Bethesda Softworks räknar ned till Fallout

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Fallout med Konsol kontroller?
Nej tack.
Dragon Age Origins 3, var sista gången Bethesda r-v k-de mig.

Wait what? Det finns inget spel som heter "Dragon Age origins 3" och dessutom är det Bioware som gör Dragon Age spelen, inte Bethesda...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Skrivet av naDah:

Jag gillar ettan, trean och NV. Trean var TES with gunz. Håller tummarna för att Bethesda bara står som utgivare. Jag gillar verkligen inte deras spel.

+1!

I F1 och F2 valde man sina egna "moraliska standarder", ligga sig till saker, stjäla och mörda hejdlöst var möjligt.
Jag tycker att dessa saker var mycket med slätstrukna i F3, rent av borttagna.

De bör slänga in "möjlighet till dålig moral" i Fallout!
Nu för tiden finns ju GTA etc.

Permalänk
Medlem

Hoppas hoppas hoppas nu att det blir lika älskvärt som de tidigare spelen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Fallout med Konsol kontroller?
Nej tack.
Dragon Age Origins 3, var sista gången Bethesda r-v k-de mig.

Fallout har alltid haft kontroller som fungerar rätt bra på både PC och konsol. Förstår inte varför det skulle förändras. Dragon age har aldrig gjorts av Bethesda.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Grymt, hoppas dom lägger till fordon som man kan köra denna gången och att det finns skills för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ett av de få spel man som medelålders man ser fram emot nåt enormt! nu åter till och klippa kablar fint ska de bli i mediaskåpet!

Visa signatur

Game : FD Meshify S2 Blackout, CPU : Intel Core i7 10700K
MB : ASUS ROG STRIX Z490-E GAMING, GFX : Asus RTX2070 Strix.
RAM : Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16
Leksaker: Canon 6D, Canon G7X MKII. DJI Mavic Pro.

Permalänk
Inaktiv

Jag borde vara glad och exalterad över denna nyhet men jag känner ingenting.

Jag spelar hellre Fallout 2 med killap's Fallout 2 Restoration project som gör Fallout 2 så gott som till ett nytt spel.

http://www.nma-fallout.com/showthread.php?202265-Fallout-2-Re...

Kommer inte att köpa det nya, Fallout New Vegas är och förblir det sista Fallout spelet jag köpt.

Permalänk

Mer hypad för ett nytt elder scrolls spel

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Herre jävlar viket spelår 2015 är!

Bästa spelåret någonsin, och halva året har inte ens gått.

Witcher 3.
GTA V till PC.
Dying Light.
Cities: Skylines.
Pillars of Eternity.

5 riktigt bra spel som kommit i år som jag kan nämna på rak arm.

Nu väntar vi på Fallout 4 och XCOM 2, men mer lär det bli.
Vem vet; Valve kanske lanserar Half-Life 3 i år också.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flygman:

Hoppas det blir nåt bra. Tror jag är den enda som verkligen inte gillade de föregående spel i serien..

Nja. Fallout 3 var en gödselhög av återanvända bruna texturer och dialoger som man helst inte ska nämna. F3:NV var helt klart bättre spelt. UI var konsolifierad i bästa skräp stil men dialoger och storyn (speciellt sista DLCen) var helt ok. Inte F och F2 men ok med tanke på hur F3 såg ut.

Permalänk
Avstängd

Åh vad kul. Ett "Skyrim With Guns" med andra ord.

För helvete Bethesda. Låt Obsidian ta över Fallout istället så blir alla nöjda och glada.

Permalänk
Medlem

Har inte kunnat spela fallout 3 på grund utav någon bugg på min dator =(

Permalänk
Hedersmedlem

Får se om de lyckas den här gången. Oavsett blir det ett köp, obotlig Fallout-nörd är vad man är...

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Fallout med Konsol kontroller?
Nej tack.
Dragon Age Origins 3, var sista gången Bethesda r-v k-de mig.

Vilken planet är du ifrån?

