disk jag skulle ha det på. Valde på min SSD och formaterade hårddisken och installerade W10 samtidigt.
Detta resulterade dock i att Windows vägrade aktivera sig. Fick kontakta både officiella Microsoft och de svenska. Först blev jag ombedd att gå tillbaka till W7. Detta fungerade dock inte för mig. Hörde därför av mig igen och då sa de att det är kört. Detta hände idag så jag är verkligen på dåligt humör.
Fuck Microsoft. Jävla skit är vad det är.

Så jag, personligen, råder dig att låta bli Windows 10.

Annars, med liten risk för att du möjligtvis råkar ut för samma sak som mig, så kan du ju ta en titt på detta videoklippet:
https://www.youtube.com/watch?v=uPECe6x4snE

http://wccftech.com/download-windows-10-iso/

0. Spara allt du vill spara för att en formatering tar bort allt.
1. En kopia av operativsystemet och i ditt fall windows 10 (Som du laddar ner här https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10)
2. En skiva eller USB minne med filerna till windows 10 på. ( För USB så måste du även göra det bootbart, det finns programvaror som sköter det åt dig, om det inte redan är det ) ( För skiva så köper man eller bränner själv )
3. Stoppa in skivan/USB minnet i datorn och starta om
(4. Kan hända att du måste gå in i din BIOS och ändra så att skivan/USB minnet är det första i start menyn )
5. När det kommit upp att du ska välja vilken hårddisk du ska använda för operativsystemet så är det den disken som blir C:, och allt formateras på just den disken.
6. Nu är det bara att följa instruktionerna för installering.

Visa signatur

För cool för att skryta om min setup

Permalänk

Jag har också råkat ut för ett missöde efter uppdatering till win10 ifrån 8.1. Det som hände var att efter att jag hade haft igång win 10 några dagar så höll jag på att ladda hem en fil via utorrent. Helt plötsligt så kändes datorn segare och segare. Så jag valde omstart, sagt och gjort men jag kom bara till inloggningsskärmenfast jag kunde inte skriva in mina uppgifter någonstans. Det var bara bakgrunds bilden som syntes inget annat. Ingen muspekare och tangentbordet svarade inte. Det slutade med att jag fick installera om win 8.1 sedan uppdatera igen till win 10 och där sitter jag nu och knappar. Någon annan som råkade ut för detta fenomen?

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell

Permalänk
Medlem

Tror att man får vara beredd på att man behöver göra en helt ren installation efter uppdateringen.

Jag har gjort så och allt fungerar bra, några små hyss kan Windows 10 fortfarande ha för sig dock.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

Tror att man får vara beredd på att man behöver göra en helt ren installation efter uppdateringen.

Jag har gjort så och allt fungerar bra, några små hyss kan Windows 10 fortfarande ha för sig dock.

Lite surt då jag fick formatera hela skiten,, alla mina pågående photoshop projekt gick hädan. Som tur var så hade jag installerat spel biblioteket på min sekundära hdd. Men Kodi hade jag ingen backup på så den tog någon dag att konfigurera.

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell