Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av steelice:

Tror nog det kan vara lite mitt(deras) fel, lade en beställning och de drog mina pengar men precis när betalningen var klar så blev jag tillbakaskjutsad till köpsidan där det stod att skärmen åter igen inte fanns i lager och jag fick inget mail eller liknande ang. att jag hade gjort en bokning. Ringde dem för att höra och de sa att detta nya system för att ta betalt verkar inte vara helt löst. Så antagligen reserveras inte skärmen under betalningsprocessen och någon hann köpa skärmen jag redan betalat för.
10 min efter jag ringde tog de bort köpknappen.

snopet. missat en lg 34um95 för 4500 och nu SE790 för 6000 denna vecka. jag som så gärna vill ha en 21:9 1440p

edit: nu är den tillbaka

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

snopet. missat en lg 34um95 för 4500 och nu SE790 för 6000 denna vecka. jag som så gärna vill ha en 21:9 1440p

Tckte jag läste att erbjudandet skulle gälla tom 10e september om jag inte såg helt tokigt så det är nog stor chans att den kommer upp igen när betalningsproblem samt lagersaldo är löst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

synd att man inte var aktiv i tråden igår, hade lätt köpt den då.
ser ut som dom tagit bort skärmen för köp? för nu är den inte tillfälligt slut men kan inte köpa den

http://puu.sh/jBaX5/30e09de6f6.png

När jag betalade och hade matat in rabattkoden så stod det att erbjudandet var giltigt till mitten av September vill jag minnas. Skärmen verkar ha gått väldigt bra till det priset och det var flera som skrev att den var slut i lager flera gånger under gårdagen men att saldot sedan fylldes på.

Ha tålamod å kolla några gånger under dagen/helgen så kan du nog beställa ska du se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxB:

När jag betalade och hade matat in rabattkoden så stod det att erbjudandet var giltigt till mitten av September vill jag minnas. Skärmen verkar ha gått väldigt bra till det priset och det var flera som skrev att den var slut i lager flera gånger under gårdagen men att saldot sedan fylldes på.

Ha tålamod å kolla några gånger under dagen/helgen så kan du nog beställa ska du se.

perfekt. normalt brukar reor nämligen räcka i 1-2 dagar eller tills lagret är slut. därför jag reagerar som jag gjorde.
men om det är till i september så behöver jag inte oroa mig

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Christley:

snopet. missat en lg 34um95 för 4500 och nu SE790 för 6000 denna vecka. jag som så gärna vill ha en 21:9 1440p

edit: nu är den tillbaka

Tackar för Edit!

Fungerade för mig att genomföra köp (för 3 minuter sedan) sedan du sa att den var tillbaka . Så nu är det bara att vänta ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Tackar för Edit!

Fungerade för mig att genomföra köp (för 3 minuter sedan) sedan du sa att den var tillbaka . Så nu är det bara att vänta ;).

nu den går att köpa för dom som vill ha den
today is a good day

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Angående Kompletts Superweekend.

Letar efter ett mekaniskt tangentbord då jag införskaffade en begagnad Cherry Blue som jag inte är nöjd med. Skulle ni säga att Corsair Strafe för 1000 kr är prisvärt och det bästa alternativet för en som letar efter en med röda switchar?

Kostar i vanliga fall 1200k och släpptes nyligen.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellefant:

Angående Kompletts Superweekend.

Letar efter ett mekaniskt tangentbord då jag införskaffade en begagnad Cherry Blue som jag inte är nöjd med. Skulle ni säga att Corsair Strafe för 1000 kr är prisvärt och det bästa alternativet för en som letar efter en med röda switchar?

