Permalänk
Medlem

Sökfunktion marknad

Är det bara jag som tycker sökfunktionen för marknaden ger irrelevanta/konstiga resultat?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Legendarisk

@Rydisen: Det kan bli så om man söker på t.ex. modellbeteckningar och det inte finns någon bra annons. Verkar det stämma i ditt fall, eller finns det bättre träffar som du inte får fram?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

@Biberu: Om jag t.ex. söker på "P67" så får jag en annons som innehåller "P67" på första platsen. Nästa relevanta annons kommer på 10e plats.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Rydisen:

@Biberu: Om jag t.ex. söker på "P67" så får jag en annons som innehåller "P67" på första platsen. Nästa relevanta annons kommer på 10e plats.

Den hittar bara frasen "P67" i en enda annons och den hamnar överst, för resterande försöker träffar den göra det bästa av delarna "P" och "67". I den annons du hittar på plats #10 förekommer dessa som del av ett längre ord ("P8P67"), men de två mindre delarna av det har tillsammans bedömts vara mindre värda än delträffar på "P" i tidigare rubriker. Det är väldigt svaga träffar och det är svårt för sökfunktionen att avgöra vad som är viktigt och vad som är brus i det här fallet, noterat och får fundera på hur det kan förbättras.

Tack, hoppas att du hittar något bra ändå.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Om jag söker på ex. 3930k eller 3960x så får jag massa resultat. Men ingen av annonserna innehåller relevant data.

Sökfunktionen var mycket bättre tidigare, då visade den att inget resultat finns. Nu måste man leta igenom alla annonser för att vara säker på att inget finns.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av nicklas1988:

Om jag söker på ex. 3930k eller 3960x så får jag massa resultat. Men ingen av annonserna innehåller relevant data.

Samma fenomen som ovan. Har provat filtrera bort en del av bruset så länge, men det kan fortfarande uppstå situationer där delträffar tillsammans får en annons att visas i listan. Är inte de översta träffarna något att ha kan man anta att resten inte är det heller.

Visa signatur

Abstractions all the way down.