Free upgrade Windows 10, fler som fått detta?

Permalänk
Medlem

Free upgrade Windows 10, fler som fått detta?

Hejsan och god morgon.

ja idag på morgonen så såg jag en ny ikon nere till höger.
Klickade på denna och Voila får upp att det går att anmäla sig för uppgraderingen.

Fler som fått detta?

Jag har Windows 7.

//skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Hejsan och god morgon.

ja idag på morgonen så såg jag en ny ikon nere till höger.
Klickade på denna och Voila får upp att det går att anmäla sig för uppgraderingen.

Fler som fått detta?

Jag har Windows 7.

//skane

Jajamensan! Har Windows 8.1 och upptäckte även jag den lilla windows-ikonen nere till höger. Skrev upp min på reserveringslistan, så allt bör vara klart där! Liten kul nyhet såhär på måndagsmorgonen

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Har fått samma på min Thinkpad arbetsdator som kör Win7. Förutsätter att det är lika på min Win8.1 dator hemma.

Visa signatur

Mvh. Robban aka. douzE
Kaffe: Rocket Espresso R Cinquantotto | Niche Zero
Desktop: 12700K. EK-AIO 240. Z690-A Gaming Wifi. 32GB DDR4. RTX 3070 Master. 980 Pro. MF V-Can
Server: HP Microserver G8. Xeon E3-1260L. 16Gb ECC. P222. Hyper-V

Permalänk
Medlem

Ok så det är bekräftat att win 7 users får uppgradera till win 10 då.
Nice

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd

Yes, fick också den i morse.

Skrivet av stimpen:

Ok så det är bekräftat att win 7 users får uppgradera till win 10 då.
Nice

Det har varit bekräftat länge.

Permalänk
Expertgissare

Ingen ny ikon för mig, vart var den och hur ser den ut?

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Kollade min win 8.1 burk men ingen ikon för mig. Kör studentlicens.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Edvin-89:

Ingen ny ikon för mig, vart var den och hur ser den ut?

I aktivitetsfältet, den ser ut som Windows 8 loggan:

Permalänk
Medlem

Kollat en stationär 8.1 studentlicens, en laptop win 8.1 som följde med och en laptop win 7 home premium licens som följde med.

Me no win 10 ikon, me sad :(. Kommer förhoppningsvis.

EDIT nu kom den upp på win 7 laptopen!
De verkar dra win 7 först då.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Kräver troligen KB2990214 (KB3044374 i w8).
Som pushades som "viktig" trots att den enbart innehåller produktreklam.
Blev nästan förvånad när skajp uppdateringen häromdagen flaggades som valfri.
Mycket fultrix av MS för att pusha sina produkter.

Spontant så känns det rejält otryggt att inte kunna lita på att windows update bara rekar uppdateringar som man faktiskt behöver.
Rätt så irriterande att vara tvungen att kolla igenom listan efter spam -.-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skanepiraten:

Hejsan och god morgon.

ja idag på morgonen så såg jag en ny ikon nere till höger.
Klickade på denna och Voila får upp att det går att anmäla sig för uppgraderingen.

Fler som fått detta?

Jag har Windows 7.

//skane

Ja man kommer förmodligen bli notifierad där hur många dagar det är kvar innan det slutar vara gratis att uppgradera (efter ett år). Hade varit rätt surt om man missade det. Jävligt smart av Microsoft och detta kommer leda till att man når sitt mål med 1 miljard Windows 10 enheter inom 2-3 år tror jag.

http://www.windowscentral.com/microsoft-wants-you-reserve-you...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Kräver troligen KB2990214 (KB3044374 i w8).
Som pushades som "viktig" trots att den enbart innehåller produktreklam.
Blev nästan förvånad när skajp uppdateringen häromdagen flaggades som valfri.
Mycket fultrix av MS för att pusha sina produkter.

Spontant så känns det rejält otryggt att inte kunna lita på att windows update bara rekar uppdateringar som man faktiskt behöver.
Rätt så irriterande att vara tvungen att kolla igenom listan efter spam -.-

Vilken uppdatera är det? Skypeuppdaten? Lr en annan som installerats automatiskt om man har det aktiverat?
Eller en viktig som man måste dra manuellt?

Eller behöver man Skype uppdaten? En vän har ikonen i win 8.1 och han har sen innan lagt in Skype uppdaten.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av snajk:

Tackar så mycket, glasklart nu Ingen ikon än dock Men dyker säkert upp snart.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Edvin-89:

Tackar så mycket, glasklart nu Ingen ikon än dock Men dyker säkert upp snart.

Se till att du har fått hem alla Windows-uppdateringar! Även de valfria som du måste kryssa i manuellt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Vilken uppdatera är det? Skypeuppdaten? Lr en annan som installerats automatiskt om man har det aktiverat?
Eller en viktig som man måste dra manuellt?