Fallout är först och främst ett RPG och ingen twitch shooter där bra aim är ett måste. För det andra så är det Bioware som utvecklade Dragon Age 3.

Permalänk
Skrivet av Motherofgod:

Har inte kunnat spela fallout 3 på grund utav någon bugg på min dator =(

vilket operativ system har du?

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Jag borde vara glad och exalterad över denna nyhet men jag känner ingenting.

Jag spelar hellre Fallout 2 med killap's Fallout 2 Restoration project som gör Fallout 2 så gott som till ett nytt spel.

http://www.nma-fallout.com/showthread.php?202265-Fallout-2-Re...

Fallout 2 är fortfarande ett grymt bra spel, har försökt få min vän att spela det men han vill inte trots att han spelat både BG1 och BG2 och är stor RPG nörd. Han vet inte vad han missar.

Jag tror han hade en dålig start i temple of trials med alla skopionerna... början kan vara rätt seg. Spelet börjar först på allvar när man fått bilen tycker jag. Kanske 5-10 timmar in.

Men när man väl fått bilen och ett combat shotgun... jag då börjar det roliga på riktigt.

Håller också med om att Fallout NV >>>>>> Fallout 3.

Fallout NV har den riktiga fallout känslan vilket saknas i Fallout 3.

Permalänk
Medlem

@Brightsin: Jag har win 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barren Wuffet:

Åh vad kul. Ett "Skyrim With Guns" med andra ord.

För helvete Bethesda. Låt Obsidian ta över Fallout istället så blir alla nöjda och glada.

Nope och nope. Då säger jag att Skyrim är ett Fallout med pilbåge istället för pistol. Sug på den!
Fallout 4 hype!

Permalänk
Medlem

Intressant, men då jag just är inne i Witcher 3, som troligen är bättre än allt Bethesda gjort, så har jag svårt att få den riktiga hype-känslan. Dock kanske lika bra då Bethesda-spel brukar vara i behov av moddar för att bli riktig toppklass, vilket gör att man tjänar på att vänta.

Permalänk
Skrivet av Motherofgod:

@Brightsin: Jag har win 7.

ok... :/ tänkte om det var win 8 buggen

Visa signatur

|CPU| AMD Ryzen 7 5800X3D|GPU| PowerColor Radeon RX 7800 XT Hellhound| MoBo| MSI X370 XPOWER GAMING TITANIUM |RAM| - G.SKILL Trident Z 3600Mhz 32GB|CPU kylare| Noctua NH-U12A|PSU | EVGA Supernova 1300W G2 |Chassi| Fractal Design Define R4 | Airsoftare norr om Västerås! :D

Permalänk
Medlem

nja, hatade ju 3an rätt rejält, var så hypad efter 1+2+tactics och enbart besvikelse följde. new vegas har ja inte testat pga detta, så möjligt att det var bättre, men även om det var dubbelt så bra som 3an så sög de i jämförelse med 1an eller 2an... to oldschool for my own good

Skrivet av Minsc S2:

Med risk för att bli hatad, men jag är mer taggad inför XCOM 2.

XCOM 2? här hänger man inte med, DÄR kan vi snacka hype! XCOM enemy unknown var (och är) ju enligt mej lätt bästa liret som kommit ut i modern tid

Väntar fortfarande på efterföljaren till bästa spelet som nånsin gjorts dock! Blizzard, vart fan är warcraft 4?

Permalänk
Medlem

Får ta mig sjutton bara hoppas de inte gör en fallout4 online och dödar den som med elder scrolls serien.
Ja, jag var tvungen att nämna den mardrömmen!
Tror absolut inte det dock men vågar inte hypa tills man vet mera imorgon kväll.

Permalänk
Medlem

Men vad trevligt att det även kommer till 360 och Ps3... NOT!
http://postimg.org/image/kn9r25zt1/full

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av SID 6.7:

Wait what? Det finns inget spel som heter "Dragon Age origins 3" och dessutom är det Bioware som gör Dragon Age spelen, inte Bethesda...

