Star Wars The Old Republic tråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sammyc51:

Om du är PVP-baserad så rekommenderar jag Republic of Sweden, vi äter Ruthless och Reclaim till frukost i PVP. Inte ens roligt längre.

(Med all respekt för Ruthless&Reclaim ^_^)

Nu vill jag inte vara någon viktigpetter, men jag skulle vilja påpeka att de Ranked Warzone matcher som Ruthless och Republic of Sweden har haft under iallafall förra året har vunnits av Ruthless i samtligt fall. Sedan dess har vi dock tappat våra PvP:are till PvP-Gillen som bara kör ranked så numera kör vi inte längre, men att säga att ni äter oss till frukost tycker jag inte riktigt stämmer. Visst ni har kanske en bättre nivå om man jämför hela gillet (vilket inte är speciellt konstigt med tanke på att vi har typ 400 medlemmar varav majoriteten spelare främst PvE), men skulle vi köra våra bästa PvP spelare i en ranked warzone match tror jag utgången skulle bli precis som i de tidigare fallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon220991:

Nu vill jag inte vara någon viktigpetter, men jag skulle vilja påpeka att de Ranked Warzone matcher som Ruthless och Republic of Sweden har haft under iallafall förra året har vunnits av Ruthless i samtligt fall. Sedan dess har vi dock tappat våra PvP:are till PvP-Gillen som bara kör ranked så numera kör vi inte längre, men att säga att ni äter oss till frukost tycker jag inte riktigt stämmer. Visst ni har kanske en bättre nivå om man jämför hela gillet (vilket inte är speciellt konstigt med tanke på att vi har typ 400 medlemmar varav majoriteten spelare främst PvE), men skulle vi köra våra bästa PvP spelare i en ranked warzone match tror jag utgången skulle bli precis som i de tidigare fallen

Det du säger är helt riktigt. Ni har haft ett vasst lag, men fallit ner i rankingen rejält. Men just nu så är ni långt ifrån oss inom PVP även om det bara är cirka 5-6 personer i RoS som huvudsakligen spelar PVP. Har dock aldrig mött en riktig VASS Ruthless spelare.

Dessutom har ju RoS också flytt undan PVP och bara fokuserat på PVE (senaste dagarna har PVP-laget blivit utstötta). Under det senaste året har Ruthless haft det riktigt svårt att vinna i vanliga Warzone matcher när Republic of Sweden är närvarande. Men att ni spelar bättre som 8 manna kan jag säkert hålla med om. RoS är otroligt värdelösa just nu, det gäller ju att spela tills man vet hur man spelar tillsammans. Dock blir folk deprimerade förluster efter förluster och slutar.

Sen att om vi nu IDAG skulle ha kört en ranked warzone mot varandra med respektive core team, så hade jag aldrig förväntat mig en Ruthless vinst så som ni spelar just nu

Permalänk

Spelar folk fortfarande swtor? Jag har börjat köra detta lite och undrar om där finns nån guild man kan joina? JAg kör på servern Tomb of Freedon nadd.

Visa signatur

| MB: GIGABYTE Z390 AOROUS ELITE | CPU: Intel Core i5-9600K -> NZXT Kraken x62 | GPU: Palit GeForce RTX2080 8GB | RAM: HyperX Fury Black 32gb 3200 Mhz | PSU:EVGA Supernova 750W| SSD M.2:Samsung 970 evo plus 500gb | Chassi: NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Ruthless har två guilds på Tomb, Ruthless Empire och Reclaim Republic Om man joinar den ena kan man alltid ha alts i den andra.
Så det är bara att dra in på Ruthless.se och ansöka (Står även i första posten X antal andra guilds ).

Edit:
Passade även på att uppdatera med senaste SWTOR nyheten på svenska:
http://ruthless.se/index.php?topic=7793.0

Permalänk
Medlem

finns det något svensk guild på The Red Eclipse servern nu mer?

Är en som inte spelar speciellt mycket men har återkommit till SWtor sedan jag slutade direkt efter det vart free to play, kommer uterslutade spela PVE?

Gick med i ett guild igår men föredrar ett svenskt guild om det är möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merak:

finns det något svensk guild på The Red Eclipse servern nu mer?

Är en som inte spelar speciellt mycket men har återkommit till SWtor sedan jag slutade direkt efter det vart free to play, kommer uterslutade spela PVE?

Gick med i ett guild igår men föredrar ett svenskt guild om det är möjligt.

Friskyttarna spelar fortfarande på The Red Eclipse. Du kan läsa mer om oss här och se om det verkar vara ett gille som passar dig:
http://friskyttarna.eu/spelfilosofi/
http://friskyttarna.eu/swtor/

Ansökan görs i följande forum: http://friskyttarna.eu/forum/rekrytering-swtor/

Nu under sommaren så är många borta på semester osv så gillet går lite på sparlåga för tillfället men vi räknar med att fortsätta med regelbundna aktiviteter efter sommaren. Normalt sett brukar vi köra 2-3 ops i veckan för dom som vill.

