Sida man kan handla direkt från kina?

Permalänk

Sida man kan handla direkt från kina?

Hej

Någon som vet där man kan köpa direkt från kina tex kläder data m.m ? Jag menar tex hemisda app och så klart man kan lita på ? Tanken är så klart att jag vill kunna köpa så billigt som möjligt. Jag tror det skall finnas sidor och även appar för detta ändamål.

Tacksam för svar

/ Force

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Hej

Någon som vet där man kan köpa direkt från kina tex kläder data m.m ? Jag menar tex hemisda app och så klart man kan lita på ? Tanken är så klart att jag vill kunna köpa så billigt som möjligt. Jag tror det skall finnas sidor och även appar för detta ändamål.

Tacksam för svar

/ Force

aliexpress.com och dx.com

Fungerar ungefär som tradera. Kolla omdömen innan du köper.

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

Banggood.com

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

aliexpress.com som buffer säger, har själv använt den och var riktigt nöjd.

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

En heller två butiker finns här http://chinawholesalehomepage.com/
Men Ebay,dx,aliexpress,dhgate,dinodirect,miniinthebox,focalprice,fasttech.com,buyincoins,priceangels är ganska stora och kända ställen som är relativt säkra att handla ifrån.
Och med relativt menar jag du får piratkopior på billiga prylar (dyrare så ökar risken för äkta men inte helt borta) och även att du får hem skiten du beställt (i väldigt sällsynta fall så försvinner ett paket men det kan ta allt ifrån 1-10veckor innan man får nåt och det är ingen direkt skillnad mellan olika sidor), Även att du får tillbaks pengar (efter en ganska låg tid oftas) om palet ej dyker upp.

Aliexpress (och alibaba) är en sida där säljare kan lägga ut varor dvs ali själva säljer inget det finns dock ett omdömmessytem som verkar funka någrlunda om man håller sig till dom med 95+% rating.
Alibaba är samma som aliexpress men är mer till för säljare som enbart vill sälja 1000+ ex vid varje best (finns dock på express med).

Där jag handlat mest är ifrån aliexpress/ebay/DX har fått allt jag beställt (och det är nog en 2-300 beställningar) en gång tog det dock 3-4mån innan ett DX paket dök upp och då hade jag strax innan fått tillbaks pengarna för detta paket.
och JA på Ebay finns otroligt mycket som skickas från kina/hk/taiwain/indien/etc gå bara in på ebay.com sök på nåt sen ser du mängder med "From China"/etc.

Oftas så finns samma saker på Ebay/aliexpress/dx då är det ganska nyttigt att kolla in kommerntarer/forumtrådar som eventuellt kan finnas till dessa varor på dx för att få en bild om hur bra/dålig skiten är sen handla ifrån aliexpress/ebay som oftas är billigare.
Jag skulle tippa på att ebay är den sida som är störst risk att man ej får det man beställt på (mer en känsla än bevis dock).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Okej, gärna tips på sidor som inte är auktionssidor.

Permalänk
Medlem

Aliexpress/alibaba är ingen auktionssida det är fabriker/företag/privatpersoner som kan sälja där dock men det finns inga auktioner alls.
Nästan samma sak gäller för ebay när det handlar om saker som skickas från kina/hk/etc det är då inga auktioner utan det är företags sälj annonser du ser då dvs det går ej att bjuda på varan du köper den för det utsatta priset helt enkelt.

Övriga sidor jag tipsa om och vad jag vet (inte besökt alla dock) alla övriga i den länk jag gav är inte auktionssidor överhuvudtaget.
Och länkar till alla sidor jag tipsade om finns i den första länken utom dom tre sista googla på namnet så är dom på första sidan.

Men som redan sagts Aliexpress är den bästa följt av ebay och DX som trea (dx är trea för dom har betydligt förre varor annars hade dom varit lika med aliexpress).
Handla från aliexpress/ebay går oftas något fortare (och nån/några $ billigare) än från DX då DX ej har allt på lager och måste hämta hem från fabrik och sen skicka ut från aliexpress/ebay så handlar du ofta ifrån fabriken direkt (i alla fall om man handlar av dom med 10000 tals omdömmen).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Testpilot

dx.com och lightake.com är sajter jag använt väldigt mycket.

Tycker lightake funkar bäst dock, aldrig fått en sen eller felaktig leverans från dem!
De har desvärre mindre utbud än tex. dx.com eller aliexpress.com.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >