Spotifylista till dig som gillar Ambient/Electronic/2-step/IDM/Downtempo

Permalänk
Medlem

Spotifylista till dig som gillar Ambient/Electronic/2-step/IDM/Downtempo

Tja, skulle vilja dela med mig av något som står mig väldigt kärt om hjärtat, en speciell spotifylista jag byggt på sen 2012 som innefattar epi-centret av vad jag lyssnar på för musik. Musik är allt för mig, bygger mitt liv runt den och den här listan innehåller en hel del av mina favorittracks. Låtarna är noga utvala och är väldigt noggrann med vad för musik som får vara med på Underjord.

Kan inte med ord beskriva vad den här listan betyder för mig, det är inte musik för alla öron men jag vet att det finns vissa som kommer tycka om den väldigt mycket! Det är svårt att sätta fingret på exakt vad för genres den innefattar men det är mycket mörka basiga toner med en underliggande tung slinga som alltid berättar en historia, vocals förekommer men är inte så utbrett, och ofta tune'ade röster.

Kan absolut rekommendera hörlurar. Länk till -underjord- (Dra länken till din desktop-klient)

Några exempel på vad för sorts musik man kan hitta i underjord.

Shlohmo - Put it

Clubroot - Cherubs Cry

Boards of Canada - Reach for the dead

Throwing Snow - Shadower

Visa signatur
Permalänk

Musik ligger även mig varmt om hjärtat och jag lyssnar en hel del på allt möjligt, och jag tycker ambient / elektronisk musik kan vara riktigt sjysst. Har lyssnat igenom några slumpmässiga låtar från listan och måste säga det låter lovande. Åtminstone dom låtar jag hunnit lyssna på har en del ambient/chill element som påminner om annan musik jag gillar och en och annan låt känner jag t.o.m. igen sedan tidigare. ska definitivt lyssna igenom listan över längre tid och se om jag kan hitta några guldkorn. tack för att du delade med dig!

Såg även på din spotify-profil att du har lyssnat på Air. Det är en stark indikator att du är legitim när det kommer till musik^^

Visa signatur

"Vem är hårddisk, och vad gör han i min dator?"

Permalänk
Medlem

Själv lyssnar jag väldigt mycket på God is an Astronaut - väldigt skön musik!

Permalänk

Ok.. Så det var fler här som lyssnade på sånt här hehe

Eftersom att sån här stil är lite udda (enligt mig) så undrar jag bara om det är några speciella tankar eller könslor som ni får när ni lyssnar på sån här musik? Eller är det bara vanlig musik för er?

Permalänk
Medlem

Har letat efter en playlist att spela poker till och det här passade perfekt! Tack som fn

Permalänk
Medlem

Grymt! Har velat dra ihop något sånt här i flera år, men är allt för lite insatt i "genren". Ska nog suga åt mig som en svamp från den här tråden om det kommer fler förslag

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reggaemouse:

Musik ligger även mig varmt om hjärtat och jag lyssnar en hel del på allt möjligt, och jag tycker ambient / elektronisk musik kan vara riktigt sjysst. Har lyssnat igenom några slumpmässiga låtar från listan och måste säga det låter lovande. Åtminstone dom låtar jag hunnit lyssna på har en del ambient/chill element som påminner om annan musik jag gillar och en och annan låt känner jag t.o.m. igen sedan tidigare. ska definitivt lyssna igenom listan över längre tid och se om jag kan hitta några guldkorn. tack för att du delade med dig!

Såg även på din spotify-profil att du har lyssnat på Air. Det är en stark indikator att du är legitim när det kommer till musik^^

Tack för att du tog dig tid och lyssnade! Uppdaterar -underjord- väldigt ofta så ta en kik då och då för lite nytt

Skrivet av Konabu:

Själv lyssnar jag väldigt mycket på God is an Astronaut - väldigt skön musik!

Lite för akustisk för min del, men kan förstå varför du lyssnar på dom! Jävligt neddämpat och mörkt, men bra slingor!

Skrivet av Darkboot:

Ok.. Så det var fler här som lyssnade på sånt här hehe

Eftersom att sån här stil är lite udda (enligt mig) så undrar jag bara om det är några speciella tankar eller könslor som ni får när ni lyssnar på sån här musik? Eller är det bara vanlig musik för er?

Tror det skiljer sig mellan person och person. Men för mig handlar sån här musik om den tekniska intelligenta slingan blandat med olika frekvenser där ofta bastoner är överväldigande och kan få ens hår att resa sig på armarna. Det är en fin balans mellan vad datorn skapat och personen som sitter bakom datorn.

Skrivet av Fabbeee:

Har letat efter en playlist att spela poker till och det här passade perfekt! Tack som fn

Nemas problemas

Skrivet av Crazy:

Grymt! Har velat dra ihop något sånt här i flera år, men är allt för lite insatt i "genren". Ska nog suga åt mig som en svamp från den här tråden om det kommer fler förslag

Det är extremt svårt att sätta sig in i sån här musik, och det är väldigt svårt att hitta dom guldkornen som förtjänar en plats i en lista, håll dig uppdaterad på -underjord- , du kommer inte bli missnöjd! Kolla även in min -Beats- lista där jag samlar låtar som inte riiiktigt kvalificerar sig på -underjord- men som ändå låter väldigt bra! Gärna dom mer nyinlagda låtarna.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Konabu:

Själv lyssnar jag väldigt mycket på God is an Astronaut - väldigt skön musik!

God is an Astronaut hittade jag helt slumpmässigt för bara nån vecka sen, hade aldrig hört dom förut. Har lyssnat på deras nya album några gånger och måste säga att jag gillar det! dom har fått till element med den där ambient-känslan som på något sätt påminner mig om Ishq. Skivan jag länkade här är förövrigt en av mina favoriter, och jag rekommenderar alla som gillar ambient att lyssna på den och se vad ni tycker.

Visa signatur

"Vem är hårddisk, och vad gör han i min dator?"