Permalänk
Medlem

japp fixar det då jag kommer hem. tackar

Permalänk
Medlem

Den 1/9 blir det ett stort SWTOR event på Tomb of Freedon Nadd, ni kan följa det via en Livestream som vi kommer att fixa upp strax innan eventet startar
http://ruthless.se/index.php?topic=8063.0

Permalänk
Inaktiv

Friends of SW:ToR
Sugen på att testa Star Wars: The Old Republic? Just nu har Bioware sjösatt sitt Friends of SW:ToR projekt där nuvarande spelare kan “invita” båda gamla spelare som tagit paus eller slutat samt nya spelare och ge dem en rejäl headstart. Spelare som slutat eller tagit ett break får dessutom sju dagars gratis subscription level access med allt vad det innebär oavsett om de resubbar eller inte, helt enkelt ett bra sätt för er gamla spelare att få känna på allt nytt content helt gratis! Oavsett om du spelet sedan tidigare eller återvänder så får du även en Complimentary Character Transfer som gör att du kan flytta över en chars från valfri server till en annan, utan kostnad.

Som helt ny spelare får du helt gratis tillgång till allt content och free leveling upp till nivå 50, alltså vad vanliga F2P modellen ger just nu, dessutom går du Jumpstart Bundle som ger dig Quick Travel Pass, Minor XP Boost samt Inventory Module (ökar ditt inventory).

Som återvändande spelare får du som sagt hela sju dagar med allt content som finns ingame upp till nivå 50. Dessutom får du Preferred Friends Bundle som innehåller Unlock: Inventory Module, Unlock: Crew Skill Slot, Customization Control: Display Titles, Customization Control: Unify Colors. Alla dessa är unlocks som du inte behöver de första sju dagarna som du spelare men som ger dig lite utav de fördelar du hade när dina sju dagar väl är slut.

Är detta något som du är intresserad utav, använda dig utav min reff länk nedan så får du alla dessa trevliga fördelar och jag får ett fett coolt mount! Är du en "återvändande" spelare så är det bara att klicka på "Already have an account? Login or Download the Game" så blir du markerad som returning och reffered och får dina sju dagar
http://www.swtor.com/r/697fQy

Skrivet av Sammyc51:

Det du säger är helt riktigt. Ni har haft ett vasst lag, men fallit ner i rankingen rejält. Men just nu så är ni långt ifrån oss inom PVP även om det bara är cirka 5-6 personer i RoS som huvudsakligen spelar PVP. Har dock aldrig mött en riktig VASS Ruthless spelare.

Dessutom har ju RoS också flytt undan PVP och bara fokuserat på PVE (senaste dagarna har PVP-laget blivit utstötta). Under det senaste året har Ruthless haft det riktigt svårt att vinna i vanliga Warzone matcher när Republic of Sweden är närvarande. Men att ni spelar bättre som 8 manna kan jag säkert hålla med om. RoS är otroligt värdelösa just nu, det gäller ju att spela tills man vet hur man spelar tillsammans. Dock blir folk deprimerade förluster efter förluster och slutar.

Sen att om vi nu IDAG skulle ha kört en ranked warzone mot varandra med respektive core team, så hade jag aldrig förväntat mig en Ruthless vinst så som ni spelar just nu

Dold text

Nu vill jag inte vara sån, men skulle Ruthless spela mot RoS idag så skulle vi naturligtvis vinna, jag menar även om ni kanske har några spelare som är bättre än våra så har ni endast fem spelare totalt och då torskar ni mot våra åtta

Edit: Är reff länkar förbjudna kan ni plocka bort hela meddelandet

Permalänk
Medlem

Hur många brukar det vara på servrarna idag i områdena man rör sig i? När jag körde i början så var det ju knappt nå folk alls ute.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mAster9:

Hur många brukar det vara på servrarna idag i områdena man rör sig i? När jag körde i början så var det ju knappt nå folk alls ute.

400-600pers i fleet på dagarna och ca 30-150st på varje planet (ToFN)

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mAster9:

Hur många brukar det vara på servrarna idag i områdena man rör sig i? När jag körde i början så var det ju knappt nå folk alls ute.

Sånt är ju helt beroende på vilken tid som du kör, primetime kan det vara som ovanstående skriver 150pers totalt på planet och helt fullt på fleet, men "dåliga" tider kan det vara så få som 15pers på planet och bara nåt hundratal totalt på alla fleets.

Permalänk
Medlem

Det är sällan man behöver trängas men dött är det inte någonstans tycker jag. Är man dessutom mitt ute i ödemarken och questar vill iallafall inte jag se en massa andra spelare, det förstör bara upplevelsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Har varit borta från SWTOR ett tag nu. Har de fått fason på spelmotorn ännu? Tror den sista gången jag var inloggad var runt jul. Då patchades det hejvilt, men som sagt man kan sminka en gris.... Lackade ur då jag fick 20-25 fps i 720p med i5-2500k@4.5ghz, 16gb ram, SSD samt GTX660Ti. I ett föv frisk system.

