Styra telefoner med server

Permalänk

Styra telefoner med server

Finns det någon programvara som gör att man kan ha flera telefoner knutna till en server där man bl.a. kan ändra lösenord på telefonen, låsa telefonen helt och rensa den och spåra den. Finns det en kombination av program som kan göra detta?

För att förtydliga. Servern ska alltså ha stor kontroll över telefonen. Servern är redan uppkopplad globalt och har en referensadress för att ansluta till. Servern ska kunna styra telefonen ifall den blir stulen och kunna förhindra detta på bästa möjliga sätt. Det är fler än 10 telefoner som samtidigt ska styras från servern.

Vilket operativsystem telefonen använder gör ingen större skillnad, alla förslag är välkommna. Servern använder windows server 2008 har jag för mig.

Tackar i förhand för alla svar.

Permalänk

Dellösningar är också varmt välkomna, t.ex. bara att spåra mobilen och kunna spärra den m.m.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Deathdevil:

Finns det någon programvara som gör att man kan ha flera telefoner knutna till en server där man bl.a. kan ändra lösenord på telefonen, låsa telefonen helt och rensa den och spåra den. Finns det en kombination av program som kan göra detta?

[...]

Vilket operativsystem telefonen använder gör ingen större skillnad, alla förslag är välkommna. Servern använder windows server 2008 har jag för mig.

Tackar i förhand för alla svar.

Känner du till programmet eller inte?

Permalänk

@El_Raspberry:

Jag känner inte till något program som kan utföra detta men servern kör windows server 2008. Jag söker ett program för att kunna kontrollera telefonerna.

Permalänk
Medlem

SSH + skript kanske? Annars har ju google redan sätt att spåra och rensa från distans på Android mobiler.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Exchange 2013 kan radera telefoner på distans. Microsoft och Apple kan spåra telefoner som är kopplade till respektive molntjänst.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem

Jag hade kört någon cloud tjänst för det. Sådant kallas mdm mobile device management. Tror Cisco merakis lösning är gratis upp till 100 användare

Permalänk
Medlem

Remote management lösningar finns men dom är oftast bundna till en större kontrol mekanism. Men det är en platformslösning och inte något som är så enkelt som att installera en app etc.

Ändring av personlig information/säkra informations element är inte något man vill göra det enkelt för gemena man att göra remote.