Jakt efter DAC/Hörlursförstärkare ~2000:-

Permalänk

Jakt efter DAC/Hörlursförstärkare ~2000:-

Hej! Är för tillfället på jakt efter en dac/hörlursförstärkare till ett pris runt ~2000:- , tanken är att den skall driva mina dt770 250ohm:are men känner att jag skulle behöva lite hjälp.

Har sökt och letat men det känns som en oändlig cirkel av val och vad som är rätt/fel med alla olika. Det jag fann mest intressant var en kombo av magni och omni från Schiit audio men det föll bort då jag helst beställer från en svensk butik. Har ni några tips eller förslag på en skön kombo hade det varit fantastiskt!

Redstripe

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk

@Redstripe:

Kör själv denna http://m.prisjakt.nu/product/2320267 till mina samtliga beyerdynamic-lurar, funkar kalas med både 770:n, 880 (250Ω) och T90:n.

Rek. köp!

Permalänk
Medlem

Skulle verkligen rekommendera att du söker dig utanför Sverige. Beställ antingen Magni/Modi (som du redan varit inne på) eller O2/ODac

Permalänk
Skrivet av Kitch2400:

@Redstripe:

Kör själv denna http://m.prisjakt.nu/product/2320267 till mina samtliga beyerdynamic-lurar, funkar kalas med både 770:n, 880 (250Ω) och T90:n.

Hitter inga specs på att super:n har någon förstärkare i sig, vet du om så i fallet?
Rek. köp!

Skrivet av oatp1b1:

Skulle verkligen rekommendera att du söker dig utanför Sverige. Beställ antingen Magni/Modi (som du redan varit inne på) eller O2/ODac

02/Odac går ju att beställa ifrån Schweiz såg jag från head'n hifi. Vet du hur tull och moms ser ut därifrån? Iom att Schweiz inte är med i EU.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | i7 9700k | Aorus Z390 Master | 16GB DDR4@3000mhz | XFX Merc 31 6950XT | Kraken X52 | Corsair RMx Shift 1000W | WD Black SN850X 1TB | Samsung 860 EVO 1TB |

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ifrån head'n hifi 2 gånger.
Välj weekly mail som bara skickas på onsdagar, då skickas paketet ifrån tyskland istället för schweiz och du därmed slipper tull+moms.

Skrivet av Redstripe:

02/Odac går ju att beställa ifrån Schweiz såg jag från head'n hifi. Vet du hur tull och moms ser ut därifrån? Iom att Schweiz inte är med i EU.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Redstripe:

02/Odac går ju att beställa ifrån Schweiz såg jag från head'n hifi. Vet du hur tull och moms ser ut därifrån? Iom att Schweiz inte är med i EU.

Även jag köpte ODac och O2AMP från Head'n Hifi, kör Weekly som tidigare tipsad om.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag är också på jakt efter en DAC och Amp, men lutar lite åt ett internt ljudkort. Hur står sig ett Asus Xonar Essence STX (1 och/eller 2) ljudkort mot alternativen som är rekomenderade här i tråden (tex. Magni/Modi och O2/ODac)? Har hört att det ska ha både en bra DAC och hörlursförstärkare inbyggt.