Microsoft publicerar ISO-filer för Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

fan va nice!!! och allt ligger uppe på MSDN dags att blåsa om datorer!!

Jag hittar bara W10 Technical Preview och W10 Insider Preview.

Visa signatur

P35-DS4 | E6750 | 8800 GTS 640 MB | 4 GB DDR2 | Intel 330 120 GB | HX520W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

Detta får jag fram när jag vill uppgradera:

Varför kan jag inte behålla ALLT? Är det för att mitt OS är på Engelska och uppgraderingen vill ske till Svenska? Varför är installationen i så fall på Svenska?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Du har rätt, står inte längre i högra nedre hörnet att det är en pre-release.

Skrivet av BjornS:

10240 var den versionen som valdes till release. Så du har redan rätt version.

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

och en annan har inte ens fått någon möjlighet att uppgradera till win 10 trots giltigt OS. suck.
Testat alla knep som stått på MS forum.

Har samma problem på min laptop.. Win7 professional SP1 , alla uppdateringar nerladdade men ingen Windows 10 App. Däremot finns den på min stationära dator som jag INTE vill installera Win10 på ännu haha :>

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nej din W7/W8/W8.1-licens fungerar inte att installera en Windows 10 ISO med. Du måste först uppgradera en gång till Windows 10 på den datorn som sagt.

Okej, jag som då tänkt uppgradera min laptop till win 10 från win 7 och samtidigt byta ut hdd:n till en ssd, måste alltså först ta ut hdd:n, slänga in den i burken, kopiera över win7 till ssd:n för att sen uppgradera från win7->win8.1->win10?
Yeeez.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burken:
| CoolerMaster HAF 922 | Intel i5 2500K@4.4GHz | Corsair H100 | Asus GTX670 DirectCUII 2GD5 Boost@1201MHz, Mem@6412MHz | GIGABYTE Z68X-UD3H-B3 | Corsair Vengence 8Gb | Corsair TX650W | SSD OCZ-Vertex3 | HDD1 SamsungSpinPoint 1TB | HDD2 Seagate Barracuda 225Gb | HDD3 Seagate Desktop 1TB | HDD4 WD Desktop 2TB |

Permalänk

Jag laddade hem Media creation tool som det länkades till i artikeln och där finns ju ett val att "Uppgradera min dator till Win10" och då kan man välja att inte behålla några inställningar. Funkar detta, eller måste jag vänta tills det blir tillgängligt i uppdate center?

Permalänk

Kan jag använda min Windows 7 key direkt utan att ha reserverat? (För den där jävla rutan kommer inte upp för mig)

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja, precis.

#15563728

Nej din W7/W8/W8.1-licens fungerar inte att installera en Windows 10 ISO med. Du måste först uppgradera en gång till Windows 10 på den datorn som sagt.

måste testa. Eftersom du uppgraderar licensen innan själva upgraden genom avtalen osv du signar. Borde funka utan, varför skulle det vara skillnad på clean eller ugprade för licensen?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Detta får jag fram när jag vill uppgradera:

http://s10.postimg.org/to6zx78ut/Capture.jpg

Varför kan jag inte behålla ALLT? Är det för att mitt OS är på Engelska och uppgraderingen vill ske till Svenska? Varför är installationen i så fall på Svenska?

måste köra samma språk isåfall.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

Detta får jag fram när jag vill uppgradera:

http://s10.postimg.org/to6zx78ut/Capture.jpg

Varför kan jag inte behålla ALLT? Är det för att mitt OS är på Engelska och uppgraderingen vill ske till Svenska? Varför är installationen i så fall på Svenska?

Ja, som du ser i texten längst ner beror det på att du försöker installera med ett annat språk än det du har i Windows. Om språken matchar så kan du behålla allt.

Du kan byta språk efter att installationen är klar så det är lugnt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av strejf:

Viktigt! Se som sagt till att uppgradera din dator en gång först... SEN går det fint att göra en clean install med ISO-filerna och då blir din installation automatiskt aktiverad.

Det lät intressant. Hur håller de reda på vilken licens du ska ha efter en clean installation? Eftersom du inte behöver mata in något så antar jag att den kopplar din licens till din hårdvaru-id som ändå används för aktivering, stämmer det? Hur funkar det om man byter lite hårdvara, t.ex. hårddisken efter att den gamla kraschat?

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

måste köra samma språk isåfall.

Okej, men detta toolkit har jag ju laddat ned från Microsoft.COM och installationen är på Engelska ända tills jag kommer till rutan som jag tog en print på. Där vill den helt plötsligt börja visa på svenska...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Ozzed:

Ytterligare en sak som Microsoft gör helt rätt ISO-filer på release-dagen. Det gillar jag

otroligt bra! Hem efter jobbet och blåsa ur datorn och styra nya W10 Drivers!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av YamahaDGX630:

Okej, men detta toolkit har jag ju laddat ned från Microsoft.COM och installationen är på Engelska ända tills jag kommer till rutan som jag tog en print på. Där vill den helt plötsligt börja visa på svenska...

