installera om windows 8.1

Permalänk
Medlem

installera om windows 8.1

Hejsan!

har fått ett problem med datorn, högtalar ikonen är kryssad och det kommer inget ljud från datorn. någon som har en aning va det kan vara?

provade också att installera om windows men fick problem där också. efterssom jag uppdaterade från w7 till w8 så kan jag inte installera om utan skiva,fick ingen skivka när jag köpte datorn,nån som vet hur jag kan gör?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rijald:

Hejsan!

har fått ett problem med datorn, högtalar ikonen är kryssad och det kommer inget ljud från datorn. någon som har en aning va det kan vara?

provade också att installera om windows men fick problem där också. efterssom jag uppdaterade från w7 till w8 så kan jag inte installera om utan skiva,fick ingen skivka när jag köpte datorn,nån som vet hur jag kan gör?

du måste ha en nyckel, var köpte du datorn, företag eller privat?

Permalänk
Medlem

köpte den på netonnet för något år sen. men hur ska jag göra om jag har nyckeln då? jag fick den när jag uppdaterade till w8 men hittar inte den nu

Permalänk
Medlem

Nyckel borde du ha fått vid köp av licens, om högtalarikonen är överkryssad så har Windows rimligtvis inget den kan spela upp i dvs inget e kopplad till ljud ut.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av _niko_:

Nyckel borde du ha fått vid köp av licens, om högtalarikonen är överkryssad så har Windows rimligtvis inget den kan spela upp i dvs inget e kopplad till ljud ut.

+
datorn är kopplad till tvn med hdmi,alltid funkat tills nu. ska försöka hitta nyckeln nånstans,men hur gör jag sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rijald:

Hejsan!

har fått ett problem med datorn, högtalar ikonen är kryssad och det kommer inget ljud från datorn. någon som har en aning va det kan vara?

provade också att installera om windows men fick problem där också. efterssom jag uppdaterade från w7 till w8 så kan jag inte installera om utan skiva,fick ingen skivka när jag köpte datorn,nån som vet hur jag kan gör?

Har du stängt av ljudet!?

Fick du ingen W7-skiva så var tanken att du skulle skapa en innan du installerade över. W7, vad jag förstått, går inte att ladda ner längre.
När du installerade W8 så fick du förutom installationsfilen även en licensnyckel, den ska du kunna använda. Jag behövde inte installera W7 först utan kunde gå direkt på W8 (eftersom jag köpte W8 uppgradering) och sedan uppgradera till W8.1 8 (som är/var(?) gratis).
Här finns kanske något matnyttigt: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rijald:

+
datorn är kopplad till tvn med hdmi,alltid funkat tills nu. ska försöka hitta nyckeln nånstans,men hur gör jag sen?

leta på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Har du stängt av ljudet!?

Fick du ingen W7-skiva så var tanken att du skulle skapa en innan du installerade över. W7, vad jag förstått, går inte att ladda ner längre.
När du installerade W8 så fick du förutom installationsfilen även en licensnyckel, den ska du kunna använda. Jag behövde inte installera W7 först utan kunde gå direkt på W8 (eftersom jag köpte W8 uppgradering) och sedan uppgradera till W8.1 8 (som är/var(?) gratis).
Här finns kanske något matnyttigt: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-...

har inte stängt av ljudet. när jag trycker på högtalaren så börjar den felsöka och sen hittar den inte någon lösning.

ska försöka hitta licens nyckeln och ladda ner från deras hemsida windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Har du stängt av ljudet!?

Fick du ingen W7-skiva så var tanken att du skulle skapa en innan du installerade över. W7, vad jag förstått, går inte att ladda ner längre.
När du installerade W8 så fick du förutom installationsfilen även en licensnyckel, den ska du kunna använda. Jag behövde inte installera W7 först utan kunde gå direkt på W8 (eftersom jag köpte W8 uppgradering) och sedan uppgradera till W8.1 8 (som är/var(?) gratis).
Här finns kanske något matnyttigt: http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/upgrade-product-...

Går det inte att ladda ner win7 nånstans och använda den nyckeln som finns klistrad på datorn? sen kan jag vänta till win10 den kommer ju ändå vara gratis

Permalänk
Medlem

eller går det tt få tag på win8 nyckeln?

Permalänk
Medlem

är det inte den som står när man går in i kontrollpanelen och sen system?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rijald:

+
datorn är kopplad till tvn med hdmi,alltid funkat tills nu. ska försöka hitta nyckeln nånstans,men hur gör jag sen?

Drivrutiner för grafikkortet/grafikkretsen?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Drivrutiner för grafikkortet/grafikkretsen?

Det står att allt funkar när jag kollar.allt va bra dagen innan när jag stängde av den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rijald:

Går det inte att ladda ner win7 nånstans och använda den nyckeln som finns klistrad på datorn? sen kan jag vänta till win10 den kommer ju ändå vara gratis

Jag tror inte MS tillhandahåller W7 för icke-systembyggare längre och därför är den borttagen från diverse legitima hemsidor. Har dock inte verifierat detta själv ännu.

Vad gäller W10 så kommer den bra vara gratis första året (sist jag kollade) så där är det bra om man skapar en återställningsskiva det första man gör.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Vill du se din produktnyckel så installera.
Magical jelly bean keyfinder.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.