Kostar i vanliga fall 1200k och släpptes nyligen.

minns inte riktigt vad som gjorde strafe det bättre alternativet. men har för mig att det är för att dom har ljuddämpade mx red. vilket bara cherry och corsair får sälja under x antal månader.
jag hade lätt skaffat det om jag behövt ett.
info om tangentbordet: https://www.youtube.com/watch?v=FrdRtuUdvVQ

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Skrivet av Christley:

minns inte riktigt vad som gjorde strafe det bättre alternativet. men har för mig att det är för att dom har ljuddämpade mx red. vilket bara cherry och corsair får sälja under x antal månader.
jag hade lätt skaffat det om jag behövt ett.
info om tangentbordet: https://www.youtube.com/watch?v=FrdRtuUdvVQ

Tror att de ljuddämpade skulle släppas om 6 månader som en artikel Swec skrev för någon vecka sedan. Det verkar dock som att dessa är bäst för detta pris. Hade varit grymt om den hade varit ljuddämpad dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

http://puu.sh/jBdl3/db14ddd0ca.png

nu den går att köpa för dom som vill ha den
today is a good day

Själv får man fortfarande vänta på att deras support ska ringa upp och förhoppningsvis säga att dom löst det... ^^

Permalänk
Medlem

Tog 28h för mig att få skärmen från Samsung, bra jobbat!

Mycket trevlig skärm för pengarna, redigt nöjd! 😊😊

Permalänk
Medlem

Någon mer som köpte Lenovon från Elgiganten för 2690:-?

Får riktigt sunkig fart på WiFi med den, 8-10 Mbit där andra datorer fixar 20-22 mot routern. Bytt drivare utan resultat.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

En till grej gällande Samsung-skärmen om någon annan börjar klura, den verkar inte stödja 60hz vid full upplösning via HDMI, men via DP funkar det. Kablage medföljer.

😊

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sleepzou:

Siba säljer Panasonic 55" 4K UHD-TV för 9 990:-
http://www.siba.se/tv-och-hemmabio/tv/4k-ultra-hd/panasonic-t...

Prisjakt kolla prisutvecklingen.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3043888

Toshiba Kira-102 13.3" Bärbar dator 9 990:- annars 13 995:-
http://www.electroworld.se/product/datorer-tillbehor/barbar-d...

Prisjakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2740086

Har lite att säga om Tvn för den som är intresserad. Köpte en sån för ca 2 veckor sen då till priset 13000kr.
Tvn har otroligt bra bild särskilt när det kommer till svärta och färgåtergivning, har prövat en del tv i den prisklassen och Panasonicen slår ut alla och liknar väldigt mycket apparater i 20kkr klassen. Ljusstyrkan kan jag tyvärr inte uttrycka mig om pga att jag endast använt den i mörka ljusförhållanden. Kan tillägga att cx670 utmärkte sig mycket i butiken. Dom flesta apparaterna som fanns runt om upplevdes väldigt hackiga. Tvn stödjer HVEC så netflix samt youtube fungerar i 4k. Även hdmi 2.0 i 4k 60 i full färg stöds.

Nackdelarna med tvn är att man inte får med ngn "smart"-fjärrkontroll utan får isf förlita sig på mobilapparna. Panasonic ska tydligen ha utmärkt 4k uppskalning och det är lite tråkigt att denna modell saknar detta, så det rekommenderas att man använder tvn med högupplösta källor. Tyvärr är FirefoxOS ganska tråkigt, särskilt när man prövat med philips android tv.

Jag inte heller uttala mig om input-lag då jag helt enkelt inte testat detta.

Mer går att läsa i M3:s tv-test

Permalänk
Avstängd

Har funnits någon samsung surfplatta ute ibland för 999:-, är det någon som har koll på vilken det var? + om den finns någonstans nu för samma pris?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Scalp:

Någon mer som köpte Lenovon från Elgiganten för 2690:-?

Får riktigt sunkig fart på WiFi med den, 8-10 Mbit där andra datorer fixar 20-22 mot routern. Bytt drivare utan resultat.

Lenovos billigare modeller brukar inte klara mimo

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Vet inte hur fyndigt det är, men en hyfsat billig bärbar dator som torde vara relativt kvick.

Lenovo G50-80

  • Intel Core i5-5200U

  • 6 GB RAM

  • 128 GB SSD

  • 15,6" skärm

  • 1366x768

3 990 kr

Gäller t o m nu på söndag, 23/8.

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

funkar mycket bra, farsan har en annan lenovo med identisk spec sånär som på 8gb ram istället. perfekt surf eller mediadator.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

att de fortsätter med så låga upplösningar dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

att de fortsätter med så låga upplösningar dock..

visst, lågt för dig och mig och gemene man här på Swec, men för en förälder eller även mor/farförälder som har lite sämre syn så är snararare lite lägre upplösning att föredra imo.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Inaktiv

Corsair DDR3 1600MHz minnena är väl knappast något fynd, snarare motsatsen. Man kan t.ex. köpa Kingston HyperX FURY DDR3 8GB 1866MHz för 455kr på Misco:
http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=10007719&VO...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

att de fortsätter med så låga upplösningar dock..

