Free upgrade Windows 10, fler som fått detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

För att ha koll på vad jag kör, och eftersom jag inte kör några skitprogram så döljer jag inga ikoner.
Både på hem- och jobbdatorn är det 5 ikoner som visas hela tiden.
Störigt att den där ska ligga och köra hela tiden i onödan.

Avsluta processen då?

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Har redan registrerat speldatorn på min mail men jag vet inte om det går att registrera på samma mail tilll laptopen och min andra dator.
Tror ni man kan registrera på samma mail igen?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabinono:

Har redan registrerat speldatorn på min mail men jag vet inte om det går att registrera på samma mail tilll laptopen och min andra dator.
Tror ni man kan registrera på samma mail igen?

Absolut går det.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Någon som fått bekräftningsmail än?

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fue:

Någon som fått bekräftningsmail än?

Du får ett mail när Windows 10 är tillgängligt, dvs 27:e juli. Ej före.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

@strejf: Aight

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja man kommer förmodligen bli notifierad där hur många dagar det är kvar innan det slutar vara gratis att uppgradera (efter ett år). Hade varit rätt surt om man missade det. Jävligt smart av Microsoft och detta kommer leda till att man når sitt mål med 1 miljard Windows 10 enheter inom 2-3 år tror jag.

http://www.windowscentral.com/microsoft-wants-you-reserve-you...

Man får ju ändå betala sen när man ska installera om (om man nu inte testar med klonad disk etc) så det känns mest som ett knep att få folk att vänja sig vid win 10.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Tackar för den infon. Då ska se om vi inte kan stoppa denna lilla fuling på jobbet.

Den pushades ut för över en månad sen.
Så chansen är att den redan är installerad samtidigt med riktiga uppdateringar som faktiskt var viktiga.
Och det räcker inte med att avinstallera den.
Man måste även manuellt ta bort GWX mapparna under win/system32/gwx och win/syswow64/gwx
Ta över ägarskap på mapparna och ta bort dom.

Häpnadsväckande fult av MS att pusha dessa som "viktiga" och dessutom så går det inte att avinstallera dom på vanligt sätt .........

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du får ett mail när Windows 10 är tillgängligt, dvs 27:e juli. Ej före.

Vet du om Tech/Insider Preview användare kommer få Windows 10 gratis eller är det fortfarande bara ett rykte?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

roligt att folk klagar på så löjliga saker , ta bort ikonen hur svårt är det? haha gratis och även lackar folk... tur att man inte jobbar med support längre alltså

Håller med, blir mörkrädd av alla inlägg.

Permalänk
Medlem

Lite besviken att jag inte fått det..

Dock så närmar sig Dreamhack nu så hade nog väntat hur som helst ifall det skulle strula.

Permalänk
Medlem

Är det någon som använder Technical preview build (xxxx) för dagligt bruk?
Har den installerad på en jobb laptop som jag använder lite till och ifrån med MSDN ISO och måste säga att OS:et känns som det är komplett redan.. Måste man verkligen vänta, är det inte bara att dra in Technical prieview och köra på? Vad mer kommer att lanseras den 29 Juli som inte redan finns i insider preview i dags läget? Är det någon annan som spelar trippel A spelen med insider preview utan problem?

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Inaktiv

Tjaou!

När man sedan väljer att blåsa datorn, måste man lägga in win 8.1 och sedan uppdatera till 10 eller kan man köra in 10an med 8.1 nyckeln direkt när iso fil finns?

Permalänk

Ska jag uppgradera?

Min dator fungerar bra som den är, finns det någon mening med att byta till Windows 10? Ordet "free" är lockande.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cyperdyne68:

Min dator fungerar bra som den är, finns det någon mening med att byta till Windows 10? Ordet "free" är lockande.

Directx12

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Tjaou!

När man sedan väljer att blåsa datorn, måste man lägga in win 8.1 och sedan uppdatera till 10 eller kan man köra in 10an med 8.1 nyckeln direkt när iso fil finns?

Det är fler som vill veta detta, inkl. jag själv, men det verkar inte direkt finnas konkret info angående detta ännu.

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk

Har också fått erbjudandet på min maskin som kör 8.1. Kommer troligtvis att nappa, men väntar nog lite. Ska se om det finns lite mer information tillgänglig framöver, och även kommer även hålla koll på den här tråden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av igtl314:

Tjo, har en fråga menas det här med att man kommer få installera win 10 inom några dagar eller får man vänta tills slutet av sommarn? 😊

29 Juli

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som vet om man kommer kunna installera windows 7 igen om man har bokat 10? (på samma key) eller är den keyn då låst till 10??

Permalänk

Jag har installerat allt men ser ingen ikon ändå

Permalänk

Vet någon hur detta kommer att funka? Kommer man kunna ladda ner en iso-fil? Kommer jag vara tvungen att installera 8.1 varje gång jag vill formatera vid t.ex. byte av SSD eller liknande, för att sedan ladda ner flera GB och installera 10?

Permalänk

@sjuhundratjugo: Du kommer vara tvungen att installera win 8.1 eller något program som kanske kan ladda ner en ios fil till dig

Permalänk
Skrivet av Ellentott:

@sjuhundratjugo: Du kommer vara tvungen att installera win 8.1 eller något program som kanske kan ladda ner en ios fil till dig

Så jag kommer alltså inte kunna spara denna iso för att göra en ren installation till 10 direkt?

Permalänk
Skrivet av sjuhundratjugo:

Så jag kommer alltså inte kunna spara denna iso för att göra en ren installation till 10 direkt?

Det tror jag inte

Permalänk

Men är det någon som vet om jag kan installera windows 7 igen om jag har bokat 10 eller är den keyn då låst till 10???

Permalänk
Medlem

Jag fick upp ikonen på min win8.1-dator och skrev in min mailadress, sen kollade jag min win7-dator och hade ingen ikon så jag gjorde en manuell uppdatering med windows update och då fick jag ikonen men nu kommer jag till problemet. När jag klickade vidare för att få skriva in min mailadress så fick jag direkt upp att ett mail skulle skickas för att bekräfta. Jag skrev alltså inte in min mailadress på andra datorn. Någon mer som varit ute för samma grej? Mina datorer går på samma nätverk för övrigt.

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Fick också (Win 8.1 via dreamspark).
Men vill hellre få en .iso via Dreamspark och köra en ren installation. Får se om det dyker upp någon sådan.

Har du industrial version ?
Jag har inte fått något nämligen och jag har windows 8.1 från Dreamspark.

Visa signatur

CPU: 9700K 4,9Ghz Kylning:Custom Vatten MB: Gigabyte Z390 Elite GFX: RX6900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Man får ju ändå betala sen när man ska installera om (om man nu inte testar med klonad disk etc) så det känns mest som ett knep att få folk att vänja sig vid win 10.

Är det så? Ens befintliga win uppgraderas men ens nyckel konverteras inte till win10?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Kunde registrera W10 på laptopen med W7.
Undrar om drivrutinerna funkar med W10 när man uppdaterar.

Edit: Andra datorn med W7 har inte fått ikonen än.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Är det så? Ens befintliga win uppgraderas men ens nyckel konverteras inte till win10?

Det undrar jag också ''kommer nyckel konverteras inte till win10'' ?