Permalänk
Medlem

21 år ingen utbildning förutom inom företaget. Jobbar som Larmtekniker går över på fast anställning i Maj och tjänar mellan 30-35k brutto, denna månad fick jag 43k brutto 31k netto. Men då jobbade jag över nästan varje dag.

Förmåner:

Jobbtele som jag får använda privat.
Egen bil så slipper resekostnader.
Börjar 8 och slutar runt 15-16 varje dag.

Helt sinnessjukt är det egentligen, men jag klagar inte.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Detta är ju inte rent spel.
Snart kommer någon och hävdar att de tjänar 50k i månaden på McDonalds =(

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mechanix:

Detta är ju inte rent spel.
Snart kommer någon och hävdar att de tjänar 50k i månaden på McDonalds =(

Japp, snart kommer Don Thompson, CEO för McDonald's, hit och ljuger ihop nåt om över 500 000$ per månad.

Permalänk
Medlem

Han är ju inte CEO. Det är ju Ronald McDonald som är det.

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem

Får ut ca 12K i månaden.

Jobbar som teknisk support 8-5 vardagar, övertid är obetald arbetstid.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mechanix:

Detta är ju inte rent spel.
Snart kommer någon och hävdar att de tjänar 50k i månaden på McDonalds =(

Fast måste säga att det ändå har varit ganska moderat här(jämför med kanske en flashback tråd), samt att man måste acceptera att de det alltid kommer va dom som tjänar mest som kommer va majoriteten som skriver i dessa trådar.
Precis som i "hur mycket sparar du" trådar kommer det såklart locka folk som faktist har som en hobby att spara.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Alldeles för lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiftin:

Får ut ca 12K i månaden.

Jobbar som teknisk support 8-5 vardagar, övertid är obetald arbetstid.

Aj, det lät inge kul :/
Har själv suttit i first line ett tag och det gör jag inte igen och speciellt inte med den lönen, men men det är ju bättre än inget iaf..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

24600kr för it-service onsite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Aj, det lät inge kul :/
Har själv suttit i first line ett tag och det gör jag inte igen och speciellt inte med den lönen, men men det är ju bättre än inget iaf..

Skickades från m.sweclockers.com

Ja first line är ett jävla skit jobb. Som tur är har jag bara tre veckor kvar.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

Flyttade hem till Sverige, gick över till konkurrenten, så har grundlön på 26, men provisionen är väldigt hög. Garanterad provision ligger på 9000kr per såld enhet, men kan gå så högt upp som 22-25000 kr per enhet och förmedling.

Bra tjänstebil där jag betalar 10kr/mil för privata mil, telefon och hela det vanliga.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så sant så! Vi hade en intervju rätt nyligen med en nyexad utvecklare som ville ha 35 000Kr i ingångslön.. Hen fick inte jobbet. Ödmjukhet är oerhört viktigt, och att man, som du säger, känner en stolthet i att man har ett jobb och det man gör. Ingen kommer tacka dig för att du underpresterar eftersom du tycker att du borde ha bättre betalt liksom. I dagens samhälle skall man vara glad om man överhuvudtaget har ett jobb, vad det än är.

Jag tror att man också ska ha översikt med att många nyexade inte riktigt har koll på vad de kan få i lön och frågar andra, som sedan kanske säger "ta i med anspråket" eller liknande.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

32k/mån, jobbar som konsult inom programmeirng med 4 års erfarenhet.

Har fått bra löneutveckling varje år, men lägger också mycket egen tid på att bli bättre.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Jag tror att man också ska ha översikt med att många nyexade inte riktigt har koll på vad de kan få i lön och frågar andra, som sedan kanske säger "ta i med anspråket" eller liknande.

Jo visst är det så. Men grejen är att han skulle ha minst 35, punkt. Inget diskussionsutrymme alls. Se'n kanske han var jätteduktigt och värd det. Det vet vi inte eftersom han inte var beredd att gå med på lägre ingångslön, och kan man inte tänka sig att faktiskt förhandla så kommer man inte särskillt långt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så sant så! Vi hade en intervju rätt nyligen med en nyexad utvecklare som ville ha 35 000Kr i ingångslön.. Hen fick inte jobbet. Ödmjukhet är oerhört viktigt, och att man, som du säger, känner en stolthet i att man har ett jobb och det man gör. Ingen kommer tacka dig för att du underpresterar eftersom du tycker att du borde ha bättre betalt liksom. I dagens samhälle skall man vara glad om man överhuvudtaget har ett jobb, vad det än är.

*irony*

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jo visst är det så. Men grejen är att han skulle ha minst 35, punkt. Inget diskussionsutrymme alls. Se'n kanske han var jätteduktigt och värd det. Det vet vi inte eftersom han inte var beredd att gå med på lägre ingångslön, och kan man inte tänka sig att faktiskt förhandla så kommer man inte särskillt långt.