PS: Haha! Såg precis att de fortfarande inte har rättat systemkraven. Har någon ens fått igång skiten med Intel GMA? Det är ju gränsfall tom på Ivy HD4000...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Edit: raderat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Har de fått fason på spelmotorn ännu?

Med allt på max orkar inte en 3930k på 4.7ghz med dubbla GTX 680 dra runt spelet utan drops ner till 20 på 3 skärmar.
Både CPU och GPU flaskar och spelet lider av monsturös microstuttering så det är sjukt.

Spelmotorn har fortfarande omkring 0.5-1 sekund gömd delay som gör PVP allt annat än trevligt.

Spelmotorn är i värre skick än när man dagen efter krogen vaknar upp med jabba the hut i sängen...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Får inte igång spelet sen patchen idag... Nån som har nån ide på felet?? :/

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Ekonomiskt sett verkar det gå bra för SWTOR.

Enligt nedanstående sida så drog de förra året in 139 miljoner dollar i micro-transactions (dvs exklusive subscriptions)
http://www.superdataresearch.com/blog/us-digital-games-market...

Så flytten till F2P visade sig vara lönsamt för företaget. 139000000/12 månader / $15 = 772222. Så de hade behövt 772k fler subscribers under ett helt år för att få in lika mycket pengar via subscriptions som de gjorde förra året genom micro-transactions.

Permalänk
Medlem

Finns det någon som fortfarande spelar?

Provade igen i går kväll och det var riktigt roligt att spela igen. Har knappt spelat sen det var level cap 50, så det är ett tag sen. Det har ju kommit till fruktansvärt många nya, roliga saker och funktioner.

Kul med solo flashpoints. Men det är ju roligare med fler. Har någon en cassual imperial guild joinar jag gärna. Kan iof starta om på ny kula med en snäll gubbe om det är nödvändigt

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Finns det någon som fortfarande spelar?

Absolut.

Friskyttarna är i allra högsta grad fortfarande aktiva i SWTOR.

Välkommen!

Permalänk

Blev lite sugen på att lira igen..Spelade kanske till lvl 15 eller nåt vid release så jag kan ingenting! Som sagt, Casual guild är ju välkommet

Permalänk
Medlem

Hm.. Likt Trudgelmer ovan så har jag lekt lite med tankarna att börja spela igen.
Jag är level 50, det vill säga utan några expansioner.

Nu, då. Jag hittade ett par quests att följa som efter lite googlande verkade vara rätt. Har jag förstått rätt att jag ska till något black hole-something something?
Kan man ens spela vidare på 50+ utan någon expansion dock? Vad jag kunde leta mig till så verkade det som det, men jag vet inte om det är någon level 50 questhub för dailys som jag har kommit till.
Anyway! Vet någon vart katten man ska?

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt hur den nya expansionen kommer vara?

Permalänk
Medlem

Med serverlaggen som pågick i flera månader så trodde jag ingen lirade detta längre. Det var inte så kul att klicka på knappen så tog det 4 sekunder innan något hände osv...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

@Trudgelmer: Skickar in en ansökan snart. Var tvungen att köra upp min sith till 60. Måste fixa transfer åt den också så jag får med mina stålar

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Damn! Såg precis trailern till expansionen... Extremt sugen på att aktivera igen.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem
Skrivet av röksvamp:

Damn! Såg precis trailern till expansionen... Extremt sugen på att aktivera igen.

Vill du få upp lite gubbar inför kommande expansionen passar det bra nu
http://www.swtor.com/blog/epic-story-xp-boost

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av IceDread:

Med serverlaggen som pågick i flera månader så trodde jag ingen lirade detta längre. Det var inte så kul att klicka på knappen så tog det 4 sekunder innan något hände osv...

Jag gav upp ganska snabbt när man insåg att deras uråldriga motor aldrig skulle klara av tillräckligt stora strider.

Kommer ihåg hur alla sprang in i deras motsvarighet till "open world"-PvP och alla bara campade utanför andra lagets huvudbas. Jag har nog aldrig sett så mycket laggande i ett spel förut

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag gav upp ganska snabbt när man insåg att deras uråldriga motor aldrig skulle klara av tillräckligt stora strider.

Kommer ihåg hur alla sprang in i deras motsvarighet till "open world"-PvP och alla bara campade utanför andra lagets huvudbas. Jag har nog aldrig sett så mycket laggande i ett spel förut

PvP'n var ett misslyckande men det var ju inte bara det, när man lvl'ade i pve så kunde man i perioder i världen och i instanser få serverlag då och då, 4s långa lagg var i perioder inte ovanligt så när jag för några månader sedan igen gav liret ett försök i en uttråkad stund så fick jag lov att ge upp pga dålig serverlösning. Hade de haft skapliga servrar då tror jag många hade återupptagit swtor och lirat vidare där. Konstigt snålade, men alla tänker inte hela vägen fram... lite mer satsning och de hade haft betydligt fler kunder.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Vart så nöjd när jag såg att det var liv i denna tråden. Mindre nöjd när jag ser att det bara är gnäll på hur dåligt allt är igen :p.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.