Är det här bra delar för en Gaming Pc? Budget : 12000 kr.

Permalänk

Är det här bra delar för en Gaming Pc? Budget : 12000 kr.

Tjena!
Jag har tänkt bygga en ny spel dator eftersom min gamla dator klarar inte av dom nya fräscha spelen.

Så jag behöver lite tips för vilka dator delar jag bör köpa eftersom det här är första gången jag ska bygga en dator, så jag har ingen ide vad jag ska köpa.
Jag har kollat runt lite på sidor och försökt fixa till något och har kommit fram till det här : Delarna
Dock vet jag inte om det är nåt prisvärt eller nåt bra att köpa. Skulle vara väldig tacksam för tips och sånt. Min budget är max 12000, men helst lägre om det går.
Jag är också typ en hardcore gamer, tillexempel jag gillar att spela på högsta grafik på spel som GTA 5, dock är det inget krav.

Mvh/Adrian

Permalänk

bara så du vet så kan man inte klicka på länken;) Fixar du det så ska vi nog ha det lite lättare att se vad man kan göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasseboy:

bara så du vet så kan man inte klicka på länken;) Fixar du det så ska vi nog ha det lite lättare att se vad man kan göra.

Här har du!

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Medlem

Fina och prisvärda delar, men ta en WD Green istället som är tystare och lita inte på Samsung efter 840 Evo-skandalen och 850 Pros nya firmware som gav problem. Välj t.ex. Crucial MX100 istället.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Mycket bra val utav delar.

Ta INTE en WD Green - Den snurrar mycket saktare 5400RPM och det märks i loadingscreens.

EVO 850 är en duglig disk, inget att klaga på.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk

sysslar du något med överklockning eller är det något du har tänkt att göra?:)

Är OS något som ska ingå i budgeten? För i så fall kan du ju kolla på detta:)

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7970783/2015-05-12

Permalänk
Medlem

@Adrian5454: Liknar min rigg, funkar kanon till alla spel som finns ute idag

Visa signatur

i7 9700K | ASUS ROG Strix Z390-F | Corsair Vengeance LPX DDR4-3000 C15 - 16GB | ASUS GTX 1070 Ti | Samsung 850 EVO 500GB SSD | Fractal Design Meshify C | Noctua NH-D15 | Corsair RM750X 750W v2 | Asus 24" XG248Q 240 hz | Sennheiser Game Zero | Corsair K65 RGB Rapidfire | Logitech G703

Permalänk

Du skulle ju kunna köra på 16GB RAM istället?

Vill inte ha en debatt om 8GB vs 16GB, utan föreslår det enbart.

Listan du har uppe ser överlag bra ut, fast räkna inte med att maxa GTA V bara.

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Skrivet av klasseboy:

sysslar du något med överklockning eller är det något du har tänkt att göra?:)

Är OS något som ska ingå i budgeten? För i så fall kan du ju kolla på detta:)

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7970783/2015-05-12

Jag har inte överklockat förut men det är säkert nåt jag kommer testa på.
Två frågor dock, varför tycker du R4 är bättre än R5 och är det inte bättre att man har mer W på nättarreget?
Och juste det, OS är nåt bra att ha men dra inte in det i budgeten, sånt köper man sen
Mvh Adrian

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Skulle rekommendera en Noctua kylare om du ska överklocka. 212:an är okej men inte mer än det.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Skrivet av Dogshitjoint:

Du skulle ju kunna köra på 16GB RAM istället?

Vill inte ha en debatt om 8GB vs 16GB, utan föreslår det enbart.

Listan du har uppe ser överlag bra ut, fast räkna inte med att maxa GTA V bara.

Får det plats med fyra stycken 4gb i den här datorn?
För då kan jag senare köpa till det.
mvh Adrian

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Adrian5454: Byt ut ditt 970 mot ett 290x så har du pengar över till tex en I7 eller mer ram. 290x är snabbare än 970 till en lägre peng. Nackdelen är att du kommer få marginellt högre ljud från datorn när du spelar samt lite varmare men inget som kommer störa.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Du skulle ju kunna köra på 16GB RAM istället?

Vill inte ha en debatt om 8GB vs 16GB, utan föreslår det enbart.

Listan du har uppe ser överlag bra ut, fast räkna inte med att maxa GTA V bara.

Låg har en sämre rig än detta och han defentivt maxa GTA V bara då du vet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Du skulle ju kunna köra på 16GB RAM istället?

Vill inte ha en debatt om 8GB vs 16GB, utan föreslår det enbart.

Listan du har uppe ser överlag bra ut, fast räkna inte med att maxa GTA V bara.

Jag har en sämre rig än detta och kan defentivt maxa GTA V bara så du vet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Adrian5454:

Får det plats med fyra stycken 4gb i den här datorn?
För då kan jag senare köpa till det.
mvh Adrian

Skickades från m.sweclockers.com

Och då menar jag 4gb ram, Men varför tycker du jag ska ha mer? Är det nödvändigt?

Permalänk
Skrivet av Adrian5454:

Får det plats med fyra stycken 4gb i den här datorn?
För då kan jag senare köpa till det.
mvh Adrian

Skickades från m.sweclockers.com

Jajamen det finns 4st DIMM slots på den brädan.

EDIT: Jag tycker isf. att du ska knipa ett 2x8GB kit istället.

EDIT: Svarar på inlägget du skrivit emellan: Gillar du att köra många tabbar i din webbläsare öppna samtidigt? planerar du att spela The Witcher 3, Star Citizen och Cyberpunk 2077 och eller andra framtida AAA spel? isf. så känns det tryggare med lite overkill i min mening och så ruggigt dyrt är det inte med 16GB ändå eller?
Ja men du gör som du vill och 8GB räcker till det mesta i dagsläget iaf. för samtliga spel därute som släppts afaik?

Skrivet av Hugom3:

Jag har en sämre rig än detta och kan defentivt maxa GTA V bara så du vet...

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså du? med de avancerade inställningarna på 1200p i upplösning över 60FPS minimum? Så att VRAM går upp i över 4GB för i sådana fall har du ett 980 eller så tror jag på det när jag ser det. (Har sett videos på tuben där en kille hade 980 och hans rig laggade under 60FPS i 1080p med nästan allt på max, med 8xAA så dök FPS med 30-40%).

//Dog

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dogshitjoint:

Jajamen det finns 4st DIMM slots på den brädan.

EDIT: Jag tycker isf. att du ska knipa ett 2x8GB kit istället.

EDIT: Svarar på inlägget du skrivit emellan: Gillar du att köra många tabbar i din webbläsare öppna samtidigt? planerar du att spela The Witcher 3, Star Citizen och Cyberpunk 2077 och eller andra framtida AAA spel? isf. så känns det tryggare med lite overkill i min mening och så ruggigt dyrt är det inte med 16GB ändå eller?
Ja men du gör som du vill och 8GB räcker till det mesta i dagsläget iaf. för samtliga spel därute som släppts afaik?

Jaså du? med de avancerade inställningarna på 1200p i upplösning över 60FPS minimum? Så att VRAM går upp i över 4GB för i sådana fall har du ett 980 eller så tror jag på det när jag ser det. (Har sett videos på tuben där en kille hade 980 och hans rig laggade under 60FPS i 1080p med nästan allt på max, med 8xAA så dök FPS med 30-40%).

//Dog

Med Mina 3 gig vram had jag Inge lagg iallafall

Skickades från m.sweclockers.com