Pirater kringgår kopieringsskyddet Denuvo

Permalänk
Skrivet av Verminator:

Fungerar det bra?

Kan man köpa på sig en liten hög spel... testa dem och sen lämna tillbaka dem o få pengarna tillbaka?

TLDR; Är processen för detta enkel, via några musklick?

Jag lämnade tillbaka ett flertal spel (5st) under sommarrean på Steam i och med att spelen fick bättre rabatt. Några klick per spel (via support forumet), svar inom några timmar och pengarna tillbaka inom en vecka.

Permalänk
Medlem

Tacka vet jag GOG.com och dess spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Blir väl f2p spel snart enbart på marknaden som kostar skjortan när man väl fastnat för spelet som tex world of tanks

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Pirat ett finare ord för hacker eller?

Nä, pirater är dom som gör skitjobbet efter att en hacker har kommit på hur det skall göras.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Hur stort problem är piratkopiering idag? Så mycket spel körs online där det krävs konton.
Jag menar vem sitter o nöter BFHL hemma själv?
Och spel har blivit så mycket billigare relativt sätt. Många gånger kostade de dubbelt så mycket förr och folk tjänade hälften så mycket som idag.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Sappy:

Vem vill piratkopiera Hardline egentiligen? Spelet är ju typ dött på PC

En bättre fråga är vem som vill seeda Batman. Borde få betalt av WB för att ladda ner och seeda en piratkopia.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Gött, där fick EA för sina halvfärdiga spel.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Åh, så otippat. Jag förstår inte varför de envisas med dessa skydd.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

"Ni får absolut inte disskutera piratkopiering här, men bara så att ni vet så kan ni nu ladda ner Battlefield Hardline, Lords of the Fallen och Batman: Arkham Knight"

Permalänk
Medlem

Så, om man kan ladda ner "cracket" separat skulle man alltså kunna: Köp spelet på Steam, kopiera filerna, lämna tillbaka spelet, "cracka" dom kopierade filerna = du har laddat ner allting lagligt men sedan på din egna dator mixtrat med filerna... Interesting.....

(Nej jag är inte pirat men det har varit bra frestande mer gånger än vad jag skulle vilja erkänna.)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Kanske vore idé att prova Lords of the Fallen utan kopieringsskyddet för att se om det fungerar bättre än originalet, har inte kört mer än några timmar men all "stutter" från Denuvo gjorde det ospelbart...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk

Påstod de inte att det var ockrackbart?

Visa signatur

Eltreum: AMD Ryzen 7 5800X3D | Asus Prime B350-Plus | 16GB 2933Mhz DDR4 | PowerColor 7900XTX | Crucial MX500 1TB | Seagate Barracuda 3TB | Asus VG27AQ1A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JimmieSan:

Tummen upp för att dom crackat det.
Ändå lär sig inte bolagen att det är ingen mening att spendera miljoner på överdrivna skydd, lägg det krutet på att finputsa produkten så folk vill köpa det istället.

Det hjälper ju inte ändå eftersom vi är inne på generation gratis nuförtiden tyvärr:-(

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Nej, allt på nätet skall inte vara gratis. Men pengar åt utvecklaren och mindre till distributören hade varit en vettig lösning. En plötslig realistisk prissättning hade också försatt många crackers i tumrullning. Alternativt förpassat dem till whistleblowing som erbjudit mer utmaning och mer e-fame.

Visa signatur

I/O-Master 5000 @ 77GHz - 512kb tvärlatensminne - VengeanceXtremeDeathboard Socket-666 - Radeon RV100 DDR

Permalänk
Inaktiv

Kändes lite passande.

Permalänk
Medlem

@jonas1972: Det stämmer ju inte, däremot har jag börjat refunda spel som har för tunga DRM på steam. Tror dom flesta skiter i det och tar problemen som DRM medför.
Ökar med 8% per år enligt Newzoo

Permalänk
Medlem

Prestandatester på spelen nu utan den där skiten? Har ju sagts länge att det är skit bland annat pga hög prestanda förlust. Upp till bevis.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Det hjälper ju inte ändå eftersom vi är inne på generation gratis nuförtiden tyvärr:-(

Generation gratis nuförtiden? Piratkopiering är minst lika gammal företeelse som PC tekniken själv, har alltid varit väldigt utbredd. Idag är den förmodligen dock MINDRE utbredd rent procentuellt tack vare de skydd och mervärden som man ofta går miste om i ex spel. Mervärden kan vara fungerande multiplay-läge, fungerande uppdateringar och minskad risk för att råka ut för virus.