Kan ju vara så att han antingen hade ett erbjudande från något annat bolag eller visste att han kunde få det. Allt annat lika är det ju bara dumt att acceptera en lägre lön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Nej.

Skrivet av Aktsu:

Kan ju vara så att han antingen hade ett erbjudande från något annat bolag eller visste att han kunde få det. Allt annat lika är det ju bara dumt att acceptera en lägre lön.

Om man har ett "erbjudande" på 35K i månaden som nyexad så är det bara drygt att söka jobb på andra ställen. Särskillt här i Jönköping där löneläget inte alls ser ut på det sättet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om man har ett "erbjudande" på 35K i månaden som nyexad så är det bara drygt att söka jobb på andra ställen. Särskillt här i Jönköping där löneläget inte alls ser ut på det sättet.

Ja men ofta söker man ju flera jobb samtidigt och kanske har några olika att välja på. Han kan ju kanske tom hade erbjudande från annan ort men tänkte att om han fick 35K där så kunde han stanna. Utan all info känns det dumt att tycka han krävde för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Ja men ofta söker man ju flera jobb samtidigt och kanske har några olika att välja på. Han kan ju kanske tom hade erbjudande från annan ort men tänkte att om han fick 35K där så kunde han stanna. Utan all info känns det dumt att tycka han krävde för mycket.

Hur menar du "stanna"? Det var alltså frågan om en ny anställning till en ny tjänst.

Se'n får man såklart gå in och begära vilka löner man själv önskar men jag tycker det signalerar en valpighet att i Jönköping begära 35K som nyexad.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Hur menar du "stanna"? Det var alltså frågan om en ny anställning till en ny tjänst.

Gissar på att han menar stanna på orten som i det här fallet är Jönköping eftersom han kanske var/är bosatt där. Men det var ju bara så jag tolkade det.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Gissar på att han menar stanna på orten som i det här fallet är Jönköping eftersom han kanske var/är bosatt där. Men det var ju bara så jag tolkade det.

Mjo så skulle det förståss kunna vara. Men rent strategiskt är det väl i så fall bättre att höra arbetsgivarens bud och be att få återkomma.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Lite drygt 28k innan skatt. Sen + ob, heltid 36h arbetsvecka med betald rast jobbar varannan helg. Tågvärd regionalt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

Lite drygt 28k innan skatt. Sen + ob, heltid 36h arbetsvecka med betald rast jobbar varannan helg. Tågvärd regionalt

Skickades från m.sweclockers.com

Hur många års erfarenhet?

Permalänk
Medlem

Outbildad IT säljare. Snittar 30k innan skatt.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Måndag den 4:e börjar jag nytt jobb som it tekniker hos en annan konsultfirma, ger mig en ökning från 20500:-/månad till 24000:-/månad plus möjligheten till relevanta cert som ger mig en löneökning på 500:- per cert jag tar!

Helt okej att gå med dubbla löner ett par månader pga. att förra företaget inte följde LAS när det blev arbetsbrist, skönt att skriva på papper för nytt jobb bara två dagar efter min uppsägning

Skickades från m.sweclockers.com

Har en känsla av att vi jobbar på samma konsultfirma, haha.

Men jag är IT konsult, tjänar 21000kr brutto med möjlighet till att ta relevanta certifikats som ger mig en ökning på 500kr/cert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kujo:

Får ut ca 12K i månaden.

Jobbar som teknisk support 8-5 vardagar, övertid är obetald arbetstid.

Är du jag? Jag får 16500 kr före skatt vilket blir 12-13k efter skatt, letar dock jobb då det är pisslön. 8-17 alternativt 12-20:30 övertid är obetald.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar på ett utav de större försärkingsbolagen som försäkringsrådgivare. Får ut någonsans mellan 20 - 35 netto beroende på hur jobbet går. Jobbar tiderna 17.00 - 21.00 mån - fre, ibland från 14 - 21.00. Bortskämd

Permalänk
Medlem

Jag går en lärlingsutbildning andra året på gymnasiet som golvläggare och tjänar ca 7kr i timmen när jag har praktik genom skolan (3 dagar i veckan). Jobbar jag på ledig tid som lov och studiedagar så tjänar jag 90kr i timmen.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

24100 som doktorand

Visa signatur

Intel I5-4690k 4.4ghz | Asus Pro Gamer Z97 | Gigabyte 1080ti | Ajax-fan

Permalänk
Medlem

Grundlönen ligger på 22500Kr, får ut ca 23000Kr. Kan tillägga att jag jobbar natt, KL 2230-0600.