Också kul hur folk som länkar till intel som dålig på att ta ansvar för SSD enheter är en av dom som ofta gjort rätt för sig utan påtryckningar.
Dom fixade 8Mb buggen i 320 serien på några veckor, dom gick själva ut och sa att SandForce 2 hade trasig 256bit kryptering och alla som vill göra återköper är välkomna att göra så.
Intel ersatte alla 6 seriens chip inklusive alla omkostnader för att fabricera nya moderkort hos partnertillverkarna, kostade väl intel ett par Miljarder kronor vill jag minnas men som sagt det var inga problem då Intel insåg att felet var deras och att igen annan skulle lida ekonomiskt av det, slutkund moderkortstillverkare eller återförsäljare.
Intel gjorde ändå rekordvinst det året.
Folk som säger att andra gjort samma sak som Samsung är så lågt ute på isen att det inte ens är rimligt. Från Augusti 2014 till April 2015 har Samsung vetat om och fått in exemplar av 840 EVO dessutom har dom vetat om 840 också nästan lika länge ändå nekar dom att felet finns. Finns folk på redaktionen på Swec som sitter på påverkade OEM modeller, antar att dessa får skylla sig själva som köpte en Laptop som råkade innehålla Samsungs TLC skräp?
Samsung tjänar så mycket pengar att dom hade kunnat återkalla 840 och 840 EVO och ändå kunnat återhämta sig.
Nej Samsung är nästan unika i hur ĺåg tid en fix tagit och hur nedlåtande dom varit mot sina kunder och rent ut sagt ljuger om 840 och OEM varianterna.
Sandforce 2 härvan som tog nåt år att reda ut är nog det närmsta jämförbara där vissa tillverkare tog sitt ansvar och andra inte.
Samsung är med råge en av dom sämsta på att hantera systematiska fel bland SSD tillverkarna i dagsläget och bör undvikas då maximal vinst ligger i fokus och kunden kommer absolut sist. Det finns INGA rimliga motiv till att köpa ett sådant företags produkter.
Det faktum att dom vägrar ersätta 840 EVO för ÅF som tar in dom på garanti har gjort att ÅF vägrat ersätta 840 EVO. Med andra ord Samsungs dåliga kundservice avspeglar sig bland återförsäljarna och är det något vi vill ha? Vad ska vi då med reklamationsrätt till, garanti till? Hör ofta hur Samsung blir lovordade för sin 10 års garanti på SSD enheter i PRO serien.
Ja den är nog lika mycket värd som Dass papper. Man kan få 10 års garanti på SSD enheter från andra tillverkare med som säkert fungerar också.
Nej man ska fan fundera en och två gånger vad för typ av kundservice man vill ha i framtiden innan man köper produkter från företag som Samsung som har så stort inflytande.