Permalänk
Medlem

Tja, det var bara en tidsfråga.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Musikälskare

Goda nyheter, kör dock bara Steam

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Prestandatester på spelen nu utan den där skiten? Har ju sagts länge att det är skit bland annat pga hög prestanda förlust. Upp till bevis.

Verkar ju inte som att de faktiskt tagit bort de, utan istället emulerar någon slags sandbox som gör att de inte längre fungerar typ?

Låter ju som att man borde tappa ännu mer prestanda snarare imo

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Goda nyheter, kör dock bara Steam

Det spelar väl ingen roll?
T.ex. Batman Arkham Knight använder väl Denuvo även om du har köpt det via Steam?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LaZi3b0y:

Det spelar väl ingen roll?
T.ex. Batman Arkham Knight använder väl Denuvo även om du har köpt det via Steam?

Steam är även i sig ett DRM.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Nu är det ju faktiskt så att Origin har ett väldigt generöst lämna-tillbaka-policy. Så vad menar du egentligen? Varför vill du ha ett demo när du kan spela hela spelet och sen lämna tillbaka det(inom 24timmar) om du inte är nöjd?

Köper hellre av GoG eller någon som inte har DRM.
Men demos är nice, förstår inte varför man skulle vara emot det.
Att betala för något, lämna tillbaks det och få pengar tillbaka.. visst funkar kanske.
Men att installera 4-5 demos och provspela sedan köpa det som är bäst känns för mig som en bättre modell.

Permalänk
Medlem

@Alpha77: Fast demos är ju utvalda partier. Resten av spelet kanske inte är lika bra och utvecklaren vet om detta och medvetet skurit bort det från demot. Detta kan ju inte hända med att man får lämna tillbaka spelet.
Nu kanske jag argumenterar för argumenterandets skull, jag ber om ursäkt isåfall.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Hur stort problem är piratkopiering idag? Så mycket spel körs online där det krävs konton.
Jag menar vem sitter o nöter BFHL hemma själv?
Och spel har blivit så mycket billigare relativt sätt. Många gånger kostade de dubbelt så mycket förr och folk tjänade hälften så mycket som idag.

själv körde jag bara på piratkopierade spel förut, chippade/moddade konsoler och inte ett spel på PC var köpt.. nu köper jag bara, orka krångla

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Inaktiv

Well done boys!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tummen upp för att dom crackat det.
Ändå lär sig inte bolagen att det är ingen mening att spendera miljoner på överdrivna skydd, lägg det krutet på att finputsa produkten så folk vill köpa det istället.

Precis min åsikt.
Allt som skapas av människor kan knäckas av människor.
Istället för att lägga miljoner på skydd är det precis som du säger bättre att lägga dessa miljoner på extra smaskigt innehåll.
Material som du vill betala för.

Skynda ut spelen för att budgeten börjar sina då du kastat miljoner (pengar=tid) på ett DRM är inte smart, det föder bara nya pirater inför nästa release som inte anser spelen är tillräckligt bra för att köpa men tillräckligt hypade för att fördriva tiden ett tag med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Det hjälper ju inte ändå eftersom vi är inne på generation gratis nuförtiden tyvärr:-(

Vissa saker ja, men nyare spel brukar köpas just för många kör online idag.

Musik har ju många gått över till att betala, film är dock ett hetare ämne än spel (just för det inte finns ett bra lagligt alternativ som musik).

Spel är ju lätt att få tag i, till förhållande av film som är svårare att få tag i lagligt lika smidigt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

personligen skulle jag hellre se att kommentarer på trådar om piratkopiering tas bort eftersom de flesta ändå bara blir bannade och man inte kan disskutera öppet ändå.