Permalänk
Medlem

Chromecast...

Hej!

En fråga! Går det att streama från google chrome till chromecast i vettig kvalite utan att det laggar? Som det är nu är laggar det för mycket för att kunna titta... Har ställt kvaliten till 480p.

Permalänk
Inaktiv

Ja. Allt beror ju på kvaliteten på ditt nätverk.

Permalänk
Medlem

Det ska fungera alldeles utmärkt. Mycket möjligt att dålig nätverksutrustning är flaskhalsen.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Köpte en sticka för 2 veckor sedan och det rullar på väldigt fint. Bra nätverk är såklart viktigt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Hmm. Varför får jag inte mail när jag får svar här? Admin? Har rätt mail... Därav inget svar. Sorry!

OK. Här rullar det på väldigt utselt fast lägsta inställning på kvalite även med utmärkt nätverk Macbook air (A1369) 5ghz+Asus AC-RT66U. Får full hastighet på bredbandskollen. 100mbit. Borde inte göra någon skillnad med stationära datorn. Dock är chromecasten ansluten till 2.4 ghz nätet men det skall väl inte göra någon skillnad?

Kan man uppdatera mjukvaran manuellt? Kan stickan var av "äldre" modell därav problem? Denna är köpt när dom kom...

Kollade i routern. Chromecast TX rate=72.2 Mbps

Permalänk
Medlem

Problemet löst!

Det är inte mitt nätverk som är problemet tror jag! Utan det är min mac som inte orkar! Streamar från stationära 1080p utan problem. Dock är den trådbunden...

Eller så orkar inte macen för att jag använder den till annat samtidigt...

Permalänk
Medlem

Så är det troligen. Eftersom du, om du streamar hela sidan då låter datorn generera bildströmmen, och inte "native casting" som cc:n använder i apparna.