Kanske har du sverige som region? Eller så är webbläsaren inställd på Svenska? Jag har samma bekymmer, håller på att fösöka lösa det nu

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

AHAAA!

Har någon testat detta?

http://imgur.com/QZm5ItY

Microsoft säger själva att det går att installera W10 med en W7-LICENS.

This would be awesome, comments?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Skriver som jag gjorde i förra tråden.

Min OS disk krascha för två veckor sen.
Tänkt att uppgradera win 7 till 10 på den.
Ska köpa ny. Vill ha win 10.

Ska just ersätta svärföräldrarnas gamla dator med ny. Kan jag inte ta deras win 10 ISO o köra på min nya disk?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Har du ominstallerat de två patcherna? Dvs manuellt avinstallerat dem, startat om datorn och sedan kört windows update igen?

Det löste mitt problem efter många olika sorters fixar.

tyvärr ja, får hålla tummarna att det trilla in närmaste dagarna.
Laptopen fick för 3 dagar sen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Kanske har du sverige som region? Eller så är webbläsaren inställd på Svenska? Jag har samma bekymmer, håller på att fösöka lösa det nu

Du får hemskt gärna meddela när du hittat en lösning!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte-elite:

Kan jag använda min Windows 7 key direkt utan att ha reserverat? (För den där jävla rutan kommer inte upp för mig)

Ja, du har ett år på dig att "uppgradera". Lika bra att vänta med det i 364,5 dagar och låta andra ta buggarna.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

AHAAA!

Har någon testat detta?

http://imgur.com/QZm5ItY

Microsoft säger själva att det går att installera W10 med en W7-LICENS.

This would be awesome, comments?

Ja, det stämmer, men du måste uppgradera från w7 till 10 första gången, sen är nyckeln reggad så du kan installera w10 hur som, när som med den.

Nån som vet hur det fungerar med dreamspark-licenser förresten? Min primära dator har en w7-installation som aktiverade med en dreamspark-licens som numera är utgången och inte går att aktivera med längre. Skulle den bli giltig i och med uppgraderingen eftersom själva installationen och licensen var genuin vid aktivering?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

AHAAA!

Har någon testat detta?

http://imgur.com/QZm5ItY

Microsoft säger själva att det går att installera W10 med en W7-LICENS.

This would be awesome, comments?

Så om jag fattar det rätt så kan jag uppgradera med en nyckel jag har liggandes till windows 8 och sedan använda samma nyckel på en annan dator för en ren installation av tian?

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk

@WoG: Hon menar att det går att använda den gamla nyckeln vid framtida ominstallationer, inte att den går att använda innan du har gått igenom uppgraderingsprocessen en gång.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig orka med att installera ren installation. Förut gjorde jag de men nu.. nej tar tok för lång tid att installera och fixa alla program efteråt. Tyvärr är inte windows så bra på det.

Permalänk
Medlem

Kan man ladda ner iso filen av windows 10 och bränna ut på skiva fastän att man fortfarande sitter på windows 8.1? hade tänkt göra det så man har det färdigt att göra en clean install sen efter uppgraderingen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

mmm
vill me ha, sitter ju nästan och hoppar i stolen.

Upptäckte att man kan uppgradera från nerladdningsverktyget som är länkat i nyheten. Så bara ladda ner och köra igång.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Man får alternativen "Upgrade this PC" eller "Create installation media". Håller på ladda ner nu.

Permalänk

@Monarchy: Det är väl bara att slänga in alla program du vill ha efter installation på en USB, tar inte så lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d3nn05:

står fortfarande reserverad på min :/ men dagen har ju nyss börjat

Gör det här, det fixade för mig och många andra.
https://www.reddit.com/r/windows/comments/3eyrre/fix_for_the_...

What this error means is, your Windows 10 installation folder is unfinished and/or corrupted. Now, how do you fix that?
1. Go into "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete everything in that folder.
2. Now, run the command prompt as an administrator. Type in "wuauclt.exe /updatenow".
3. Go to your Control Panel > Windows Update and your Windows 10 should start re-downloading from scratch, hopefully without flaws this time.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Upptäckte att man kan uppgradera från nerladdningsverktyget som är länkat i nyheten. Så bara ladda ner och köra igång.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

ah fasen va najs, ska ta och testa ikväll, tusen tack

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Gött att dom släpper iso-filer med en gång. Men är ju lite oklart exakt vad som gäller.
Skulle varit smidigt om dom hade haft något lätt sätt att knyta sina gammla Windows 7/8 nycklar till en win10 och sedan bara köra en clean installation med en iso.

*edit*

Skrivet av Buio:

Upptäckte att man kan uppgradera från nerladdningsverktyget som är länkat i nyheten. Så bara ladda ner och köra igång.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Man får alternativen "Upgrade this PC" eller "Create installation media". Håller på ladda ner nu.

Det verkar nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nibiru:

Jag hittar bara W10 Technical Preview och W10 Insider Preview.

tråkigt, jag får upp alla version inkl enterprise, LTSB, N, osv osv inkl nycklar

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!