Svårförståeligt, samtidigt kryllar väl marknaden av 5" telefoner med 4k upplösning snart.

Skrivet av htbtoma:

visst, lågt för dig och mig och gemene man här på Swec, men för en förälder eller även mor/farförälder som har lite sämre syn så är snararare lite lägre upplösning att föredra imo.

Blir ju ofta inte så tokigt att bara sänka upplösningen då, speciellt inte för en mindre teknikintresserad person.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kunzite:

Corsair DDR3 1600MHz minnena är väl knappast något fynd, snarare motsatsen. Man kan t.ex. köpa Kingston HyperX FURY DDR3 8GB 1866MHz för 455kr på Misco:
http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=10007719&VO...

Det går inte alltid att jämföra olika produkter och tillverkare rakt av bara i pris, men redigerar bort minnena av en annan anledning: endast 29 :- under nästa på prisjakt, väldigt svag fyndfaktor.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

@kronwalled:

ja precis, då duger 1366x768 gott tycker jag.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

@kronwalled:

ja precis, då duger 1366x768 gott tycker jag.

Tror du missförstod vad jag menade. De som vill/behöver kan sänka upplösningen från en högre upplösning, alternativt använda textförstoringsinställningar. De som vill/behöver ha högre upplösning kan däremot inte göra tvärtom, skärmen är ju trots allt bland de viktigaste delarna i en bärbar dator, och inget man uppgraderar, till skillnad från (ev) processor, ram, hdd/ssd.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jallle:

att de fortsätter med så låga upplösningar dock..

Instämmer. Personligen hade jag föredragit att Microsoft ställt som krav på att laptopens skärm skulle klara en högre upplösning än så för att få säljas som en Windows 10 (-kompatibel) dator. En undre gräns på 1600x900 hade varit en rimlig förbättring mot 1366x768 även om högre än så hade varit fint.

Det är ju inte som att datortillverkarna har så mycket till alternativ. Fortsätta sälja deras lågupplösta laptops med Windows 8.1 typ. De tillverkare som faktiskt satsar på att få till bra produkter bör få ett bättre fokus när de kan marknadsföras som Windows 10-datorer som uppfyller moderna krav.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

att de fortsätter med så låga upplösningar dock..

Håller med, helt klart. Förstår inte hur datorer kan ha 15 år gamla upplösningar. Nog för att det går rätt så segt på den fronten överlag (åtminstone innan 4K), men åtminstone 1920x1080 tycker jag man borde kunna förvänta sig 2015. Rent bildmässigt så tycker jag det funkar på en 15-tumsskärm, men det finns ju så mycket bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

synd att man inte var aktiv i tråden igår, hade lätt köpt den då.
ser ut som dom tagit bort skärmen för köp? för nu är den inte tillfälligt slut men kan inte köpa den

http://puu.sh/jBaX5/30e09de6f6.png

Nu finns den åter i lager. Köpte en idag.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rokkoko:

Nu finns den åter i lager. Köpte en idag.

fick hem min idag och är positivt överraskad även om jag får ont i nacken av att använda den. så är ett vettigt köp

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Daemon:

Det går inte alltid att jämföra olika produkter och tillverkare rakt av bara i pris, men redigerar bort minnena av en annan anledning: endast 29 :- under nästa på prisjakt, väldigt svag fyndfaktor.

Det stämmer bra, men i fallet med denna produkt så kan man nog inte påstå att Corsairs budgetminnen på något sätt skulle vara bättre än dessa Kingston minnen med högre klock. Bara för att en "överprisad" produkt sänks till en normal nivå gör det inte den till ett fynd. Då måste produkten i fråga ha unika egenskaper.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rokkoko:

Nu finns den åter i lager. Köpte en idag.

Skulle precis till att köpa en och vips så var dem slut i lager igen Nån som vet om de kommer fylla på igen och hur länge kampanjen gäller?