Eller behöver man Skype uppdaten? En vän har ikonen i win 8.1 och han har sen innan lagt in Skype uppdaten.

Troligen en automatisk viktig uppdatering. Jag har ej sökt uppdateringar manuellt och hade denna ikon (har ej skype).

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Då var man anmäld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Kollat en stationär 8.1 studentlicens, en laptop win 8.1 som följde med och en laptop win 7 home premium licens som följde med.

Me no win 10 ikon, me sad :(. Kommer förhoppningsvis.

EDIT nu kom den upp på win 7 laptopen!
De verkar dra win 7 först då.

Nja, min Surface Pro 3 med Win 8.1 har iallafall fått den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Kräver troligen KB2990214 (KB3044374 i w8).
Som pushades som "viktig" trots att den enbart innehåller produktreklam.
Blev nästan förvånad när skajp uppdateringen häromdagen flaggades som valfri.
Mycket fultrix av MS för att pusha sina produkter.

Spontant så känns det rejält otryggt att inte kunna lita på att windows update bara rekar uppdateringar som man faktiskt behöver.
Rätt så irriterande att vara tvungen att kolla igenom listan efter spam -.-

Tackar för den infon. Då ska se om vi inte kan stoppa denna lilla fuling på jobbet.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Fick också (Win 8.1 via dreamspark).
Men vill hellre få en .iso via Dreamspark och köra en ren installation. Får se om det dyker upp någon sådan.

Permalänk
Medlem

Såg just att jag hade denna ikon och uppdatering till windows 10, frågan är dock, är det värt att uppdatera? eller kommer det bli massa tjafs med spel/program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibrax:

Såg just att jag hade denna ikon och uppdatering till windows 10, frågan är dock, är det värt att uppdatera? eller kommer det bli massa tjafs med spel/program.

Det kan bara du själv avgöra. Personligen tycker jag dock att Windows 10 verkar riktigt, riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibrax:

Såg just att jag hade denna ikon och uppdatering till windows 10, frågan är dock, är det värt att uppdatera? eller kommer det bli massa tjafs med spel/program.

Jag hade kört in den, program o speltillverkare har haft tillgång till win 10 rätt länge nu precis som många andra. Så de har haft tid på sig att anpassa programvaror. Och skulle ngt inte fungera så är de nog snabba med att fixa det.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Imaculent:

Fick också (Win 8.1 via dreamspark).
Men vill hellre få en .iso via Dreamspark och köra en ren installation. Får se om det dyker upp någon sådan.

.iso är onödigt för att få en ren installation, du kan göra en refresh/reset istället. Däremot kan det finnas andra anledningar att skaffa en .iso och det bör du kunna göra härifrån ändå när du vill.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/create-reset-ref...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Bokat och klart här

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

.iso är onödigt för att få en ren installation, du kan göra en refresh/reset istället. Däremot kan det finnas andra anledningar att skaffa en .iso och det bör du kunna göra härifrån ändå när du vill.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/create-reset-ref...

Tror dig men det "känns" inte rätt fånigt nog.
Bra länk, ja det måste ju gå att fixa på något sätt.

Permalänk

En fråga, hur blir det med alla steam spel te,x. Kommer jag bli tvungen och installera om allt?

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Jag har också fått den, och anmält. Vill helst dock ha en ren installation istället för att ha gammalt skit liggandes. Någon som vet hur det kommer att bli?

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mnystedt86:

En fråga, hur blir det med alla steam spel te,x. Kommer jag bli tvungen och installera om allt?

Skrivet av Nollan:

Jag har också fått den, och anmält. Vill helst dock ha en ren installation istället för att ha gammalt skit liggandes. Någon som vet hur det kommer att bli?

Default kommer vara att behålla allt, allt fungerar som innan... detta rekommenderar jag. Vill man rensa allt kan man alltid göra en reset i Windows 10 så att allt blir default, alla program och inställningar försvinner.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Default kommer vara att behålla allt, allt fungerar som innan... detta rekommenderar jag. Vill man rensa allt kan man alltid göra en reset i Windows 10 så att allt blir default, alla program och inställningar försvinner.

Nice ,tack

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Tjo, har en fråga menas det här med att man kommer få installera win 10 inom några dagar eller får man vänta tills slutet av sommarn? 😊

Visa signatur

Intel I7-6700K 4.6GHz@1.320v | Ghost S1 MkII Limestone | Asus Z170I PRO | EVGA 3070 | Corsair 16Gb @2666MHz | Samsung 970 evo 500Gb + 860 evo 1TB | BenQ XR3501
Samsung S10+ | Bose QC35 | Lenovo X1 Yoga och dyslektiker