Tips på tysta och prisvärda chassifläktar!

Permalänk

Tips på tysta och prisvärda chassifläktar!

Tjena! Behöver lite fläktar till mitt chassi, har 2st platser i toppen och 2st på sidan i mitt cooler master advanced scout 2. Borde man kanske byta ut orginalfläktarna som kom med i chassit?
Kom gärna med förslag på prisvärda chassifläktar(tänkte köpa 5-7st så de kan inte vara alltför dyra)

EDIT: Kollade lite på denna fläkten från inet: http://www.inet.se/produkt/6308826/inet-tyst-chassiflakt-120m...
är den något att ha?

Permalänk
Skrivet av Mattias132:

Tjena! Behöver lite fläktar till mitt chassi, har 2st platser i toppen och 2st på sidan i mitt cooler master advanced scout 2. Borde man kanske byta ut orginalfläktarna som kom med i chassit?
Kom gärna med förslag på prisvärda chassifläktar(tänkte köpa 5-7st så de kan inte vara alltför dyra)

Har 4 stycken Fractal Design Silent Series R3 140mm i min dator och aa.. den är byggd för att vara tyst vilket den även är.

Visa signatur

EVGA GeForce GTX970 SSC 4GB ACX2.0+ Fractal Design Define S Black Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz Noctua NH-D15 GA-Z97X-GAMING 3 EVGA SuperNOVA 750 G2 Intel Core i7 4790K 4,0GHz

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Be Silent!'s Shadow Wings eller Silent Wings 2, underbart tysta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Rekommenderar Be Silent!'s Shadow Wings eller Silent Wings 2, underbart tysta

Kör också med Be Quiet! har testat en del "tysta" fläktar och bara Be Quiet som jag varit riktigt nöjd med.
Dyra dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias132:

Tjena! Behöver lite fläktar till mitt chassi, har 2st platser i toppen och 2st på sidan i mitt cooler master advanced scout 2. Borde man kanske byta ut orginalfläktarna som kom med i chassit?
Kom gärna med förslag på prisvärda chassifläktar(tänkte köpa 5-7st så de kan inte vara alltför dyra)

EDIT: Kollade lite på denna fläkten från inet: http://www.inet.se/produkt/6308826/inet-tyst-chassiflakt-120m...
är den något att ha?

Nej, det finns bara en chassifläkt som är ngt att ha:
http://www.inet.se/produkt/6308828/noctua-nf-s12a-pwm-120mm
Kungen av chassifläktar.

1st sådan kyler min intelburk, har inga andra fläktar och ett halvpassivt nätagg.

De där andra fläktarna tar jag inte i med tång ens.

EDIT, usch, känner mig smutsig efter att jag såg de andra chassifläktar ;D

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av #Piggelin:

Har 4 stycken Fractal Design Silent Series R3 140mm i min dator och aa.. den är byggd för att vara tyst vilket den även är.

Har också Fractal Design fläktar i mitt R2XL, rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Ja du noctua må vara dyra men dem är satans bra å håller hur länge som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d