Skrivet av Marinlik:

Fallout har alltid haft kontroller som fungerar rätt bra på både PC och konsol. Förstår inte varför det skulle förändras. Dragon age har aldrig gjorts av Bethesda.

Skrivet av Barren Wuffet:

Vilken planet är du ifrån?

Fallout är först och främst ett RPG och ingen twitch shooter där bra aim är ett måste. För det andra så är det Bioware som utvecklade Dragon Age 3.

Vete fan, knappst Jorden känns det som!
Ja det klart att det var Bioware som gjorde DAO3 inte Bethesda, enda gemensamma är väl att företagen börajr på B.
Ok då har jag hopp, gillade FO3, ganska bra.
Lite för mycket gore med alla kroppsdelar om hängde från taken, hos dessa raiders och varför var det så smutsigt hos folk, primitivt kan jag förstå men varför en massa skräp på golvet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontel91:

XCOM 2? här hänger man inte med, DÄR kan vi snacka hype! XCOM enemy unknown var (och är) ju enligt mej lätt bästa liret som kommit ut i modern tid

http://www.ign.com/articles/2015/06/01/xcom-2-announced-ign-f...

Planerad launch i november.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv

Fallout 3 var en väldigt blek uppföljare och endast ett godkänt spel i mina ögon. New Vegas blev det aldrig ens av att testa då de misslyckades med styrningen likt Skyrim. Men jag kommer nog ändå köra 4an på grund av att jag är ett så enormt stort fan av 2an. Bästa RPG't någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Fallout 3 var en väldigt blek uppföljare och endast ett godkänt spel i mina ögon. New Vegas blev det aldrig ens av att testa då de misslyckades med styrningen likt Skyrim. Men jag kommer nog ändå köra 4an på grund av att jag är ett så enormt stort fan av 2an. Bästa RPG't någonsin.

Håller med om Fallout 3, riktigt besvikelse. Men New Vegas borde du verkligen inte missa! På många sätt känns New Vegas som det Fallout 3 borde ha varit. Och helt enig om att Fallout 2 är bästa RPG ever.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Håller med om Fallout 3, riktigt besvikelse. Men New Vegas borde du verkligen inte missa! På många sätt känns New Vegas som det Fallout 3 borde ha varit. Och helt enig om att Fallout 2 är bästa RPG ever.

Instämmer, är för ung för de gamla fallout spelen men jag har spelat dom innan vegas kom ut och jag kan hålla med om att new vegas är en riktig bra uppföljare! Obsidian är tusen gånger bättre än betheseda när det gäller story och fallout 3 hade en grym atmosfär.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Hoppas det blir nåt bra. Tror jag är den enda som verkligen inte gillade de föregående spel i serien..

Verkligen inte, kunde inte spela de föregående spelen mer än några minuter vardera. Är dock naturligtvis sugen på att höra vad dem kommer att göra den här gången annorlunda, om något alls. Någon hype är det inte att tala om iaf, det kan jag lova.

Jag väntar fortfarande på dagen då Bethesda börjar att inkludera co-op i deras speltitlar, något jag har väntat på sedan Morrowind. (och med co-op menar jag naturligtvis 2 spelare. Läs inte klassisk "multiplayer".)

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Xcom var nerdummat och shallow. Så jag hoppas Xcom2 har lite mer djup i alla fall. Jag har inget hopp om att det är i närheten av originalen i Xcom serien då firaxis målgrupp inte är folk som orkar tänka själva eller orkar med verklig strategi.

Samma med Fallout 4. Fallout 3 var konsolifierat till tusen och en stor besvikelse. Inget motstånd, dålig story och dåliga dialoger. Blev du trött på repetitiv twitch FPS så var det bara att ta ett autoshotgun och sedan exploita VATS för att köra burst i huvudet på alla motståndare på nära håll... Får hoppas Fallout 4 är mer likt New vegas än fallout 3 men jag vågar inte vara hoppfull. Att det skall vara likt fallout 1 eller 2 vore alla tiders skräll.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon