Underlig desynch i multiplayerläget GTA V Online

Permalänk

Underlig desynch i multiplayerläget GTA V Online

Spelade ett par missions igår med en kompis från England. Så fort vi satt i en bil så började konstiga saker att ske. Vi befann oss på olika platser i spelet trots att vi satt i samma bil, och oftast stannade bara bilen och rullade in i nån vägg etc ( på min skärm ). Blev skjuten av polisen när bilen stod stilla fast kompisen sa att han körde på motorvägen och att jag plötsligt dog i bilen. Lag ja, men vilken sorts? Kan det vara så att han hostade private game och connection till honom strulade? Nån som har koll på detta?

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk
Medlem

Hände även idag med mig, spela med en gammal Wow kompis från Danmark. han fråga mitt i alltihopa "varför hoppa du ut ur bilen mitt på motorvägen" nej vi stod still på en gräsmatta ? ett av ex hände flera ggr.

Nog bara barnsjukdomar, blir nog bättre.

En liten notis, jag tycker online med kompisar och online för övrigt är lite klumpigt, eller kanske jag som är trög ?

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Testpilot

Det händer oftast när man sitter i en väns bil som passagerare, då desyncas man ur spelet tillfälligt ibland - Samma sak med spectate på missions.

Som plexx nämde, spädbarnssjukdomar då dessa saker inte inbefinner sig på konsolversionen (äger en PS3 som jag lirat på innan PC release). Tror servers är överbelastade då folk kastas ur online med meddelandet att "Rockstar 'bla bla' could not be reached".

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Har hänt mig också ett antal gånger (dock inte på PC) och har högst troligt med lag/delay att göra

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

Tack för era svar kan andas ut lite nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk
Moderator
Moderator

*trådtitel uppdaterad*

TS, tänk gärna på att beskriva din frågeställning så tydligt som möjligt. Det gör att fler genast ser vad du syftar på med tråden, du får bättre svar som är mer relevanta och personer som kanske delar samma situation/fundering kommer enklare åt tråden om de söker.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Ordning är bra för alla!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers